خشن‌ترین بازیکن لیگ چه کسی بود؟

خشن‌ترین بازیکن لیگ چه کسی بود؟

36084
13:32
09 خرداد 1398
میثم شاه‌مکوندزاده با دریافت 12 کارت زرد و 1 قرمز در 19 مسابقه، خشن‌ترین بازیکن لیگ هجدهم لقب گرفت. شاه‌مکوندزاده در بازی مقابل هر 6 تیم بالای جدول کارت گرفته بود.

به گزارش وبسایت نود، خشن‌ترین تیم‌های لیگ هجدهم، سه نماینده خوزستان بودند. بازیکنان استقلال خوزستان در این فصل 82 مرتبه با کارت زرد جریمه شدند و 7 مرتبه هم با تصمیم داور از زمین مسابقه اخراج شدند. مسجدسلیمانی‌ها دو کارت زرد و دو کارت قرمز کمتر از بازیکنان استقلال خوزستان گرفتند. فولاد سومین تیم خشن این فصل لیگ برتر بود. تیمی که در کنار 79 کارت زرد، 5 کارت قرمز هم دریافت کرد. 

خشن‌ترین بازیکن لیگ هم نماینده‌ای از استقلال‌خوزستان بود. میثم شاه‌مکوندزاده این فصل در 19 مسابقه حاضر بود که حاصل آن 12 کارت زرد و 1 کارت قرمز بود! شاه‌مکوندزاده در 5 بازی از 8 مسابقه‌ای که به عنوان هافبک دفاعی بازی کرد، کارت گرفت. این بازیکن در ده مسابقه به عنوان دفاع مرکزی بازی کرد و در 6 مسابقه از این ده بازی هم با کارت داور جریمه شد. همچنین در تنها مسابقه‌ای که هافبک وسط تیمش بود، هم کارت زرد دریافت کرد و هم کارت قرمز.

جالب است که طبق آمار متریکا شاه‌مکوندزاده به طور میانگین در هر مسابقه فقط 2 خطا می‌کند و از این حیث حتی خشن‌ترین بازیکن تیمش هم نیست. ولی داورها به او راحت‌تر از هر بازیکن دیگری کارت می‌دادند. البته خطاهای شدید این بازیکن و اعتراض‌های پیاپی‌اش هم در کارت‌های متوالی‌ او تاثیر فراوانی داشت. 

دومین بازیکن خشن این فصل اکبر ایمانی بود. بازیکنی که یک‌نیم فصل در نفت آبادان بازی کرد و نیم‌فصل دوم جلوتر از چهار دفاع تراکتورسازی وظیفه محافظت از دروازه این تیم را به عهده داشت. ایمانی هم در 28 مسابقه این فصل که حضور داشت، 10 کارت زرد دریافت کرد. بازیکن بعدی این لیست، دفاع راست نساجی است. فرشاد فرجی با دو بازی کمتر از ایمانی، به اندازه او با کارت داور جریمه شد. ساموئل سارفو مدافع غنایی تیم علی دایی هم علاوه بر 8 کارت زرد، در 2 مسابقه اخراج شد. سارفو به طور میانگین در هر مسابقه فقط یک خطا می‌کند؛ ولی آمار کارت‌های او نشان می‌دهد که خطاهای سارفو شدت زیادی دارند و در منطقه خطرناکی صورت می‌گیرند. آمار کارت‌های مجتبی بیژن دفاع نفت مسجدسلیمان هم شبیه به سارفو است.

