تاج: ویلموتس اجازه رسانه‌ای کردن مبلغ قرارداد را ندارد/ از مشکلات با کی‌روش درس گرفتیم

تاج: ویلموتس اجازه رسانه‌ای کردن مبلغ قرارداد را ندارد/ از مشکلات با کی‌روش درس گرفتیم

5680
12:23
04 خرداد 1398
رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید با توجه به بند قرارداد سرمربی جدید تیم ملی فوتبال، نه فدراسیون و ویلموتس حق رسانه‌ای کردن مبلغ قرارداد این مربی را ندارند.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از ایسنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی گفت: بحث مذاکره با ویلموتس بحث امضا کردن نبود بلکه موانعی بود که در قرارداد او پیش‌بینی شده بود. باید آن مشکلات را رفع می‌کردیم. بعضی دوستان فکر می‌کردند که فقط برای امضای قرارداد است که با او صحبت می‌کنیم و باید به بلژیک برویم اما امضا را در همین داخل کشور ۱۰ بار می‌شود انجام داد.

او افزود: بعضی از این موانع مانند انتقال پول بود که به چه شیوه‌ای بتوان دستمزد او را پرداخت کرد. ما باید تقریباً ویلموتس را سرمربی ایران بدانیم. او یک‌شنبه یا دوشنبه به ایران می‌آید و دوشنبه یا سه‌شنبه اسامی تیم ملی را هم اعلام خواهد کرد و می‌توانیم فصل جدیدی را با این مربی خوب در مسابقاتی که کمیته فنی مناسب دیده آغاز کنیم. ما مربی جوانی می‌خواستیم که بین ۵۰ تا ۵۵ سال داشته باشد که این اتفاق افتاد.

او درباره این که چرا تاکنون قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال امضا نشده است؟ تصریح کرد: هنوز بحث‌هایی مثل حوزه مالی مانده است و چیزی نیست که در اختیار فدراسیون فوتبال باشد که در یک جلسه رئیس فدراسیون یا هیأت رئیسه تصمیم بگیرند این کار را انجام دهند یا خیر.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مبلغ قرارداد ویلموتس گفت: مبلغ قرارداد این مربی برای دو طرف قابل انتشار نیست و این در قرارداد آمده است. در قرارداد او موارد خوبی ذکر شده است. مثلاً در اواخر سرمربیگری کی‌روش در تیم ملی، ۱۰ یا ۱۱ دستیار خارجی در تیم ملی بود که در قرارداد با این مربی بلژیکی، تعداد دستیاران به ۲ یا ۳ دستیار کاهش یافته است. دستیاران ایرانی او افزایش یافته است و فدراسیون آن‌ها را به ویلموتس معرفی کرده است که تا دوشنبه نهایی می‌شود. نگاه ویژه به آکادمی یکی دیگر از مفاد قرارداد او است که باید نظارت دقیقی داشته باشد و سوپروایزر این مجموعه‌ها باشد. هم‌چنین در قرارداد آمده است که از مصاحبه علیه تیم‌های دیگر که در گذشته از آن رنجیده شده‌ایم پرهیز کند. سفرهایش باید با هماهنگی با رئیس فدراسیون فوتبال باشد. بندهای قرارداد با ویلموتس ۲ یا ۳ برابر بندهای قرارداد با کی‌روش است که از مشکلاتی که با سرمربی قبلی داشتیم درس گرفته شده است.

تاج درباره این که آیا ویلموتس مربی پروازی است یا نه گفت: به هیچ وجه بحث مربی پروازی مطرح نیست و او کارش را از دوشنبه شروع خواهد کرد. شخص ویلموتس نیز چنین خواسته‌ای از ما نداشت.

وی درباره این که سطح ویلموتس از کی‌روش بالاتر است یا نه؟ تصریح کرد: ویلموتس مری جوانی است و کارنامه موفقی دارد. کی‌روش هم پیش از تیم ملی در رئال حضور داشت اما مشکلاتی داشت. کی‌روش هم موفقیت‌ها و شکست‌هایی داشت اما چیزی که مهم است جوان بودن سرمربی بلژیکی و پایه‌گذاری نسل طلایی فوتبال بلژیک است.

