بازتاب فسخ برانکو با پرسپولیس در رسانه‌های عربی/ پیروزی بزرگ الاهلی!

بازتاب فسخ برانکو با پرسپولیس در رسانه‌های عربی/ پیروزی بزرگ الاهلی!

18288
09:28
27 خرداد 1398
رسانه‌های مختلف عربی و عربستانی به فسخ قرارداد برانکو با پرسپولیس و پیوستن او به الاهلی عربستان واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند.

به گزارش وب سایت نود، سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان برانکو تصمیم گرفت که با وجود مخالفت باشگاه پرسپولیس قرادادش را فسخ کند و با الاهلی عربستان به توافق نهایی برسد. انتخاب برانکو به عنوان سرمربی جدید الاهلی بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی و به ویژه عربستانی داشت.

رسانه‌های سعودی از انتخاب این مربی کروات به عنوان یک پیروزی بزرگ یاد می‌کنند و این تعبیر قطعا ارزش برانکو را نشان می‌دهد که سعودی‌ها در جنگ مستقیم فوتبالی با پرسپولیس برنده آن شده‌اند.

با وجود آنکه مربیان سرشناس زیادی به لیگ عربستان آمده‌اند اما حضور برانکو در لیگ این کشور بعضی از رسانه‌ها را ذوق زده کرده و این چه بسا به خاطر حساسیتی است که بین ایران و عربستان وجود دارد.

پرسپولیس و هواداران این تیم بسیار دوست داشتند که برانکو بماند اما او به تیم عربستان پاسخ مثبت داده و این باعث شده تا عربستانی‌ها خوشحال از این موفقیت باشند و آن را به مثابه پیروزی برابر ایران می‌دانند.

روزنامه الریاضیه که از سرشناس‌ترین روزنامه‌های عربستانی است با تیتری که انتخاب کرد به خوبی این حساسیت را نشان داده است. این روزنامه عربستانی با تیتر" الاهلی برانکو را از ایرانی‌ها دزدید"نوشت: الاهلی عربستان در رقابت با باشگاه پرسپولیس که اصرار داشت برانکو را حفظ کند پیروز شد و توانست با این مربی کروات قرارداد دو ساله امضا کند.

یورو اسپورت نسخه عربستانی نیز با تیتر" الاهلی تا ساعاتی دیگر رسما با برانکو قرارداد امضا می‌کند" نوشت: همچنان که پیش از این هم تاکید کردیم باشگاه الاهلی با برانکو ایوانکوویچ به توافق نهایی رسیده و قرارداد دو ساله امضا کرده است. انتخاب برانکو به عنوان سرمربی الاهلی تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود. باشگاه الاهلی منتظر انتخاب رئیس خود است. احمد الصائغ تنها گزینه ریاست باشگاه الاهلی است و به احتمال خیلی زیاد او پیروز انتخابات می‌شود و بعد از انتخاب او قرارداد برانکو هم بسته می شود.

الخلیج 365. این سایت عربی هم از قرارداد دو ساله با برانکو خبر داد و تاکید کرد که این مربی کروات بعد از انتخاب رئیس جدید باشگاه الاهلی که احمد الصائغ خواهد بود رسما قراردادش را نهایی خواهد کرد و به رسانه ها معرفی می شود.

سایت اسپورت 24 عربستان که نخستین سایتی بود که به صورت رسمی عقد قرارداد با برانکو را خبری کرد، با تیتر" الاهلی با برانکو قرارداد دو ساله امضا کرد" نوشت: کار الاهلی با برانکو تمام شده است و این مربی کروات حتی در اتریش محل اردوی تابستانی الاهلی هم حاضر شده است و این نشان می دهد که او قرارداده امضا کرده و همه چیز تمام شده است.

سایت خبری ابوظبی امارات هم تیتر بسیار جالبی را انتخاب کرد. سایت ابوظبی با تیتر " شکارچی لیگ ها به الاهلی پیوست" نوشت: باشگاه الاهلی با حمایت شاهزاده منصور بن مشعل با برانکو به توافق نهایی رسید و قرارداد دو ساله امضا کرد. برانکو بعد از آنکه باشگاه پرسپولیس به تعهدات مالی خود عمل نکرد تصمیم گرفت که قراردادش را فسخ کند و به الاهلی برود.

