بررسی مشهورترین گزینه نیمکت استقلال؛ جذاب و ناموفق!

بررسی مشهورترین گزینه نیمکت استقلال؛ جذاب و ناموفق!

35064
17:38
04 خرداد 1398
استقلال برای بازگشت به دوران اوج خود، سراغ گزینه عجیبی رفته است.

به گزارش وبسایت نود، پس از گمانه زنی‌های مختلف درباره مربی بعدی استقلال، سه گزینه نهایی آن‌ها مشخص شده‌اند و از بین آندره‌آ استراماچیونی، میروسلاو دوکیچ و آنجلو آلسیو یک نفر روی نیمکت استقلال می‌نشیند. دوکیچ، گزینه معقولی است. او سابقه‌ای طولانی در مربیگری دارد و شرایطش، به حضور در ایران می‌خورد. آنجلو آلسیو که همبازی کونته در یوونتوس و دستیار او در سال‌های اخیر بوده، سابقه‌ای جدی در مربیگری ندارد و مثل روی فاریا دستیار سابق مورینیو قصد دارد سرمربیگری را در خاور میانه آغاز کند. عجیب‌ترین گزینه استقلال اما، سرشناس‌ترین آن‌هاست. آندره‌آ استراماچیونی، که جدی‌ترین و البته، بخاطر کارنامه‌اش پرریسک‌ترین گزینه استقلالی‌ها محسوب می‌شود.

استراماچیونی شهرتش را مدیون حضور یک سال و نیمه، در باشگاه اینتر است. او به عنوان سرمربی تیم‌های پایه اینتر، نتایج خوبی گرفت و آن‌ها را به قهرمانی اروپا در رده زیر 19 سال رساند. همان شبی که تیم او در مسابقات اروپایی به قهرمانی رسید، تیم بزرگسالان اینتر در سری آ از یوونتوس شکست خورد. ماسیمو موراتی مالک وقت باشگاه هم رانیری را اخراج کرد و 24 ساعت پس از قهرمانی در اروپا، حکم مربیگری تیم بزرگسالان اینتر را به استراماچیونی داد. تغییری که اصلا، برای او خوب نبود.

اینتر با استراماچیونی، فصل را در رده ششم تمام کرد که بخشی از آن، بخاطر نتایج ضعیف در دوران گاسپرینی و رانیری بود. فصل بعد، با استراما شروع شد و فاجعه به پایان رسید. اینتر که نیم فصل اول برای قهرمانی می‌جنگید، نیم فصل دوم از هم پاشید و آخر فصل در رده نهم قرار گرفت. بدترین جایگاهی که نراتزوری، در 25 سال اخیر کسب کرده است. استراماچیونی رختکن تیم را هم از دست داد و با کاسانو، درگیری فیزیکی پیدا کرد.

پس از یک سال بیکاری، استراما به اودینزه رفت. تیمی که آخرین بازی‌اش روی نیمکت اینتر، با 5 گل به آن‌ها باخته بود. او با اودینزه شانزدهم شد و آخر فصل استعفا کرد. اودینزه هم در 25 سال اخیر، فقط یک بار رتبه‌ای به این بدی را تجربه کرده است. او برای احیای خودش به یونان رفت و اواسط فصل مربی پاناتینایکوس شد. او سال اول، نتوانست به صدر برسد اما رتبه دومی که تیم را تحویل گرفته بود را تا آخر فصل حفظ کرد. فصل دوم، پاناتینایکوس بیشتر از صدر فاصله گرفت و زمانی که در رده سوم جدول بود، استراما را کنار گذاشت. آخرین تیمی که حاضر شد به او اعتماد کند، اسپارتا پراگ چک بود. آن‌ها برای پس گرفتن قهرمانی لیگ، استراماچیونی را استخدام کردند و فعالیت قابل توجهی هم در نقل و انتقالات داشتند. با این حال اوضاع برای آن‌ها خوب جلو نرفت و پیش از پایان فصل که شانس سهمیه لیگ قهرمانان را هم از دست داده بودند او را کنار گذاشتند. اسپارتاپراگ فصل را در رده پنجم تمام کرد.

