اسم رمز مصاحبه‌های ویلموتس؛ اغراق در فوتبال تهاجمی!

اسم رمز مصاحبه‌های ویلموتس؛ اغراق در فوتبال تهاجمی!

15872
16:05
19 تیر 1398
«ما آمده بودیم که بازی تهاجمی به نمایش بگذاریم نه فقط برای اینکه شانس گل ایجاد کنیم بلکه به حریفمان هم شانس گلزنی بدهیم تا در نهایت بازی زیبایی به نمایش گذاشته شود» این صحبت‌های ویلموتس احتمالا با اشتباه در ترجمه همراه شده، ولی در ادامه او نشان داده که در اصرار به فوتبال تهاجمی تیم ملی همینقدر با اغراق صحبت می‌کند.

به گزارش وبسایت نود، مارک ویلموتس در تازه‌ترین مصاحبه‌اش باز هم از فوتبال تهاجمی صحبت کرده است. از زمان ورود ویلموتس به ایران، او در اکثر مصاحبه‌ها حداقل یک اشاره به این موضوع کرده که علاقمند به ارائه فوتبال تهاجمی است. معمولا کمتر پیش آید که یک مربی‌ در صحبت‌هایش انقدر راجع‌به فوتبال تهاجمی صحبت کند و اکثرا سوژه‌های دیگری را برای صحبت کردن انتخاب می‌کنند. اما به نظر می‌رسد ویلموتس متاثر از فضایی که در دوران کی‌روش به وجود آمده بود و منتقدان او را برای فوتبال تدافعی نقد می‌کردند، تصمیم گرفته که مدام به همه یادآوری کند قرار نیست تیم تحت هدایت او دفاع کند.

ویلموتس در کنفرانس بعد از اولین بازی تیم ملی، صحبت‌هایش را با اسم رمز «فوتبال تهاجمی» شروع کرده بود و اوج صحبت‌های او در این مورد به بازی با کره‌جنوبی برمی‌گردد. جایی که ویلموتس گفت: «ما آمده بودیم که بازی تهاجمی به نمایش بگذاریم نه فقط برای اینکه شانس گل ایجاد کنیم بلکه به حریفمان هم شانس گلزنی بدهیم تا در نهایت بازی زیبایی به نمایش گذاشته شود.» صحبت‌هایی که بعید است مقصود ویلموتس را به درستی رسانده باشد و احتمالا اشتباهی در ترجمه رخ داده است. 

بعد از بازی با سوریه

ما همیشه به دنبال بازی تهاجمی هستیم. در تیم من حالت تهاجمی وجود دارد. گل زدن به همه تیم‌ها در دستور کار من است و همه تیم باید در اختیار این کار باشند. من کاری ندارم که قبل از من چه تاکتیک‌هایی دنبال می‌شده من سعی می‌کنم اهداف خودم را دنبال کنم. مطمئنا اگر این 8 سال تیم ملی با حالت تدافعی بازی کرده اما من مربی هستم که به دنبال فشار بر تیم حریف هستم و به دنبال بازی تهاجمی خواهم بود اما به هر حال هدف اصلی تعادل تیم و گلزنی است. من مربی‌ای هستم که مالکیت توپ را دوست دارم تا بتوانیم با تصاحب توپ بازی را کنترل کنیم.

پیش از بازی با کره‌جنوبی

بهترین دفاع، حمله است. از بازی دفاعی باید اجتناب کنیم. باید بتوانیم فوتبال زیبا و همراه با کسب نتیجه را به نمایش بگذاریم. تیم ما به روند بازی‌های تهاجمی خود ادامه خواهد داد. تیم ایران یک مجموعه کامل است و تمام نفراتش تأثیرگذار هستند.

کنفرانس بازی با کره‌جنوبی

ما آمده بودیم که بازی تهاجمی به نمایش بگذاریم نه فقط برای اینکه شانس گل ایجاد کنیم بلکه به حریفمان هم شانس گلزنی بدهیم تا در نهایت بازی زیبایی به نمایش گذاشته شود. من به دنبال بازی تهاجمی هستم و دوست دارم تا آنجا که ممکن است به حریف شانس ندهیم اما در این بازی یک نمایش متعادل از این دو تیم شاهد بودیم.