این سایت اماراتی در ادامه نوشت: برانکو در ابتدای ماه جون در شهر دبی امارات با مدیران الاهلی جلسه‌ای داشت. مذاکرات زیاد طول نکشید چرا که برانکو به مربیگری در الاهلی علاقه داشت و تنها بعد از پنج روز لیست خود را به باشگاه داد و بازیکنان جدید را هم معرفی کرد. پیش بینی می شود که برانکو هفته آینده به عربستان برود.

روزنامه اقتصادیه عربستان هم در تیترش نوشت که الاهلی با برانکو قرارداد امضا کرد اما ایرانی ها همچنان منتظر بازگشت او هستند.‎

2051

نظرات کاربران
سرخ رنگ عشق است
هی چه الماسی از دست دادیم!!! آقای عرب! لطفا زودتر استعفا بده.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۶:۲۶
پاسخ
2
11
ابی دلان
دوستان پرسپولیسی درسته که برانکو مربی خوبی هست ولی قبول کنید که برانکو فقط دندون تیز کرده بود برای تیم ملی. با رفتاراش کیروش رو که فراری داد فکرمیکرد دیگه جا براش باز شده ولی فدراسیون سراغ ویلموتس رفت و برانکو هم که دید نمیتونه به تیم ملی برسه پول رو بهونه کرد که بتونه یجوری از فوتباله ایران بره. ضمنا دوستان عزیز برانکو تو ایران بود که شد برانکو وگرنه تا قبل از ایران فقط و فقط یه دستیار بود که ایرانیها بزرگش کردن و باید تا اخره عمرش هم مدیون ایرانیها باشه.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱:۴۴
پاسخ
9
10
هتریک قهرمانی کابوس آبیایی
یعنی همه دنیا به بزرگی پرفسور ایمان دارن به جز چندتا هوچی گر که هیچی از فوتبال حالیشون نمی شه.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸:۵۸
پاسخ
62
154
امین از خراسان بزرگ
همه دنیا یعنی عربستان؟؟؟؟کی روش کجا رفت!برانکو کجا!!!!رفته تیم سوم عربستان از لحاظ اعتبار... آدمین بذار نظر منو هم لطفا!!!
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۹:۱۲
8
5
سجاد کریمی لاسکی
برانکو با نام ایران معروف شد. او فقط یه دستیار بود اما دادکان بهش اعتماد کرد و تیم ملی مارو بهش داد و او شد یه مربی معروف. کاری ندارم باید قبول کرد اونم تو ایران خوب کار کرد. اما اگه به جای عربستان تیم یا کشور دیگری می رفت کسی باز نارزاحت نمی شد اما او رفت جایی که نمیخان سر به تن ایرانی باشه. برات متاسفم اقای برانکو با اینکه یک پرسپولیسیه سرسختم اما با اینکارت شیرینی تمام قهرمانیارو از بین بردی.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸:۱۶
پاسخ
132
113
ستارگان سرخ ایران
فقط می تونم بگم تاسف به فوتبال ایران که برانکو رو ازدست می ده یه عده هوادار از تیمهای دیگه با اتهامات بی پایه و اساس گفتن برانکو سه ساله فقط با وزیر قهرمان شده و داوری بهش کمک کرده ولی دیدیم تیم های مطرح کره ای و پرطرفدار ترین تیم آفریقا یعنی الاهلی مصر هم خواهان برانکو بودن و می خواستن چون به کیفیت فنی برانکو اعتقاد دارن ولی ما نمیایم بگیم همین برانکو بود که سطح فوتبال ایران رو برد بالا . شفر و جناب استراماچونی باتوجه به حضور برانکو در لیگ ایران به ایران دارن میان یا اومدن که همشون مربیان خوبی بودن فقط تاسف تاسف تاسف که اگه بره الاهلی عربستان فوتبال ما با این وضعیت مسئولان و یه عده هوادار پیشرفت نمی کنه. ادمین جان خواهشا این مطالب من رو حتما چاپ کن تا شاید یه عده بالاخره درک کنن چه نعمت بزرگی رو داره فوتبال ایران از دست میده
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳:۰۹
پاسخ
46
89
ایرانی
