از لیپی تا کی‌روش؛ ۷ سرمربی برجسته جام ملت‌های آسیا

از لیپی تا کی‌روش؛ ۷ سرمربی برجسته جام ملت‌های آسیا

5955
10:24
19 دی 1397
سرمربیان بزرگ و پر افتخاری در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ حضور دارند.

به گزارش وب سایت نود، در حالی که امروز (چهارشنبه) دور اول گروه جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد، سایت آس در یک گزارش به هفت سرمربی برجسته این جام پرداخت که نام "کارلوس کی‌روش" نیز در این میان دیده می‌شود.

اسون گوران اریکسون؛ هدایت فیلیپین را در آگوست ۲۰۱۸ بر عهده گرفت

او یکی از سرمربیان به نام دهه نخست قرن ۲۱ بود. او پنج سال هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس را بر عهده گرفت و همچنین سرمربی بنفیکا و منچسترسیتی نیز بود. سرمربی سوئدی، آگوست گذشته به فیلیپین رفت تا هدایت این تیم را برای جام ملت‌های آسیا بر عهده بگیرد.

کارلوس کی‌روش؛ هفت سال موفق در ایران

سرمربی که هدایت رئال مادرید را در فصل ۰۴ ــ ۲۰۰۳ بر عهده داشت، هفت سال است که مربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است. او توانست برای نخستین بار دو دوره پیاپی "تیم‌ملی" را راهی جام جهانی کند. در جام جهانی روسیه، ایران در گروهی که اسپانیا و پرتغال نیز حضور داشتند، نزدیک به صعود به مرحله یک هشتم نهایی بود.

پائولو بنتو؛ با کره جنوبی هنوز نباخته است

سرمربی پرتغالی پس از یک دوره کوتاه مدت در تیم دانگ دای چین در آگوست ۲۰۱۸ با تیم‌ ‌ملی کره جنوبی قرارداد امضا کرد. او پس از این تاریخ در هشت بازی هدایت تیم‌ ‌ملی کره را بر عهده داشت و توانست چهار پیروزی و چهار تساوی به دست آورد. بیشترین موفقیت بنتو در تیم اسپورتینگ رخ داد.

مارچلو لیپی؛ قهرمان جهان، سرمربی چین

او بدون شک پر افتخارترین و برجسته‌ترین سرمربی حال‌ حاضر جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است. از قهرمانی‌های برجسته سرمربی ایتالیایی می‌توان به فتح لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس در سال ۱۹۹۶ و جام جهانی ۲۰۰۶ به همراه تیم‌ ‌ملی ایتالیا اشاره کرد. لیپی پس از آخرین دوران حضورش در تیم‌ ‌ملی (بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰) به چین رفت تا هدایت گوانگژو اورگرانده را بر عهده بگیرد. در این تیم توانست سه قهرمانی در لیگ به دست بیاورد و در سال ۲۰۱۳ با این تیم فاتح لیگ قهرمانان آسیا شود. پس از این موفقیت هدایت تیم‌ ‌ملی چین را بر عهده گرفت که نتوانست به جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه صعود کند.

هکتور کوپر؛ پس از جام جهانی به ازبکستان رفت

سرمربی آرژانتینی در نزد هواداران اسپانیایی شناس است. او هدایت مایورکا، والنسیا، راسینگ سانتاندر و رئال بتیس را بر عهده داشت. همچنین سرمربی تیم‌های بزرگی همچون اینتر بود. کوپر در سال ۲۰۱۵ هدایت تیم‌ ‌ملی مصر را بر عهده گرفت و توانست این تیم را راهی جام جهانی ۲۰۱۸ کند. سرمربی آرژانتینی پس از جام جهانی با تیم‌ ‌ملی ازبکستان قرارداد امضا کرد.

آنتونیو پیتسی؛ هدایت تیم‌ ‌ملی عربستان را پس از موفقیت تیم‌ ‌ملی شیلی بر عهده گرفت

سرمربی آرژانتینی در اواخر سال ۲۰۱۷ به عربستان آمد تا هدایت این تیم را برعهده بگیرد. این اتفاق پس از قهرمانی‌اش با تیم‌ ‌ملی شیلی در کوپا آمه‌ریکا رخ داد. پیتسی که در آرژانتین متولد شده است، به عنوان بازیکن برای تیم‌ ‌ملی اسپانیا به میدان رفت. او در این کشور هدایت والنسیا را بر عهده داشت.

