به بهانه عصبانیت بی‌سابقه برانکو؛ همه سود و ضررهای پرسپولیس از داوری

به بهانه عصبانیت بی‌سابقه برانکو؛ همه سود و ضررهای پرسپولیس از داوری

68455
18:07
14 آذر 1397
برانکو این هفته حسابی از کیفیت داوری علیه تیمش عصبانی بود. به همین بهانه، همه اشتباهات تاثیرگذار داوران در مسابقات این فصل پرسپولیس را مرور می‌کنیم.

به گزارش وبسایت نود، کمتر پیش می‌آید سرمربی خونسرد پرسپولیس، برافروخته دیده شود. برانکو ولی بعد از بازی روز قبل مقابل ذوب‌آهن، عصبانی‌تر از همیشه علیه داور مسابقه موضع گرفت. برانکو در جملاتی گله کرد انگار کسانی هستند که نمی‌خواهند پرسپولیس برنده شود و جمله‌اش را با «چرا ما را احمق فرض می‌کنند؟» تمام کرد. به بهانه اعتراض پرسپولیسی‌ها به داوری‌، همه سوت‌های مشکوک و تاثیرگذار این فصل‌شان را که در برنامه نود کارشناسی شد را مرور می‌کنیم. با ذکر این توضیح که قضاوت روز قبل بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن، در برنامه نود هفته آینده پخش می‌شود و اشتباهاتش در این لیست جای ندارد.

هفته 1/ پدیده – پرسپولیس/ داور: پیام حیدری- کارشناس برنامه نود: مسعود مرادی

علی علیپور در دقیقه  چهارم مسابقه به خاطر خطای شدید روی بازیکن پدیده باید از زمین مسابقه اخراج می‌شد. علیپور سه دقیقه بعد از این اتفاق، تک گل بازی را از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رساند.


هفته 5/ نفت آبادان – پرسپولیس/ داور: محمدحسین زاهدی‌فر – کارشناس برنامه نود: محمود رفیعی

در مسابقه‌ای که با تساوی به پایان رسید، یک پنالتی پرسپولیس گرفته نشد تا اشتباه داوری، تاثیر چشمگیری در نتیجه مسابقه داشته باشد. در این بازی حسین ساکی در محوطه جریمه روی علیپور خطا کرد که داور به اشتباه آن را نادیده گرفت.


هفته 8/ استقلال - پرسپولیس/ داور: علیرضا فغانی- کارشناس برنامه نود:  نوید مظفری

پرسپولیس این فصل بیشترین آسیب را در دربی دید. پژمان منتظری در محوطه جریمه روی علیپور خطا کرد و باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌شد. در ادامه هم آرمین سهرابیان بخاطر خطای شدید روی سیامک نعمتی باید اخراج می‌شد. یعنی در دربی بدونِ گل، یک پنالتی پرسپولیس گرفته نشد و یک بازیکن استقلال هم اخراج نشد.


هفته 10/ سایپا – پرسپولیس/ داور: حسین زرگر- کارشناس برنامه نود: مسعود مرادی

اشتباه داوری در بازی جنجالی و پرحاشیه پرسپولیس مقابل سایپا، برای دو تیم به یک اندازه بود. گلی که سایپا زد بخاطر خطای سارفو روی مصلح باید مردود اعلام می‌شد و از آن سمت هم کوبیدن توپ بیرانوند به صورت آرمان رمضانی پنالتی بود. با ذکر این نکته که اشتباه تاثیرگذار داوری در این بازی (گل نادرست سایپا) ابتدا به نفع شاگردان علی دایی رقم خورد و سپس پرسپولیس از داوری سود برد (خطای پنالتی بیرانوند روی رمضانی).

هفته 13/ پرسپولیس – تراکتورسازی/ داور: محمدرضا اکبریان- کارشناس برنامه نود: پیروز سیف‌الله‌پور

تنها صحنه‌ای که در این بازی توپ از خط دروازه‌ها رد شد، داور به اشتباه آفساید اعلام کرد. گل بحث‌برانگیز حاجی‌صفی به پرسپولیس صحیح بود و کمک داور در محاسباتش اشتباه کرد.

هفته 14/ ماشین‌سازی - پرسپولیس/ داور: رضا مهدوی- کارشناس برنامه نود: نوید مظفری

داور در شرایطی که بازی مساوی بود، خطای پنالتی شجاع روی کنعانی‌زادگان را اعلام نکرد. و بعد از اینکه پرسپولیس تنها گلِ مسابقه را زد، یک گل سالم این تیم را به اشتباه مردود کرد.

