اردن (2)1-1(4) ویتنام؛ ویتنام شگفتی ساز مرحله حذفی شد

اردن (2)1-1(4) ویتنام؛ ویتنام شگفتی ساز مرحله حذفی شد

5131
17:13
30 دی 1397
ویتنام موفق شد اردن را کنار بزند و به عنوان اولین تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا صعود کرد.

به گزارش وبسایت نود، دو تیم ویتنام و اردن اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا 2019 را در ورزشگاه آل مکتوم برگزار کردند.

در نیمه اول شاهد بازی متعادل و آرامی از هر دو تیم بودیم. دو تیم با احتیاط بازی می کردند و دست به حملات همه جانبه نمی زند و بازی بیشتر در میانه میدان پیگیری می شد. در دقیقه 39 اردن صاحب یک ضربه ایستگاهی در گوشه محوطه جریمه شد. بهاء عبدالرحمن یار شماره 4 اردنی ها با یک شوت زیبا دروازه ویتنام را گشود تا آن ها نیمه اول را برنده به رختکن بروند.

در نیمه دوم ورق کاملا برگشت. ویتنام مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت و حملات زیادی را از همان دقیقه 45 روی دروازه عامر شفیع پایه گذاری کردند و خیلی زود مزد حملات خود را در دقیقه 51 گرفتند. سانتر کوتاه هوانگ و ضربه بی نقص کونگ فونگ دروازه خالد شفیع را برای اولین بار در این تورنمنت گشود. بعد از این گل ویتنام دست از حمله نکشید و بارها توانست نظم دفاعی اردن را برهم بزند، اما مهاجمانش در استفاده از فرصت ها بی دقت عمل کردند. اردن در نیمه دوم کاملا تسلیم ویتنام شده بود و اگر مهاجمین ویتنام قدر فرصت ها را می دانستند، می توانستند کار را در 90 دقیقه تمام کنند.

در وقت های اضافه اردن بازی را کنترل کرد تا از فشار حملات ویتنام کاسته شود و دو تیم در 30 دقیقه وقت اضافی کم و بیش حملاتی را سمت دروازه رقیب طراحی کردند که هیچ کدام نتیجه بخش نبود تا بازی به ضربات پنالتی برود.

ضربات پنالتی

پنالتی اول ویتنام را انگوک هایی گل کرد.

پنالتی اول اردن را عبدالرحمن گل کرد.

پنالتی دوم ویتنام را دونگ گل کرد.

پننالتی دوم اردن را بها فیصل از دست داد.

پنالتی سوم ویتنام را لونگ ژوان گل کرد.

پنالتی سوم اردن را احمد سمیر از دست داد.

پنالتی چهارم ویتنام وونگ تران از دست داد.

پنالتی چهارم اردن را احمد الارسان گل کرد.

پنالتی پنجم ویتنام را دونگ بویی گل کرد.

در نهایت ویتنام با پیروزی 4-2 در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. ویتنام در مرحله گروهی با ایران هم گروه بود و تنها به دلیل کارت زرد کمتر نسبت به لبنان به مرحله حذفی صعود کرده بود.