گفت‌وگو با  سایت اسپورتسا 

در گذشته کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق ایران به نتایج خوبی رسیده بود. ایران با او همواره به جام جهانی رفته بود. اما آنها من را استخدام کرده‌اند که به تیم ملی ایران سبک بازی و فلسفه فوتبالی تهاجمی‌تری بدهم. حس می‌کردند که سبک بازی کی‌روش به قدر کافی هجومی نبوده است. بدیهی است که بعد از 3 جلسه تمرینی نمی‌توان همه چیز را تغییر داد اما در بازی تدارکاتی با کره صاحب 16 موقعیت گل شدیم. این چیزی نبود که قبلا از تیم ملی دیده شده باشد. این طرح و فلسفه من در تمام تیم‌های بوده است. 

گفت‌و‌گو با سایت SPORZ

در بازی دوستانه با کره جنوبی ما 16 فرصت برای گلزنی داشتیم. در بازی دیدید که ایران هیچ ترسی از بازی هجومی ندارد. بازیکنان جوان ما نیاز دارند تا با فلسفه جدید خودشان را تطبیق دهند. 

جلسه هم‌اندیشی مربیان تیم ملی

درباره فلسفه بازی، برخی مربیان در جهان معتقدند باید بازی کرد تا گل نخورد و برخی معتقدند باید بازی کرد تا گل زد. برای من دفاع کردن صرف کافی نیست و می‌خواهم بازیکنانم حمله و موقعیت ایجاد کنند. فلسفه بازی من این است که همین بازی تهاجمی که در پیش گرفتیم ادامه پیدا کند. چون مهاجمی که نتواند نقش خودش را ایفا کند، از نظرم در بازی‌ها خواهد مُرد. 

