ارقامی شگفت انگیز در پس قهرمانی منچسترسیتی و ناکامی لیورپول

ارقامی شگفت انگیز در پس قهرمانی منچسترسیتی و ناکامی لیورپول

14782
21:43
22 اردیبهشت 1398
منچسترسیتی با کسب 14 برد پیاپی در لیگ برتر، عنوان قهرمانی را بار دیگر کسب کرد.

به گزارش وبسایت نود، منچسترسیتی در حالی با برتری 4-1 مقابل برایتون توانست دوباره قهرمان لیگ برتر شود و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند، که لیورپول نیز شانه به شانه این تیم حتی تا گام آخر پیش آمد ولی در نهایت فقط یک امتیاز کم آورد تا حسرت این تیم برای کسب قهرمانی در لیگ، همچنان پابرجا باشد.

این فصل شاهد یکی از بی رحمانه ترین رقابت های تاریخ لیگ برتر بودیم، لیورپول با کسب 97 امتیاز از قهرمانی بازماند و لقب برترین نایب قهرمان تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرد که به نوعی می تواند ناکام ترین نایب قهرمان نیز عنوان داده شود.

فرم منچسترسیتی در نیم فصل دوم خیره کننده بود. تیم پپ نه تنها در 14 بازی آخر فصلش پیاپی برد کسب کرد، که در کل نیم فصل دوم 18 برد کسب کرد و فقط یک شکست را تجربه کرد. در آن سمت لیورپول هرچند در 9 بازی اخرش به پیروزی رسید و در کل فصل فقط یک باخت را تجربه کرد ولی 4 تساوی در نیم فصل دوم، به قیمت از دست دادن قهرمانی برای آنها تمام شد.

این فصل تیم های اول و دوم جدول مجموعاً با کسب 195 امتیاز رکورد زدند. پیش تر، فصل قبل منچسترسیتی و منچستریونایتد به عنوان تیم های بالانشین با کسب 181 امتیاز رکوردار بیشترین امتیاز بودند. ضمن اینکه در این فصل سیتی و لیورپول روی هم، 62 برد به دست آوردند که این هم یک رکورد جدید در فوتبال انگلیس است. در عین حال این دو تیم، مجموعاً کمترین باخت را به عنوان دو تیم بالانشین جدول در تاریخ لیگ به ثبت رساندند. این دو تیم در این فصل روی هم رفته، 5 باخت داشتند که سهم سیتی قهرمان 4 باخت بود. رکورد کمترین باخت بالانشین ها در فصول قبلی، شش شکست بود.

در نمودار بالا، جایگاه دو تیم لیورپول و منچسترسیتی از نظر امتیازی مشخص است. خط آبی مربوط به سیتی و قرمز متعلق به لیورپول است.

رقابت دو تیم صدرنشین این فصل، آنقدر نزدیک و شانه به شانه بود که در طول فصل 32 بار صدرنشین تغییر کرد. البته لازم به ذکر است که زیادشدن تغییر در بالای جدول به دلیل بازی های عقب افتاده در بالای جدول هم بود. آمار قبلی مربوط به فصل 2001-2002 بود که صدر جدول 21 بار دست به دست شد.

لیورپول در این فصل 141 روز صدرنشین بود که 16 روز بیشتر از سیتی بود ولی در نهایت تیم پپ قهرمان شد. چلسی هم 9 روز در این فصل صدر جدول را به دست گرفت. منچستریونایتد هم یک روز صدرنشین بود. لیورپول فصل 1990-1991 نیز 165 روز صدرنشین لیگ بود ولی در نهایت دوم شد.

هر چند منچسترسیتی در این فصل نتوانست رکورد امتیازات را بشکند، چرا که رکورد قبلی امتیازات 100 بود و متعلق به خودشان. اما رکوردهای دیگری را به ثبت رساند. آنها بار دیگر فصل را با عبور از مرز 30 برد به پایان رساندند. منچسترسیتی اولین تیمی است که سه بار در تاریخ فوتبال انگلیس، 30 برد در یک فصل کسب کرده است. فصل 2018-2019، فصل 2017-2018 و فصل 2001-2002 که در دسته اول این آمار را ثبت کردند. ضمن اینکه تیم پپ با زدن 163 گل در تمامی مسابقات، رکوردار گلزنی در تمام مسابقات در بین تیم های انگلیسی شد.

