در شب تلخ آبادان چه گذشت؟ / روایت تصویری از تصمیم مهم داوران

در شب تلخ آبادان چه گذشت؟ / روایت تصویری از تصمیم مهم داوران

30019
10:35
31 شهریور 1397
این بار نوبت به ورزشگاه تختی آبادان بود که یک شب تاسف‌برانگیز را تجربه کند. صحنه‌هایی در لیگ هجدهم دیگر عجیب نیست.

وبسایت رسمی برنامه نود - اتفاقات تلخ در لیگ هجدهم ادامه دارد. پس از صحنه‌های زشتی که در هفته های ابتدایی لیگ در چند ورزشگاه کشور رقم خورد، این بار نوبت به ورزشگاه تختی آبادان بود که یک شب تاسف‌برانگیز را تجربه کند.

به گزارش سایت نود، سنگ پرانی تماشاگران به سمت داوران و مجروح شدن کمک داور بازی صنعت نفت آبادان-پیکان باعث شد تا این بازی در شرایطی که پیکان دو-یک پیش بود نیمه کاره تمام شود.

غائله از دقیقه 87 شروع شد. آبادانی ها که در خانه دو-یک از حریف عقب بودند معتقد بودند موعود بنیادی‌فر، داور مسابقه پنالتی واضح آنها را  چند دقیقه قبل نگرفته است. آنها در نیمه اول(دقیقه 24) هم در یک صحنه دیگر هم اعتقاد به پنالتی داشتند. ذهنیت قبلی حسابی آبادانی‌ها را خشمگین کرده بود. در میان اعتراض شدید بازیکنان و هواداران آبادان به صحنه پنالتی اواخر بازی و خطای اوت دقیقه 87، چند تماشاگر آبادانی به میانه زمین پریدند. در این میان چند تماشاگر به سمت داور و کمکش هجوم بردند که اگر وساطت بازیکنان دو تیم نبود شاید کمک داور دوم بازی، براتعلی مولوی مورد ضرب و شتم شدید قرار می گرفت. در این لحظه داور و کمکهایش به منطقه امنی رفتند تا امنیت برقرار شود.

با دخال نیروی انتظامی حدود 20 تماشاگری که به داخل زمین آمده بودند از وسط و حاشیه زمین چمن خارج شدند. پس از یک وقفه 9 دقیقه‌ای بازی شرایط ادامه را پیدا کرد. کمک داوران به جای خود برگشتند. ظاهرا قرار بود بازی ادامه پیدا کند که برخورد یک سنگ به صورت براتعلی مولوی، کمک داور دوم بازی، صحنه های زشت ورزشگاه را تکمیل کرد.

این قطعه سیمانی به زیر چشم مولوی خورد و تورم شدیدی در صورت او ایجاد کرد. دوباره بازی متوقف شد. در دقیقه 8+90 داوران و ناظر بازی پس از مشورت باهم به رختکن رفتند. 5 دقیقه بعد بازیکنان پیکان هم به رختکن پناه بردند و در ادامه پنج دقیقه بعد بازیکنان تیم میزبان راهی رختکن شدند.

مسوولان برگزاری در این 10 دقیقه پس از بررسی شرایط به این نتیجه رسیدند که بازی ادامه پیدا نکند.

از آنجا که ورزشگاه تختی آبادان سکوهای سیمانی دارد این خطر در کمین بود که دوباره سنگ پرانی ادامه پیدا کند و اتفاقات وخیم‌تری رخ بدهد.

به این ترتیب در حدود دقیقه 110 بازی نهایتا مشخص شد این بازی نیمه کاره خواهد بود و رای کمیته انضباطی نتیجه آنرا مشخص می‌کند.

احتمالا جرایم سنگینی در انتظار هواداران آبادانی خواهد بود.

