جدال موفق‌ترین مربیان تاریخ لیگ برتر در لیگ هجدهم

جدال موفق‌ترین مربیان تاریخ لیگ برتر در لیگ هجدهم

12060
17:33
27 بهمن 1397
از 5 مربی برتر تاریخ لیگ برتر از نظر میانگین امتیاز، 4 مربی در حال حاضر در لیگ برتر شاغل هستند.

به گزارش وب سایت نود، لیگ هجدهم یکی از نزدیک‌ترین و حساس‌ترین ادوار لیگ برتر محسوب می‌شود و چندین تیم با عملکرد عالی رقابت فشرده‌ای در بالای جدول دارند.یکی از دلایل این اتفاق حضور سرمربیان شاخص و موفق تاریخ لیگ برتر در این دوره از مسابقات است.
از 5 مربی موفق تاریخ لیگ برتر از نظر میانگین امتیاز( از بین مربیانی که بیش از 30 بازی مربیگری کرده‌اند) 4 مربی در حال حاضر در لیگ شاغل هستند.به همین بهانه عملکرد این 5 مربی در ادوار لیگ برتر مرور شده‌اند.البته فاصله این مربیان کاملاً به هم نزدیک است و احتمالاً تا پایان فصل این جدول دچار تغییر خواهد شد.
1-    برانکو ایوانکوویچ با میانگین امتیاز 2.04 
سرمربی سابق تیم ملی از هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم عهده‌دار هدایت پرسپولیس شد و در 114 بازی صاحب  67برد، 31 مساوی شد و 16 بار تن به شکست داد تا با میانگین 2.04 امتیاز در هر بازی موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر باشد.این مربی تنها مربی است که میانگین بالای 2 امتیاز در هر بازی کسب کرده است.پروفسور در راه خلق چنین آماری 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر را بدست آورده است.


2-    وینفرد شفر با میانگین امتیاز 1.90
سرمربی آلمانی استقلال از هفته نهم لیگ هفدهم سرمربی آبی‌پوشان شد.این مربی در 39 دیداری که هدایت استقلال را برعهده داشته این تیم صاحب 20 پیروزی، 14 تساوی و 5 شکست شده است و میانگین امتیاز تحسین برانگیز 1.90 امتیاز در هر بازی را از خود به جای گذاشته است.از جمع 5 مربی برتر، وینفرد شفر تنها مربی است که موفق به قهرمانی در لیگ برتر نشده است.


3-    ملادن فرانچیچ با میانگین امتیاز 1.87
این مربی کروات در لیگ چهارم سرمربی فولاد خوزستان شد و به همراه این تیم که طلایی‌ترین نسل تاریخ را خود را با بازیکنانی نظیر ایمان مبعلی،ابراهیم میرزاپور،پژمان منتظری و ... را در اختیار داشت یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر را بدست آورد.
این مربی در لیگ پنجم نتوانست موفقیت لیگ چهارم را تکرار کند و در هفته پانزدهم با فولاد خوزستان قطع همکاری کرد تا با 84 امتیاز از 45 بازی و میانگین 1.87 امتیاز در هر بازی به کار خود خاتمه داد و پس از آن بازگشتی به فوتبال ایران نداشت.فرانچیچ تنها مربی است که از جمع 5 مربی برتر در لیگ هجدهم حضور ندارد.


4-    امیر قلعه‌نویی با میانگین امتیاز 1.86
امیر قلعه‌نویی با 5 قهرمانی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و بسیاری از رکوردهای لیگ به نام این مربی است و از نظر میانگین امتیاز نیز مربی موفقی به شمار می‌آید.این مربی که سابقه هدایت استقلال اهواز، استقلال تهران، مس کرمان، سپاهان، تراکتورسازی و ذوب‌آهن را دارد در 451 بازی 838 امتیاز بدست آورده است.ژنرال با روندی که در این فصل در پیش گرفته می‌تواند میانگین امتیاز خود را بهتر کند.از جمع 5 مربی برتر، قلعه‌نویی تنها مربی است که مربیگری را در ایران آغاز کرده است.


5-    افشین قطبی با میانگین امتیاز 1.84
افشین قطبی در لیگ هفتم به ایران آمد و توانست با پرسپولیس به عنوان قهرمانی دست یابد این مربی در لیگ هشتم تا هفته چهاردهم هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت تا اینکه این تیم را به صورت ناگهانی ترک کرد.قطبی پس از 10 سال به لیگ برتر بازگشت و سرمربی فولاد خوزستان شد و در 3 بازی که تاکنون سرمربی این تیم بوده چهره موفقی از خود نشان داده است.افشین قطبی در 51 بازی که در لیگ برتر ایران حضور داشته به طور متوسط 1.84 امتیاز کسب کرده و از جمله موفق‌ترین مربیان محسوب می‌شود.