14001

نظرات کاربران
به نام خداوند تاج افرین
اینو با کارت زدایی که داورا دادن گفتید یه بازیکنی به خلیل زاده هم هستش که داورا بهش کارت نمیدادن
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴:۰۰
پاسخ
131
60
این پرچم ژاپن نیست! پرچم عدالتخواهی در فوتبال ایران است
اگه ملاک داوری‌ها باشه که لابد باید از کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیلزاده و جلال حسینی به عنوان اسطوره‌های اخلاق تقدیر به عمل بیارن! آخه اینم شد ملاک؟!
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۸:۱۸
پاسخ
131
59
سهیلا تهرانی
شجاع بیرانوند با اختلاااااف
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۶:۱۷
پاسخ
99
53
اقیانوس آبی
شجاع،کمال و نورالهی به همراه بیرانوند خشن ترین بودند که با نهایت ملایمت و لطافت باهاشون برخورد میشد دست داورها درد نکند که اینقدر هوای این بازیکنا را داشتند
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۳:۲۸
پاسخ
106
48
سپاهان یعنی هویتم
بی شک باتوجه به حرکات وفحشای بیرانوند اونه بیرو حتی به توپ جمع کنا هم رحم نمی کنه البته بیرانوند تنها نیس شجاع هم خیلی معترض و عصبیه اینو حتی خودشم قبول دارهه ...کی روش هم اگه رو مُخش راه نرن خیلیم خوبه ..دلیل خشن بودن سیاوش که میگینو هم نمی فهمم چرا خشنه هاااا
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰:۴۵
پاسخ
88
38
The Nostalgia
استاد بزرگ اینها چشمی بود که تو هر بازی تنمون میلرزید که الان اخراج بشه یا دو دقیقه دیگه!!! تو آسیا و بازی برگشت السد هم که استقلال بازی رو برده بود اما جناب استاد بزرگ با جر و بحث با داور باز هم استقلال رو به فنا دادند!!! خدا رو شکر فعلا جلوی چشم نیست یکم از دستش نفس میکشیم!!!
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸:۵۴
پاسخ
13
66
ما که خونمون آبیه شما چه طور؟
در اینکه کیروش هم خیلی بد اعصاب و بی ادب هست شکی نیست ولی بیایم و از حق نگزریم که دیشب و تو درگیری سروش با کیروش ، این سروش بود که متلک انداختن رو شروع کرد ! وگرنه دیوونه نیست که وقتی تیمشون 10 نفره هست و کارت زرد داره اوجور حمله کنه به یه بازیکن دیگه ... . کلا به نظرم سروش خواست زرنگ بازی دربیاره و بدجورم این کار رو خوب کرد ولی تو بقیه ی درگیری های بازی کیروش 100 درصد مقصر بود
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۵:۱۹
پاسخ
56
28
Yasin
لطافت داوران با شجاع
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴:۱۳
پاسخ
59
34
آرش۷۷
کیروش استنلی هم بی شک بی اعصابترینه و اگه مجموع لیگ و حذفی رو حساب کنید بیشتر ازهمه محروم و کارت و جریمه شده !!!خداقوت پهلوان
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸:۰۰
پاسخ
52
365
فقط سپاهان
اره اگه بازیکن شما رو مخش راه نمی رفت اون ارومهه
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵:۰۴
51
21
amirhoosein
با این وضعیت داوری که امسال ( بخصوص ) برای پرسپولیس احرا شد هر تیم دیگه ای بود تا الان از هم پاشیده بود، تو همین یک ماه ۴ بار علیه ما بودن، پنالتی پرسپولیس رو نمیگیرن و برای حریف چیزی که خودشونم ببینن بهش میخندن پنالتی میگیرن برای حریف مسخره بازی شده داوری لیگ، قرار نیست چون همش داریم جام میگیریم دل به نابودیمون ببندن صبرمون داره تموم میشه تموم کنید این بازی مسخره رو
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲:۵۳
21
51
کوپا امجدیه ۵۰ سال پیش
کیروش استانلی و یزدانی با اختلاف بی اخلاقترین.
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴:۰۳
پاسخ
74
382
شهرام
جایزه اخلاق هم باید بدن ب شجاع
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۷:۵۹
40
33
دو ستاره تو آسیا حسرت داورپولیسیا
باشه
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۳:۴۵
39
18
مسعود گل باشی
اونوقت خلیل زاده چی ؟فحش هایی که دادن حتی مربیاتون همش تو فیلم بازی هست
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳:۲۲
42
28
hamed ss
آره دیگه آقای تاج گفتن از ابتدای فصل بعد برای همه تیم ها یکسان قضاوت خواهد شد یعنی فینال حذفی شاملش نمیشه و بازیکنای پیروزی میتونن توی فینال هم خیالشون از بابت داوری راحت باشه، مثل کل فصل که کمیته انضباطی و داورا به دعوا و زد و خوردشون با بازیکنای سایپا و اعتراض های شدید شجاع، سیدجلال و بیرانوند هیچ کارتی نمیدادن و محروم هم نمیکردن.
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳:۳۰
پاسخ
323
105
Jon snow
شما نتیجه گیری شخصی خودتو از مصاحبه تاج کردی ، تاج منظورش استفاده از var بود چیزی که کابوس شماست و ارزوی ما پرسپولیسی ها وجود این سیستم در فوتباله ، اینکه بازی دیدین و بازم با واقعییت کنار نمیاین جالبه و این یعنی به شعور فوتبالی خودتون هم توهین میکنید ما که جای خود.
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷:۴۹
15
37
هفتکل
شاه مکوند بازیکن خیلی خوبیه جنگنده و متعصب.امیدوارم به جایی که حقشه برسه.و اتفاقا از اونجایی که این بازیکن رو از دوزداه سیزده سالگیش میشناسم بازیکن بسیار مودب و خجالتی هست و رفتار توی زمین و خارج زمینش با هم متفاوته.
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳:۱۱
پاسخ
13
123
S s
اگه عادلانه کارت میدادن الان شجاع با اقتدار صدر بود.
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹:۵۷