برترین‌های فنی هفته نخست جام ملت‌ها؛ ایران، ایران، ایران!

برترین‌های فنی هفته نخست جام ملت‌ها؛ ایران، ایران، ایران!

33813
16:34
20 دی 1397
ایران در بیشتر آمارهای فنی هفته نخست که سایت AFC منتشر کرد جزو بهترین‌های آسیا بود.

به گزارش وبسایت نود، هفته نخست دور گروهی جام ملت‌های آسیا به پایان رسید. برخی تیم‌ها مثل عربستان، اردن و هند در اولین بازی‌شان همه را غافلگیر کردند و بعضی هم مثل استرالیا شکست غیرمنتظره‌ای داشتند. در این بین یکی از بهترین نمایش‌ها را چه در تعداد گل‌ها و چه آمارهای فنی تیم ملی ایران داشت. شاگردان کی‌روش در بازی مقابل حریف نسبتا ضعیف‌شان، حسابی گل کاشتند و جزو بهترین‌های هفته بودند.

شوت در چارچوب
× ایران در بازی مقابل یمن 20 شوت زد که نیمی از آن‌ها در چارچوب بود.
هیچ تیمی در دور نخست، بیشتر از ایران دروازه رقیبانش را با شوت تهدید نکرد. ایران در بازی مقابل یمن 10 شوت در چارچوب زد. در مجموع شوت‌ها هم ژاپن (21 شوت) فقط یکی بیشتر از ایران شوت زد که تعداد شوت در چارچوب و تعداد گل‌اش کمتر از شاگردان کی‌روش بود.
شوت متحمل شده
× یمن در بازی مقابل ایران هیچ شوت در چارچوبی نزد.
ایران و سوریه دو تیمی هستند که در اولین بازی‌شان، حتی برای یک بار هم دروازه‌شان تهدید نشد. یمن و فلسطین یعنی هیچ شوتی در چارچوبی نزدند. البته تعداد کل شوت‌های یمنی‌ها هم فقط سه تا بود که این هم در هفته نخست ضعیف‌ترین رکورد بود.

مالکیت
× ایران در بازی مقابل یمن 71% مالک توپ بود.
کره‌جنوبی با 82درصد مالکیت در تقابل با فیلیپین، بیشترین تملک توپ را در هفته نخست جام ملت‌های آسیا داشت. بعد از آن نوبت به استرالیا می‌رسد که با وجود مالکیت 77درصدی به اردن باخت. در نهایت هم عربستان با تملک 73درصدی توپ، یک گل کمتر از ایران در هفته نخست زد. 
موفقیت در دوئل
× بازیکنان ایران در بازی مقابل یمن 64 درصد از دوئل‌ها را برنده شدند. 
عربستان تنها تیمی است که در این هفته درصد دوئل‌های موفقش بالاتر از ایران بود. عربستانی‌ها در بازی مقابل کره‌شمالی، دو درصد در دوئل‌های‌اش آمار بهتری از ایران در بازی مقابل یمن داشت.
تعداد پاس
× ایران در بازی مقابل یمن 607 پاس داد.
در این هفته بیشترین پاس بین بازیکنان 5 غول برتر آسیا رد و بدل شده است. کره‌ای‌ها 782 پاس به همدیگر دادند، این عدد برای بازیکنان عربستان، ژاپن و استرالیا به ترتیب 684، 673 و 627 پاس بود.
گل زده
ایران 5 گل به یمن زد.
هیچ تیمی در هفته نخست بیشتر از ایران به حریفش گل نزد. بعد از ایران، بهترین عملکرد را عربستان داشت که 4 گل به کره‌شمالی زد.

