تاج: اگر سخت می‌گرفتیم، پرسپولیس نزدیک فینال آسیا نبود

تاج: اگر سخت می‌گرفتیم، پرسپولیس نزدیک فینال آسیا نبود

26042
11:33
18 مهر 1397
رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید که تمام بدهی‌های باشگاه‌ها برای فدراسیون مشخص و روشن است.

وبسایت رسمی برنامه نود - رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید که تمام بدهی‌های باشگاه‌ها برای فدراسیون مشخص و روشن است.

 

به گزارش وب سایت نود، مهدی تاج درباره ابهاماتی که راجع به حرفه‌ای سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال وجود دارد اظهار کرد: واقعیت این است خبری که الان می‌گویم فکر می‌کنم خبر صحیحی است که در این رابطه وجود دارد. صدور مجوز حرفه‌ای در قوانینی که سه سال است در AFC تصویب شده، قوانین تکلیفی است و تمام باشگاه‌ها باید مجوز حرفه‌ای بگیرند. چون نمی‌دانند کدام تیم به لیگ قهرمانان آسیا می‌رود، در نتیجه باید تمام باشگاه‌ها مجوز حرفه‌ای بگیرند. یکی از الزامات اصلی این است که باشگاه‌ها خودشان را به عنوان موسسه تجاری ثبت کنند.

او افزود: این موسسه تجاری دارای مدیرعامل است که منتخب هیات مدیره است و صاحبان سهام که اعضای هیات مدیره را مشخص می‌کنند و در سود و زیان موسسه سهیم هستند. دوم این که یا باید ورزشگاه اختصاصی یا ورزشگاه تحت اجاره داشته باشند و باید دو ورزشگاه را به سازمان لیگ معرفی کنند. سوما این که ورزشگاه‌ها باید از لحاظ نور و شش مورد دیگر استاندارد باشد. این بحث سخت‌افزاری است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگوی رادیویی‌ که داشت، توضیح داد: در بخش نرم‌افزاری خیلی مهم است که باشگاه‌ها نباید هیچ بدهی ثبت شده داشته باشند و تراز مالی مشخص و روشن داشته باشند تا مشخص شود سود و زیان چقدر است. این مورد را باشگاه‌ها هرسال به سازمان لیگ می‌دادند اما جدیدا AFC این مدارک را راستی‌آزمایی کرد. ما یک راه داشتیم که همه باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌های پر هوادار را محکم بررسی کنیم که احتمالا همه باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شدند و برای مثال دیگر پرسپولیس در آستانه فینال آسیا نبود.

مهدی تاج در پاسخ به این سوال که چه ایرادی وجود دارد که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تاکنون حرفه‌ای سازی نشدند، بیان کرد: فولاد، سایپا و سپاهان معمولا بدهی خاصی ندارند اما استقلال و پرسپولیس که هر سال بدهی‌های متفاوت مطرح می‌شد، امسال فدراسیون محکم ایستاد تا در نتیجه باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال روی سایت خودشان اعلام کنند که هرکس از این دو باشگاه طلب دارد، اعلام کند. تعدادی اعلام کردند و هرکس اعلام نکرده است، طلبکار نیست.

او ادامه داد: هر دو باشگاه دست به کار شدند و بدهی‌های زیادی را پرداخت و بدهی‌های زیادی را تعیین و تکلیف کردند. از نظر ما تعیین تکلیف به منزله تسویه است. یعنی اگر تعیین تکلیف شود، کمیته تعیین وضعیت تایید می‌کند. برای مثال یک آدمی ۱۰۰۰ تومان طلبکار است و پس از صحبت با باشگاه ۵۰۰ تومان می‌گیرد و امضا می‌کند که ۵۰۰ تومان دیگر را تا تاریخی معین دریافت می‌کند. در حال حاضر تمام بدهی‌های این دو باشگاه مشخص شده و می‌دانیم کدام باشگاه چقدر بدهی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت باشگاه استقلال اظهار کرد: باشگاه استقلال بدهی به پروپئیچ داشته که ۳۶۵ هزار دلار است و به فیفا نوشتیم که این بدهی را از محل مطالبات باشگاه در فیفا پرداخت کند. هنوز فیفا تاییدیه این را نداده ولی اگر بیاید مشکل حل شده است. استقلال ۱۳ طلبکار دیگر دارد که با همه آن‌ها در حال مذاکره هستند.

تاج در پایان گفت: دیروز بدوی تمام شده و به استیناف می‌رود و اگر استیناف قبول کند یعنی باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفته است. البته AFC حق دارد راستی آزمایی کند و اگر مشکلی پیش بیاید هم باشگاه و هم فدراسیون توبیخ می‌شوند.

