بررسی صحنه مورد اعتراض قلعه‌نویی؛ پنالتی بود؟

بررسی صحنه مورد اعتراض قلعه‌نویی؛ پنالتی بود؟

40427
18:01
26 اردیبهشت 1397
سیف‌الله پور، کارشناس داوری گفت: به نظر من آن چیزی که در محوطه جریمه استقلال اتفاق می‌افتد پنالتی است.

وبسایت رسمی برنامه نود - یکی از صحنه‌های مورد اعتراض قلعه‌نویی پس از بازی با استقلال، لحظه‌ای بود که مرتضی تبریزی در محوطه جریمه آبی‌ها روی زمین افتاد.

به گزارش وب سایت نود، قلعه‌نویی بعد از پایان بازی با استقلال از یک پنالتی گمشده صحبت می‌کرد. بسیاری از اشتباهات داوری بازی واضح بود اما صحنه‌ پنالتی ذوب‌آهن، ادعایی بود که درستی یا غلطی آن نیاز به بررسی دقیق‌تر بازی داشت. با مرور 90 دقیقه می‌توان متوجه شد که منظور سرمربی ذوب‌آهن احتمالا دقیقه 27 بازی بوده است. جایی که محمدرضا حسینی توپ را از جناح راست سانتر می‌کند و مهاجم ذوب‌آهن قبل از این که بتواند به توپ ضربه بزند توسط مدافع استقلال سرنگون می‌شود.

قضاوت این صحنه از روی تصاویر تلویزیونی کار سختی است. سیف‌الله پور، کارشناس داوری در این مورد به سایت نود گفت: «در تصاویر تلویزیونی تصویری از پشت دروازه وجود ندارد که بسیار واضح باشد اما به نظر من آن چیزی که در محوطه جریمه استقلال اتفاق می‌افتد پنالتی است. مدافع استقلال کاری به توپ ندارد و مهاجمی که آماده ضربه زدن به توپ است سرنگون می‌شود و این روال عادی وقوع یک پنالتی است. این هم یکی از اشتباهات داور بازی بود و به نظر من بزرگترین اشتباه آن جایی رخ داده است که یک داور کوچک را برای بازی بزرگ انتخاب کرده‌اند. او از همان دقیقه یک نشان داد که در داوری‌اش نوسان دارد و از کاریزمای لازم هم برخوردار نیست.»

 

