آرایش‌های متفاوت ویلموتس با کی‌روش؛ دو مهاجم برای دومین سیستم!

آرایش‌های متفاوت ویلموتس با کی‌روش؛ دو مهاجم برای دومین سیستم!

11704
12:53
20 شهریور 1398
تیم ملی در بازی با هنگ کنگ باز هم تغییر آرایش داد و این بار به جای 1-3-2-4 با دو مهاجم به مصاف حریف رفت.

به گزارش وبسایت نود، ویلموتس بعد از چهار ماه حضور در ایران، هنوز برای شناخت تیم ملی نیاز به زمان بیشتری دارد. ایران در سه مسابقه‌ای که در دوره ویلموتس برگزار کرده، با دو آرایش متفاوت بازی کرده است. ویلموتس در اولین مسابقه‌ای که روی نیمکت تیم ملی نشست، آرایش تیم را تغییر داده بود. ایران که در اواخر دوره کی‌روش 3-3-4 بازی می‌کرد با حضور ویلموتس با آرایش 1-3-2-4 مقابل سوریه و کره‌جنوبی قرار گرفت. بیرانوند در هر دو مسابقه شماره یک ویلموتس بود. رضاییان و محمدی در دو سمت خط دفاع قرار گرفتند. در مرکز دفاع هم زوج پورعلی‌گنجی از بین کنعانی‌زادگان و مجید حسینی انتخاب می‌شد.

امید ابراهیمی و حاج‌صفی دو هافبک میانی تیم ویلموتس بودند. به جز ترابی و امیری که جایگزین هم دیگر می‌شدند، سه بازیکن دیگر تهاجمی تیم ملی هم ثابت بودند. در غیاب سردار آزمونِ مصدوم، کریم انصاری‌فرد در خط حمله قرار می‌گرفت و جهانبخش و طارمی هم عقب‌تر از کریم حضور داشتند.

اما برای اردوی جدید و آغاز مرحله مقدماتی جام جهانی دوباره ویلموتس آرایش تیم ملی را تغییر داد. در این بازی ملی‌پوش‌ها برای مقابله با دفاع پرتعداد حریف، با دو مهاجم مقابل این تیم قرار گرفتند. با بهبود مصدومیت سردار آزمون، این بازیکن هم برای اولین بار در ترکیب تیم ویلموتس قرار گرفت و زوج انصاری‌فرد را تشکیل داد. همچنین مهدی طارمیِ مصدوم هم از ترکیب خارج شد. استراتژی‌ ویلموتس هم جواب داد و ایران با نمایشی منطقی و تهاجمی از سد ساده‌ترین حریف گروه گذشت.

