بررسی معادلات صعود ایران با سه فرض مقابل عراق؛ اگر ببازیم...

بررسی معادلات صعود ایران با سه فرض مقابل عراق؛ اگر ببازیم...

15080
12:07
21 آبان 1398
شرایط صعود ایران را با سه فرض برد، مساوی و شکست مقابل عراق بررسی می‌کنیم. الان بحرین و عراق 7 و ایران 6 امتیازی هستند که در نهایت دو تیم از گروه صعود می‌کنند.

به گزارش وبسایت نود، با شکست مقابل بحرین، صعود ایران به اما و اگر کشیده شد. اگر ایران، عراق و بحرین را سه مدعی صعود از این گروه بدانیم، تا پایان هفته چهارمِ این مرحله، عراق و بحرین با یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران، بالاتر از شاگردان ویلموتس قرار دارند. نتیجه مهمانی مقابل عراق که 48 ساعت دیگر مشخص می‌شود، احتمالا تا حد زیادی سرنوشت ایران را مشخص می‌کند.

اگر ایران ببرد...

ایران اگر موفق به شکست عراق شود با 9 امتیاز از شانس‌های اصلی صدرنشینی می‌شود. در این صورت عراق که 7 امتیازی باقی می‌ماند. بحرین هم در مهمانی مقابل هنگ‌کنگ کار خیلی سختی برای کسب امتیاز ندارد. اما با توجه به اینکه ایران دو بازی نسبتا ساده مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ در پیش دارد و هر دو بازی دشوارش مقابل عراق و بحرین هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، با برد پس‌فردا مقابل عراق دیگر صعود ایران جای نگرانی ندارد.

اگر مساوی شود...

در صورتی که این بازی مساوی شود، عراق یک اختلاف امتیازش با ایران را حفظ می‌کند. یعنی عراق 8 امتیازی می‌شود، ایران 7 و بحرین هم با برد  (احتمالی) مقابل هنگ‌کنگ 10 امتیازی؛ در نتیجه فاصله ایران با صدرجدول به سه و با تیم دوم یک امتیاز می‌شود. اما در هفته آتی و جایی که قرعه استراحت به ایران خورده، عراق میزبان بحرین است. مسابقه‌ای که می‌تواند استرس را تا فروردین که بازی‌های هفته ششم این مرحله برگزار شود، به اردوی تیم ملی ایران تزریق کند.

اگر ایران ببازد...

و اگر تیم ملی ببازد؛ عراق که 10 امتیازی می‌شود. بحرین هم شانس بردش مقابل هنگ‌کنگ کم نیست و میتواند با 10 امتیاز کنار عراق قرار بگیرد. یعنی اختلاف امتیاز ایران با دو تیم مدعی به 4 امتیاز می‌رسد. اختلافی که ایران 4 هفته فرصت برای جبرانش دارد؛ اما هر دو تیم با کامبوج و هنگ‌کنگ دو تیم ضعیف گروه بازی دارند و بعید است که به سادگی به ایران اجازه جبران امتیاز دهند.

