بررسی رقبای آزمون و بیرانوند در مراسم بهترین‌ها؛ عملیات غیرممکن سردار

بررسی رقبای آزمون و بیرانوند در مراسم بهترین‌ها؛ عملیات غیرممکن سردار

24723
17:55
24 آبان 1398
یک دروازه‌بان و یک مهاجم، امیدهای ایران برای کسب مهمترین جوایز AFC هستند.

به گزارش وبسایت نود، سال پیش اعلام کاندیداهای نهایی مراسم بهترین‌های آسیا، صدای افراد زیادی را درآورد. بیرانوند در بهترین سال دوران بازی، بین کاندیداهای بهترین بازیکن قرار نداشت و جای او را عبدالکریم حسن گرفت. بازیکنی که در نهایت،‌ جایزه بهترین بازیکن آسیا را هم بدست آورد!

امسال اما ایران، در هر دو جایزه اصلی مراسم بهترین‌ها، صاحب یک کاندیداست. علیرضا بیرانوند با یک سال تاخیر، کاندیدای جایزه بهترین بازیکن سال شده و سردار آزمون، با درخشش در زنیت توانسته به جمع بهترین لژیونرهای آسیا برسد. اتفاقی که حتی اگر به جایزه منتهی نشود، کارنامه خوبی برای ستاره‌های ایرانی خواهد بود.

رقیب بزرگ بیرو

سال گذشته بیرانوند، همه خصوصیات لازم برای قرار گرفتن بین گزینه‌های نهایی و کسب عنوان بهترین بازیکن سال را داشت. با این حال، در تصمیمی عجیب او کاندیدا نشد و پس از یک سال، حالا در بین بهترین‌های آسیا قرار گرفته است. حتی AFC در متن معرفی بیرانوند، به مهار پنالتی رونالدو اشاره کرده که به سال میلادی قبل مربوط می‌شود. با این حال بیرانوند، فصل پیش هم انقدر خوب بوده که بتواند شانس بالایی برای رسیدن به این جایزه داشته باشد. او با ایران به نیمه نهایی جام ملت‌ها رسید و تا قبل از بازی با ژاپن گل نخورده بود، با پرسپولیس قهرمانی دوگانه لیگ و جام حذفی را کسب کرد و عملکرد قابل دفاعی در مسابقات ملی و باشگاهی این فصل داشته است.

توماکی ماکینو مدافع اوراوا رد روی کاغذ، سال موفقی داشته اما عملکرد فردی او چندان قابل دفاع نیست. ماکینو در یک سال، با ژاپن و اوراوا رد به فینال جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان آسیا رسید. او در رسیدن ژاپن به فینال جام ملت‌ها، نقشی نداشت و یک نیمکت نشین کامل بود. اوراوا رد هم امسال با وجود فینالیست شدن در لیگ قهرمانان، در جی لیگ ژاپن جایگاه ضعیف سیزدهم را دارد و با 46 گل خورده، در این زمینه هم آمار بدی داشته است.

رقیب دیگر بیرانوند برای جایزه بهترین بازیکن سال آسیا، توانسته یک سال رویایی را پشت سر بگذارد. اکرم عفیف سال را با درخشش در جام ملت‌ها و کسب عنوان قهرمانی آغاز کرد. سپس با السد توانست بعد از سال‌ها، الدحیل را کنار بزند و قهرمان لیگ ستارگان قطر بشود. آمار عفیف در لیگ ستارگان، 26 گل و 13 پاس گل در 22 بازی بود! عفیف در لیگ قهرمانان هم 5 گل زد و تیمش، مرحله نیمه نهایی با داوری جنجالی مقابل الهلال حذف شد. با این اوضاع، به نظر می‌رسد عفیف جدی‌ترین رقیب بیرو باشد. هر چند AFC، قبلا نشان داده از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند.

عملیات غیر ممکن سردار

آزمون بعد از مدتی افول، فصل پیش در زنیت دوباره درخشید و حالا، یکی از بهترین لژیونرهای فوتبال آسیاست. او فصل پیش با زنیت، قهرمان روسیه شد و خودش هم تا لحظه آخر، رقابت نزدیکی برای آقای گلی داشت. بازگشت آزمون به جمع بهترین لژیونرهای آسیا، اتفاق مهمی برای فوتبال ایران است. هر چند نمی‌توان شانس چندانی برای رسیدن او به جایزه نهایی قائل بود.

