جزئیات فسخ قرارداد ویلموتس/ آغاز مذاکره با سرمربی جدید

جزئیات فسخ قرارداد ویلموتس/ آغاز مذاکره با سرمربی جدید

13326
18:44
13 آذر 1398
رئیس فدراسیون فوتبال با توافق قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران را فسخ و به زودی با برانکو ایوانکوویچ وارد مذاکره دوطرفه خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از ایسنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که پس از مراسم برترین‌های ۲۰۱۹ آسیا از هنگ‌کنگ راهی ترکیه شده بود، طی مذاکرات دو طرفه با نمایندگان ویلموتس قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی را به صورت توافقی فسخ کرده است.

برگ برنده رئیس فدراسیون فوتبال در مذاکرات با نماینده ویلموتس، درخواست کتبی پیشین این مربی به فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد بوده است.

براساس بندی در قرارداد فدراسیون فوتبال و ویلموتس، هر کدام از طرفین که تعهدات خود را نقض کنند، طرف مقابل امکان فسخ قرارداد به صورت یک طرفه را داشته است. بر این اساس مارک ویلموتس نیز پیش از این با ادعای تاخیر در پرداخت‌های فدراسیون فوتبال رسما درخواست فسخ کتبی به فدراسیون فوتبال ایران داده بود و در نتیجه فدراسیون فوتبال نیز با تکیه بر این درخواست، مذاکرات با ویلموتس برای فسخ قرارداد را پیش برده است.

ویلموتس رسما در نامه‌اش اعلام کرده بود، چون فدراسیون فوتبال ایران به تعهدات مالی خود مطابق با قرارداد عمل نکرده، قرارداد دو طرفه فسخ تلقی می‌شود اما در مقابل فدراسیون فوتبال نیز با وجود عدم حضور ویلموتس در ایران و نقض قرارداد، هیچ‌گاه نتوانست از این ادله برای نقض تعهدات ویلموتس و درخواست فسخ بهره ببرد، چرا که تمام ورود و خروح‌های این مربی با رضایت فدراسیون ایران و بلیت تهیه شده از سوی این فدراسیون انجام شده است.

نکته جالب در موضوع همکاری ویلموتس و فدراسیون ایران جایی است که این مربی در نامه‌اش به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده بود که چناچه ایران تمایل به ادامه همکاری با او را دارد، باید قرارداد جدیدی منعقد و بر اساس شرایط جدید، امکان ادامه فعالیت او دستیارانش را فراهم کنند. موضوعی که سرآغاز اراده فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد با ویلموتس پس از بازی با عراق شده است.

قرارداد قطعی شخص مارک ویلموتس برای یک سال، دو میلیون یورو بوده که با احتساب هزینه قرارداد دستیارانش مبلغی کمتر از ۳ میلیون یورو بوده است، این در حالی است که فدراسیون فوتبال تا فسخ قرارداد و برای ۶ ماه فعالیت ویلموتش و کادرفنی تیم ملی، ۲ میلیون یورو بصورت کامل و نقدی پرداخت کرده است و این یعنی تسویه مالی کامل تا قبل از یک دسامبر (۱۰ آذر).

هم‌چنین مهدی تاج ماموریت داشته پس از فسخ توافقی قرارداد با ویلموتس، رسما مذاکرات انعقاد قرارداد با برانکو ایوانکوویچ را پیگیری کند. بر این اساس به نظر می‌رسد طی روزهای آینده با توافق احتمالی با برانکو، مربی کروات رسما جانشین ویلموتس خواهد شد.

