حاشیه قرمز برای بزرگترین داور ایران؛ استاد فغانی

حاشیه قرمز برای بزرگترین داور ایران؛ استاد فغانی

39273
18:21
19 شهریور 1397
یکی از اتفاقات جدیدی که مجددا نام دانشگاه پرسپولیس را بر سر زبان‌ها انداخته حضور فغانی در آن است

وبسایت رسمی برنامه نود - گفته می‌شود فغانی قرار است به عنوان استاد  در دانشگاه پرسپولیس تدریس کند.

به گزارش وب‌سایت نود، دانشگاه پرسپولیس در زمان رویانیان افتتاح شد. مدیری که کارهای عجیب و غریب زیادی در زمان مدیریتش انجام شد و افتتاح دانشگاه به نام یک باشگاه ورزشی هم یکی از این کارهای عجیب بود. در آن زمان پیش‌بینی می‌شد که این دانشگاه خیلی زود و حداکثر بعد از جدایی رویانیان از پرسپولیس منحل شود اما این اتفاق نیفتاد و این دانشگاه پنجمین سال تاسیس را هم رد کرده است و به فعالیتش ادامه می‌دهد.

دانشگاه پرسپولیس رشته‌های جدیدی را تدریس کرد که شاید تا پیش از این در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شده است. رشته‌هایی مانند روزنامه‌نگاری ورزشی، ماساژ ورزشی و مدیریت ورزشی. همچنین مدیران باشگاه تلاش کردند تا در ابتدا برای معرفی این دانشگاه از چهره‌های محبوب و مشهور به عنوان شاگردان و استادان استفاده کند. دانشگاه پرسپولیس بعد از مدتی از یک ابزار تبلیغاتی صرف خارج شد و توانست به خودکفایی و درآمدزایی برسد. از آنجایی که هر وقت پای پول به میان بیاید حاشیه و دعوا هم به دنبالش می‌آید مدیران جدید پرسپولیس به دنبال این بودند تا به نوعی این دانشگاه را یا منحل کرده و یا در آن نقشی داشته باشند. اتفاقی که در زمان طاهری افتاد و نتیجه آن این بود که مدیران قبلی باشگاه از جمله دکتر سودی کنار رفته و مدیران جدید که از معاونان آموزشی وزارت ورزش هستند جای او را گرفتند.

یکی از اتفاقات جدیدی که مجددا نام این دانشگاه را بر سر زبان‌ها انداخته حضور فغانی  است. فغانی که بعد از بازگشت از جام‌جهانی حسابی مورد توجه بود گفته شد که قرار است به عنوان استاد در این دانشگاه، داوری تدریس کند. اتفاقی که البته به نظر می‌رسد بیشتر از این که یک اتفاق عملی باشد یک کار تبلیغاتی است. تبلیغاتی دوجانبه برای دانشگاه پرسپولیس و فغانی.

از یک سو دانشگاه پرسپولیس با یک استاد نام‌آشنا و مشهور نامش را مجددا برسرزبان‌ها می‌اندازد و از یک سو هم عنوان استاد دانشگاه در رزومه فغانی ثبت خواهد شد. اتفاقی که البته به نظر می‌رسد در همین حد باقی بماند و از حد یک اتفاق تبلیغاتی فراتر نرود. فغانی این روزها آنقدر درگیر داوری در بازی‌های داخلی و بین‌المللی است که فرصت شرکت در کلاس‌های دکترای خودش را هم ندارد. این که او فرصت داشته باشد که داوری را در دانشگاه پرسپولیس تدریس کند، با توجه به این مشغله‌های کاری‌، بسیار عجیب است. همچنین بعید است که فغانی حداقل تا زمانی که در لیگ برتر ایران قضاوت می‌کند بخواهد با حضور در دانشگاهی با نام یکی از تیم‌های پایتخت برای خودش حاشیه ایجاد کند. حاشیه ای که استارت آن را غیاثی را زد.  او در مصاحبه‌ای چند روز گذشته اعلام کرد که«اگر فغانی این سمت را قبول کند به خاطر پول گرفتن از باشگاه پرسپولیس دیگر یک داور بی‌طرف نخواهد بود و نباید در لیگ برتر سوت بزند.» فغانی هم این صحبت غیاثی را بی‌جواب نگذاشت و گفت: «غیاثی در قبال مشاوره‌هایی که به فدراسیون فوتبال می‌دهد، پول می‌گیرد که این مسئله به خودش ربط دارد. از طرفی دکتر باقریان (مدیرآموزشی دانشگاه پرسپولیس) به گردن من حق دارد و این مسئله هم به خودم ربط دارد. با این همه، همه چیز به مکاتبه بین فدراسیون فوتبال و دانشگاه پرسپولیس بستگی دارد.»