4416

نظرات کاربران
کیروش کبیر
فوتبال در ویتنام داره با سرعت نور پیشرفت میکنه و چند ساله با سرمایه‌گذاری کلان و استفاده از مربیان صاحب سبک آلمانی در تمامی رده ها دارن به تدریج به تیم درجه ۲ آسیایی تبدیل میشن. اگه درایت کیروش نبود ممکن بود این تیم بلایی رو سر تیممون بیاره که تو رده امید آورد.
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷:۲۱
پاسخ
5
51
LOGAN
دیگه اون زمانی که میشد از قبل گفت کی برندس کی بازنده گذشته اولا همه تیم ها پیشرفت کردن دوما توی زمین خیلی اتفاق هامیوفته و فوتبال غیر قابل پیش بینیه...ودر اخر هر تیمی در برابر تیم مقابلش یه سیستم و تاکتیک مخصوص بکار میگیره و اگه کمتر اشتباه کنه و بهتر از فرصت ها استفاده کنه برندس ماهم اگه در بازی با عراق از فرصت هامون استفاده میکردیم و داور درست عمل میکرد برنده بودیم ...به امید پیروزی و قهرمانی
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۴:۲۴
پاسخ
1
37
سیاوش
اردن استرالیا را شکست داد و ویتنامی ها خوشحال بودند که تونستند از ایران بیشتر از دو گل نخورند و حالا ویتنام رفته مرحله بعد. به تیم کشورمان افتخار میکنیم
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵:۱۴
پاسخ
6
121
حامد
ویتنام نمیخواست دستش تو مرحله گروهی رو بشه طبق منطق خودتون
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۹:۳۰
16
3
سینا
خداروشکر که به خاطر این که ویتنام اردن رو توی پنالتی در مرحله حذفی برده باید به تیم ملی ایران افتخار کنیم!!!! خدایی کمی فکر کنید، شاید چیز بهتری برای افتخار کردن وجود داشت :) البته میدونم با قهرمان سازی به خاطر حذف ها، باید هم این افتخار باشه برای ما...
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰:۲۹
58
5
مهدی
این نشون میده فوتبال در آسیا داره پیشرفت میکنه و هیچ تیمی رو نمیشه دست کم گرفت
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۷:۳۴
پاسخ
0
117
علیرضا م.
این رو به اونایی بگو که می‌گفتن گروه ایران آسون بوده! تنها گروهی که دوتا قهرمان قبلی بازیا توش بود رو می‌گفتن ساده!!! امان از بهانه‌جویان
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵:۲۱
4
45
jd.dri
برد ویتنام همراه بود با برتری تاکتیکی و مالکیت تقریبی 60 به 40 در طول بازی ، با توجه به برتری همه جانبه و مالکیت 62 به 38 ایران در برابر ویتنام ، فقط یک نکته رو با صدای بلند اعلام می کنه : عمان بدجور می بازه ... ایران قهرمان ...
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴:۰۹
پاسخ
9
112
قهرمان اسیا ایران
این نتیجه و برد ویتنام هم ارزش های کار کیروش رو و بچه ها ثابت کرد و پیشرفت تایلند رو نشون داد ک تیم ضعیفی نبود،،تیم سوم گروه ما تیم اول یعنی اردنی رو شکست داد ک استرالیا رو برده بود درود بر کیروش کبیر و امیدوارم منتقدین ب خود بیان.
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰:۰۵
پاسخ
12
107
شهربابک
شانسی بردن
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶:۲۵
پاسخ
97
9
عشقممم نیمار
نکنه طبق منطق شیش_پولیسی... اردن از یه تیم‌جنگ زده شکست خورد ؟؟؟ :-) بله .. ویتنامی ک‌بقول شیش_پولیسیا ...تیم‌جنگ زدست ..‌تونست اردنی شکست بده ک استرالیا و سوریه عمرخربین رو‌با قدرت شکست داده بود :-P حالا فهمیدید ک‌ ایران با کیروش جوون ..چ‌ تیمیه شکست داده بودن ؟؟؟ ..:-) فک کنم پماد داده کمیاب میشه.. لطفا پمادا خلاص نشن ..اخه چن باعث دیگ ..بازی ایرانه :-) داره پیش بینیم‌درست در میاد ک‌ با ویتنام‌و‌ایران فینالیستن.. ویا ژاپن و ایران ..ک هردو‌فینال .. برا بعضیا سوزش درست میکنه‌:-) در ضمن .. این پرچم‌ ویتنامه فک‌کنم ..تو‌ ورزشگاه ازادی ..بارها دیدمش ..خلی اشناس!، :-)
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۴:۵۵
پاسخ
26
78
Perspolis a.t
خدارو شکر که کیروش با برانکو اختلاف پیدا کرد و شماها دوچرخه سواران یهویی واسه ما تیم ملی دوست شدید وگرنه اقایون متخصص آسیا چیزی نداشتن که جلوی ما رجز بخونن
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۰:۵۷
20
10
ایداسادات25بهمن1380
هههههههه عراق بهویتنام 3تا زد والی تیم کیروش نتونست عراق ببره باهوش زاپنن ایران نیمه نهایی اگه حذف نشن باید باهم بازی کنند ادمین مرسی
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰:۱۶
48
14
مهدی
نیمه دوم ویتنام برنامه داشت همینطور در ضربات پنالتی مربی خوبی دارن
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۲:۲۶
پاسخ
1
50
قرمزته
خخخخ با این اوضاع که ما و عراق فینالیست میشیم راحت بردیمشون ویتنامو.اردنم استرلیارو برده بود
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶:۵۹
پاسخ
10
35
امیر رحیمی
حالا خواهید دید ایران با چه حریفهایی در مرحله ی اول بازی کرده و اونها رو برده یا باهاشون مساوی کرده. بعد بی چشم و روها و ناسپاسها میگن که حریفهای ایران، تیم نبودند.
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶:۴۶
پاسخ
11
68
معمار
مردم ایران باید حمایت رو از ویتنامی ها یاد بگیرن دست خالی پیروز شدن....اون وقت ما قبل بازی مهم از مربی تیم حریف تمجید میکنیم و مربی خودمون رو میکوبیم
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶:۲۹
پاسخ
11
59
فوتبالی-قدیمی
گروه ما ساده نبود، ما خوب بازی کردیم. من این بازی رو 2-2 پیش بینی کرده بودم. عراق هم همچین بلایی سر قطر خواهد آورد.
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۲:۵۱
پاسخ
8
51
علیرضا م.
قطر تیم خیلی خوبی داره و عراقی‌ها نسبتا تیم کم‌تجربه‌ای هستن، صرفا هم تاکتیکشون تخریب بازی حریفه، فکر نمی‌کنم قطر براحتی کنار بره
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۷:۴۶
0
13
Pali
برای همینه که کیروش می گه همه چیز ۵۰-۵۰ هست؟ ما در سطح پرتغال نبودیم ولی مساوی کردیم! کره ألمان رو برد و ژاپن هم داشت بلژیک رو حذف می کرد! دلیلی نداره تیمهایی مثل ویتنام و عمان و..... نتونن اینکارو بکنن!
۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۱:۳۶
پاسخ