1870

نظرات کاربران
هوادار
شک نکنید غرامت سنگینی ازمون میگیره مثل بقیه درمورد برانکو هم بنظرم برگشت به عقبه اینکار ونتیجه نمیگیریم گرچه واقعا عاشقشم دلیلشم ذوب شده های کیروشن
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۲:۱۵
پاسخ
24
17
امیر
در حال حاضر مربی ایرانی بدرد تیم ملی میخوره -تیم ملی رو به تاتار و گل محمدی بسپارید تا فعلا از گروه مقدماتی صعود کنیم
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۸:۳۱
پاسخ
33
14
arash
خدا کنه برانکو سرمربی تیم ملی نشه کیروش کجا برانکو کجا تاجم خودش نمیدونم میخواد چکار کنه
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۷:۳۴
پاسخ
37
27
پارسا مشهد
بله در حال حاضر بهترین گزینه برانکو هست امیدواریم به ایران بیاید و تیم ملی موفق شود .
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۸:۱۵
پاسخ
31
38
داانا
#استراماچونی باید مربی تیم ملی بشه.
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۹:۰۹
پاسخ
46
25
محمودی
جهت اطلاع فدراسیون مواظب باشید اگر قرارشده با برانکو ببندید فعلآ تا بعد از بازی با عراق ببندید و اگر موفق شد تیم را به مرحله بعد برساند آنوقت باید دوباره بررسی شود که در آینده توان بردن تیم به جام جهانی را دارد یا خیر؟ممنون
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵:۵۸
پاسخ
15
24
سهند
بابرانکو تیم ملی۷۰ملیون هوادارش رو ازدست میده...شک نکنید...۳تا قهرمانی هم با حمایت وزیروفدراسیون بود .یادمون نره کی تیم ملی رو ول کرد و رفت وازترسش چندسال طرف ایران نیومد
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۸:۲۳
پاسخ
76
22
حسام
چه پولی به جیب زد برانکو در عرض چند ماه!یه قرارداد با اپشنهای انچنانی با پرسپولیس.یه قرارداد تپل با الاهلی یه قرارداد سوپر عالی با فدراسیون ایران!حالا می گیم پول پرسپولیس حقشه.ولی ببین چه دستایی تو کار میان 2میلیون یورو برای چند روز و برای دو تا برد جلو هنگ کنگ و کامبوج که اگر بدون مربی هم بودیم می بردیم هزینه شده.الانم انقدر.خدا می دونه چقدر برای فسخ دادن.خب همین پول و درست خرج تیم ملی و فوتبال می کردن الان از همه نظر اوضاعمون خوب بود!
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۶:۱۵
پاسخ
6
48
وطن دوست♥
اگه برانکو خوب بود که الاهلی اخراجش نمی کرد(اگه این تیم ملی مال مردمه پس باید حرف مردم هم در نظر بگیرین نه این که فقط دنبال پر کردن جیب باشین)
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۷:۰۲
پاسخ
48
22
لیورپولی دو آتیشه‌ی دهه هفتادی
هر چی هست برانکو بهتر از ویلموتسه. برانکو هم بخوبی با بدنه فوتبال ایران آشناس.
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۴:۲۵
پاسخ
14
48
عادل
بااحترام به نظرهمه.من میدونم ویلموتس پول مفت ونقدخوبی گرفت.مقصرم ویلموتس نیست مدیران بی لیاقت ماهستند.که به یه مربی ۴۰۰هزاریورویی ۲میلیون یورونقدمیدند اونم باالتماس.کیروش بایدعوض میشد.نه بخاطرنتایجش که به نظرمن خوب هم بود.چون ۸سال ایران بود وتیم ایران احتیاج به فکرجدیدداشت.اما بایدبهترازکیروش میومد.نه ویلموتس که اصلاباکیروش حتی قابل مقایسم نیست.به عنوان یه استقلالی قبل ویلموتس موافق انتخاب برانکو بودم.هم دانشش روداشت وهم اعتمادمردم رو.اما انتخاب الانش صرفاواسه آشنایی بابازیکنانه که تواین فرصت کم مهمترین فاکتوره.فکرکنم ۹ یا۱۰ امتیازاز۴تابازی بعدی بگیریم.خداکنه کافی باشه
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۴:۵۰
پاسخ
3
43
بهزاد
اونایی که به کیروش میگفتن دلال الان حال میکنن با این شرایط نه ؟
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰:۳۴
پاسخ
13
24
نبرد ما
آقای تاج ترو خدا برو ، فقط برو
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸:۴۲
پاسخ
0
35
ممد نبودی
من موافق موندن کیروش بودم و بشدت از برانکو و طرفدارانش ناراحتم که باعث شدن تیم ملی داغون بشه ولی دوستان استقلالی و موافق کیروش خواهش میکنم لطفا اگر برانکو مربی تیم ملی شد گذشته رو فراموش کنید! الان به صلاح تیم ملی نیست که بخوایم با سرمربی جایگزین ویلموتس بجنگیم چون به ضرر تیم ملی تموم میشه. یادتون باشه که اگه ما بخوایم مثل همون طرفدارای برانکو رفتار کنیم دوباره تیم ملی ناکام میمونه! بخاطر تیم کشورتون سکوت رو انتخاب کنید. ممنونم
۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۶:۳۸
پاسخ
147
85
بهمن
آقای ممد چرافدراسیون بایدبامربی های امتحان پس داده صحبت کنه.اونم کسی که برای تیم ملی وپرسپولیس مشکل ایجادکرد.یعنی آسمان سوراخ شده فقط اینااومدن.بگوویچ مربی فولاد مربی ذوب وسپاهان که قاطی کردم واسماشون یادم نیست.
۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۵:۳۴
6
16
رضا
الان اومدی ابروشو درست کنی زدی چشمشم کور کردی دکتر