با توجه به این حاشیه‌های زودهنگام همکاری فغانی با دانشگاه پرسپولیس قطعا سخت‌تر و بعید‌تر خواهد شد، حداقل تا زمانی که او از دنیای داوری خداحافظی کند. 

 

300388

نظرات کاربران
تیم ملی ایران
فغانی بااین اتفاق حتی اگه انصرافم بده دیگه بازی های پرسپولیس وبازی هایی که رقیب پرسپولیس هستند رو نباید سوت بزنه چون گرایش به یک تیم خاص داره وهرچقدرم بخواد بی طرف باشه نمیتونه
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۲:۱۶
پاسخ
15
9
مهدی
بله دیگه روش جدید جعلیها رو شده کم مونده مربیها و بازیکنایه تیم های دیگه رو واسه تحصیل بیارن تو دانشگاه تازه پول هم بشون میدن
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۹:۴۳
پاسخ
29
19
Iran
خیلی رویانیان ولخرجی کرد
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۷:۰۳
پاسخ
15
68
Asa
اصلا داور هم تربیت کرد چطور می خواهد داوری که از باشگاه پرسپولیس پول گرفته و یا تحصیل کرده داوری منصفانه داشته باشد.
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵:۱۰
پاسخ
47
76
عشقممم نیمار
اگ عاقای فغانی تو‌دانشگاه شیشپولیس ..کارکنه... دیگ نمیتونه ..بازیای شیشپولیسه قضاوت کنه... :-P در ضمن ایکاش عمرخربین هم میومد تو‌ دانشگاه .شیسپولیس تدریس کنه ک چجوری تونست ۵گل ب تنهایی ب شیشپولیس بزنه... لااقل ب ما یاد بده ک‌ماهم بتونیم ب یه تیم ۵گل بزنیم... :-)
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۰:۵۳
پاسخ
189
85
afrooz
جدا تو مستاجره خدا نیستی که تغییر کاربری داده ؟ ته ته تهش باید کلاس سوم ابتدایی باشی تا میتونی جولان بده که کم کم باز میاد بوی ماه مدرسه بوی بازیهای راه مدرسه
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۲۱:۱۱
6
25
saman ebrahimi
هر وقت کامنت های ایشو نرو میبینم دلم میخواد دیگه اینجا سر نزنم شما چطر؟چون اصلا نمیخونمش
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۶:۴۳
8
43
سرور تاج
باز شما ها چشم عمر عبدالرحمان رو دور دیدین باز زبون درآوردین میگم عمر بیاد ها!!
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۵:۱۰
13
51
عشقپولیس
خدای را شاکرم که هیچوقت پرسپولیسم از تیم nام پایتخت ۶تا گل نخورده خدای را شاکرم که تیمم از هیچ بازی ای به کشور های همسایه پناه نبرد خدای را شاکرم که پرسپولیسم دسته سه رو تجربه نکرد ظاهرا باید بغداد بونجاح هم بیاد یک کنفرانس خبری بزاره که چجوری یک تنه با بردن استقلال آقای گل اسیا شد و چجوری از زاویه بسته گل زد ادمین جان لطفا بی طرف باش
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۲۹:۰۴
14
52
amir
از بازیکنا العین بپرس بهت یاد میدن ۶تا به یه تیم بزنی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۸:۱۶
13
50
parsa
همونطور که شما از العین شیش تا خوردین ۴+۶
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۳:۰۰
14
43
قرمزته
شما برو همین دانشگاه پرسپولیس ثبت نام کن یادت میدن چجوری ۶ تا بزنی بعدشم شاید فرجی شد یکاری کردن عادت ۶ تا خوردن رو از سرتون انداختن خخخخ