14001

نظرات کاربران
فقط مسی
مارک ویل موتس سرمربی ایران می تواند ایران را بالا بیارد ولی کیروش به بعضی از بازیکنان بد کرد و انها را بیرون انداخت:-( :-( :-) :-) :-)
۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۱:۰۲
پاسخ
62
32
رهگذر
خوبه هنوز نرسیده مثل ما ایرانیها جو گیر شده دوبار متوالی رفتیم جام جهانی دست زدیم به کمرمون که ما دیگه جام رفتن ارزومون نیست باید قهرمان بشیم جلوی همه هم تهاجمی بازی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟از کوزه همون برون تراود که در اوست مثلا قراره از لیگ ما چی بیرون بیاد اجازه بدید اول برای جام جهانی بعدی انتخاب بشیم و صعود بکنیم بعد تیکی تاکا انجام بدیم ویلموتس اول برادریش و ثابت بکنه چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد فوتبال ما فقط اسمش و پولش حرفه ایه هنوز با تیمهای بزرگ دنیا فاصله داریم
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۷:۱۵
پاسخ
61
110
TT فراتر از باشگاه
متاسفانه خام فکر میکنن دشمنی با کیروش چشمانشان را کور و قلبشان را پر از نفرت کرد متن ادبی شد :/
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۲:۱۱
پاسخ
70
96
اشکان
وقتی اتوبوس رو از جلو دروازه خودی برداشته برده جلو دروازه حریف و مهاجمان سوار اتوبوس شدن خیلی هم نمیشه گفت داره اغراق میکنه، قرار که نیس مقابل تیمی مثل کره نود دقیقه تو محوطه جریمه کره باشیم همین که نود دقیقه تو محوطه جریمه خودی نیستیم و دل به ضد حمله نبستیم یعنی ویلموتس گرایش تهاجمی داره، چیزی که فوتبال روز دنیاس و با این نوع فوتبال میشه امیدوار به قهرمانی در آسیا بود
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵:۰۱
پاسخ
56
102
کیومرث
خطاب به اشکان : اتفاقا سبک فوتبال تیم ملی در زمان کی روش یکی از سبکهای نوین فوتبال بود . الآن تو فوتبال روز دنیا " انتقال سریع توپ " ملاکه نه "مالکیت توپ " . فرانسه با میانگین مالکیت توپ چهل و پنج درصد قهرمان جهان شد . یه آنالیز دیدم جالب بود : سرعت انتقال توپ تو تیم ملی فرانسه از زمان بازپس گیری توپ تا رسیدن به دروازه حریف تقریبا بین شش تا هفت ثانیه بود . زمان انتقال توپ تو ایران جام جهانی برزیل بین سیزده تا چهارده ثانیه بود و کی روش این عدد رو تو جام جهانی روسیه به ده تا یازده ثانیه رسونده بود . برزیل جام جهانی قبلی هم مالکیت توپش و هم تعداد پاساش از آلمان بیشتر بود ولی هفت تا خورد و مثالهای خیلی زیاد دیگه . فوتبال مالکانه ابزارای خاص خودش رو می خواد که مهمترینش یه پلی میکره . ما تو ایران بعد از علی کریمی و مجتبی جباری یه پلی میکر خوب نداشتیم . هر مربی بنابر ابزار هایی که داره روش تیمش رو انتخاب می کنه . مورینیو کی روش رو یکی از بهترین مربیای تاریخ پرتغال می دونه . فرگوسن می گه اگه یه بار دیگه بخوام فوتبالو شروع کنم ترجیح می دم مربیم کی روش باشه . مسی می گه بازی با کلمبیا سخت بود با وجود کی روش سخت تر هم شده . روبرتو باجیو از کی روش به عنوان هیولای پرتغالی نام می بره . اتوئو ، گیگز ، فردیناند و لینکر و غیره هیچی از فوتبال نمی فهمن ، فقط طرفدارای برانکو می فهمن .
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۰:۳۳
49
82
حیدری
حالا چندتا بازی شده؟ که اینقدر تهاجمی تهاجمی میکنه؟ اولا با هر تیمی یکجور باید بازی کرد مگه برزیله ساله 1970 در اختیار داریم که به همه حمله کنیم؟ همون بازی با آرژانتین، اگه همش حمله میکردیم که هفتا خورده بودیم ،با اینکه انتقاد به سبک بازی و نتیجه نگرفتن کیروشو قبول دارم. این حرفا برای شیرین شدن کامه ببینیم توی مسابقاته 'رسمی' با حریفای درجه یکمون چه میکنه. کیه که بدش بیاد از برد 4-0 در برابر ژاپن و.... به امید موفقیت ایران.
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۲:۱۹
پاسخ
46
97
لیورپولی دو آتیشه‌ی دهه هفتادی
امیدوارم تیم در کنار بازی زیبا نتیجه هم بگیره اینجوری نباشه که هجومی بازی کنه و نتیجه نگیریم و باز در حسرت یک جام جهانی بمونیم. بعدش صدتا نظر و غیرنظر نثار کیروش و غیرکیروش بکنیم فایده نداره
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۶:۰۰
پاسخ
3
82
ایرانی اصیل
یواش یواش داره خنده دار میشه ، یک چیزی بهش گفتن ، متاسفانه بدون اینکه مثل یک مربی حرفه ای سطح بالا فکر کنه و حرف بزنه فقط اینو ترجیع بند تکرار میکنه ! مثلاً جلوی همین بلژیک تهاجمی بازی کنیم ، هفت تا بخوریم ، برانکو خوشحال شه !