نمودار بالا، امتیازات تیم های نایب قهرمان را در طی ده فصل اخیر در لیگ برتر نشان می دهد. مشاهده می کنید که لیورپول با اختلاف رکوردار است، آنها بهترین رکورد امتیازی در بین تیم های نایب قهرمان را در کل تاریخ لیگ برتر دارند. قرمزها  رکورد لیدز را هم شکستند. لیدز در سال 1971 با وجود 91 امتیازی که بدست آورد، قهرمان نشد.

لیورپول با این امتیاز در هر فصل دیگری در لیگ می توانست قهرمان شود. (البته به جز فصل گذشته) ضمن اینکه آنها یکی از ده تیمی هستند که در کل تاریخ لیگ برتر، از مرز 90 امتیاز عبور می کنند. جالب اینجاست که لیورپول 18 بار قهرمان لیگ شده ولی تنها یک مرتبه آن هم در فصل 1978-1979 بود که از این فصل بیشتر امتیاز گرفتند. 98 امتیاز.

رقابت در صدر جدول گلزنان نیز بسیار جذاب پیگیری شد. در نهایت سه بازیکن با زدن 22 گل، به طور مشترک آقای گل جزیره در این فصل لقب گرفتند. محمد صلاح و مانه از لیورپول و اوبامیانگ از آرسنال. این برای چهارمین بار بود که دو بازیکن از یک تیم، در صدر جدول گلزنان لیگ برتر از مرز 20 گل می گذرند. آخرین بار نیز دو بازیکن از لیورپول به چنین دستاوردی رسیدند. فصل 2013-2014، سوارز 31 گل زد و استوریج 21 گل به ثمر رساند.

آگوئرو هم با زدن 21 گل در رده بعدی قرار گرفت. هر چند، ستاره آرژانتینی بدل به دومین بازیکنی شد که در طی شش فصل مختلف، از مرز 20 گل در لیگ برتر می گذرد. رکورد متعلق به شیرر است که در هفت فصل از مرز 20 گل عبور کرده است.