 

14001

نظرات کاربران
حمید نوبختی
قطعا سوت های اشتباه روی تمرکز و اعصاب بازیکنان یک تیم شدیداً تاثیر مخرب می‌زاره منظور از اشتباهات داوری که آقای برانکو گفتن شامل همه سوت‌های اشتباه داوریه و کارت زرد و قرمز ، آفساید و پنالتی هم بخشی از این اشتباهات است
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱:۴۲
پاسخ
42
143
امپراطوری پرسپولیس
بفرمایید.نگرفتن خطای پنالتی منتظری روی علیپور-اخراج نشدن سهرابیان! استقلالیا لطفا سکوت کنید
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵:۳۱
پاسخ
135
425
saha
کلا سوزش زیاده از همه ی آنتی پرسپولیسی ها درخواست میشه یه جا برن قطب شاید کمی خنک بشن
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶:۵۰
پاسخ
101
267
محدرضا ..22
من یه موردو بگم به همه دوستان لازم نیست تاثیر مستقیم داشته باشه داور با چنتا سوت بی مورد و الکی راحت میشه رفت رو مخ تیم...نتیجه گیری با خودتون ...پرسپولیس تو بازی هاش داور خیلی راحت چنتا سوت الکی واقعا الکی میزنه خیلی راحت تو مخی میشه..ادمین جان ممنون میشم چاپ بشه
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹:۲۱
پاسخ
51
240
رامین
پنالتی نگرفتن گل صحیح آفساید گرفتن بازیکن اخراج نکردن دیگه چی میخواد برانکو فقط مونده اوت دستی ها که همشون بنفع پیروزی بگیرند
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸:۵۰
پاسخ
285
120
پویا
منظور برانکو فقط صحنه های کلیدی مثل پنالتی و گل نیست، در جریان بازی داورا دائم به نفع حریف سوت میزنن و خطا روی بازیکنای پرسپولیس رو نمیگیرن.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰:۲۶
پاسخ
83
225
TT
عصبانیت نبود هوچی گریه. واقعا فاز برانکو چی بود از گفتن این حرفها؟ ننه من غریبم بازی رو خوب یاد گرفته.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۵:۱۳
پاسخ
250
135
پرسپولیس کبیر
پماد بزن
۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵:۱۷
45
71
عدالت در این لیگ نیست
تو 5 تا بازی فقط باید شجاع و کمال اخراج میشدن که نشدن.چه کارت زردهایی که داده نشد به بازیکنان تیمشون که نکنه 4 کارته بشن.جالبه درست تو فصلی که پرسپلیس محروم بود قانون 4 کارته هم اجرا شد.تازه تیمهای رقیب پرسپولیس هم کم از داوری لطمه ندیدن که مبادا تیم عزیز دردونه وزارت از کورس جا بمونه.همه چیز به نفع پرسپولیس برنامه ریزی شده چه چیدمان بازی ها چه داوری ها که تو این مدت خیلی هوای پرسپولیس را داشتن.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۸:۳۲
پاسخ
199
143
عادل وطنی
جالبه. که هم سود برده و هم ضرر کرده به یک اندازه پرسپولیس. ولی جالب اینجاست که برانکو بعدش ادعا میکنه که داورا یک اوت هم تا حالا نشده به نفعشون بگیره. برانکو هم از مربیای ایرانی لیگ ما یاد گرفته خلاصه که چطور با فرافکنی جو رو به نفع خودش بکنه اینوسط.کاش همه مربی های ما یاد بگیرن که بجای اینجور کارها و زوم کردن تو کاره داورا فقط و فقط رو تیم خودشون کار بکنن. کاش کمیته داوران هم زودتر کمک داوره ویدیویی رو وارد لیگ ما بکنه تا اشتباهات به حداقل برسه هرچه زودتر. واقعا از یک طرف هم خسته کننده داره میشه اشتباهات داوری تو هر هفته
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۲:۴۲
پاسخ
144
68
...
تازه این خطاهایی هست که منجر به گل یا پنالتی میشه.خیلی از صحنه ها هست که نه نزدیک به دروازه و محوطه جریمه که وسط زمین،بارها و بارها خلیل زاده و جلال حسینی و یا کامیابی نیا و یا نعمتی باید کارت میگرفتن و یا اخراج میشدن.علاوه بر این که داورا کارتی ندادن،کمیته انظباطی هم راحت با یه توبیخ کتبی ماست مالی خوشگلی میکنه.تو بازی سراغ دارید که جلال حسینی و خلیل زاده و کامیابی نیا نخواد داور رو بزنه!؟؟
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۸:۲۶
پاسخ
121
60
عسگری
برانکو ترسیده خیلی هم ترسیده برانکو جوسازی میکنه چون میترسه خاطره 6 تا خوردن از سپاهان اماده تکرار بشه. اتحاد سپاهان تراکتور و استقلال علیه پرسپولیس سوگلی
