خسرو حیدری: به خاطر مافیای فوتبال خداحافظی کردم/ استقلال را شخم زدند

خسرو حیدری: به خاطر مافیای فوتبال خداحافظی کردم/ استقلال را شخم زدند

8609
11:00
01 مهر 1398
کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه این تیم رکورد تغییر بازیکن در دنیا را شکسته است، گفت: به خاطر مافیای فوتبال خداحافظی کردم.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از مهر، خسرو حیدری درباره تغییرات زیاد رخ داده در استقلال و جدایی بازیکنان از این تیم، گفت: این سئوالی است که برای همه هواداران وجود دارد. من هم می خواهم از شما و خیلی ها بپرسم واقعا چرا استقلال چند سال است اینطور عمل می کند. ما رکورد دنیا را هم شکسته ایم. هر فصل استقلال تا می آید جا بیافتد حتی وقتی وینفرد شفر سرمربی بود و قهرمان جام حذفی شدیم خیلی از بازیکنان جدا می شوند. وقتی تیمی جا می افتد باشگاه باید سعی کند بازیکنانش را حفظ کند. وقتی یکی مثل تیام به آن راحتی از استقلال می رود، پیدا کردن جایگزین سخت است.

وریا به تنهایی نمی تواند بزرگتر تیم باشد
وی در پاسخ به این سئوال که چه کسی مسئول این وضعیت در استقلال است؟ تصریح کرد: همه بخش ها؛ از وزارت ورزش گرفته که آن حمایت را نکرد تا باشگاه و مسئول نقل و انتقالات تیم. امسال چند بازیکن از استقلال رفته است؟ واقعا عجیب است که تیم خالی از بزرگتر شده است. مگر فقط وریا غفوری می تواند در یک تیم بزرگتر باشد؟ فقط وریا کافی نیست. چطور پژمان منتظری را از دست دادید؟ چطور می شود یک بازیکن ملی پوش باشد و تمام مسابقات را بازی کرده باشد ولی کنارش بگذارید؟ آنهم بازیکن که نه دنبال کاپیتانی است نه دنبال منافع خودش.

به خاطر مافیای فوتبالی خداحافظی کردم
کاپیتان سابق استقلال ادامه داد: شاید بپرسید چرا من خداحافظی کردم؟ فقط به خاطر همین مافیای فوتبالی بود که دیگر نمی توانستم ببینم. شما آخرین بازی مرا نگاه کنید. آنالیز کنید و ببینید چقدر سر حال بودم. در تمرینات و تست ها همیشه نفر اول بودم. خداحافظی کردم چون دیدم نمی توانم در تیم خودم بازی کنم و نمی توانم به تیم دیگری هم بروم. تیم های مطرح دیگری بودند که می توانستم بروم و چند سال بازی کنم. شرایط طوری نبود که در استقلال هم بازی کنم.

پژمان حقایق را گفت و کارش تمام شد
حیدری یادآور شد: مگر می شود پژمان منتظری را از تیم کنار بگذارید؟ پژمان همان روز (آخرین بازی فصل گذشته استقلال) مصاحبه ای کرد و همه چیز تمام شد؛ چرا چون حقایق را گفت. وقتی حقایق را می گوید باید هوادار هم پشتش باشد. فقط چند روز در فضای مجازی می گویند دستت درد نکند که حرف زدی. می گویند پژمان باید اسم می برد. مشخص است که همه دوست دارند به استقلال ضربه بزنند. مگر می شود چند بازیکن از استقلال بروند. قرارداد همین وریا غفوری تمدید نمی شد.

استقلال را هر سال شخم می زنند
کاپیتان سابق استقلال چهار سال است استقلال نیم فصل اول نتیجه نمی گیرد ولی نیم فصل دوم، تیم اول یا دوم است. همین شخم زدن تیم است که استقلال نتیجه نمی گیرد. استراماچونی در ایتالیا بوده و مگر می تواند ۵ هفته معجزه کند؟ بدشانسی و مشکلات داوری هم بود. فرشید اسماعیلی یکی از مهره های تاثیرگذار استقلال است ولی با اینکه بازی قبل از دربی خطا نکرد، کارت زرد گرفت و از دربی محروم شد. ۴۰ میلیون هوادار استقلال چشمش به ساق پای فرشید اسماعیلی است ولی داور راحت کارت زرد می دهد. هوادار چه گناهی کرده است.

