تلاش برای لغو کسری خدمت عالیشاه / حق با کیست؟ عالیشاه یا تراکتورسازی؟

تلاش برای لغو کسری خدمت عالیشاه / حق با کیست؟ عالیشاه یا تراکتورسازی؟

44889
18:30
17 اسفند 1396
مشکلات امید عالیشاه و باشگاه تراکتورسازی وارد فاز جدیدی شده و هر یک از طرفین ادعاهایی دارند.

وبسایت رسمی برنامه نود - مشکلات امید عالیشاه و باشگاه تراکتورسازی وارد فاز جدیدی شده و هر یک از طرفین ادعاهایی دارند. 
به گزارش خبرنگار سایت برنامه نود،امید عالیشاه با توجه به پنج ماه کسری خدمت بسیج و سه ماه کسری خدمت والدین به نوعی سربازی خود را تمام شده دانسته و از آن سو باشگاه تراکتورسازی هر گونه مکاتبه نظام وظیفه با باشگاه مبنی بر اتمام سربازی و صدور برگه ترخیص و تسویه حساب از سوی باشگاه را منکر شده است. از سویی دیگر مدیران باشگاه و سرپرست تیم تراکتورسازی ضمن انتقاد از رویه و رفتارهای بازیکنان سرباز پرسپولیس تاکید دارند عالیشاه هم می کوشد با گرفتن کسری خدمت ها از سربازی خود بکاهد. باشگاه پس از اعلام اخراج عالیشاه مواضع حالا تاکید دارد باید مدت زمان غیبت عالیشاه در تمرینات محاسبه شود اما نزدیکان عالیشاه این غیبت ها را ناشی از هماهنگی ها با کادر فنی قبلی دانسته و بدون مجوز نمی داند. از سویی دیگر باید دید باشگاه به موقع این غیبت ها را به یگان خدمتی اعلام داشته یا خیر. ایا قانون اجازه می دهد که برای این غیبت ها حالا اضافه خدمتی در نظر گرفت؟ خبرنگار نود از نزدیکان باشگاه تراکتورسازی کسب اطلاع کرد درباره صدور برگه پنج ماه کسری خدمت عالیشاه ابهاماتی وجود دارد و مدارکی دال براینکه او سابقه همکاری با بسیح را داشته اشکالاتی دارد که می تواند پنج ماه کسری خدمت بسیج او را منتفی کند. در چنین حالتی او تا پایان تیر سرباز خواهد بود و اگر در پی این اختلافات روی کسری خدمت والدینش هم اشکالاتی از سوی باشگاه یا نظام وظیفه وارد شود آنوقت مدت زمان سربازی تا مهر سال اینده به طول می انجامد و این یعنی سرباز بودن عالیشاه تا نیم فصل سال اتی.

این در حالی است که طی روزهای اخیر چند رسانه مدعی شده اند نظام وظیفه با ارسال نامه ای به باشگاه اعلام داشته سربازی این بازیکن در یازده بهمن سال 96 به اتمام رسیده اما باشگاه تراکتور پس از چند روز سکوت در پی هجمه اعتراض ها از سوی هواداران پرسپولیس که چرا امید را مثل نوراللهی ازاد نمی کنید با مصاحبه هایی که از شهریاری قائم مقام و محمودی سرپرست تیم منتشر شده تمام قد مدعی است که نظام وظیفه چنین مکاتبه ای با باشگاه نداشته و این خبرها کذب بوده و جنبه تشویش اذهان دارد.

در هر سو به نظر می رسد طرفین وارد اختلافات جدیدی با هم شده اند که می تواند در صورت تایید ادعاهای نزدیکان باشگاه مبنی بر مورددار بودن مدارک کسری خدمت بسیج و حتی کسری سابقه جبهه والدین منجر به ادامه سربازی عالیشاه تا تابستان یا مهر سال آتی شود اما در نقطه مقابل نزدیکان عالیشاه هم براین باورند سربازی به اتمام رسیده و مشکلی وجود ندارد.