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۱:۴۴
پاسخ
736
252
گروهان سرخ
زری خانم پر3پولیس قوی نشده و کسی علیه این تیم بی افتخار ائتلاف نکرده. همه فهمیدند که از این تیم حمایت میشه.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲:۴۴
131
50
بابک قرمز
:))))...برادر اشتباه میزنی، اونی که توی کلوپ 6 تایی شده های پرسپولیس قرار داره سپاهان هست چون شمارو هم یبار 6 تایی کردیم. با حلوا حلوا کردن دهن نه تنها شیرین نمیشه بلکه خوده ادم هم ضایع میشه.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸:۱۹
37
163
من
تا جایی که من میدونم سپاهان سابقه شیش تایی شدن برابر پرسپولیسو داشته نه عکس اون
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱:۴۸
36
144
گروهان سرخ
کلا سه امتیاز به ضررش بوده.12 امتیاز الکی گرفته....سکوت کن جناب پروفسور با مدرک فوق لیسانس...
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱:۰۹
149
62
کاج کبیر
تو خواب دیدی سپاهان 6تا به پرسپولیس زده البته تو واقعیت 5بر0از پرسپولیس خورد یادت میاد البته شیشتقلالی همه چیز و شیش میبینه
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱:۲۳
35
123
زری
ینی عاااالی بود، خوشم میاد که پرسپولیس انقد قوی شده که همتون ائتلاف کردید علیهش ، افتخار می کنیم بهت پرسپولیسسسس، افتخار می کنیم بهت برانکو
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶:۴۲
51
132
علیرضا
خخخخخ اینقد میترسین که ۳ تا تیم همزمان میخوای بر علیه ما باشین خخخخخخ
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶:۴۱
40
117
هومن
کاملا مشخص با چه حرصی این متن رو نوشتی. هر چند عادت ما ایرانیان هست که دوست نداریم موفقیت دیگران رو ببینیم. و موفقیت دیگران رو نه به پای تلاش آنها و کم کاری خود بلکه به زمین و زمان متصل می کنیم.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹:۵۹
29
85
زرد
طبق همین مطلب اگه جمع بزنید پرسپولیس 3 امتیاز خالص از داوری سود برده! یعنی الان باید با 24 امتیاز رتبه 5 جدول باشه! ولی با 27 امتیاز اومده رتبه دوم. تازهمیخوان از داوری شکایت هم بکنن! ولی جواب همه اینا رو روز یکشنبه توی نقش جهان بهشون میدیم. از طرف تمام تیمهای مظلوم شهرستانی مثل تراکتور کبیر، پدیدۀ با لیاقت، و ...
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰:۵۶
91
42
فیفا
هر سه تا تیمی که نام بردی باید واسه نایب قهرمانی بجنگن ولاغیر....
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۸:۳۹
32
87
Eminem
اتفاقا این سپاهانه که از پرسپولیس شیش تاخورده.مثل شیشدقلال.سپاهان همون تیمیه که قبل بازیها بیانیه میده و با کمک همین حربه 6 امتیاز در بازی با نساجی و استقلال گرفت.تو بازی با ماشین سازی هم 60 دقیقه با یک تیم که به ناحق ده نفره شده بود بازی کرد.(روی دایو و شبیه سازی ساسان انصاری).سوگلی تیمیه که هوادارش از سپیدرود کمتره ولی ولخرجترین تیم ایرانه و به زور پول تونسته بین مدعیان ایران قد علم کنه.حتی مجبوره بازی مهم 6 امتیازیش در روز خوب جمعه رو رایگان کنه.چون هوادار نداره.جوسازی تخصص تیم بیانیه نویسه.تیمی که در طول تاریخش سابقه نداشته که یک فصل از داروی ضرر ببینه و همیشه سود کرده.داوری های یکطرفه محسن قهرمانی در بازیهای پرسپولیس-سپاهان رو هنوز یادمونه نرفته.شما همون تیمی بودید که حق تراکتور رو خوردید و قهرمان شدید.ولی به خاطر نداشتن هوادار سعی دارید از هواداران ساده تیمهای دیگه استفاده ابزاری کنید.
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۸:۰۰
22
99
تایماز
عالی بود. همه میگن از داوریرصدمه دیدن، پس کیه منفعت برده؟ این تجزیه و تحلیل عالی بود. همین دو بازی که با تراکتور و ماشین داشتند، هر دوتاشم باید میباختند،ولی ۴ امتیاز گرفتند!!!!
۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴:۵۳