بدنسازی استقلال امسال بهتر از سال های قبل بود
وی در پاسخ به این سئوال که چرا استقلال این فصل در دقایق پایانی گل می خورد؟ گفت: بدنسازی تیم امسال عالی بود. در سال های گذشته استقلال بدنسازی خوبی نداشت. بازیکنان این فصل آماده بودند ولی در این سه هفته استقلال خیلی بدشانس بود. همه بازی ها جلو بودیم ولی یکسری از بازیکنان تمرکز نداشتند. مثل دربی. در صحنه گلی که مقابل پرسپولیس خوردیم یک لحظه مدافع استقلال غافل شد.

حسینی در نیمه اول فقط یکبار دیده شد!
حیدری در ادامه گفت: استقلال روز بدی مقابل پرسپولیس نداشت. به پرسپولیسی ها تبریک می گویم ولی استقلال مستحق باخت نبود. حسینی در نیمه نخست به جز موقعیت کاشته پرسپولیس دیده نشد. روند بازی بعد از پنالتی عوض شد.  علی کریمی بازیکن خوبی است ولی پنالتی ۵۰ - ۵۰ است. پرسپولیس بعد از پنالتی سوار بازی شد ولی موقعیتی نداشت. موقعیت گل پرسپولیس هم صد درصد نبود. توپ به تیر و حسینی خورد و وارد گل شد.

مافیای فوتبال چه کسی است؟
وی در پاسخ به این سئوال که مافیای فوتبال ایران چه کسی است که مانع موفقیت استقلال می شود؟ تصریح کرد: نمی شود گفت یک شخص مافیای فوتبال است. همه هواداران می دانند چه شخصیت هایی به استقلال لطمه زدند. یکسری ها را هواداران شناسایی کردند.

شفر خیلی به من ضربه زد
حیدری همچنین اظهار کرد: بازوبند کاپیتانی برای من و پژمان منتظری مهم نبود. اگر پژمان منتظری را اسم می برم به این دلیل است که کامل او را می شناسم. سابقه من از همه بیشتر بود ولی دنبال کاپیتانی نبودم و منافعی هم نداشتم. وینفرد شفر (سرمربی سابق استقلال) خیلی به من ضربه زد ولی دنبال حاشیه سازی نبودم. سعی می کردم وقتی وارد زمین می شوم آنقدر خوب باشم که مربی را مجاب کنم که دوباره مرا بازی بدهد.

استراماچونی باید چند بازیکن را حفظ می کرد
بازیکن پیشین استقلال با اشاره به جدایی مهره های کلیدی این تیم در سال های اخیر از جمله تیام و امید ابراهیمی گفت: امید ابراهیمی برای استقلال تاثیرگذار بود و سال گذشته مثل تیام از تیم جدا شد. استقلال هم مشکل مالی داشت و نتوانست آنها را حفظ کند. ولی امسال چطور؟ چند بازیکن از دست دادیم؟ تیم را افراد دیگری بستند نه استراماچونی. استرماچونی باید خودش زوم می کرد و بعضی بازیکنان را نگه می داشت. مثلا فیلم مسابقات را نگاه می کرد و بازیکنانی مثل پژمان را حفظ می کرد.

استقلال یکی مثل کریم باقری می خواهد
حیدری همچنین با اشاره به نبود یک مربی ایرانی کنار استراماچونی، گفت: داشتن دستیار ایرانی خیلی می توانست برای استقلال موثر باشد. پرسپولیس یک نفر را مثل کریم باقری را دارد. فقط این نیست که مربی ایرانی بخواهد فنی کمک کند. اگر یک مربی ایرانی کنار استراماچونی بود با تک تک بازیکنان صحبت می کرد و حرفهایشان را به استراماچونی منتقل می کرد.

قرار بود استقلال در دربی ۱-۳-۲-۴ بازی کند
کاپیتان سابق استقلال خاطرنشان کرد: ما در ترکیب استقلال تغییرات زیادی داشتیم که به خاطر عدم شناخت استراماچونی است. این هم یک مسئله طبیعی است. من با بازیکنان در ارتباط بودم و می دانستم که استقلال می خواست در دربی با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی کند ولی سورپرایز کردند و در این مسابقه با ترکیب  ۲-۵-۳ به میدان آمدند.