طبق قوانین جدید هم بازیکن سرباز می تواند به محض اتمام سربازی ولو در میانه فصل تیم نظامی را ترک کرده و پس از دریافت کارت پایان خدمت در تمرینات تیم سابق یا تیم جدید شرکت کند اما طبق قوانین فوتبالی تا اخر فصل حق بازی برای تیم دیگر را ندارد. بر همین اساس عالیشاه قصد داشت فروردین ماه به تمرینات تراکتورسازی برود اما حالا با ادعاهای جدید مواجه شده است. مسئولان تراکتورسازی که می دانند با توجه به ناراحتی هواداران تبریزی از این بازیکن او نمی تواند برای‌شان بازیکن کارآمدی باشد و حتی بازگشت‌اش به تیم حاشیه ساز خواهد بود فعلا بدنبال آن هستند تا ثابت کنند عالیشاه هنوز سرباز است و چه بسا که بتوانند با لغو برخی کسری خدمت ها کاری کنند که اثبات شود ادعاهای مطرح شده درباره اتمام خدمت او صحت ندارد. در چنین شرایطی از یک سو هواداران تراکتور باشگاه را تحت فشار گذاشته اند تا با عالیشاه برخورد شود و هواداران پرسپولیس هم یک هفته ای می شود که مدام در فضای مجازی خواهان آزاد شدن عالیشاه می شوند و حتی بنری با همین مضمون را امروز همچون چند روز پیش به تمرین برده اند.در این شرایط اما برخی نیز براین باور هستند که اختلافات مالی و قراردادی هم نقش تعیین کننده ای در این ماجراها دارد.

