دلایلی برای نامیدن برزیل به عنوان مدعی اول قهرمانی جام‌جهانی/ عصای جادویی تیته، شعبده‌بازی نیمار و رفقا

دلایلی برای نامیدن برزیل به عنوان مدعی اول قهرمانی جام‌جهانی/ عصای جادویی تیته، شعبده‌بازی نیمار و رفقا

16671
10:07
19 خرداد 1397
طلایی‌پوشان برای جبران افتضاح 4 سال پیش انگیزه فراوان و ادعای زیادی دارند.

وبسایت رسمی برنامه نود - اگر حقیقت داشته باشد که همه اتفاقات بزرگ توسط رهبرانی با یک سرخوردگی و حقارت در دوران کودکی و نوجوانی رخ می‌دهد، پس می‌توان به قهرمانی ششم برزیل در جام‌جهانی امیدوار بود! 

 به گزارش سایت نود، حقارت برزیل از گذشته نه‌چندان دورش می‌آید؛ از روزی که بلای «بلوهوریزنته» سرش نازل شد و در عجیب‌ترین بازی تاریخ فوتبال، بازی خانگی نیمه‌نهایی جام‎‌جهانی 2014 را با نتیجه عجیب 7 بریک به آلمان قهرمان جهان باخت. حالا آن سرخوردگی بزرگ محرکی شده برای جبران در روسیه.تیم یکدست «تیته» نسبت به گروه 4 سال پیش اسکولاری، تغییرات عمده‌ای داشته و برای نامیدنش به عنوان مدعی اول قهرمانی دلایل زیادی وجود دارد.

فاکتور توازن 

قهرمان 5 دوره جام‌جهانی پس از خط خوردن  داوید لوئیس، کاپیتان دومش در دوره قبلی جام‌جهانی با تیته، سرمربی نه‌چندان سرشناس اما موفق خود رویای ششمین قهرمانی در جام‌جهانی را دارد. همگروه شدن با کاستاریکا برای این تیم یادآور خاطرات تلخ و شیرینی است. این برای سومین بار است که «سلسائو» با تیم منطقه آمریکای‌شمالی در یک گروه قرار می‌گیرد. بار اول کاستاریکا همراه برزیل صعود کرد و هر 2 در مرحله یک‌هشتم‌نهایی حذف شدند. بار دوم 2 تیم در جام‌جهانی 2002 همگروه شدند؛ جایی که برزیل بازی تشریفاتی خودش را با نتیجه 5 بر 2 از کاستاریکا برد و باعث حذف رقیب شد. طلایی‌پوشان آخرین قهرمانی خودشان در جهان را وقتی کسب کردند که مثل جام 2018 با کاستاریکا در یک گروه قرار داشتند. نقطه قوت تیم تیته، توازن در تمامی خطوط است و اگر بازیکنان فرامین تاکتیکی تیته مخافظه‌کار را به بهترین نحو به اجرا درآورند، قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود. 

از خیال راحت در دروازه تا نقش کلیدی نیمار 

برای برزیل که در اکثر ادوار جام‌جهانی دروازه‌بان خوبی نداشته، وجود 2 دروازه‌بان آماده یک موهبت است. الیسون بکر رمی و ادرسون، شماره یک منچسترسیتی، خیال تیم در دروازه را راحت کرده‌اند. در خط دفاعی،هرچند مصدومیت دنی آلوس، پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ضربه مهلکی بود اما اگر دنیلو در اوج باشد، جای خالی این مدافع راست به چشم نخواهد آمد. مارسلو در سمت چپ و مارکینیوش، سیلوا و میراندا در وسط، خط دفاعی مستحکمی برای تیم همیشه حاضر در جام‌جهانی ساخته‌اند.کمربند خط میانی با کاسیمیرو محکم‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و ویلیان و کوتینیو به عنوان اهرم تهاجمی کنار پائولینیو ایفای نقش می‌کنند. فزناندینیو هم در امور دفاعی و هم در عرصه تهاجمی نقش زیادی در معادلات تیم ملی برزیل خواهد داشت. در خط حمله نیمار، امید اول و آخر تیم است. او در صورت کمک به قهرمان کردن برزیل، قطعا گزینه به دست آوردن توپ طلا و پایان بخشیدن به انحصار مسی و رونالدوست. در کنار او، ژسوس و کاستا هم در صورت تداوم روند خوب باشگاهی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

 