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۰:۲۱
15
53
علی
خداییش کنجکاوم بدونم چند سالته
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۸:۳۵
9
53
O+
العین 9 شکرخدا یکی دیگه نزدم دو رقمی بشین اگه تو کلاس العین رفوضه شدین استاد ایمون زائد بفرستیم کارش حرف نداره ده دقیقه سه تایی میکنه حتی ده نفره
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵:۰۱
20
60
شیش
من دیگه با دیدن دیس لایک هات حرفی ندارم :))
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۴:۴۵
15
54
ایدا سادات قیطریه 1380
6تایی 52 اینقد نگو 6 پرسپولیس بهتون 6تا زده
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶:۳۱
22
67
محسن
شما باید یکیو پیدا کنید ک ۶ تا زده باشه و ازش یاد بگیرید تا لااقل بی حساب بشیم
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴:۲۰
19
59
mohsmmsd jsvsd
همینجوریش به سود پرسپولیس صوت میزد حالا دیگه هیچی.یا خدا خودت به خیر کن.
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۹:۰۳
پاسخ
174
106
afrooz
خدایا شکرت که دشمنامون بی سوادن . صووووت ؟؟؟؟!!!!!
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۸:۱۵
10
28
ابراهیم۶۶۶۶۶۶
همین فغانی قهرمانی لیگ رو از پرسپولیس گرفت وقتی توپ‌ به سینه بنگر خورد و پارسالم یک تنه جام حذفی رو به ششتقلال داد
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۲:۱۱
28
81
سرور تاج
دوست عزیز شمایی که اینو میگی احتمالا پنالتی هایی که تو دربی گرفته نشد رو ندیدی....
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۲:۲۱
38
54
پارسه
آخرین دربی که ایشون سوت زد یه پنالتی پرسپولیس سر خطا هند واضح مجید حسینی سوخت
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۰:۱۸
28
80
امین
یعنی چی در کجای دنیا سابقه دارد داور از یک باشگاه پول بگیرد؟ ایران است دیگر.
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸:۴۳
پاسخ
131
197
پرسپولیس قهرمان
اولا بله دوما در جواب آبی پرنگ اینکه اگه این جوری باشه برزای هم پرسپولیسی بود در ضمن تناقض تو حرفته مگه میشه هم داور یک طرفه باشه هم خوب قضاوت کنه.
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۴:۵۸
15
20
Wien
انصافا و حقیقتا کار درستی نیست،حتی اگه فغانی واقعا منصفانه قضاوت کنه،باز هم شائبه وجود داره و کافیه فقط یک اشتباه بنفع پرسپولیس کنه،آنوقت کل فوتبال ما دچار حاشیه میشه،فوتبال ایران همینجوری پر از حاشیه هست و بنظر من نباید حاشیه های خود ساخته هم واردش بشه،کلا داوری که هنوز قضاوت میکنه باید و حتما مستقل باشه و درآمدی از جاییکه مربوط به فوتبال بشه،نداشته باشه،این موضوع برای خود پرسپولیس هم خوب نیست،نمیدونم مدیرای این تیم چطور اجازه همچین کاری را میدهند.
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۵:۱۵
7
61
ابی پر رنگ
در جواب پرسپولیس قهرمان اگر این اتفاق بر عکس هم میفتاد نظرتون بازم همین بود؟ درضمن در خوب بودن و تسلط اقای فغانی شکی نیست اما خودشون تو برنانه نود گفتن که پرسپولیسی بودن