14001

نظرات کاربران
محمد حسین
نمیدونستم تو کشور اینقدر کارشناس داریم
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸:۲۹
پاسخ
4
41
سهراب
یه عده یادشون رفته ما بوسنی رو میبردیم می رفتیم مرحله بعد ولی باختیم و آخر شدیم حالا با برد یمن کیروش خوب شده واسشون
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۱:۱۲
پاسخ
100
69
رامین همدانی
وقتی کیروش رفت قدرشو میفهمیم وقتی برا رفتن به جام جهانی باز کارمون به اما و اگر کشید میفهمیم کی‌روش چقدر به تیم ملی شخصیت بخشیده بود، وقتی آقای برانکو بالاخره با کوبیدن کی‌روش و فراری دادنش سرمربی شد و حتی به جام جهانی هم رفتیم به سختی با تیمی آنگولا مساوی کردیم میفهمیم چقدر با کی‌روش قدرتمند شده بودیم که از بازی دفتعی مقابل پرتغال و اسپانیا انتقاد میکردیم، از ماست که بر ماست ادمین عزیز اگر جانبدار نیستی لطفاً بچاپ
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶:۴۵
پاسخ
256
429
سید
برانکو هم تو تیم ملی موفق بود هم پرسپولیس ولی باید پذیرفت که کیروش بازیکنهای ضعیت تری نسبت به تیم ملی زمان برانکو داره ولی داره نتیجه بهتری میگیره
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۱:۳۵
73
135
علی قزوینی
عمو جون میخوای سفر مربی بشه بگو رودربایستی هم نکن
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۱:۵۲
45
31
Majid تاجی
کیروش به طور قطع میره ولی میراث کیروش حذف بازیکن سالاری و زیرساختایی هست که ساخته. فقط خدا کنه مربی بعدی هم یک مربی بزرگ باشه و بهش زمان کافی هم‌بدن.
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۷:۲۱
22
93
تفکرم آرزوست
اولاکه کیروش بوی پول وامکانات بیشتربه مشامش خورده .چه ربطی به برانکوداره.برانکونزدیک به ۱۵سال پیش به ایران اومدتاقبل این داستانایه نمونه بی اخلاقیو مشکل داشتن باکسی رونام بیارید.بسه دگ اینهمه هوچی گریوایجادحاشیه برای برانکویی که اهلش نیست.کیروش تومقدماتی جام جهانی برزیل بامربی کره ومربیای دیگه درگیرمیشد برانکوکه دیگه بغل گوششه.به کره گل زدمیخواست بامشت بزنه تودهن کره اونم توکره.توجام جهانی برانکوکه بدبخت ساکت بود چراباید کام شیرین همه روتلخ میکرد بااون مصاحبه بی اساسش که اصلا جاش نبود.اینجاهم خودکیروش شروع کرده.بعدم ازنظرفنی برانکوخیلی بهترازکیروشه اگه نبودبادست خالی جلوی تیمای ثروتمندو قدرتمندآسیا به این افتخارنمیرسید.ادمین جان بچاپ لطفا
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۷:۰۶
93
55
زانیار
برانکو 3 ساله ت تیم ملی بود ولی کی روش 9 ساله . حرف میزنی منطقی بزن
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۳:۰۶
50
51
آزاد
کیروشم بره هوادارای واقعی تیم ملی هرگز اجازه نخواهند داد پرفسور آنگولا بشه سرمربی تیم ملی. بعد کیروش هم یه مربی درحد خود کیروش باید بیاد سرمربی تیم ملی بشه. اگرم بخواد موقت و داخلی باشه فقط دایی
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۲:۰۳
144
200
Mahdi
فقط دانش فنی مهم نیس اخلاق مهم تره!کیروش اخلاق خوبی نداره در حدی که کشور خودش هم درموردش بد میگه
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۱:۴۱
188
143
فقط کی روش
گل گفتی آقا رامین دمت گرم
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱:۳۳
77
110
Moh3eN
هیچ مربی ای سابقه نداشته 8 سال سرمربی تیم ملی باشه مقایسه وقتی خوبه که عادلانه باشه باید جام جهانی 2006 رو با جام جهانی 2014 مقایسه کنید فوتبال فقط دفاع نیست. عیارمون جلو بوسنی مشخص شد که 3 تا خوردیم.
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵:۳۳
164
106
امیر
بابا این کی‌روش ترسو است و نمیتونه با تیم‌های قوی هجومی بازی کنه
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲:۳۳
پاسخ
263
142
جی اچ
ببینیم بعدچندسال میتونیم باکیروش اولین جاموببریم یانه!
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۴:۴۸
پاسخ
68
147
حسین
هه یه تیم ضعیف گیر آوردن راست میگن مقابل تیم های قوی خودی نشان بدین
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۲:۲۹
پاسخ
140
131
علی