سون هیونگ مین، سال فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشته و استاندارد تازه‌ای، برای درخشش بازیکنان آسیایی تعریف کرده است. او که در سایت ترانسفرمارکت برچسب 80 میلیون یورویی دارد، فصل پیش با 4 گل و یک پاس گل در لیگ قهرمانان، نقش مهمی در فینالیست شدن تاتنهام داشت. اوج درخشش او، به بازی با من سیتی مربوط می‌شد که رفت و برگشت، 3 گل به تیم پپ زد و آن‌ها را از اروپا حذف کرد. سون لیگ برتر را هم با تاثیرگذاری روی 19 گل به پایان رساند. در فصل جدید هم او، در اوج آمادگی است و در 10 بازی لیگ برتر، روی 7 گل تاثیر داشته و در لیگ قهرمانان هم توانسته 5 گل در 4 بازی بزند. سخت بتوان تصور کرد هیچ معجزه‌ای، سون را از این جایزه دور کند.

ماکوتو هاسبه مدافع باتجربه فرانکفورت هم دیگر رقیب آزمون و سون محسوب می‌شود. هاسبه فصل پیش با فرانکفورت، عملکرد غافلگیر کننده‌ای در بوندسلیگا داشت و در سن 35 سالگی توانسته به جمع بهترین‌های قاره برگردد. با این حال او هم مثل آزمون با بودن سون، شانس زیادی برای رسیدن به جایزه نخواهد داشت.

