جام جهانی 48 تیمی با سه میزبان؛ هر آنچه باید بدانید!

جام جهانی 48 تیمی با سه میزبان؛ هر آنچه باید بدانید!

12121
23:31
23 خرداد 1397
آمریکا، کانادا و مکزیک به طور مشترک میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۶ شدند.

وبسایت رسمی برنامه نود - در رای‎‌گیری شصت و هشتمین کنگره فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک به عنوان میزبانان مشترک جام‌جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شدند.

به گزارش سایت نود، اعضای کنگره فیفا روز چهارشنبه در جلسه خود در کشور روسیه برای انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ رای گیری کردند. در رای‌گیری که بین مراکش و میزبانی مشترک ۳ کشور آمریکا، کانادا و مکزیک انجام شد در نهایت  ۳ کشور آمریکا، کانادا و مکزیک رای بیش‌تری تصاحب کردند و به این ترتیب سال ۲۰۲۶ برای اولین بار در تاریخ جام‌جهانی به میزبانی ۳ کشور انجام می‌شود. در این رای گیری ۱۳۴ کشور به میزبانی مشترک ۳ کشور رای دادند و ۶۵ کشور هم به میزبانی مراکش رای دادند. آمریکا پیش تر در سال 1994 میزبانی جام جهانی را برعهده داشته، مکزیک هم دو بار در سال های 1970 و 1986 میزبان این رویداد معتبر ورزشی بوده است.

جام جهانی 2026، بزرگترین جام جهانی از شروع این رویداد مهم است، این مسابقات با 48 تیم برگزار می شود که 16 تیم بیش از دوره کنونی و جام جهانی 2022 است. در فرمت جدید، شاهد 16 گروه سه تیمی خواهیم بود که دو تیم برتر از هر گروه صعود خواهند کرد.

سهمیه ها به احتمال زیاد این گونه خواهند بود: اروپا 16 تیم، آفریقا 9 تیم، آسیا 8.5 تیم، آمریکای جنوبی 6 تیم، کونکاکاف 6.5 تیم، اقیانوسیه 1 تیم. و در شرایط عادی یک سهمیه برای میزبان. قرار است در کنگره ژوئن 2019 تصمیم گیری شود که آیا هر سه تیم میزبان جام جهانی 2026، سهمیه مستقیم حضور در تورنمنت را خواهند گرفت یا خیر. گفته می شود حضور مستقیم آمریکا در جام جهانی قطعی است ولی شرایط کانادا و مکزیک هنوز مشخص نیست.

با 48 تیمی شدن جام جهانی، بازی ها از 64 به 80 مسابقه می رسد که این 80 مسابقه در 34 روز برگزار می شود. 60 بازی به میزبانی آمریکا خواهد بود و مکزیک و کانادا هر یک ده مسابقه را میزبان خواهند بود ولی در روز افتتاحیه مسابقات، هر کشور میزبان یک بازی خواهد بود.

23 شهر و استادیوم در این سه کشور میزبان جام خواهند بود، سه شهر در مکزیک، سه شهر در کانادا و 17 شهر در آمریکا. در حال حاضر ورزشگاه AT&T در دالاس، با ظرفیت 92 هزار نفر، بزرگترین ورزشگاه میزبان جام جهانی 2026 خواهد بود.

جالب اینجاست که از مرحله یک چهارم نهایی به بعد تمامی مسابقات در آمریکا برگزار می شود، بازی فینال هم در ورزشگاه MetLife نیویورک انجام می شود.

کارشناسان معتقدند از فروش 5.8 میلیون بلیت در جام جهانی، حدود 2 میلیارد دلار درآمد به دست خواهد آمد. ضمن اینکه پیش بینی می شود درآمدهای مربوط به جذب توریست و میزبانی از مسافران جام جهانی، 150 درصد بیشتر از جام جهانی روسیه خواهد شد.

1878

 