آلبرتو زاکرونی؛ هدایت امارات میزبان را بر عهده دارد

او یکی از برجسته‌ترین سرمربیان فوتبال ایتالیا است. زاکرونی هدایت تیم‌هایی همچون یوونتوس، میلان، اینتر و لاتزیو را بر عهده داشت. این نخستین تجربه سرمربی ایتالیایی در جام ملت‌های آسیا نیست. او در سال ۲۰۱۱ هدایت ژاپن را بر عهده داشت و با این تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد. سرمربی ایتالیایی در سال ۲۰۱۷ با  تیم‌ ‌ملی امارات قرارداد امضا کرد.

2051

نظرات کاربران
عشقممم نیمار
چقد از کیروش جوون ..تعریف میشه :-) میترسم بعضیا طاقت نداشته باشن :-) میترسم سوزش ایجاد شه:-) ولی نمیشه از حقیقت فرار کرد و اینک کیروش جوون ..مربی برجسته تاریخ جام ملتهاست :-)
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹:۱۱
پاسخ
10
19
پرسپولیس عشق
من پرسپولیسیم معتقدم دعوایه برانکو کیروش کیروش مقصره ولی خداییش مربیه با دانشیه
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴:۰۸
پاسخ
17
6
شاهو
کیروش بار ها سطح مربیگریشو ثابت کرده، اما ما که کلا چیزی جلو چشممون نیست، همه ی دنیا کیروش رو بعنوان یکی از بهترین مربی ها و تئوریسین های دنیا فوتبال قبول دارند، اما بعنوان یکی از ابر قدرت های دنیای فوتبال که چندین بار قهرمانی جام جهانی شدیم و کلی مربی وطنی و بازیکن سوپر استار به اروپا معرفی کردیم قبولش نداریم..
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳:۰۱
پاسخ
10
12
مهران
علاوه بر توانایی وشایستگی یک مربی اسم مربی در موفقیت تیم خیلی تاثیر داره. کره جنوبی اسم کیروش که میاد 50 درصد روحیه شون را از دست میدن! به همین خاطر باید این مربی را برای جام جهانی بعدی هم حفظ کنیم
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۷:۲۵
پاسخ
10
13
محمد
کیروش بهترین مربیه...تیم ایرانم بهترین عملکردو تو تیمای اسیا داره..یادمون نره جلو اسپانیا و پرتغال و مراکش چجور بازی کردیم..کیروش نباشه تیم ملی میفته دست امثال برانکو و قلعه نویی
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۹:۴۳
پاسخ
49
58
Rad
منظورتان دفاع اتوبوسی!!! یادمان نزه کره تونست آلمان ببره..‌
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۳:۰۸
23
6
کیروش باید اخراج بشه
کیروش یه اشتباه بزرگ بیش نیست دی متئو هم قهرمان اروپا شد الان کجاست؟؟؟ کسی قبولش داره؟ کیروش اگه سرمربی رئال شد فقط به خاطر فرگی بود نه لیاقت خودش و رزومش و دنیا متوجه شد که اشتباه شد و بعدشم همش ناکام بوده و مردم اون کشورها همه ازش ناراضین
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲:۲۸
پاسخ
71
32
پروفسور بالتازار
سلام آقای مایلی کهن!!!!!
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵:۳۰
14
13
نظر ورزشی
مشخصاً جناب کی روش یکی از بهترین هاست در دنیا. مربی باهوش، حواس جمع و زیرکی هست ایشون. متبحر در معماری تاکتیک پذیری و نظم تیمی هست. مطمیناً هر تیمی با کارلوس کی روش نطق طولانی خواهد داشت.
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷:۵۰
پاسخ
73
52
رقیب