بی کفایتی مدیران پرسپولیس و حواشی این چن سال رقیبای پرسپولیس ، استقلال و سپاهان و تراکتور که خارج زمین بازی واسه پرسپولیس درست کردن همه و همه دست به دست هم داد تا برانکو بره. اونای که عرضه نداشتن تو زمین بازی حریف پرسپولیس بشن بیرون زمین و تو رسانها پیروز شدن مبارک شون باشه......
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸:۰۷
پاسخ
30
87
MRS63
برانکو بزرگ نکنین نگاه به کارنامش بکنین هر سال پرسپولیس ضعیف تر میشد امسال اگه یحیی سپاهان و تراکتور و ششتقلال و نمیبرد پرسپولیس قهرمان نمیشد با مساوی های پشت همش تو ۶ هفته آخر وحذف شدن از لیگ آسیا و توان گل نزدن و اخراج بازیکنای خوب و خرید بازیکنای بی کیفیت و بی احترامی دوباره اون به ایرانیها رفتن بدون خداحافظی حتی با بازیکنا درست مثل زمانی که مربی تیم ملی بود و رفتار غیر حرفه ای که قرارداد داره میره با تیم دیگه قراداد میبنده مثل روز برام روشنه که از الاهلی اخراج میشه
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷:۳۳
پاسخ
96
66
ماکان
وضعیت تحریمها و مشکلات مالی عامل اصلی رفتن برانکو ست در واقع نمی خواهد روزه شک دار بگیرد این مورد حتا در باب کیروش هم صدق می کند که اینباربی صدا رفت بهر حال حرفه ای هستند ولزومی ندارد تو دردسر کشور دیگری باشند اونهایی هم که جدید آمدند هم با شرایط سخت آمدند هم گزینه دیگر نداشتند
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵:۱۵
پاسخ
15
52
یاسین
تصور کنید کیروش بعد از ایران میرفت مربی عربستان میشد ... همین برانکو چه جوی میداد و چه انگی میزد
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۳:۳۰
پاسخ
73
70
ابراهیم حسینی
کاش قدرشو میدونستن هر طور شده نگه ش میداشتن کی میتونه جاشو بگیره اقای عرب نسیه نمیشه تیم داری کرد
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۱:۰۸
پاسخ
22
58
دانیال
ای کاش به عربستان نمیرفتی رئیس... هر جای دیگه میشه کنار اومد ولی عربستان نه
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵:۰۵
پاسخ
30
63
فدراسیون پیروزی تهران
ما به او اعلام کردیم دیگر او را قهرمان نخواهیم کرد...
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰:۵۳
پاسخ
189
69
شازده آبی
خبر ندارن که باید «ح‌ه» «م‌س‌ فر» «ع‌ع» و سایر حامی‌های خاص‌و هم بخرن تا نتیجه بگیرن وگرنه برانکو همون مربی‌ه ک از الاتفاق «اخراج» شد.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷:۲۹
پاسخ
192
70
هتریک قهرمانی کابوس آبیایی
شما خریدین چرا نتیجه نگرفتین؟
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۹:۳۸
15
59
Majid تاجی
هنوز نمیدونن که پرسپولیس رو برانکو قهرمان نکرده و جام ها و قهرمانی های فرمایشی از جای دیگه آب میخورده.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰:۰۶
83
34
بهرام
هر وقت سوت فینال acl رو شنیدی دوتا ستاره امجدیه تون و ۸ قهرمانی لیگتون الکی نیست ادمین مدیونی نچاپی
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰:۴۰
13
66
فریبا
فتاحی رو جا انداختی !!!
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳:۳۸
32
22
لیلا
یک نفر آدم راستگو تو ایران پیدا نمی شه؟ همه میگن برانکو قرارداد دو ساله داره با پرسپولیس. اگر قرارداد داره و بند فسخ یکطرفه نداره که به هیچ عنوان نمی تونه جدا بشه و تا تیمی دیگه ببنده. میگن دیروز نامه زده درخواست فسخ دوجانبه کرده. در اینصورت اگه پرسپولیس موافقت نکنه که برانکو نمی تونه بره . اگه بره یعنی اینکه همه تو ایران دارن دروغ میگن