2051

نظرات کاربران
ماندگار
باز هوچیگری کردین؟ شماها اگر به فکر هتل شیشتقلال بودین کسانی که دارن ضربه میزنن به هتلتون رو میومدی با اسم و مدرک مشخص معرفی میکردی تا هتل شیشتقلال بشه تیم استقلال، پس بسه دروغ و خودنمایی
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۲:۳۵
پاسخ
47
36
امین
از نظر فنی فصل قبل تموم شده بودی پس از آمادگی حرف نرن
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵:۴۶
پاسخ
26
50
وین
خسرو خوبان درست میگه ... تیم را شخم زدند اونم سه ساله دارند اینکار را می کنند ... خدا از باعث و بانی ش نگذره ...
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۶:۲۹
پاسخ
106
22
آبی به رنگ آسمان
همین خسرو خوبان باعث بانی این اتفاقات.حیدری رو استقلال نمی خواست اون چاره ای جز خداحافی نداشت.تا این جاهم به زور نگه داشته بودن .الانم داره سنگ شو به سینه میزنه .
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۳:۴۲
1
21
mojtaba 13
این که هر تیمی 40 میلیون طرفدار داره تو کشور اوج تخیله کل کشور سرجمع چهل میلیون طرفدار نداره نصف جمعیت خانوما هستن که حداقل 60 درصدشون از فوتبال متنفرن چه برسه که طرفدار باشن جمعیت بچه های مهد کودکی و افراد مسنی که اصلا فوتبال نمیبینن رو هم در نظر بگیرید به حرفم میرسین حالا جمعیت باقیمانده رو بین تیمهای پرطرفدار تهران و شهرستان تقسیم کنیم به هیچ تیمی بیست میلیون هم نمیرسه چه برسه چهل
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸:۰۶
پاسخ
22
101
ققنوس سرخ
وقتی بزرگترهای تیمتون همدیگرو قبول ندارن ،وقتی هر کی تو تیم ساز خودشو میزنه،وقتی رحمتی و منتظری و حیدری خودشون میرن،وقتی سهرابیان و روح الله باقری و تیموری که بازیکنای خوبی هستن رو چونی نمیخواد،وقتی پول پاتوسی رو میدید به دیاباته و پروپئیچ،وقتی تو تیمتون اتحاد نیست،وقتی مسئولانتون پاسخگو نیستن و مدام هوچیگری میکنن چه ربطی به مافیا داره؟مشکل از درون باشگاهست.
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶:۳۰
پاسخ
18
119
لیورپولی دو آتیشه‌ی دهه هفتادی
بله استقلال را شخم زدن تیام، جباروف،‌ پاتوسی، صیادمنش، مجید حسینی، امید ابراهیمی، نورافکن، منتظری، کاوه رضایی و ... حالا پرسپولیسیا بیان بگن هوچی گری اینا دست گلایی که مدیرعامل منتخب وزارت ورزش به آب میده. خدایی این بازیکنا رو ببین یه تیم ملی بود واسه خودش. بله مدیران دیمی عمل میکنند و بازیکن انتخاب میکنند. این حقیقت واسه طرفداران پرسپولیس تلختره تا ما. رفتن یه مربی آوردن که یبارم پاش نرسیده به خاورمیانه.
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵:۳۰
پاسخ
11
86
ژاپنی ها فریاد نمی زنند
اون روزایی که قبل از شروع فصل پندار تایم و خطیر تایم و اینا راه میندازید و تا ساعت 4 صبح در حال بمب ترکوندن هستید و دارین عکس یادگاری میندازید با ستاره هایی که جذب کردین که از بهترین ها هستن، باید اینور ماجرا رو هم ببینید که اون اقدام مساوی میشه با شخم خوردن تیم سوم پایتخت ... ضمن اینکه وقتی به اصطلاح بزرگترهای تیم هر کدوم از اون یکی آتو داره و علیه هم مصاحبه میکنید ( رحمتی - منتظری - حیدری و ... ) تیم شیشتقلال از نعمت بزرگتر محروم میشه و اصلا بزرگتر نقش خودشو از دست میده ... وقتی که امثال روزبه پوگبا و خیلی های دیگه کل پیش فصل رو به بهانه لژیونر!!!! شدن تشریف میرن هالیدی اینا به هیچ شخص و ارگانی مربوط نیست . بیدار بشید و بعد از این همه سال به خودتون بیاید و گیر ماجرا و شکست ها رو در خودتون جستجو کنید و عدم نتیجه گیری تیم بی افتخار پایتخت رو گردن زمین و آسمون و باد و هوا نندازید .
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶:۰۵
39
33
پرسپولیسی گرگان
واقعا استقلال چندساله مشکل مدیرت داشته من موندم چطور اخر فصل این همه بازیکن از تیم میرن بازیکناشون هم مقصرن خیلی هاشون تعصب ندارن.پرسپولیس نه سال همیطور بود و چند ساله جاما رو درو میکنه روزای خوب استقلال هم میاد خیلی زود هم میاد امیدوارم پرسپولیس استقلال تقویت شن مشخصه جفتشون ضعیف شدن پرسپولیس دیروز خوش شانس بود برنده شد اونم به خاطر مسایل روحی و روانی بود که برگ برنده ما بود ولی مساوی باید میشد چون جفتشون خوب نبودن
