اختلاف فاحش بیگ‌فایو با سایر تیم‌ها؛ تفاضل منفی 11 تیم!

اختلاف فاحش بیگ‌فایو با سایر تیم‌ها؛ تفاضل منفی 11 تیم!

12762
12:47
26 فروردین 1398
5 تیم بالای جدولی در این فصل به قدری با سایر تیم‌ها اختلاف سطح داشتند که به طور طعنه‌آمیزی تفاضل گل همه تیم‌ها از رتبه ششم تا آخر، منفی است.

به گزارش وبسایت نود، در این فصل پنج تیم بالای جدول به قدری با سایر تیم‌ها اختلاف سطح داشتند که لیگ به دو بخش تقسیم شده است. فولاد به عنوان تیم ششم جدول، 13 امتیاز با پدیده رده پنجمی فاصله دارد. جالب است همین فاصله را فولاد با منطقه سقوط دارد. یعنی فولاد برای صعود یک پله‌ای در جدول باید 13 امتیاز بیشتر می‌داشت که با توجه به اینکه فقط 5 هفته به پایان لیگ مانده، بعید است این تیم شانسی برای حضور در جمع 5 تیم بالای جدول داشته باشد. پرسپولیس، تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و پدیده در این فصل به قدری خوب بودند که هیچ تیمی را به جمع بیگ‌فایوشان راه ندادند. 

حتی به طور طعنه‌آمیزی تفاضل گل این 5 تیم هم انقدر بالاست که از تیم ششم جدول تا پایین، تفاضل گل همه تیم‌ها منفی است. به عنوان نمونه پارس‌جم که در این فصل در گلزنی عملکرد بدی نداشته و 23 گل زده هم تعداد گل خورده‌اش از زده‌اش بیشتر است؛ مانند همه تیم‌های دیگر لیگ به جز 5 تیم بالای جدولی.

14001

نظرات کاربران
...
پرسپولیس پارسال با ۶۴ امتیاز قهرمان شد که البته دو بازی اخر به دلیل تثبیت قهرمانی با ذخیره ها بازی کرد. الان ۱۵ امتیاز مونده و در بهترین حالت جمع کل امتیازها میشه ۶۹ برای پرسپولیس که به نسبت پارسال پنج تا بیشتره. این نشون میده پرسپولیس تا اینجا همچون سال قبل یذره کمتر امتیاز گرفته که اونم دلیلش ناداوریهای عجیب در پنج بازی پشت هم نیم فصل دوم بود. اما به یاری خدا و با توجه به شایستگی پرسپولیس به نسبت بقیه (چون ما یه نیم فصل با ۱۱ بازیکن بازی کردیم و دو برابر همه تیم ها بازی کردیم و ثبات بیشتری با همه این موارد داشتیم ) تیمها امسال از پنج بازی باقی مونده همرو میبریم تا قهرمانی شایسته تر از شایسته ها باشیم.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹:۴۴
پاسخ
8
35
PersePolis
اون بیگ فور به لطف بسته بودن پنجره تو نیم فصل اول و مشکلات پرسپولیس و فشردگی بازی های نیم فصل دوم بخاطر بازی تو آسیا تونستن کمی خودشونو به پرسپولیس نزدیک کنن!! وگرنه سال دیگه در همین مقطع از فصل قهرمان مشخص شده!!!
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲:۱۴
پاسخ
24
93
تراختور
استقلال هم کم از داوری سود نبرد و حمایت فدراسیون و بیت المال هم داشته اینقدر نمیخواد جنگ زرگری راه بیندازی که بگی ما مظلوم هستیم خودت چه رویی داری.اصلا هر دو تیم به یه اندازه به تیم دیگه ظلم کردن
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۳:۱۰
5
4
مستر
مرد حسابی کلا حضور تیمت تو اون جای جدول بخاطر اشتباهات داوری و حمایت های فدراسیون و عابر بانکه.با چه رویی این حرفا رو میزنی؟!
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱:۵۷
40
6
Wien
در لیگ ایران،تیمها نوسان زیادی دارند که مهمترین عامل هم نداشتن ثبات در تیمهاست.قراردادهای یکساله،تغییرات سال به سال مربیها،تغییرات در سطح مدیریت و هیات مدیره و.....این عوامل باعث میشه تیمها پر نوسان باشند،بعنوان مثال همین تیمهای بالای جدول،مثلا پدیده،برای سال آینده اصلا بعید نیست که برای سقوط نکردن بجنگه یا برعکس آن تیمهای پایین جدول،مثلا فولاد یا سایپا شاید سال آینده برای قهرمانی یا سهمیه،بجنگند،کلا هیچ ثباتی در تیمها وجود نداره و هیچ چیز گارانتی نداره،اما اگه لیگ برتر انگلیس را نگاه کنیم،تیمهای بزرگشون،تقریبا همیشه مدعی هستند،البته هر سال تیمهایی هم هستند که خوب کار میکنند و نتایج خوبی میگیرند،اما تیمهای مدعی آنها در هر حالتی مدعی باقی میمانند،در بقیه لیگها هم همینطوره،بارسا،رئال،آتلتیکو یا بایرن،دورتموند،شالکه یا یوونتوس،اینتر،رم،میلان،.....کلا ثبات در لیگهای حرفه ای عامل مهمیه و بخاطر همین براحتی،برنامه ریزی میکنند،الان اکثر تیمهای اروپایی،نقاط ضعف خودشان را میدانند و بازیکنهای فصل آینده شان و حتی مربی فصل آینده شان را انتخاب کردن،همیشه یک قدم جلو هستند،حالا مقایسه کنید با تیمهای خودمان،بعضی تیمهای ما،حتی نمیدانند سال آینده،مدیراشون قصد تیمداری دارند یا نه؟یعنی وجود داشتن خود تیم زیر سواله،چه برسه به برنامه ریزی برای یارگیری و تقویت شدن.برای همین اگه سال آینده جدول را نگاه کنیم،صد در صد تغییرات زیادی اتفاق میفته،حتی در مورد تیمهای سرخابی هم ،هر لحظه ممکنه اتفاقی بیفته و آنها را زیر و رو کنه،متاسفانه عدم اطمینان از آینده و عدم برنامه ریزی بلندمدت،بزرگترین مشکل فوتبالمونه.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷:۳۷
پاسخ
1
36
حسام
لالیگا و بوندس لیگا هم همین طور.سری ا و لیگ برتر انگلیس هم از تیم یازدهم به بعد تفاضل گلشون منفی است.که با توجه به تعداد تیمهای حاضر میشه گفت تقریبا در اروپا هم به همین صورت!به هر حال تیمهای بالانشین مورد توجه بیشتری هستند.حمایتهای هواداری.نقش پررنگ رسانه ها.و البته هزینه کردشون.در اروپا اینچنین است.در ایران هم که قطعا حرفه ای نیست ولی همین که هست هم شرایط بدین شکل است..نکته منفی این فصل فشردگی برنامه مسابقات بود.در مقاطعی به ترتیب به پرسپولیس استقلال ذوب اهن و سایپا فشار مضاعفی وارد امد.امیدواریم برای برنامه ریزی بهتر در فصول اینده فکری بشود.در کل لیگ جذاب و پرهیجانی بود.امیدوارم شرایط حرفه ای تری را در اینده شاهد باشیم.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۷:۰۳