22330

نظرات کاربران
حامد
سردار که تو تیم ملی گل نمیزنه و امکان نداره جایزه ای بهش تعلق بگیره ... بیرو هم با این گل هایی که میخوره دیگه نمیتونه مرد سال آسیا بشه خصوصا با گل آخری که مقابل عراق خورد... علی برکت الله...
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲:۳۷
پاسخ
56
28
من
اگه این جوایزو با رای گیری از مردم میدادن قطعا هم بیرانوند برنده میشد و هم سردار
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳:۵۰
پاسخ
12
50
شهاب
اکرم عفیف و سون میبرن
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸:۱۵
پاسخ
24
47
جعفری پرسپولیسی
هرچند AFC حساب و کتاب نداره ولی مطمئنم بیرانوند توپ طلا رو می بره ان شاء الله چون در تاریخ آسیا بی سابقه است که یک دروازه بان مرد سال آسیا شده باشد و این می تونه نگاه دنیا رو به آسیا تغییر بدهد و AFC هم منتظر چنین انتخاب هیجان انگیزیه! قبلا مردان سال آسیا یا مهاجم بودند یا هافبک سال گذشته یک مدافع و ان شاء الله امسال یک دروازه بان خواهد بود
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۱:۳۰
پاسخ
26
54
رامین
والا حق بیرانوند نیست
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۴:۲۰
پاسخ
65
29
حسین
منطقیش اینه که سونگ ببره.ولی پارسال دفاع راست السد برد امسال میشه حق بازیکن ژاپن!(چون اسیا هیچیش حساب کتاب نداره)بهرحال از لحاض منطقی بیرو نمیبره چون از سونگ بهتر نیست.و از لحاض تصمیمات خلق الساعه اسیا بیرو نمیبره چون از بازیکن ژاپن نالایق تر نیست!شانس بازیکن السد بازم بیشتره.چون نه به اون شوریه شوره نه به اون بی نمکی!!!
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۸:۱۹
پاسخ
84
21
هذا فاذا برادر
یه نفرفازمتر بیاره ببینیم فازاین بنده خداچیه اخه
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳:۳۳
3
41
تراکتور صدای آذربایجان
عمو جان سون نامزد بهترین لژیونر هست بیراموند نامزد بهترین بازیکن داخل آسیا
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰:۴۴
4
50
شهاب
چرا میسوزی
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۹:۴۹
7
24
امیر۶
سونگ چه ربطی به بیرانوند داره؟اول درست بخون بعد نظر بده.سونگ با آزمون رقابت داره
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۱۵:۵۴
3
40
توپچیهای قرمز تبریز ایلناز ایناز عاشق پرسپولیس
خطاب ب حسن اقا عزیز بهرحال از لحاض منطقی بیرو نمیبره چون از سونگ بهتر نیست. داداش عزیز بیرانوند نامزد بهترین بازیکن سال اسیا شده ب همراه اکرم عفیف و مدافع اواراودز. سون و سردار و بازیکن ژاپنی نامزد بهترین لژیونر اسیا شدن.این دو با هم فرق داره.چون سالیان قبل ای اف سی اعلام کرد برا جایزه بهترین بازیکن اسیا لژیونر ها رو حساب نمیکنن ک زیر سر عربستان و عربا بود.(چون ان موقع فوتبال عربستان و کلا عربا افت فاحشی داشت و قطر و امارات هم اینچنین پیشرفت نکرده بودن هنوز ک قطر قهرمانی اسیا رو ببینه و امارات نیمه نهایی رو.اون زمان فوتبال ایران(نکونام و اندو و...) کره و ژاپن بودن ک بهترین بازیکناشون لژیونر بودن)پس عربا چون لژیونر نداشتن دست بکار شدن و ای اف سی اعلام کرد جایزه مرد سال اسیا فقط ب بازیکنانی داده میشه ک تو اسیا بازی میکنن و ب لژیونرا داده نمیشه(ک قانونی کاملا چرت بود).پس الان سون و دیگر لزیونر ها رقیب بیرو نیستن.خودم ب شخصه اعتقاد زیادی دارم امسال جایزه رو ب بیرو میدن چون پارسال حقش رو خوردن امسال حق ب حقدار میرسه یعنی امیدوارم حق ب حقدار (بیرانوند) برسه.اما خدایی با عملکرد سون باید قبول کنیم ک حق خود سون هس جایزه بهترین لزیونر رو ببره.اما چون ب قول شما اسیا هیچیش حساب کتاب نداره پس امیدوارم سردار هم جایزه لژیونر اسیا رو ببره ب همراه بیرو عزیز.
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۷:۲۲
2
32
جنگ نیست فوتباله
بیرانوند پارسال حقش بود گه خوردن و در یک حرکت عجیب دادن به عبدلکریم حسن که خود قطریهاهم درست اونو نمیشناختند ولی امسال قطعا حق اکرم عفیفه ۱۰پاس گل در جام ملتها مگه داریم ؟!!!! لژیونر هم با اختلاف حق اون کره ایست انصافا خیلی خوبه و قابل قیاس با دوتای دیگه نیست البته اینجا اسیاست و شاید در اخرین لحظات اتفاقات غیر مترقبه بیفته
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۷:۵۷
پاسخ
13
64
محمد جواد
عملیات غیر ممکن بیرانوند و غیر ممکن تره سردار!!
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۳:۲۵
پاسخ
9
65
احمد
پارسال هیچکس عبدالکریم رو ادم حساب نمی کرد یهو طرف شد بهترین بازیکن آسیا.امسال هم حتما ای اف سی اون ژاپنیه رو انتخاب میکنه!!! کلا فاز عجیبی دارن
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴:۵۰
پاسخ
4
58
arya
چهره استقلالیا دیدن داره خخخ
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۰:۳۹
پاسخ
92
177
توحید
جالبه تو جاهایی که هیچ حرفی برای گفتن ندارین هم از رو نمیرین!!! یکبار نامزدی کجا 4بار مردسال شدن و چند نامزدی اضافه کجا؟؟!!
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲:۲۳
7
19
شازده آبی
حتما زمانی که فرهاد کاندیدا شده بود، شما چهره خاصی داشتین :))))))
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۰:۵۴
160
90
LOGAN
بهترین لژیونر ۹۹ درصد سون کره ای هستش و مرد سال آسیا هم اکرم عفیف میشه چون کسی رو نداریم تو AFC و عربا نمیزارند سالدپیش حق بیرو رو خوردن ..امسال که دیگه هیچ
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۹:۱۸
پاسخ
18
188
داریوش
اکرم عفیف مگه الونگ الونگ هست که اینطوری کامنت میذاری راجع بهش؟ وینگر فوق العاده ای هست. محض اطلاعت قطر قهرمان قاره شده چند ماه پیش با لوله کردن همه رقبا.
۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۰:۰۹
3
21
اصغر براتی
سون که یکی از بهترین های تاریخ فوتبال آسیاست و اگر بخوایم راجع به عفیف که از فوتبالیست های آسیایی مورد علاقه ی من هم هستش منطقی برخورد کنیم ، جایزه این دوره باید به راحتی اون برسه. البته راجع به بیرانوند هم وقتی تمامی خصوصیاتش رو کنار هم می ذاریم راحت می شه نتیجه گیری کرد که بهترین دروازه بان حال حاضر آسیا ایرانیه.
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۸:۵۵
9
126
۶
بنظر دور از دسترس میرسه البته ک اسیا هیچیش حساب کتاب نداره، ایران و اینهمه سرمایه چ انسانی و چ مالی ولی دریغ از ی اپسیلون قدرت و لابی درکنفدراسیون
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۱:۵۶
پاسخ
7
90
سید محمود
شازده اینجا دارن درباره بهترین بازیکن آسیا حرف میزنند نه بازیکن هفته امارات .این حرفا به شما نیومده
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰:۲۲
12
62
شازده آبی
ما که به لابی گری اعتقادی نداریم، حق باید به حق دار برسه. اما بعضی تیمها به حمایت و لابی عادت کردن، فکر میکنن آسیا هم لیگ برتر ایرانه.
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۳:۵۰
105
46
سینا
بیرانوند توپ طلای امسال رو میبره مطمئن هستم چون هم حقشه و هم لیاقتشه رو داره.
۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۰:۴۹