14001

نظرات کاربران
رونالدینیو
ویلموتس خیلی مربیه خوبیه فقط باید بهش فرصت بدند تا کم کم تیم ملی را به وضعیت دلخواه نزدیک کنه. ویلموتس یه بلژیکیه و همه ما طرز بازی کردن بلژیکی ها رو تو جام جهانی دیدیم که چقدر خوب بازی میکرند. تو همین فرصت کمی که تو تیم ملی بوده خط حمله ایران رو به شدت تقویت کرده. با چند پاس خیلی سریع مدافعای هنگ کنگ جا میموندند و موقعیت برای گلزنی ایجاد میشد. اگه طارمی تو این مسابقه مصدوم نبود گل های بیشتری میزدیم.در کل تیم ویلموتس هجومیه و من هم عاشق بازی هجومیم. کسایی که از کیروش دم می زنند هم حتمن دوست دارند تیم با دفاع اتوبوسی و وقت کشی نتیجه بگیره
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵:۵۴
پاسخ
10
27
منصفانه
آقای ویلموتس هنوز بیش از چند روز بازریکنان رو در اختیار نداشته و این بازی رو هم بدون بازی تدارکاتی نزدیک انجام دادن.بنظر من تغییر نگرش تیم بعد از 8 سال نیاز به زمان بیشتری داره و در اندازه همین چهار ماه حضور و فقط چند جلسه تمرین و سه تا بازی تغییرات مثبتی رو میتونیم ببینیم که حداقل بازیکنانمون در فاز میانی و هجومی هم به چشم بیان .دوستان آقای کی روش هم در اوایل حضورشون نتایج خوبی نگرفتن مثل باخت به لبنان و.....
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳:۰۳
پاسخ
3
22
قرمزپوشان
توی 8 سال مربیگری کیروش هر بازی که اول گل خوردیم یا باختیم یا با خون دل خوردن مساوی کردیم. طعم پیروزی واقعی را بعد از گل خوردن و عقب افتادن از حریف و بعد کامبک کردن و بردنش میشه چشید. زمان کیروش همه حتی مهاجما هم روحیات دفاعی پیدا کرده بودن و در عوض زمان حمله حتی مهاجما هم توان حجومی نداشتن چه برسه به کل تیم. امیدوارم دیگه بازی صفر- صفر نبینم مگر با تیمهای بزرگ.
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳:۴۵
پاسخ
48
53
امیر رحیمی
بازی با هنگ کنگ، یه تیم دسته سومی، شانس آوردیم که مهاجمهاشون زهردار نبودند. این تیم و این سرمربی هرگز نمی تونه عملکردی بهتر از کیروش برای تیم ملی ما به ارمغان بیاره. کیروش با اسپانیا و پرتغال و آرژانتین یه بازی تاریخی و آبرومندانه انجام داد. این بازی ای که با هر ضدحمله ای دروازه ما به راحتی تهدید می شد باعث خوشحالیه؟
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵:۳۲
16
30
pinar از آذربایجان
خدایی عجب بازی هجومی بود...........خخخخخخخ فقط2تا؟؟؟؟هنگ کنگ؟؟؟؟؟؟
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۲:۲۲
پاسخ
78
51
امین خان کلهر
شما دیگه باید بازی های تیم ملی کلمبیا رو دنبال کنید سرورتون اونجاست دیگه ازینجا رفته
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۷:۰۴
17
15
نه قرمز نه آبی
افتضاح بود... اصلا نتونستیم درست پاسکاری کنیم...تو دفاعم شانس اوردیم که مهاجمای حریف بلد نبودن بازی کنن وگرنه فاجعه رخ میداد... با این وضعیت جلو امارات و قطر هم میبازیم چه برسه به کره و ژاپن... بازی خوب تو جام جهانی پیشکشمون با آرزوی موفقیت برای تیم ملی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۶:۵۶
پاسخ
40
78
رامین
نمیدونم انتقادا برا چیه همش اسم کی روش میاد وسط. تیم ملی داره خوب بازی میکنه ژاپنم ۲تا زد ب میانمار کره هم همینطور عربستان با یمن مساوی کرد باز یه عده میگن هنگ کنگ درجه سومی. یکم دفاع متزلزل بود ک اونم طبیعیه کیروش یازده نفره اتوبوس میچید ویلموتس هجومیه دفاعش بازتره ک اونم درست میشه.
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱:۰۰
پاسخ
40
93
فرهام ضد سردار
من.موندم.حاج صفی چه خصوصیاتی داره دعوت میشه جای میلاد محمدی خیلی خیلی زود نادری میگیره نادری باهوشه.حاج صفی شجاعیان نباید دعوت بشن بجاشون از عزت الهی ک خب شد و فرشید اسماعیلی و سامتن اقا قدوس استفاده کرد خدایی نفس تیمو حاج صفی میگیره فوق العاده کم کار من نمیدونم دلیلی جز کاپیتان بودن در دعوتشون هست یا نه.در ضمن دیروز سردار چقد خامی میکرد با بازیکنای حریف درگیر میشد گلی هم ک زد کاملا شانس دخیل بود .باهوش نیست دیروز چنبار صاحب توپ شداما ی کات بک بلد نیست مهاجم باید هر لحظه فک کنه واسه همین مهدی طارمی اینقد خوبه
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۷:۳۴
پاسخ
68
19
arash
محمدی در پست خودش در حال حاضر بهترینه و نادری اگه خوب بود از یه تیم درجه چند اروپایی دیپورت نمیشد حاج صفی هم یه جورایی شده فلیپ لام فوتبال ایران از دفاع کناری اومده هافبک و خوب هم بازی میکنه سردار امارش جواب منتقداش رو میده
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۱:۲۳
18
40
666666
اگه طارمی بود راحت دورقمی می کردیم هنگ کنک رو
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶:۴۸
پاسخ
32
41
TT فراتر از باشگاه
به نظرم آرایش ۴۲۲ برای ایران جواب میده ، سردار و طارمی زوج حمله ،جهانبخش و قدوس و حاجصفی و امید تو هافبک دفاع رو هم هرکی غیر کنعانی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸:۱۷
پاسخ
16
58
قرمزپوشان
خروج از اتوبوس کیروش و بازیهای بدون گل و ورود به بازیهای تهاجمی.
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴:۱۸
پاسخ
74
75
نصیر قرمز
پایان عصر یخبندان داریم از بازی دیدن لذت می بریم
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶:۴۴
پاسخ
66
76
اسماعیل
ببینید کی گفتم. همیشه بعد از تغییر فرد، اولش خیلی ها از قبلی بد می گن، چون سبکش رو تکراری می دونن و ازش خسته شدن. اما بعد از یه مدت دوباره می‌گن حیف کاش همون بود. الآن همه می گن آخ جون! ویلموتس هجومی کار می کنه. شک نکنید شک نکنید روزی می‌آد که بعد از یه باخت بزرگ همه (همه) می‌گن استراتژی هجومی افراطیه و ما باید اول به دفاع می پرداختیم. کی‌روش بزرگ مردی بود که این مسئله رو فهمیده بود!!
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۸:۰۵
پاسخ
69
108
میثم
برو طرفدار کلمبیا شو خیلی دوستش داری
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶:۳۵
9
11
کاشیما کجایی
داداش کلا طرفدارای پیروزی به هرمربی راضی بودن غیر ازکی روش.چون بازیکن های پیروزی رو دعوت نمیکرد. اما ویلموتس هم همین عقیده رو داره که شجاع و امثالهم جایی تو تیم ندارن.
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴:۲۴
34
36