شکست در اسپارتا پس از ناکامی در اینتر و اودینزه و پاناتینایکوس، بیشتر از یک سال استراماچیونی را خانه‌نشین کرده است. او پس از موفقیت در رده‌های پایه اینتر، نتوانسته در رده بزرگسالان موفق باشد و حالا، شانس حضور در فوتبال آسیا را دارد. شاید استقلال، باشگاهی باشد که سرانجام استراماچیونی و موفقیت را هم به هم پیوند می‌زند اما انتخاب چنین گزینه‌ای با کارنامه ناموفقش، ریسک بالایی برای آن‌ها خواهد داشت. کسی که هیچوقت، باشگاهی را در رده‌ای بهتر از آن چه تحویل گرفته، تحویل نداده است.

22330

نظرات کاربران
آنه اینتر نه میلان فقط اس اس ایران
استقلال تا 1400خوب نمیشه دلیلش رو خوب میدونید
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۸:۳۳
پاسخ
183
152
The Nostalgia
بهترین مربی خارجی که به درد استقلال میخورد شفر بود. خداییش از خیلی استقلالیها استقلالی تر بود. قبول دارم نقاط ضعفی داشت اما چرا تا قبل اومدن فرهاد به کادر فنی همه چی داشت به خوبی پیش میرفت و فقط دو امتیاز عقب بودیم که میتونستیم تو دربی از پرسپولیس جلو هم بزنیم اما بعد از اومدن فرهاد بازیکنان هم که خودشون فهمیده بودن اول و آخر شفر رفتنیه دیگه با دل و جون برای استقلال شفر بازی نمیکردن!!! کافیه برید خلاصه بازیهای آخر استقلال رو ببینید چند تا موقعیت گل رو از روی شکم سیری و یا سر به هوایی بیرون زدند! پارسال بعد از جام حذفی به شفر گفتند برو مرخصی و خیالت راحت که بهترین ها رو برات نگه میداریم و حتی فوروارد حرفه ای تر از تیام برات میخریم اما ؟!!! خدا کنه حدس من درست نباشه اما مطمئنا سال بعد هم با وجود دو پادشاه در یک اقلیم بازیکنان دو دسته میشند و وسط سال تیم رو میسپارن به فرهاد.
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۲:۰۲
پاسخ
52
142
علیرضا م.
یه گزینه ی جذابی سال های قبل مطرح شده بود به نام جان چارلز پیکوک، الان هم بیکاره، اون هم می تونه گزینه خوبی باشه، لااقل بسیار بسیار از استراماچیونی بهتره!
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۴:۴۹
پاسخ
20
47
ESTEGHLAL
بنظر میاد مدیرا بیشتر دنبال اینن که طرف تو کدوم تیما مربی بوده تا اینکه چقدر جام آورده مطمئنا این آقای استراما بدرد استقلال نمیخوره به ۳ دلیل ۱: تیمی رو که مثلا با رتبه ۲ گرفته با رتبه ۵ تحویل داده یعنی مربی هست که از لحاظ فنی ضعیفه ۲: هیچ افتخار خاصی توی کارنامش دیده نمیشه و تا بیاد به شرایط و بازیکنای ایرانی و این وضع داوریا عادت کند یه فصل میپره ۳: ایشون یک شکست خورده تمام عیاره و بنظرم بی انگیزه و تیماش به همون تعداد که گل زده (تو اینتر ۱۱۰ زده و ۹۸ خورده )و اینطور به نظر میاد از روز اول که بیاد باید بفکر خط دفاعیمون باشیم بنظرم آلسیو بین این ۳ تا بهترین گزینه هست اولا تجربه اولین بار بهش انگیزه میده مثل روی فاریاس که دستیار مورینیو بود اومد الدحیل و دوم لیگشون شد (تازه این دستیار کونته بوده ) دوکیچ یا هرچی که هست مثل شفره یه تمه درجه دو لالیگایی رو سرمربی گری کرده مثل شفر که سرمربی مونشن گلادباخ بوده اگر هم هیچکدوم نشد بهترین گزینه اعتماد به مجیدیه مگه قلع نویی از کجا شروع کرد؟؟؟ بهتره به جوونامون اعتماد کنیم مجیدی نسب به تیم غیرت داره که سرمربی خارجی نداره باشرایط فوتبال ایران و باشگاه استقلال اشناست که مربی خارجی نیست توی این ۵ بازی هم بین کل مربیای تاریخ استقلال (۵ بازی اول) بهترین نتیجه رو گرفت بدون باخت امیدوارم هرکی میاد به نفع استقلال شه ادمین بچاب
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۶:۴۵
پاسخ
48
27
محمدامین
به درد استقلال میخوره. استراماچیونی کسی که هیچوقت، باشگاهی را در رده‌ای بهتر از آن چه تحویل گرفته، تحویل نداده است. استقلال هم همیشه بین 4 تا تیم پنجم میشه. خیلی هم به هم میان.