 

2051

نظرات کاربران
amir
تیم با نیمکت خالی رفته تا نیمه نهایی الان میشه یکی به من بگه تاج چیکار کرده؟
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۲:۱۶
پاسخ
0
23
رضاپرسپولیسی
لطفا منت نذار اقای تاج . این تیم با دست خالی رسیده ب این مرحله . شما چ ک کاری مثبتی برای تیم پرسپولیس انجام دادین ؟
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶:۱۹
پاسخ
2
40
احسان
‌ ‌ جناب رئیس فدراسیون ۵ ستاره! شما بجای اینکه خودتان را به موفقیت‌هایی که ربطی به شما ندارد وصل کنید، پاسخگوی شکست‌های پی در پی دیپلماسی فوتبال ایران باشید شما اگر می‌خواهید واقعا نقشی در موفقیت بین‌المللی باشگاه‌های ایرانی داشته باشید وظیفه خود را بدرستی انجام دهید
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۳:۱۵
پاسخ
5
64
خدا باپرسپولیسه
همینکه بازی مهمی مثل دربی رو عقب نداختین معلوم بود چقدر بفکر پرسپولیس هستین ولی تیم سوگلیتون با نفت مسجد سلیمان رو عقب انداختین ولی همه چی برعکس شد وضایع شدین چوب خدا صدا نداره آدمین عزیز بچاپ مرسی
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶:۳۶
پاسخ
11
125
Zabihgilzar
ارش جا یادت رفته پرسپولیس با هفت بازیکن ملی پوش مجبورش کردن جلو تیما بازی کنه و از حذفی بره کنار ،،پاقعا استقلال حمایت کامل میشه
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۷:۰۴
1
35
پسر آبی
شما 5 روز مونده بود به بازیتون ما 4 روز به بازی با السد وقت داشتیم و شما حاضر نشدین فکر کنم کلا 1 ساله طرفدار فوتبال شدی این قضیه عکسش ماله 2 سال پیشه
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۵:۳۳
62
7
ارش
وقتی میگن بیسوادید نگید چرا!بازی با نفت لغو شد چون 6بازیکن ملی پوش داشتیم ،داربی لغو نشد چون جلال و برانکوتون گفتن نمی خوایم لغو شه!!داداش یه ذره فک کنی بد نیست!
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲:۳۴
65
11
خانوم+رِد
بیاااا!!! ما هنوز فینال نرفتیم هزارتا پیدا شد که اگه من اون روز اون میخ از جلو اتوبوس پرسپولیس برنمیداشتم اینا نمیرفتن فینال:// توروخدا ضعفاتونو با پرسپولیس نپوشونید اگه افتخاریم باشه ماله خود تیم پرسپولیس بازیکناش ومهمتر از همه طرفداراشه
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳:۵۸
پاسخ
18
210
پسر آبی
افتخارش برای ایران هم هست متاسفانه شاهد بازی در آوردن سر پرسپولیس الان هستیم اونم به خاطر جام باشگاه ها باور کنید از صمیم قلب آرزوی موفقیت دارم ولی یادم نمی ره استقلال که رفت نیمه نهایی هم جوره از همه جا بهش حمله شد. من فکر نمی کنم از ایران کسی بتونه قهرمان بشه مگر هم آسیا هم ایران رو شکست بده
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۳:۱۶
17
97
سام
هر دم از این باغ بری میرسد ... D;
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸:۵۹
پاسخ
14
117
من
تا وقتی خصوصی نشن مشکلات هست
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶:۱۴
پاسخ
12
150
fardad
شما محبت دارید!!!!!!
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳:۲۴
پاسخ
15
146
ARYOBARZAN
از بلیت رایگان تا ساندویچ دو نون بگیر تا این قوانینی که امروز گذاشتین باعث شده پرسپولیس به فینال نزدیک بشه
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲:۴۰
پاسخ
289
46
س
آقای متخصص، فقط دارم فکر می کنم اینا به الدحیل می خوردند چه فاجعه ای می شد! :))
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷:۳۶
6
88
متخصص!!!
ARYOBARZAN جون شما چرا نرفتین بالا وتوی سد السد گیر کردین! به اون همه بازیکن میلیاردی !!!!
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۲:۱۹
13
136
پرسپولیسی ازپایتخت شوروشعورحسینی
۱۲۵
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲:۰۴
18
205
سرخ نهاد
همیشه زحمتهای فوتبال رو بازیکنا و مربیان میکشن و کسای دیگه باهاش پز میدن. هزار بار برانکو رو بازخواست کردین آقای تاج!!!!!!!
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳:۵۶
پاسخ
29
269
قرمز برانکوئی
منت نزارین لطفا ..... غیرت بچه ها و هوادارا و مهمتر از اون برانکو باعث شده ما اینجا باشیم
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲:۱۴
پاسخ
42
316
شازده آبی
الان هم نزدیک نیس. هنوز نود دقیقه مونده.
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵:۳۹
پاسخ
338
58
بردیا
پماد بدم خدمتت ما داریم حق استقلال را از السد میگیریم انشالله این نود دقیقه هم تو ازادی میبریم تا شما بیشتر بسوزید
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵:۱۳
3
51
مهم اینه رسانه های دنیا درمورد استقلال حرف میزنن خخخ
الو اتش نشانی بیاید سریعتر دوستمون داره زجر میکشه
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷:۵۱
17
167
اشکان
شازده آبی همین که از تیم چهارم پایتخت ناامیدی و اخبار تیم اول آسیا رو دنبال می‌کنی نشونه خوبی هست، ضمنا آقای تاج، شریک موفقیتهای باشگاه پرسپولیس! سختگیری ها در مورد تیم ملی هم نبوده و نیست امیدواریم تیم ملی هم بتونه به فینال نزدیک بشه
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۲:۱۶
17
180
متخصص!!!
شازده کوچولو ناراحت نباش این نود دقیقه هم می گذره وسرورتونه به امید خدا به فینال صعود می کنه وان شاءالله اونجا هم قهرمان می شه./.
۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰:۳۱
24
217