60610
 

نظرات کاربران
شازده قرمز
البته از سبک شفر هم باید گفت.بکش زیرش.بازیکنای گرونقیمت.جنجالی.حتی تو تبریز یک شوت تو چهارچوب نداشت.امار بازم برتری مطلق پروفسور رو ثابت کرد.شفر دو ساله اومده حتی از رده پنجم هم بالاتر نبومد استقلال،،،مربی فقط پروفسور ک با بازیکنای معمولی رفت فینال لیگ قهرمانان.دوقهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ(با ناداوریها و قانون مزخرف)طی سه سال حضورش.کارنامه موفقتر ازبرانکو داریم؟؟؟؟
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲:۵۰
پاسخ
28
103
برانکو استاد هوچی گری
برانکو با هوچی گری نتیجه میگیرد
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۳:۲۶
پاسخ
156
38
طلوع سرخ
برانکو "...تنها مربی است که میانگین بالای 2 امتیاز در هر بازی کسب کرده است.پروفسور در راه خلق چنین آماری 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ برتر را بدست آورده است!..." اونم با دست بسته و با 13 بازیکن، که در اکثر بازیا مجبور به استفاده از بازیکنا در پست غیر تخصصیشون میشد؛ از جمله بازیکنانی که تعدادبازیاشون در لیگ قهرمانان از لیگ برتر خودمون بیشتره!
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۸:۱۰
پاسخ
27
140
Cr7-18
بادست بسته ولی باحمایت وکمک دستان نامرئی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۶:۱۵
91
25
علیرضا م.
از نظر تعداد بازی و تنوع تیم هایی که باهاشون این رکورد امتیازی به دست اومده، مسلما امیر قلعه نویی یک سر و گردن بالاتر از تمام گزینه های دیگه است و این ثبات و عدم وابستگی به یه تیم فوق العاده بوده و هست.
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۴:۰۸
پاسخ
94
41
سرخ
به این نکته توجه نکرده بودم. جالب بود
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۵:۵۴
7
41
کی روش
فرانچیچ مربی واقعا بزرگی بود درست آن فولاد هم یک تیم رویایی با بازیکنان باکیفیت بود ولی ملادن یک روانشناس جامع و یک مربی باکیفیت بود سوال دومم بخاطر اشتباهات داوری نتیجه نگرفت مربی که به چهار زبان زنده دنیا تسلط داشت
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰:۲۳
پاسخ
5
61
دبل.۶::::::۶+۶
مثل همیشه .برانکو و سرخپوشان را عشقه ...
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹:۳۱
پاسخ
18
101
یک قدم جلو
آقا مگه شما نمیگید برانکو مربی خوب و با دانشیه. خوب بذارینش سرمربی تیم پایه، تا اینجوری بتونیم بیشتر ازشون بهره ببریم و استفاده کنیم، حالا شفرم میشه گذاشت سرمربی تیم ملی بزرگ سال، تا اینجوری تعادل بین این بزرگوار حفظ بشه، و ما اینجوری بتونیم سود کنیم، اگه هدف خدمت باشه، نه شعار
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۹:۰۹
پاسخ
113
10
شازده آبی
سبکی از فوتبال ک «شفر» با خودش ب ایران آورده، منحصربفرده ::::::: بدون اغراق، تا ب حال مربی در حد «شفر» ب ایران نیومده :::::: ب نظر من «تمام» مربی های لیگ، باید فیلم بازی های «استقلال» سیو کنن ::::: و ب عنوان فیلم آموزشی نگاه کنن ::::: امیدوارم همه تیم ها سعی کنن، فوتبال زیبا و لذتبخش ارائه کنن ::::: مچکرم
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۳:۲۱
پاسخ
117
14
دبل.۶::::::۶+۶
مثل اینکه .شما هم مانند تیمت .تو بحران هستی .......خخخخ
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۹:۳۳
6
86
مجتبی
شما بقیه بازیای لیگ رو هم نگاه میکنین؟ سبک بازیشو تو بازی با تراکتور دیدیم خیلی هم سبک بودن تو هووااا
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۶:۳۵
5
82
طلوع سرخ
پرچم پرفسور با پرسپولیس بالاست!
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳:۱۴
پاسخ
60
255
فرهاد
البته تعداد سالهای بیشتر باعث میشه آمار کم بشه مثل قلعه نویی
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵:۲۶
پاسخ
59
151
عظیم عسکری اصل
مربی فقط جووورج لیکنزززز
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰:۰۸
پاسخ
225
23
علیرضا اص
حالا بذارین یه نیم فصل بمونه بعد
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۷:۲۱
1
73
کهکشانی ها
این آقایی که اسمشو آوردی به اندازه ی انگشت های یه دست توی لیگ ایران حضور داشته؟ما و پرسپولیسی ها طبق یه سنت قدیمی برا هم کری میخونیم شما از موقعیت سو استفاده نکن.
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۵:۵۲
5
82
عشقممم نیمار
بعضی از مربیا مث بعضیا .. با هوچی گری و حمایت های خاص .. ب یکی از موفق ترین مربیای لیگ برتر تبدیل شده :-P همون‌ تیمی ک همیشه مظلومه :-)
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸:۰۷
پاسخ
244
48
گلادیاتور های سرخ
شما فقط بسوز.نکنه می خواستی شفر بهترین مربی باشه با قلعه نویی با اون همه سابقه هنوز مونده تا فرمانده برسه، البته قلعه نویی بیشتر تیم های رفته که مهره های قوی داشتن.بازیکن ساز نبود.ولی برانکو با تیمی با مهره های متوسط یه تیم عالی و بازیکنانی در سطح بالا به قوتبال معرفی کرد.
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۳:۱۱
11
77
سرخ دل
خدا شفا نده بخندیم
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲:۴۹
4
66
طلوع سرخ
متن بالا درمورد آمار و اعداد و ارقامه که سایت نود با ضرب وتقسیم تعداد بازیها و امتیازات و...ماحصل شده این مقاله؛ حمایت خاص و...مظلومیت... این چرت و پرتا یعنی چی؟!
۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۸:۲۸
3
58
رضاا
منظورت شفره دیگه؟؟ اخه هیچ کار مفیدی تا الان نداشته البته یکی داشت اونم حفظ شیشتاییا از سفقوط