2051

نظرات کاربران
سید
تشکر آقای کی‌روش بالاخره یک نفر تونست یک درسی به این مدیران درجه یک ما بدهد!
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸:۳۵
پاسخ
4
30
mohammad
ما خوشحال بودیم حالا که هروه رنار با مراکش یک ماه دیگه قراردادش تمومه بعد میشه مربی تیم ملی . حالا ببین چی نصیبمون شد . آخه چرا رنار رو نیاوردی آقای تاج؟ ویلموتس اخه مربیه؟
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۳:۴۹
پاسخ
6
25
عشقممم نیمار
قرارداد همه مربیا داره مو ب مو افشا میشه ..جز برانکو:-) جالبه !!! :-)
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰:۳۵
پاسخ
23
20
ابوالفضل
یعنی چی ازالان مربی سالاری شروع شددوباره که دلیلی نداره که مبلغ قراردادرسانه ای نشه ماباید بدونیم چقدر خرج برداشته شاید دلیلش اینکه که نمیخوادهمه بگن بااین شرایطی که ایران داره وتحریمه واینهمه بند توقراردادش وجودداره چرامبلغش کمه ازنظرمانه ازنظرخارجیا اینجوری قیمتش میادپایین هرچند یکی میگفت ایم قراردادامضاء نمیکنه برای بازارگرمی ایران اومده که بگه مشتری دارم مبلغم رسانه ای نشه که قیمتش نیادپایین
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸:۰۴
پاسخ
5
7
مهدی پاکرو
مگه با کی روش مشکل داشت؟؟؟همه چیز عالی بود و از خیلی ایرانیا باغیرت تر.البته این نظر خود تاج بوده
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵:۲۹
پاسخ
11
57
عادل
حضور 8 ساله کی روش در ایران درس های بزرگی به فوتبال ما داد ! الان دیگه حتی برای نوع قرارداد هایتان هم به قرارداد کیروش رجوع می کنید !! کی روش در همه زمینه ها فوتبال ایران را به چالش کشید و تمام ضعف های اساسی فوتبال ما را رو کرد !! کی روش به جزئیات توجه داشت و از مسائل به راحتی نمی گذشت .............! کی روش وقتی متوجه نقاط ضعف قرداداش شد طوری آنها را به ما فهموند که تا سال های سال فراموشمون نشه ...! حالا ما کادر فدراسیونی داریم که درحال حرفه ائی شدنه و دیگه از مسائل به راحتی نمی گذره ..
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹:۱۷
پاسخ
16
58
امیر
این آقای ویلموتس که شما او را بهتر از کیروش و یا در حد او می دانید فقط 4 سال در تیم ملی بلژیک و 6 ماه در ساحل عاج مربیگری در سطح ملی داشته است. 4 سال و نیم آمار بسیار کمی است برای یک مربی بین المللی که او را باتجربه می دانید.
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶:۴۷
پاسخ
13
45
پرسپولیسی گرگان
امیدوارم ایشان تیم ملی مون رو قوی تر از زمان کیروش کنن
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳:۲۳
پاسخ
5
42
کیروش تیم ملی فقط
خب باز جای شکرش باقیه که کیروش یه درس هم به مدیریت فوتبال کشور داده.موفق باشی رئیس
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰:۰۴
پاسخ
3
50
ممد
سرمربیگری تیم ملی حق علی دایی بود
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴:۵۲
پاسخ
52
12
آفتاب پرست
دوستان توجه کنین در روزهای اول جدایی کیروش فدراسیون فوتبال یه نظر ستنجی گذاشتن که معیار انتخاب سرمربی تیم ملی چه چیزهایی باشن که به ترتیب: ۱-نام، ملیت و شهرت مربی 2-کارنامه و افتخارات 3-سبک فوتبال، مکتب مربیگری و اندیشه‌های فنی بود که طبق اخبار بالاترین رای رو گزینه دوم و سوم اورد!!! این دلیل اول که براشون اصلا نظر مردم مهم نبوده!!! نکته دوم: در کجای دنیا مبلغ قرارداد سرمربی رو اعلام نمیکنن و اون رو محرمانه میخونن؟؟؟ شما یه مثال برای من بیارین!!! خیلی از جاها حتی متن قراردادم در سایت فدراسیون قرارمیدن تا همه مطلع باشن!!!! بنابراین چیزیکه مشخصه مبلغ قرارداد ویلموتس از کیروش بیشتره چون اینها از همین الان میگن محرمانه اس و قابل بیان نیست!!!! نکته سوم: چندین بار آقای تاج گفتن که ما مربی جوانی میخواستیم که سن 50-55 سال داشته باشه!!!! همه گفتن پیرمرد 70 ساله نیارید نگفتن حتما تو این رنج سنی باشه!! حالا این مسئله کجای این نظرسنجی بوده خدا داند!!! بعدشم مگه سن ملاک موفقیته؟؟؟ اگه اینطور بود که اینهمه مربی جوان ناکام نداشتیم!!! در کل بنده از تیم ملی ناامید شدم و دیگه بعد از این تیم ملی رو دنبال نخواهم کرد!!! چون دوران طلایی و صعودمون تموم شد و دوران افول و سقوط ازادمون در فوتبال شروع شد!!!! چون این مربی بهیچ عنوان کاریزما و ابهتی برای جمع کردن تیم زیر فشار و بحران رو نداره که باعث میشه با دو باختی که در چند روز آینده مقابل سوریه و کره کسب میشه زیر فشار رسانه ها و مردم نه تنها خودش بلکه کل مجموعه فدراسیون روهم با خودش ببره!!! هنوز حواشی جام جهانی 2014 برزیل و یورو 2016 که اطراف تیم ملی بلژیک بود فراموش نشده!!!
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴:۱۴
پاسخ
8
26
یه بابایی
شفافیت به سبک فدراسیون فوتبال!!
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱:۲۰
پاسخ
0
37
حسن
حق ندارد چون از جیب خودت ندادی که از پول بیت المال میدی اصلا چه نیازی است برین سراغ مربی خارجی که سالی بالای بیست میلیارد پول میگیرد شما با یک بیستم همین مبلغ می‌تونستی یحیی گل‌محمدی را سرمربی تیم ملی کنید بخدا نتایج بهتری هم میگیرفتین
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷:۲۶
پاسخ
4
29
جادوگر88888888
این پنهان کاری مبلغ قرارداد دلیلش چیه ؟ کجای دنیا اینهمه پنهان کاری وجود داره چرا فدراسیون مخالف شفاف سازی مالیه ؟ و به تبع باشگاهها هم درامد و هزینه هاشون رو اعلام نمیکنن وعملا سقف قرارداد هم رعایت نمیشه. نتیجه اینکه بعد از 2 سال معلوم میشه یه مربی بازنشته که تیم نداره 1.5 میلیون دلار برای یه فصل قرارداد بسته شده. در نهایت طلا که پاکه چه منتش به خاکه!
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶:۳۵