30388

نظرات کاربران
سیدمرتضی تیموری
اصلا" حق با قلعه نوییه و حق ذوب آهن بود ولی فعلا" که استقلال جواز صعود به مرحله بعدو بدست آورده انصافا" هم حیف بود استقلال حذف شه ذوب تیم خوبی بود ولی استقلال صدرنشین گروه مرگ بود و ذوب با تنها هشت امتیاز صعود کرده بود
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۹:۵۶
پاسخ
0
9
ساندویچ=ورزشگاه
این ششپولیسی ها چه دست و پایی برای ذوب اهن میزنن...اره پنالتی بود رفیق شیشپولیسی ..جای ذوب اهنی ها سکته نکنی!!!
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۳:۱۵
پاسخ
1
8
رسول
جالبه کارشناس اول میگه این تصاویر مبهمه و نمیشه نظر داد و بعدش میگه پنالتی بوده اونم توپی که ارتفاعش اینقدر بالا بود که بختیار عمرا نمیتونست روش اثر بذاره
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۸:۲۹
پاسخ
0
6
عاشقان سرخ تراختور
در مراحل بالاتر دو تیم اس اس و پس پس ...خیلی شیک حذف میشند.چون دنیا چنین نیست و چنان نیز هم نخواهد مانددددددددددددد.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۵:۲۶
پاسخ
10
1
✔✰✰سجاد✰✰✔
داوری های آسیا که تا حالا ۴ بازی به نفع پرسپولیس بوده وفقط یه باز متضرر شدن. بعد از داوری حرف میزنن:))((((((())))
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۲:۳۱
پاسخ
1
5
حسین $$
اولا که واقعا این برای سومین یا چهارمین باره که اسم سیف الله پور رو میشنوم بعد ایشون رو حدس و گمان میگن پنالتی بوده...اصلا بر فرض محال ادعای ایشون درست باشه.مگه بقیه تیمهای ایرانی یا آسیایی از داوری سود و ضرر نداشتن ؟ همین ذوب بخاطر پنالتی که جلوی لوکوموتیو نگرفتن اومد بالا.بازی پرسپولیس و السد گل صحیح السد آفساید گرفته شد.این که دلیل نمیشه.مگه استقلال جلوی العین حقش خورده نشد ؟ مگه دوتا پنالتی الکی نگرفتن به ضررش ؟ اگه بخوای منصفانه قضاوت کنی رفت و برگشت حداقل دوتا بازیکن ذوب باید اخراج میشدن ولی دریغ از یه کارت ... الانم استقلال با شایستگی صعود کرده و این تحلیل ها و اظهارات غیرکارشناسانه چیزی از ارزش تیم کم نمیکنه . ادمین جان عالی هستی .خداقوت
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۱:۱۱
پاسخ
3
10
تاج سر آسیا
دوستان پرسپولیس ! از صحبت هاتون و اینکه زیر تمام اخبار مربوط به استقلال میاید و اینهمه مطلب مینویسید، کاملا روشنه که از الان چه ترسی توی وجودتونه،،، فقط از الان برید شاه عبدالغظیم دخیل ببندید شاید تیام هتریک نکنه مقابلتون
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۷:۲۰
پاسخ
8
10
شایان
اینو چی میگی دوست شیشتقلالی؟!! :))
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۲:۴۷
پاسخ
11
3
محسن آبی
اگه از بازی با غول های اسیا ترسیدین بگین چرا از الان داوری رو بهونه میکنین شما به بازیکنای خودتون بعد دربی ۳-۲تهمت تبانی میزنین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰:۳۶
پاسخ
4
11
محسن آبی
داور چقدر برام اشناست اها داور بازی پارسال پرسپولیس الهلال اخی ببخشید پرسپولیسی ها داغتون تازه شد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴:۵۶
پاسخ
6
10
Abedi
من موندم کدوم منطق درسته بازی رفت ذوب زد بازیکنای استقلالو ناکار کرد وقتی گفتیم ناجوانمردانه بود گفتن بازی محکم ایرادی نداره و خلافه حتی مصاحبه قلعن نویی موجوده که گفته بازی محکم انجام دادیم خلاف نکردیم وقتی هم که به گفته خودشون ما محکم بازی میکنیم میگن فلان شد و بهمان شد بلاخره کدوم درسته ؟؟؟؟ ولی به عقیده من بازی رفت ذوب سه اخراجی داشت و پنالتی هم صحیح نبود اگه داوری اونجا منصف بود علاوه برد اینکه با نتیجه یک صفر هم صعود میکردیم تازه ذوب بازیکنان کلیدیشو نداشت تو این بازی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۶:۱۲
پاسخ
4
10
ارتش سرخ
کاش یکم فقط قضاوت ها علیه پرسپولیس نباشه، چه برسه که ازمون طرفداری هم بشه
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۳:۳۵
پاسخ
11
6
محمد
هواداری ذوب آهن حق دارن معترض باشن. بازیکن و مربیشونم همینطور. ولی من درک نمیکنم شما هواداری رقیب چرا انقدر سوزش دارید. خجالت بکشید. من میخوام بدونم الان بازی رفت استخون پای ابراهیمی خود به خود ترک برداشت یا شجاعیان خود به خود رباط پاره کرد.مسلما اون خطاهایی که منجر به اون مصدومیتا شد مستحق کارت قرمز بوده. بازم میگم ادمین لطفا هودارای فهیم پرسپولیس حق اظهار نظر درباره داوری بازی که خودشون هیچ کدوم از طرفینش نبودن ندارن
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۲:۴۱
پاسخ
6
13
FARHAD
بازی العین بااستقلال روهمه دیدن چه جوری سراستقلال بریده شد .... مهاجم ذوب استنلی چه بازی رفت چه بازی برگشت بریدامارشو دربیارید ببینید توهردوتابازی بایداخراج میشد پنالتی که اصلا خنده داربودکه گرفت براذوب.بازی بایرن ورئال که تواون سطح بالا برگزار شد10برابرداورش ازاین بدتربود.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۸:۳۲
پاسخ
1
14
Just blue
استقلال برد چون در هر دو بازی تاکتیک برتر از سوی سرمربیش اعمال شد سه گل زیبا زد و دو گل روی بدشانسی محض دریافت کرد اما از اینا که بگذریم من موندم بازیکنی که انتخابش واسه زدن ضربه پنالتی پای راستشه چطوری با پای چپ اون سوپر گل رو زد؟!!! مگه داریم؟!!! تیام جواهری بر تاج
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۷:۳۴
پاسخ
60
68
مجید
خطاب ب امیر: کاکو نترس اینا ب الدحیلم بخورن الدحیل ی لشکر مصدوم میده یا بازیکنای کلیدیشون آخر فصل جدا میشن.بعد میان با کمک داور و ی گل ب خودی میبرن میگن ما انتقاممونو از تمام تیمای آسیا گرفتیم
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۹:۴۳
10
1
amir
تاکتیک برتر!!! یه تیام دوتا بازی نبود با خاک یکسان شدین! بازیکن میلیون دلاری گرفتین همه بازی ها رو براتون البته اونم نباشه داور هست!!! دم از تاکتیک نزن که سی ساله استقلال تنها تاکتیکش بکش زیرش بوده و هست! مرحله بعد احتمالا میخورین دحیل و فاجعه العین تکرار میشه...6تا از العین خوردین و دحیل هر بازی 4 تا زد به العین! حساب کن نتیجه نهایی رو!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۷:۰۸
19
6