نظرات کاربران
حمید شهربابک
۱۶ گروه ۳ تیمی؟؟؟؟ خیلی افتضاحه
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴:۰۰
پاسخ
1
5
محمد فوتبال
انصافاً سهمیه آسیا زیاده بارها دیده شده که یک تیم درجه دو اروپا به راحتی تیم درجه یک آسیا رو برده آسیا باید ۵ تیم باشه کافیه سه تا سهمیه اضافی آسیا رو باید می دادن به آفریقا اروپا و آمریکای شمالی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۷:۲۸
پاسخ
0
7
میطبد به عشق ایرانم
کلیه نظرها مخالف این اتفاقه .موندم چجوری میزبانی ۳ کشور و ۴۸ تیمی رای آورده .تابلوئه باز پای پول وسطه.اما با این اتفاق دیگه هیجانی نمیمونه همیشه که ۵ تا تیم اول آسیا تو جام جهانی هستند.کاش اگر قرار بود برای تیمهایی که تا حالا جام جهانی نرفتند بجا این کار جام جهانی کوچک درست میکردند خخخ
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۲:۵۴
پاسخ
2
38
شهاب
بدترین اتفاق برای جام جهانی ۴۸ تیمی شدن هست. به نظرم سطح بازیها را خیلی پایین میاره شما فکر کنید ۸ تیم فقط از آسیا بره جام جهانی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۱:۳۸
پاسخ
4
42
سید حسام
سهمیه آسیا 8.5 تیم. پس دیگه حتی با داش علی منصور هم میتونیم بریم جام جهانی :)))
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۱:۰۴
پاسخ
9
77
ضد فوتبال و ضد کیفیت
8.5 سهم اگر تو نیمکت تیم ملی هم سر مربی نشیند صعودا کردیم
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۵:۱۸
پاسخ
2
40
The Nostalgia
خیلی جالب نیست. یعنی چی که از آسیا 8 یا 9تیم برن جام جهانی؟!!! آسیایی ها خیلی تخم دو زرده میکنند که حالا نمایندگانشون بیشترم بشه؟!!! همین چند تایی هم که الان تو جام هستند خیلی ضعیف هستن. خداییش اگه ترکیه . یونان و یا رومانی تو آسیا بود بازم میتونستیم رنگ جام جهانی رو ببینیم؟
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۰:۳۰
پاسخ
12
48
....
تیم های بیشتر،کشور های بیشتر،ملت های مشتاق بیشتر و تبعا شادی و شوق بیشتر.مهم نیست کیفیت پایین بیاد.مهم ملت های بیشتری هستن که می تونن شاد باشن که تیمشون تو جام جهانیه.
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۳:۰۳
پاسخ
39
45
موسی66
اولا جذابیت صعود به جام جهانی از بین میره کیفیت بازیا میاد پایین سهمیه ی امریکای جنوبی با کونکاکاف برابره ؟!!
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۶:۵۲
پاسخ
3
50
محمد رضا استقلالی
برای ایران جذابیتش میره بالا چون به جای اینکه در دور دوم مقدماتی با تیم های آسیایی بازی کنه میره جام جهانی و با تیم هایی از اروپا و امریکا و یا افریقا بازی میکنه تا جزو 32 تیم قرار بگیره( چون دو تیم آسیایی در یک گروه قرار نمیگیرند) و این به نظرم کار رو برای ایران سخت تر میکنه و البته جذاب فکش رو بکن ایران تو گروهش با ایتالیا و یونان بیفته قطعا این تیم ها از کره و و عراق و قطر قوی ترند ولی سطح بازی ها برای خود تیم های درجه یک دنیا میاد پایین چون حد اقل یه تیم از اسیا و یا کونکاکوف تو گروهشون هست
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۳:۰۵
2
11
مستاجر خدا
به جایی که سهمیه ها رو اصلاح کنن مثلا آسیا 1 سهمیه که اعتبار داشته باشه برای پول جام جهانی رو هم نابود کردن رفت نتایج 7 هیچ و ازین دست دیگه زیاد خواهیم دید چمپیونز با فاصله کهکشانی اعتبارش بالاتره
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۶:۲۴
پاسخ
26
56
ایمون زاید
من نمیدونم هدف اینفانتینو از این کار چیه؟ آقا یعنی چی هشت و نیم سهمیه واسه آسیا؟ آخه جام جهانی جای بحرین و فلسطین و نپال نیست که
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰:۵۹
پاسخ
11
99
عـلـی ...
دقیقا.. در واقع تیمای ضعیف هم تو جام جهانی بازی میکنن .. وقتی استارت اولین بازی مقدماتی برای جلم جهانی زده میشه یعنی از همینجا جام جهانی شروع شده ..
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۰:۱۹
0
4
گروهانک سرخک
بااین شرایط در جام جهانی تیمهایی مثل گوام.لاوس.هند.نپال.یمن.جزایرسلیمان.مالیدو و....هم میتونند بروند جام‌جهانی. بعد جام‌جهانی دیگه اصلا مربی تیم ملی لازم نداریم.چهار سال دیگه موقع جام‌جهانی یکی از بازیکنان میشه مربی-بازیکن و با تیم سومون راحت صغود می کنیم.
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰:۴۱
0
1