از این نفرات فقط سه نفر هستن که بنوعی تئوریسین هم محسوب میشن!! نفر اول زاکرونی است که سبک فوتبال 433 در فوتبال ایتالیا بنوعی خالقش زاکرونیش با بازیهای درخشان دهه 90 با زاکرونی در لاتزیو و اینتر!!! نفر دوم مارچلو لیپی هست که سیستم 442 رو در فوتبال ایتالیا پی ریزی کرد و در یونتوس به اوج شکوفایی رسوندش!!! با همین سبک هم ایتالیا رو قهرمان جهان کرد!! نفر سوم هم کارلوس کیروش هست که بنوعی یکی از تئوریسنهای خالق دفاع منطقه ای- پوششی است. سر الکس فرگوسن در کتاب خاطراتش عنوان میکنه که تئوری کیروش باعث سه قهرمانی لیگ و دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد جاییکه اوج هنرش حذف بارسلونای اماده گواردیولا بود که با دفاع منطقه ای - پوششی باعث شد بارسلونا با 70 درصد مالکیت توپ فقط یک شوت در چارچوب داشته باشه!!! بنظر من اگر یه زمانی کیروش از ایران رفت باید سراغ زاکرونی بریم که با شناخت چندین سالش از فوتبال اسیا و البته سبک فوتبال خاص ایتالیایی برای فوتبال ما کاملا ایده ال خواهد بود!!!
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲:۴۳
پاسخ
7
51
سامان
به نظرم هیچ مربی خارجی به اندازه کارلوس کیروش به فوتبال و روحیات ما آگاه نیست و تنها کسی بوده که به بازیکن سالاری خاتمه داده ومثل یک فرمانده جنگی میمونه که بازیکنان مثل سرباز در خدمتش هستند.حیف بخواهیم ریسک کنیم.یک ضرب المثل انگلیسی میگه هیچون اسب برنده را عوض نکنید
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۴:۱۲
1
2
ارتش 65میلیونی
جالبه همه دنیا دارن از شهرت و توانایی های کیروش میگن، ولی یه عده محدود توی ایران، بخاطر حمایت از مربی حسودشون، میگن مربی خوبی نیست. به جرات میگم الان تمام تیمهای حاضر در جام ملتها، آرزوی داشتن کیروش رو دارن
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱:۴۷
پاسخ
33
54
بگم کاشیما بیاد؟؟؟؟
الان یه عده میان اعتراض میکنن که نخیر فرانکو بعد کی روش خیلی ها اوله.
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵:۰۹
پاسخ
32
32
Ali...Ali
بگو عمر عبدالرحمن بیاد بهتره تا کاشیما
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸:۴۶
32
2
hg
خداوکیلی بدون غرض وطرفداری خودتون سابقه افتخارات وتیم هایی که این مربی ها هدایت کردن وافتخاراتشون ببینید بعدمقایسه کنید باکارلوس کیروش ومبلغی که میگیره ومبلغی که این مربی هامیگیرن بعدش یکم فکر کنید ببینید اگه کیروش تیم قهرمان آسیا نکنه ما چه ضربه بزرگی تواین هشت سال خوردیم ................
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲:۲۶
پاسخ
27
21
ایرانی
اگه برانکو دست از سر تیم ملی برداره و حسادتش کم کنه و اطلاعات و به عراق و دیگر دوستان ندهد ایران با کی روش عزیز افتخار افارینی خواهد کرد زنده باد ایرانی و ایران و پرچم مقدس کشورمون
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸:۰۴
پاسخ
34
32
عارف 2000
کیروش فقط معروفه وگرنه فقط بلده تیمایی که رتبشون سه رقمیه رو ببره
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶:۵۵
پاسخ
80
52
زرد سپاهانی
یادش به خیر اون زمانی که تیمهایی که رتبه‌شون تک رقمی بود رو به چالش میکشیدیم. مثل آنگولا.
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳:۵۴
38
32
علی
عه پس مربی عراق که آقای سم پاش ازش تعریف میکرد چرا تو لیست نیست؟!
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰:۵۲
34
29
رقیب
کره جنوبی-شیلی-مراکش-لیتوانی-روسیه و ... تیم هایی هستن که رتبه سه رقمی دارن و بیش از بیست ساله که در حسرت اولین پیروزیشون بسر میبرن!!! اون تیمی ام که قهرمان کوپا امریکا شد شیلی نبود شلیلی بود!!
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰:۲۱
7
21
معجزه‌ی کی‌روش
جاااانم کی‌روش.خداروشکر اینو دیگهA.s گفته
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵:۵۲
پاسخ
56
54
پرسپولیس شعبه دیگری ندارد
کیروش اخر لیسته. تا زمانی که لیپی و زاکرونی هستن کیروش چیکاره ست؟!!!
۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱:۵۴
پاسخ