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۵:۵۳
پاسخ
61
144
مهدی
باید داچ علی رو سرمربی کنن.
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۳:۰۱
پاسخ
34
91
فریادهای سکوت آبی
اصن از قیافش استقلالی بودن میباره. ذاتا آبیه. پیر نیس مث برانکو
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۳:۰۶
پاسخ
95
59
محمدرضا
همین کا سقوط نکنن خوبه دیگه خخخخ دسته سه ایی ها که توقعی ندارن (:
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۱:۲۴
پاسخ
49
101
علیرضا
فرهاد مجیدی بهترین گزینه به حساب میاد.هم هوادار پشتشه هم تیم و بازیکنارو می‌شناسه هم کم خرجه هم خوب نتیجه گرفته و از همه مهمتر نظم رو به تیم برگردونده و الان هیچ بازیکنی جرأت نداره واسه استقلال تاقچه بالا بزاره.این حرف ها هم که آوردن فرهاد ریسکه درست نیست چون حتی اگه ریسک هم باشه ریسکش از حضور این مربیان با کارنامه ضعیف بیشتر نیست.
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹:۲۸
پاسخ
52
35
آبی بیکران
خوشتیپه ولی به خوشتیپی شاه فرهاد نمیرسه ریسک نکنید لطفا ما قهرمانی اسیا رو میخوایم دوباره
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲:۵۳
پاسخ
217
112
Molinho
خیلی خنده دار بود. قهرمانی دوباره تو آسیا تو ۲۰ سال گذشته بهترین نتیجه این بوده ت یک هشتم رفتیم. تو رو خدا این قدر نخندونید ما رو
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۵:۱۱
39
75
...
یکی اینارو از خواب بیدار کنه کوپا امجدیه دیگه برگذاز نمیشه
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۰:۴۰
32
84
علی
وقتی داری جک میگی حداقل یه آب و تاب بهش بده بیشتر بخندیم
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵:۴۲
22
69
es es
هیچ فرقی نمیکنه که کی بیاد ایرانی باشه یا خارجی(فقط عملکرد مهمه) باید ببینیم هرکی میشه چیکار میکنه
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۹:۰۸
پاسخ
20
128
قرمز عاشق.۶×۶
بازگشت به دوران اوج ؟؟؟؟؟؟ فقط با داش علی ...خخخخ
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۹:۵۴
پاسخ
94
164
martini
فعلا که تیم همون داش علی تو اسیا میتازه شما کجائید؟
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۹:۱۲
55
43
....
باز خوبه تو دوران افت ذوب آهن باخت وگرنه حسرت داش علی جوادانه می شد!
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۰:۰۳
31
11
پارسا
داش علی نه، داچ علی + هیرو :))))
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۰:۵۰
11
51
تاج مظلوم ترین باشگاه تاریخ
آقایون پرسپولیسی که دارید با ضعیف بودن گزینه های ما مزه می‌ریزید.ما هم بودیم اگه هر سال با آوردن یک مربی ضعیف و فراری دادن بازیکنان حریف مون مارو قهرمان میکردن خوشحال بودیم و میخندیدم
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۷:۱۸
پاسخ
211
176
فرهاد
کاری که بایرمونیخی ها انجام میدن
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۸:۲۲
31
21
محمد
چه ربطی داره آخه وقتی هوادر تیم شما با این طرز فکر باشی تیمتون این میشه که هست..
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۵:۱۹
15
56
سردار سرخ پوش
توهم توطئه
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۷:۴۹
17
57
عشقممم نیمار
استراماچونی بدرد نمیخوره:-P
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۰:۰۰
پاسخ
132
51
دخی استقلالی
اگه بخوان مربی خارجی درجه دو و سه بیارن همون شاه فرهاد از همه بهتره:)
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۴:۱۰