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۴:۵۲
پاسخ
48
73
علیرضا م.
اینقدر ما هوادارا تیم رو تحت فشار میذاریم که آخرش مربی به صورت افراطی فقط تهاجم رو مد نظر قرار بده و باز از این مساله ضربه بخوریم! آقا ولش کنین، بذارین کار خودش رو بکنه!
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۸:۵۹
پاسخ
7
80
کاربر
باز خوبه راجب فوتبال حرف میزنه! کیروش که راجب همه چیزو همه کس حرف میزد غیر از فوتبال
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷:۵۷
پاسخ
95
97
بهمن
دوستان چراازکیروش حرف میزنینددیگه تموم شددوران کیروش.این آقافهمیده نخطه ضعف ماچی بوده فقط میگه مابایدتهاجمی بازی کنیم ودربازی باکره ۱۶موقعیت گل داشتیم که فکرنمی کنم درگذشته ازاین موقعیتها داشتیم.عزیزمن توچکارداری چه جوری بوده وچطوربازی میکردیم اون بنده خداکه درآن موقعیت ماگل میخوردیم وساختاردفاعی مون بدبودساختارماراعوض کردوروی دفاع کارکردکه انصافاخوب بودفقط زیادروی کرد.وگرنه دربازی باکره ماحداقل باکیروش نزدیک ۲۲موقعیت گل داشتیم وبه کره امان ندادیم.حالا هم نیازبه بازی تهاجمی داریم که بخاطردفای خیلی خوبه که ازکیروش داریم.شمابابازی تهاحمی هم ماراخیلی خوشحال کن وهم تمام بازیهارو ببر.فقط ازدوستان خواهشمندم که به اندازه خودش بهش بهاداده والکی بزرگش نکنیم که بشه کیروش دوم وهیچ ارزشی برای فدراسیون نشینان واهالی فوتبال ماقائل نشه.یاعلی
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۲:۳۶
22
34
محمدرضاپرسپولیسی نژاد
هرچی هست از آقای سمپاش و بی جام و افتخار بهتره هزار درجه همم بهتره..
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۲:۵۸
پاسخ
77
48
Molinho
هر چند که باید زمان داد به این مربی. ولی مشخصه ۲ سال تو مجلس بلژیک سیاست خوب یاد گرفته و میدونه که باید چی بگه.
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷:۵۵
پاسخ
6
74
بابک
طرفدارای کیروش همیشه در جواب منتقدا میگن که شما حاضرید تیم ببازه ولی هجومی بازی کنه؟!؟! جواب قطعا منفی هست!بردن در هر ورزشی هدف اصلیه،قطعا دفاع خوب هنره اما مسئله اینه سیستم کیروش به حدی دفاعی بود که عملا امکان بردن رو از ما میگرفت،به بیان بهتر زمان کیروش ما برای نباختن به زمین میرفتیم نه برای بردن!! به جرئت میشه گفت اگر جلوی پرتغال و ژاپن از ابتدای بازی کمی هجومی تر بازی میکردیم به راحتی میتونستیم بهشون گل بزنیم چون دفاعشون خیلی شکننده بود! سیستم کیروش باخت رو غرور انگیز جلوه میده و عملا با این سیستم نمیشه جام آورد،تو کلمبیا هم دیدیم که این سیستم جواب نداد!!!! حرف آخر اینکه ویلموتس یا هر کس دیگه فرق نمیکنه،تیم ما باید سرمربی رو میاورد که تهاجمی تر از گذشته بازی کنه،اگر برد میخوایم،اگر جام میخوایم باید حمله کرد!!!! ادمین...
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۷:۱۰
پاسخ
49
37
علی
البته تذکر خوبی بود تو حداقل بازی ثابت کرده که این رویه رو در پیش گرفته . با دو تا بازی اولش بخصوص بازی با کره خیلی کیف کردن چون واقعا فوتبال بود . در گذشته خط هافبک ما مدافع بودن و تواناییهاشون بچشم نمیومد ولی دیدیم که تو دو بازی همه بازیکنا بازی کردن . امید داریم بهش
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۳:۰۶
پاسخ
24
20
پرسپولیسی ام
قطعا تیم ویلموتس تهاجمی تر از تیم کی روش خواهد بود اما تا حدی اغراق نیز در این مصاحبه ها به وضوح پیداست چ.ن هر بازی با توجه به حریف و وضعیت تیم خودی متفاوت است و چه بسا بعضی اوقات بازی دفاعی منطقی تر باشد اما تماشا گر فوتبال همیشه بازی تهاجمی را دوست دارد اما طرفدار نتیجه را میپسندد شاید اینجا تفاوت بین تماشاگر و طرفدار پیدا شود به هر حال امیدواریم تیم ملی موفق باشد چرا که مت طرفدار تیم ملی هستیم نه تماشاگر صرف
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۳:۰۲
پاسخ
4
41
مهدی
اغراق نیست. توی همین چند تا بازی نشون داده واقعا فوتبال تهاجمی رو دوست داره. اتفاقا فوتبال ایرانی با این سبک فوتبال انطباق بیشتری داره. امیدوارم روحیه‌ی پیروزی رو توی بازیکن‌ها تقویت کنه، نه اینکه بخواد باخت به عراق و آرژانتین رو موفقیت جا بزنه.
۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱:۲۸