60610

نظرات کاربران
علی
ما تیراختوریا سرباز نمیخوایم تیم رو بدن دست خودمون
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۸:۲۰
پاسخ
3
14
علی
فوتبالیست حرفه ای باید تحت هر شرایطی احترام تیم و هوادار تیمی رو که توش بوده حفظ کنه ولی عالیشاه در آماتور ترین حالت کار کرد دقیقا مث طارمی بلزیکنایی از این دست واسه هر تیمی مضرره چون یه جایی که نباید دستشو میزاره پوست گردو و عالیشاه کاربردی واسه تیراختور نداشت جز اینکه لیست رو اشغال کرد و نزاشت یه بازیکن دیگه بگیره
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۶:۳۴
پاسخ
15
6
علی
خواسته ما هوادارها اخراج اون بود که شد پس مهم نیس بقیه ش ادن میدونه و نظام وظیفه ما تحت هیچ شرایطی نمیخوایم عالیشاه از این به بعد واسه تراختور بازی کنه تیم بره دسته یک بهتر از اینه که عالیشاه واسمون بازی کنه
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۴۸:۰۲
پاسخ
13
7
￵ارش
هوادارا فشار روی باشگاهشون میارن تا امید و اذیت کنن فقط به خاطر اینکه پرسپولیسیه .ببین این روش کسانی هست که کاملا شکست خورده و سر خوردا ان و با چنین روش هایی میخوان کنی دلشون خنک شه .هیشکی شما رو دوست نداره حتی بازیکنایی که واستون بازی میکنن .بازیکناتون هم هرکز به تیمی که هواداراش شعار خلیج ع ر ب و شعار های ضد میهنی میدن تعصب ندارن به مخض اینکه از تیمتون برن همه جی رو فراموش میکنن
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۳:۵۰
پاسخ
8
29
ارتش سرخ
اصلا یه برنامه بذارید چرا تیم تراکتور سرباز میگیره حقش نیست اگه دلیلش مدیریت نظامیه بریم یه مدیر نظامی بیاریم اونوقت هرچه بازیکنه جلو استقلال پرسپولیس صف میکشند مشکلات مالییشون هم حل میشه حالا تیم ملوانو بگی یه چیزی اخه تراکتور چرا حالا گرفتید نوش جان یه بازیم کرده باشه براتون باید قدر دان باشید نه اینکه اخراج کنید بعد اذیتش کنید
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۱:۰۶
پاسخ
7
25
سید علیرضا
مگه تراکتور میتونه کسر خدمت بسیج و ایثارگری رو باطل کنه یعنی اینقد قدرت داره که پرونده بسیج رو عوض کنه یا کسر خدمت والدین رو نده ???
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۴:۳۳
پاسخ
15
43
امیر
من به عنوان کسی که طرفدار تراکتور نیس این حرفو میزنم واقعا اینکه تراکتور بازیکن سرباز میگیره خیلی واسه بازیکنا خوبه مگه ما جوونای مملکت خونمون رنگی تره که باید 2 سال بریم مفت مفت خدمت بکنیم ولی بازیکن نکنه و همین فوتبال بازی کردنشم ناز کنه؟ درست کار درستی نیس ولی بهتر از اینه که بره از مرز دفا کنه نه؟ چوتن اکثرنم دیپلم ردین :|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۵:۳۷
پاسخ
48
17
4 فینال آسیا
میفهمی نخبه ی ورزشی چیه ؟؟!!! از هر چندین هزار نفری که فوتبالو شروع میکنن یه نفر میشه فوتبالیست ملی و حرفه ای
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۴:۲۲
15
45
محمدرضا
کلا پرسپولیسیا خودشونو از قانون بالاتر میدونن خدا شاهده برای ماها الان کلا قانون بسیج برداشته شده و یک روز هم از سربازی ما عادیا کم نمیکنن فقط آموزشیمون حذف میشه مگه خون فوتبالیستا از منه جوون رنگین تره؟بعد پرسپولیس که محرومه چطور میخوان عالیشاهو بیارن؟؟حالا نورالهی قبل محرومیت اضافه شده بود به لیست اما عالیشاه که رسما تو تراکتور بازی میکرد.هنوز یادمون نرفته که چشمی بازیکن خودمون که فقط مصدوم بود اجازه ندادن بازی کنه.ادمین اگه بی طرفی درج کن.
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۵:۱۵
پاسخ
66
16
Tabriz 2018
اصلا از اولش هم نباید بازیکنی مثل عالیشاه رو میگذاشتن بیاد تراکتور همچین بازیکنی باید به مقاومت در دسته یک یا پادگان میرفت... بازیکنی که نه خدمت حالیشه نه چیزی...
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۳:۵۴
پاسخ
63
24
تماشگر
ببینید آقا من پرسپولیسی نیستم، این بنده خدا هم بنظر من اشتباه کرد که در اون برنامه حضور پیدا کرد و غیر حرفه ای بود، اما این رفتار باشگاه هم غیر اخلاقی و هم غیر حرفه ای هست. جوون مردم یه اشتباهی کرد، دلیلی نمیشه که بخوای یه روزنه ای پیدا کنی که حالشو بگیری! نکنید این کارو.
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۷:۲۶
پاسخ
10
60
علی
من هوادار تراکتور هستم و از سرباز گرفتن اصلا راضی نیستم و امیدوارم قضیه سربازی بازیکنان اصلاح بشه اما وقتی با قوانین فعلی عالیشاه بازیکن تراکتور شده باید اخلاق حرفه ای رو رعایت کنه و رفتن برای کارشناسی پرسپولیس نوعی توهین به باشگاه تراکتور محسوب میشه . اما متاسفانه هیچ وقت طرفداران تیم های ایرانی نقادانه به ماجرا نگاه نمی کنند و هر چیزی که به نظرشان به نفع تیم شان باشند را فریاد می زنند درست یا غلط
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۳:۵۸
پاسخ
60
35
نبی استقلالی تراکتوری
زمان خدمت ما بدون اجازه که نمیتونستیم حتی آبخوری هم بریم هیچ، وقتی هم می اومدیم مرخصی شب قبل ازترسمون توپادگان بودیم که مبادا فردا بخاطر یه ساعت غیبت 10 روز اضاف نخوریم! تفاوت تاچه حد؟! به این راحتی هم مثلا! خدمت میکنن هروقت دلشون خواست میرن هروقت دلشون خواست میان، تازه میخوان کسری خدمت هم بگیرن خخخخخخح عدالتم آرزوست!
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۴:۳۳
پاسخ
81
29
4 فینال آسیا
حتما با توجه به منطق شما کسیکه نخبه علمی هم هست باید مثل یه آدم معمولی سربازیشو بگذرونه ؟!!!
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۷:۵۰
9
60
ارتش سرخ
با احترام ،شما یه فرد معمولی تو این کشوری؛ ولی عالیشاه یه نابغه فوتبالیست و ملی پوش و قهرمانِ این کشورِ. متوجه میشی؟؟؟
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۳:۴۱
29
73
Ami r
خوب دکتر آخه تو امید عالیشاه نبودی.بازیکن خوب پرسپولیس.
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۰:۲۶
17
69
navid
روزی که این تیم پادگانی منفور از فوتبال ایران حذف بشه بهترین روز فوتبالیه متلسفانه چند بازیکن آینده دار استقلالم تو چند سال آینده باید برن پادگان تراکتور امثال سروش بختیار عالیشاه نوراللهی رو همین تراکتور از فوتبال عقب انداخت چرا فوتبالیست مستعد در حد تیم ملی باید به خاطر سربازی استعدادش تباه بشه ؟ تو تراکتور با دل جون بازی نمیکنن چون به زور اونجان
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۲:۳۲
پاسخ
17
76
ARYOBARZAN
عالیشاه تو لیست 18 تا پرسپولیس نبود یعنی جا نداشتن که تو لیست 18 نفره باشه حالا ببینیم در آینده چه لابی انجام میدن!
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۱:۵۶