کلیپ حواشی انتهای دیدار

 خلاصه بازی

نظرات کاربران
سیامک
این تیم معمولا هفتم هشتم تا دوازدهم جدوله هر سال . نه میفته نه شانس سهمیه اسیا داره حتی . این همه دعوا و جنجال الکی چیه اخه ؟ً
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۸:۵۰
پاسخ
0
8
مهندس خسته
با احترام به تیم آبادان...این بازی باید سه هیچ بنفع پیکان بشه تا همه هوادارا در کل کشور بفهمند که نتیجه بی فرهنگی چی میشه...بازم جای شکرش باقی که کسی نمُرد!!
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲:۱۹
پاسخ
2
23
ارتش سرخ
ادمین بچاپ مقصر اصلی فدراسیون فوتبال و کمیته ی انظباطی هستن بدون شک فکر میکنید این اتفاق ب فرض محال اگه تو کشور های اروپایی و یا حتی تو لیگ کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل قطر امارات و یا هر جای دیگه پیش بیاد چجوری برخورد میکنن؟! قطعا باید کسر امتیاز محرومیت های طولانی از میزبانی و یا حداقل ۴ بازی بدون تماشاگر و در صورت تکرار نیم فصل بدون تماشاگر بازی ها شونو برگزار کنن تا درس عبرتی بشود برای سایرین
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲:۱۸
پاسخ
3
19
آرمان
فقط جریمه های سنگین و محرومیت های زیاد از تماشای بازی واقعا باعث آبروریزی هستش
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲:۵۷
پاسخ
1
14
جنوب
متاسفانه همیشه میخوایم که به زور کارهامون رو پیش ببریم و اصلا به قانون اعتقاد نداریم این مثله جدیدا داره مشکل ساز میشه برای فوتبال حتی اندازه کشورهای عربی فرهنگ تماشای فوتبال رو نداریم + متاسفانه
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵:۳۵
پاسخ
0
17
شهرام
اگه سنگ یکم بالاتر صورتش خورده بود باز یه نفر چشمش رو از دست میداد..چرا درس نمیگیرین از اتفاقات گذشته ؟؟لیگ رو تعطیل کنید وقتی نمیتونید اداره کنید..این چ وضعشه؟؟؟
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵:۱۶
پاسخ
0
19
پرنده
فقط باید یه مدت طولانی بدون تماشاگر برگزار بشه قابل توجه اونایی که (از جمله خودم ) که میگن فاصله تماشاگر تا زمین مثل ورزشگاههای اروپا باید کم بشه حالا حالا مونده تا به فرهنگ فوتبال دیدن اروپاییها برسیم
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴:۰۸
پاسخ
1
45
kamran
خیلی از ورزشگاه های اروپا هم تا ارتفاع خیلی زیاد از صفحات شفاش نشکن یا از تور استفاده می کنن ولی انگار توی ایران هزینش خیلی زیاد میشه!!
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۱:۱۳
0
13
livhk
بی شک مقصر اصلی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است اگر به راحتی از کنار بازی پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان و ملوان - سپیدرود نمیگذشتند و جرائم سنگین و محرومیت جدی لحاظ می کردند امروز شاهد این میدان جنگ در استادیوم ها نبودیم. براساس کدام استاندارد این تیم ها به لیگ برتر می آیند که از ابتدائی ترین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بی بهره هستند. بازی های لیگ برتر در ایران بجز موارد اندکی بیشتر شبیه کشمکش و دعوای محلات شده اکثر استادیوم ها فقط سرهم شده و فاقد تجهیزات ایمنی و بازدارنده است تیم و کادر فنی مهمان و برگزار کننده و داوران از لحظه ورود به این شهرها تا فرار از مهلکه هیچ کدام امنیت جانی ندارند و قطعا این داستان ادامه دارد و تکرار خواهد شد.
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸:۵۱
پاسخ
1
49
محسن ش ث ب
من نمیفهمم حتمن باید اتفاق ناگواری بیفته، یکی کشته بشه تا حکمی صادر کنن. چرا فدراسیون و ... درس نمیگرن از اینا. مگه کم بلا سر پرسپولیسی ها آوردن هر دفعه که اونجا بازی داشت زدن همه رو ناکار کردن حالا نوبت بقیه تیمها شده. هنوز که هنوزه دارن به اقدامات زشت خودشون ادامه میدن بعد آخر سر هم فدراسونشون جایزه میگیره.
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸:۰۰
پاسخ
2
55
mohammad
ببخشید که این حرف رو میگم خودم از قشر ثروتمند نیستم ولی تنها راه حل مشکلات ورزشگاه های ایران اینکه قیمت بلیط رو ده برابر کنن
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲:۲۹
پاسخ
53
17
kamran
راهش اینه اونایی که شرافت دارن و توی ورزشگاه هستن، این بی فرهنگ ها رو بگیرن و تحویل نیروی انتظامی بدن. تا خودمون نخوایم چیزی درست نمیشه.
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۷:۱۵
2
25
عباس سپاهانی
باید 6 امتیاز از صنعت نفت کم بشه و یه نیم فصل بازیهاشون بیرون از آبادان برگزار بشه که دیگه هوس سنگ پرانی نکنن.
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳:۴۷
پاسخ
8
72
kamran
20 میلیون تومان جریمه در وجه کمیته انظباتی
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵:۵۶
1
20
سرزمین
همانطور که با تیم سپاهان چنین کردند؟!!!
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸:۰۰
7
19
سنندجی
واقعا" باید به حال این فوتبال گریست . در انزلی وآبادان شرایط برای تیمهای مهمان خیلی خطرناک است .امیدوارم کمیته ی انظباطی این بار تصمیمی قاطع بگیره .
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹:۲۸
پاسخ
7
124
Masood
چندبار نظر دادم که باید میزبانی ازشون گرفته بشه، جواب دادن که داری حرف بی ربط و قومیتی میزنی همین سنگ ممکن بود به چشم یا گیجگاه کمک داور میخورد، اونوقت محرومیت چه فایده؟؟
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳:۱۷
پاسخ
11
120
ایرانی
حرف شما برای تیم خودتون بود. اگر از همون هفته های اول جلوی فحاشی های قومیتی توی تهران گرفته میشد، کار به اینجاها نمیرسید. راست میگی باید میزبانی رو بگیرن، هم از اینها هم از پرسپولیس به خاطر اون بازی خاطره انگیز!
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳:۱۹
52
16
akbar
باید تصمیم قاطعی برای خشونت هواداران گرفته شودکسر امتیاز وسقوط به دسته پایین تر ومحرومیت ها شدید برای تیم ها وهواداران بهمراه فروش الکترونیکی وشماره دار شدن صندلی ها ونصب دوربین کاری است که همه دنیا برای جلوگیری از خشونت انجام میدهند