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۶:۲۳
پاسخ
11
58
شازده آبی
این خبر به جز بخش تبریک خسرو به قرمزا، دیگه ربطی به تیم‌ چهارم پایتخت نداره، چرا این همه نظر میدین؟ مچکرم
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴:۱۹
پاسخ
61
125
نصیر
به همون دلیلی که خودت زیر تمام پستای سرورت کامنت میذاری
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸:۰۳
57
20
rookh
مگه امید ابراهیمی باجناق این آقا نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تورو به قرآن یوقت رفتین خونه همدیگه تو خلوت خودتون ازش بپرس که بخاطر پول رفت یا مافیای خیالی راهی لیگ قطر کردنش و قس علی ذالک
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰:۰۹
پاسخ
13
138
حامد
اصلا به خاطر پول رفته. وقتی باشگاه هیچ اصراری به حفظ بازیکناش نداره و داخل باشگاه مدام براشون مشکل درست میشه خب بازیکن چه دلیلی داره خودشو اذیت کنه؟ باشگاه باید بازیکن رو حفظ کنه اینم ربطی به مافیا نداره؟
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰:۳۷
6
21
حمید
همین اقا مسئول فراری دادن رحمتی بود حالا صحبت از مافیا میکنه.تو خدافظی کردی چون بازیت خوب نبود تو تمرینات عالی بودی پس چرا تو زمین فاجعه بودی.در حد انتقاد از شفر نیستی یجوریم نگو بجز استقلال تو هیجا نمیتونم بازی کنم چون یادمونه بخاطر پول تیمو ول کردی رفتی سپاهان
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷:۳۸
پاسخ
2
192
Nima
من پرسپولیسی ام ،ان شاءالله که وضع استقلال هم خوب میشه ولی به عنوان یه پرسپولیسی هیچ یادم نمیره چه بلایی دربی قبل سر رحمتی آوردید آهش شما رو گرفت ،به نظرم نه تنها مدیریت استقلال مشکل داره بازیکناتون هم آدم حس میکنه دورو هستن ،استقلالی واقعی نیستن به جز وریا،بحث پول که بشه ها همه ی این بازیکناتون استقلال رو ول میکنن غیرت و تعصب ندارن
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳:۳۱
6
58
چرا هوچیگری
مصاحبه امروز خطیر را بخوانید تا عمق فاجعه مشخص بشود
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱:۲۰
پاسخ
8
89
سهیل
فرشید اسماعیلی بازی قبل از دربی خطا نکرد؟! میخواستی پا بشکنه تا بگی خطا کرده
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۹:۲۶
پاسخ
105
12
حامد
چی میگی داداش . هرکی فیلم بازی رو دیده میدونه حرکت فرشید به هیچ شکلی کارت که هیچ خطا هم نداشته. همه کارشناسا هم گفتن و به جز دوستان بی منطقمون هیچ کس نیست خلاف این بگه.
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴:۲۶
7
31
جرج بست (بیتل پنجم)
بازی قبلی زدن دنده دیاباته رو شکوندن ولی جناب آقای داور تشخیص دادن پنالتی نبوده ...!!!، احتمالا از نظر شما هم پنالتی نبوده چون خطا روی مهاجم استقلال رخ داده ...!!!
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۶:۵۷
7
53
هومن
مثل این میمونه به خاطر مشکلات زندگی خودکشی کنی. استدلالت منطقی نیست.
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳:۲۴
پاسخ
28
112
سعید
عامل اصلی مشکلات استقلال مدیریت باشگاهه که به حرف هوادار گوش میده.مقصر مدیریته که به حرف هوادار گوش داد رحمتی بیرون گذاشت.تقصر مدیره که طبق خواسته هوادار که نزاشتن امید ابراهیمی برگرده اقدامی برای جذبش نکردهواداری که مجیدی رو به کادر فنی تحمیل کرد تا شفر فراری بده.هواداری که منصوریان خودسر اوردنش استقلال.هواداری که بهونه میکنه ۱۵تا بازیکنمون رفته ولی نمیگه ۱۲تاشو خودمون نخواستیم.هواداری که هر بازیکنی برای رقیب سنتیش کری میخونه رو دستور جذبشو به مدیریت میدهه.براستی مقصر کیه هوادار یا مدیر؟
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹:۱۶
پاسخ
3
243
حقیقت تلخ
دمت گرم سعید لایک داری
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱:۵۲
9
76
Peyman Sulduz
مقصر مدیری هستش که به حرف هوادار گوش میکنه. هواداری که تخصص نداره و احساسی تصمیم میگیره.
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹:۳۴
7
68
.....
بامهدی رحمتی مشکل داری چراواضح نمیگی؟راستی فکرکنم دیشب157بارنام پژمان منتظری راآورد.
۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۶:۲۲