14001

نظرات کاربران
Ali
الان اگه عراق رو ببریم تمام این نظرات بر میگرده و تیم ملی میشه یه تیم ملی عالی با بازیه هجومی و قشنگ خواهشا اینطوری نباشه که با یه برد بهترین تیم دنیا بشیم و با یه باخت بدترین...
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۳:۵۷
پاسخ
12
56
محمد
دوباره علم احتمالات وارد فوتبال شد.چرا مربی تیم ملی المان رو پانزده سال حفظ کردن اما ما نمی تونیم مربی خودمون رو حفظ کنیم..در هر حال امیدوارم ویلی قلق تیم ملی دستش بیاد و بتونه صعود کنه. فقط باید دعا کنیم که قلق کار خیلی زود دستش بیاد مثل کیروش.
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۵:۵۵
پاسخ
7
48
سید
دوباره اما و اگر شروع شد. اون طرفدارهای زیر 20 ساله ای که میومدن از تیم ملی بد می گفتن الان میفهمن چرا ما جز میزدیم کی روش باید بمونه.
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۰:۰۵
پاسخ
42
126
ایداسادات25بهمن1380
کیروش به عراق باخت عراق مارو حذف کرد با کیروش
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۷:۵۸
56
32
گلادیاتور سرخ
اما و اگر بد از بازی‌ با لبنان یادته دیگه آقای خدا سال!
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۹:۳۴
27
31
فراست
کیروش هم با اما و اگر اومد بالا ... باخت به لبنان و ازبکستان و تساوی با سوریه مگه یادت رفته آقای بالای بیست سال... تا هفته آخر هم اگر با کره مساوی میشدیم اوت بودیم
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲:۵۰
30
32
علی
موقع کی روش حتی فکر این فرضیات رو نمی کردیم،الان ...! سم پاش ها الان کجان؟
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰:۴۱
پاسخ
49
88
فردین
سال ۲۰۱۴ کی مربی بود؟هر سه بازی آخر باید می بردیم بعد دو باخت پشت هم. شما اون موقع به دنیا نیومدی بودی فکر کنم
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹:۴۹
17
34
جادوگر
اگه تیم ملی فوتبال ایران حذف بشه باید مهدی تاج ازفدراسیون فوتبال بدلیل سوئ مدیریت اخراج بشه .
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲:۲۸
پاسخ
6
94
سعید
دو دوره بدون اما و اگر با اقتدار اومدیم حالا کار ب کجا رسیده که ترس نرسیدن داریم ... کیروش خیلی مربی سطح بالاتری بود ... اگر صعود نکنیم جالب میشه ببینیم فدراسیون و اقای مربی که دوماه مرخصی بوده و یک مقدار پرداختیش عقب افتاد زود قهر کرد میخاد چیکار کنه
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۱:۱۷
پاسخ
52
135
محسن/ تاج کبیر
مطمئن باشید که اتفاقی نمیفته، فوقش ویلموتس(همون مربی هجومی) میگه مسئولیت عدم صعود با منه و ارکان فدراسیون هم با قدرت به کارشون ادامه میدن، آخه ما در طول مدیریت این آقایون کم فاجعه نداشتیم ولی آب از آب تکون نخورده.
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۱:۱۱
3
21
Mn24
اگه بخوایم عین بازی با بحرین بازی کنیم که قطعا میبازیم ولی امیدوارم یکجوری بشه که ببریم چون خیلی ضایعس اینجا حذف بشیم اگه ببازیم تا چارسال دیگه هیچ هیجانی برای بازیهای ملی نخواهیم داشت
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷:۲۵
پاسخ
6
120
پرسپولیس کلاسیک
ی تیم مستقیم صعود میکنه برادر! حتی با وجود باخت هم در بدترین حالت باز با بردن همه بازیای بعدی میشیم هجده پوئن. ک البته سخته. تنها درصورتیکه یکی از دورقیب دربازی روبرو تساوی کنن و هفده تا بشن هنوزم اول میشیم. اما درصورتیکه دوتیم رقیب یکیشون تقابلشونو ببره اون احتمالا اول میشه با نوزده پوئن و درعوص دومی ما با هجده تا قطعیه و تیم بازنده عربی هم طبعا اوت میشه. اینکه جزو چارپنج تیم دوم بریم بالا یا اوت شیم بحث دیگریه.اما تفاصل مون شاید بدربخوره.
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۲:۲۲
پاسخ
6
69
Majid تاجی
پرسپولیسیای عزیز که کیروشو فراری دادین میبینم که به دوران قبل کیروش برگشتین و رفتین سراغ اگه و اماها و ....
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸:۰۷
42
66
تاجی
بازم استرس و اما و اگر برای رفتن ب جام جهانی ۲۰۱۸ هم که با خیال راحت رفتیم لطف خدا بود و الا هر ۴ سال همین حرف و حدیثا هس
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶:۰۷
پاسخ
20
62
شزن
این بازی مساوی میشه
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹:۵۳
پاسخ
27
37
هوادار پیشرفت تیم‌ملی
باز هم اما و اگر برای صعود از مرحله مقدماتی!!!! هیچکدام از منتقدین سینه چاک و گویندگان دلسوز اشک در چشم هم پیداشون نیست... ۱۶ ماه پیش به مساوی برابر پرتغال قهرمان اروپا راضی نبودیم....ای خدا جای حق نشستی...
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵:۱۵
پاسخ
29
153
فردین
هوادار پیشرفت تیم ملی جان چندسالته چرا گذشته را فراموش می کنیم بازی با پرتعال چندمین بازی سکانداری کیروش بود و تو چندمین سال مربی گری کیروش؟ ایا کیروش ۲۰۱۴ مقدماتی جام جهانی به لبنان و ازبکستان پشت هم نباخت و باید حتما سه بازی بعدی رو می بردیم تا صعود کنیم اونجا استرس نداشتیم و اما و اگر نبود! یخورده منصف باشیم و گذشته رو بیاد بیاریم. ویلموتس خوب یا بد ۴ بازی مربی تیم ملی شده هنوز به سال نرسیده شما می خوای با ۸ سال سکانداری مقایسه کنی!؟؟؟ همین قدر منصف هستید
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹:۲۸
39
83
حسن صادقی
دوستان عزیز دقت کنیم وببینیم بازی به این حساسی داریم انوقت مسیولین کوچکترین حساسیتی ندارند انگار بازی تدارکاتی با نپال داریم .خوبه کی روش هم نیست که مو رو از ماست بکشه ووظیفه انها را یاداوری کنه .مربی هم هماهنگ با فدراسیون عین خیالش نیست . .یادمون نرفته کی روش چطوری اهمیت باذی را برای بازیکنان روشن میکرد تا امادگی کامل روحی روانی لازم برای مسابقه را داشته باشند
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۲:۴۴
پاسخ
10
99
ssss
اگه آزمون اخراج نشه میبریم
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸:۴۷
پاسخ
44
21
کی روش صدای عدالت فوتبال ایران
خیلی جالبه دوستان که تا دیروز معدود شکستهای تیم ملی رو گردن کی روش می نداختن ( شش باخت در هشت سال در بازیهای رسمی ) حالا می خوان در صورت ناکامی باخت رو گردن فدراسیون بندازن . البته در اینکه مدیران ما نالایق ان شکی نیست ولی اینقدر اینا پر رو هستن که نمی گن آقا ما کی روش رو فراری دادیم و همین کی روش با همین فدراسیون ۸ سال تیم ملیمون تو آسیا آقایی می کرد . حداقل مرد باشید بگید اشتباه کردیم .
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸:۵۰
پاسخ
33
110
ممد نبودی
دقیقا این عالیجنابان اینطوری هستند!‌ واقعا وقاحت رو به حد اعلا رسوندن!‌
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۶:۲۶
5
16
مرتضی
یه مشکلی اساسی تو فوتبال ما عدم تمرکز بازیکنان تو دقایق حساس هستش نمونه بازی با ژاپن یا همین بازی با بحرین بازیکنان نیاز به روانشانس دارن