1878

نظرات کاربران
Ffffff
شما یه مربی نام ببر به انتخاب خودتون و تمام ستاره های دنیا رو هم بدن بهش همون کاری که رئال یه زمونی کرد! مطمئنم 198 امتیاز که سهله!! 150 امتیازم نمیتونه تو لیگ انگلیس توی 2 فصل بیاره! البته اینم بگم خیلی بازیکنایی که الان تو سیتی ستاره شدن توی سیتی شدن! قبلش خیلی شناخته شده نبودن! رئال با گرفتن تمام ستاره های فوتبال همرو خلع سلاح کرده بود.. نه سیتی که ستاره میسازه!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۵:۰۲
پاسخ
20
48
کی روش.مورینیو.فرگوسن
مورینیو هم تونست دو فصل پشت هم بالای ۹۰ امتیاز قهرمان بشه تازه این همه هم خرید نکرد پپ نیمکت نشیناش در حد همین ریاض مارز و گوندوغان که سوپر گل زدنه بیخودی ازش غول نسازید چون ژوزه سرورشه یه خورجین بازیکن خریده تازه!
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۷:۴۲
پاسخ
50
10
سعید
جالبه با اینکه من سیتی قهرمان شده، تو این چند ساعت بیشتر خبرها و تحلیل‌ها حول و حوش لیورپول و نایب‌قهرمانی عجیبشه. به نظرم بعدها به هرکی خواستیم ثابت کنیم که فوتبال بی‌رحمه، میتونیم جدول این فصل جزیره رو بهش نشون بدیم. انصافا سیتی تو این رقابت شونه به شونه، به اندازه همون یه امتیاز شایسته‌تر بود، ولی امیدوارم دیگه هیچ وقت، اوج آمادگی یه همچین تیمای خوبی تو یه فصل نخوره...
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰:۲۸
پاسخ
2
32
کهکشانی ها
من اعتراض دارم چرا منچستر سیتی شده ثروتمند ترین باشگاه .اینا دوتا افتخار اروپایی ندارن رئال مادرید 13 تا جام هفتم یا هشتم . پرز پول های باشگاه کجاست ؟؟؟؟؟
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۱:۱۳
پاسخ
108
21
یه سیتیزنی عاشق
محض اطلاعت باید عرض کنم که یونایتد در حال حاضر ثروتمندترین باشگاه دنیاست
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۲:۴۴
4
31
Zoro
خدا رو شکر عقده لیگ برتر لیورپول داره جاودانه میشه... توی زندگیم تیمی به خوش شانسی لیورپول ندیدم تا الان! چقدر گلهای شانسی؟! چقدر بردهای دقیقه نودی؟!تازه نه فقط لیگ برتر؛ توی اروپا مرحله گروهی حذف بود اگه دقیقه نود به پاریس گل نمیزدند، بازی بایرن نویر بدترین بازی عمرش رو میکنه و گل تقدیم کرد، بازی بارسا آلبا رو باید محاکمه میکردند! چون دو تا پاس گل بهشون تقدیم کرد و موقع حمله موقعیت سه به تک با دروازه‌بان لیورپول پاس به پشت سر میده به مسی! چهار تا تک به تک دیگه هم خود آلبا و سوارز و مسی و کوتینیو از دست دادند! به پایان آمد این دفتر.. حکایت حسرت لیورپول تا ابد باقیست.. :))
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۸:۰۱
پاسخ
105
121
mohammad
داداش بدجوری داری میسوزیااا،از چی میسوزی چندتا سال فینال رو ندیدین
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹:۴۲
42
10
سرخ
تیم هایی که می تونن پیاپی دقایق آخر نتیجه رو عوض کنن، شانس ندارن؛ عرضه دارن! روحیه دارن! اعتماد به نفس دارن! بلدن منطقی بازی کنن و درگیر احساسات نشن. دقیقا برعکس روحیه فوتبالیست ها و تیم های ایرانی که با خورد یک یا دو گل شیرازه تیمی و قدرت فنی و بازی گروهی و همه چیشون رو می بازن. به تیم هایی مثل لیورپول، منچستریونایتد و ... که کامبک های زیادی می زنن باید تبریک گفت
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۸:۵۴
13
23
عشقممم نیمار
همین ک تو اروپا ..گواردیولا هیچی نمیشه ..برام کافیه :-) ..گواردیولا تیمی دراختیار داشت ک 2 تیم کامل ستاره داشت ..میخاست قهرمان نشه ؟؟ اگ نمیشد باید تعجب میکردم با این همهخرید :-)
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۲:۲۶
پاسخ
138
54
Ffffff
شنیدم نیمار عاشق اینه که بیاد سیتی و با گواردیولا کار کنه چون میدونه تنها شانسش برای کسب توپ طلا گواردیولاست!!!! :)
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۶:۳۱
4
26
گواردیولای افسانه ای
پماد بزن
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۲:۱۳
28
73
تاجی رئالی قدیمی(سلطان فقط CR7)
قلبم شکست،پس از بیست و اندی سال تا مرز قهرمانی پیش رفتن ولی دوباره یک امتیاز کم اوردن،امیدوارم حداقل چمپیونزلیگو ببره چون یورگن کلوپ و تیمش واقعا دوست داشتنی هستن
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۰:۰۸
پاسخ
107
100
یه سیتیزنی عاشق
قهرمانی‌مون مبارک همه‌ی سیتیزن‌های جان دل
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹:۲۷
پاسخ
66
74
طرفدار تاتنهام
تبریک به هواداران سیتی... آفرین به پپ
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۷:۲۱
پاسخ
36
83
پپ گواردیولای افسانه ای
گواردیولا به خیلیا ثابت کرد که رئیس کیه!!!
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۷:۵۹
پاسخ
38
106
Hamed
البته با پشتوانه دلار های شیخ منصور
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۲:۱۸
65
56
Magic Messi
خداروشکر سیتی قهرمان شد هم باعث سوزش خیلیا شد بخصوص زغالی ها هم تا حدودی جلوی کاری ‌که یوفا میخواد انجام بده و حق استرلینگ و چندنفر دیگه رو به فن دایک دادن و حق مسی رو دوباره برای توپ طلا میخوان بخورن گرفته شد. (ادمین جان عادل باش لطفا)
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۶:۰۲