هی! اول فکر کن بعد حرف بن. مثلا کره جلوی فیلیپین چیکار کرد؟ یا مثلا ژاپن به ترکمنستان 6 تا گل زد؟ چرا اینقدر قدر نشناسید!! آخه کی اینقدر مقتدر و رو زمین بازی کردیم. دوست داری مثل اون قدیما هی ساتر کنیم هی سانتر کنیم تا شانسی یه سر بزنیم بعد بگیم بردیم هوورا!!
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۷:۲۸
24
62
ماهور
شما بازی با پرتغال رو دیده بودی پسرم؟
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۸:۲۸
46
145
چلسی
بسیار عالی، انشالله قهرنامی
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳:۳۲
پاسخ
22
151
123
امیدوارم تا پایان رقابت ها این آمار ها بیشترهم بشه...
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۲:۵۹
پاسخ
12
150
شازده آبی
شوت متحمل شده=صفر ::::: چالش مانکن هم باشی کلین شیت میکنی :::: مچکرم
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶:۵۹
پاسخ
274
109
ایران من
مراتب ابراز تاسف عمیق خودم رو به خاطر از دست دادن کی روش شایسته اعلام میکنم, تلخی این حقیقت زمانی بیشتر خواهد شد که قهرمان جام ملتها بشیم! امروز روز مرگ فوتبال ملی ما بود!!!
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰:۴۷
85
124
داریوش
یه سوال از همه علاقه مندان فوتبال دارم.و از سایت نود.تقاضا دارم اگه ممکن هست به نظر سنجی بزاره. تقریباتمام تیم های عربی خاورمیانه و همینطور خود کشور عزیزمون.رنگ پیراهن اول و دومشون .سفید وقرمز هست(امارات.بحرین.قطر.اردن.عمان.یمن.فلسطین.)..آیا به نظر شما نباید تیم ایران.که کاملا فوتبالش با این تیمها متفاوت هست.حاشیه پیراهن وپیراهن دومش متفاوت باشه با این تیمها.یه دوست آلمانی داره.میگه تو غرب آسیا اصلا نمیشه ایران رو با بقیه تیمها تشخیص داد.چون همشون رنگ پیراهنش یکی هست
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۳:۲۱
19
125
قرمز رنگ عشقع
البته به لطف مدافعان آبی میشه بدون شوت در چار چوب حریف گل خورد
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۷:۱۶
85
67
مهدی
خخ این که تیم کیروش جونت بود دیگه چته
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱:۳۶
19
44
پروفسور بالتازار
دانشمند بچه های ما اجازه شوت زنی را به اونها ندادند
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲:۰۸
25
70
Karaj city
اوایل بخاطر اختلاف کیروش با برانکو زیاد از کیروش خوشم نمیومد ولی زنده باد تیم ملی و کیروش.کسایی که به بازی دفاعی تیم ملی هم خرده میگیرن توصیه میکنم رئال مورینیو با رونالدو، دیماریا،اوزیل،الونسو و کاکا رو به یاد بیارن.توصیه میکنم بازی های کونته در یوونتوس و سیمئونه در آتلتیکو رو به یاد بیارن.از اون گذشته توصیه میکنم برید جوی که کشورهای عربی برای تیم های نه چندان مطرحشون امیدی که به تیم هاشون دارن رو دارن رو ببینیم و یکم تعصب رو از اونها یاد بگیریم . برد و باخت مهم نیست تا آخرش هواداریم
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۴:۰۵
پاسخ
67
236
تولی پرس کبیر
یعنی انقدر حرفت منطقی بود که منطق داره ازش میچکه آخه چه ربطی داشت بازی کزدن چند تیم به یک صورت خاص باعث نمیشه که همه خوششون بیاد
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۴:۳۷
72
31
_NEVER_
آخه عزیز من ، یه چیز بگو که بگنجه ، داری دفاعی بازی کردن تیمای بزرگ رو با ما مقایسه میکنی ؟؟؟ کدوم یکی از این تیما توپ رو تقدیم کردن به حریف و 11 نفره رفتن تو 18 قدم ؟؟؟ هیچ تلاشیم برای گرفتن توپ انجام نمیدادن، فقط دفع توپ ؟؟؟! آبروی ایران و ایرونی وقتی رفت که حتی ضعیف ترین تیما هم تو جام جهانی برای برنده شدن تلاش کردن ، حمله کردن فوتبال بازی کردن، اما ما فقط برای نباختن با اختلاف زیاد . تنها چیزی که ما تو جام جهانی بازی نکردیم فوتبال بود . کره جنوبی با بردن آلمان، قهرمان دوره قبلی حذف شد ... ما با گل به خودی مراکش از جام حذف شدیم .
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۱:۵۱
110
102
Ho3ein
امیدوارم این آمارها فقط جلوی یمن نباشه همیشگی باشه و جلو تیم های بزرگ آسیا هم تکرار بشه
۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳:۳۴
پاسخ