 خونسردی تیته

یکی دیگر از نقاط قوت تیم ملی برزیل، سرمربی این تیم است. تیته با سابقه طولانی در مربیگری در کشورش و البته باشگاه‌های آسیایی هیچ‌گاه به اندازه زمان حال، مجال نشان دادن توانایی‌هایش را نداشته و اگر برزیل را در جایگاه قهرمان دنیا بنشاند، قطعا در صف مربیان طراز اول دنیا می‌ایستد. خونسردی و موفقیت در تعویض‌ها در جریان بازی نقطه قوت او محسوب می‌شود. تیته با همین فاکتورها در مقدماتی جام‌جهانی تیمش رامتمایز کرد و زودتر از بقیه به جام روسیه رساند. اگر آن‌ها به عنوان اولین مسافر روسیه، زودتر از بقیه به خط پایان برسند، جهان چاره‌ای غیر از تحسین تیته نخواهد داشت.

1977

 

 

نظرات کاربران
طوگاد
فینال بین اسپانیا و برزیله
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۲:۳۳
پاسخ
2
1
حسن آبی
اون زمان هم رونالدینیو تو پاری سن ژرمن توپ میزد حالا نیمار :)
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۶:۰۹
پاسخ
0
7
mohammad
به نظر من نیمار بهترین بازیکن تورنمتی جهان است و برزیل در صورت از دست ندادن بازیکن دیگری شانس بسیاری دارد.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶:۰۸
پاسخ
1
3
mahdi
امسال یک پای فینال تیمی است که بعنوان سرگروه از گروه بی صعود میکنه و این احتمال وجود داره که پای دیگر فینال برزیل باشه ستاره های فوق العاده ای هم داره نظیر نیمار و فیرمینیو و کاستا و کاسمیرو و مارسلو و الیسون بکر و کوتینیو و ژسوس و ساندرو و ادرسون
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۳:۴۴
پاسخ
0
3
رضا))نیمار((قهرمان((
قسم میخورم برزیل قهرمانه
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۱:۲۳
پاسخ
5
3
رائول
برزیل در پست دفاع وسط ، دفاع راست، و هافبک دفاعی نقطه ضعف داره...
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۹:۵۶
پاسخ
5
1
آرمین
من به عنوان شخصی که از بچگی عاشق فوتبال برزیل بودم و همواره بازی های این تییم رو دنبال کردم میگم که با وجود اینکه برزیل صعود مقتدرانه ای به جام داشته...اما دو ضعف عمده داره نسبت به مواقعی که قهرمانی رو بدست آورده.......1- نداشتن تمام کننده به تمام معنایی مثل رونالدو (2002) یا روماریو (94) یا پله و کارینشا!....(باید قبول کرد که گابریل (فعلا) و فیرمینو در حد و اندازه های اونا نیستن)......2- نداشتن هافبک خلاقه بازیسازه توپ نگه داره دارای فیزیک مناسب مثل رونالدینیو یا کاکا یا ریوالدو و.....(کوتینیو عمده ترین ضعفش اینه که فیزیک مناسبی برای بازیکن وسط نداره...کسی که بتونه توپ رو علاوه بر تکنیک با قدرت بدنیش هم حفظ کنه)....../ برزیل پر هست از وینگر های عالی! ولی این دو ضعفی رو که گفتم واقعا مشهوده! و برای پر کردن این ضعف ها نیاز به این هست که از نظر کار تیمی انقدر هماهنگ باشه که بتونه پوششون بده. ولی من چنین هماهنگی رو در بازی مقابل کروواسی ندیدم! به همین دلیل علارقم میل بطنیم باید بگم که تیم های اسپانیا و فرانسه از بخت بیشتری برای قهرمانی برخوردار هستند و بعد از اونها آلمان و برزیل و آرژانتین....اما نکته ای که هست اینه که مهم نیست چه اسم هایی در یک تیم وجود دارند ...مهم اینه که کیفیت بازیکنایی که در حال حاضر و در اون زمان بخصوص دارن بازی میکنن چطوره!....بنابراین اگه برزیل بتونه در این 4 بازی تدارکاتی که پیش رو داره (اتریش - سوییس - کاستاریکا و صربستان) به هماهنگی مطلوبی مثل زمان بازیهای مقدماتی جام جهانی برسه و داقع یک تیم واقعی بشه...میتونم امیدوارم باشم به قهرمانیش...در غیر اینصورت باز هم راه به جایی نمیبره....
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳:۳۵
پاسخ
1
7
محمد
قطعا شانس اول قهرمانی هست.اسپانیا تمام کننده خوبی نداره.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۷:۵۹
پاسخ
4
12
مهران
اسپانیا و فرانسه مدعی اول هستن...به نظرم این دوره بلژیک حتی از برزیل هم بهتره.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹:۳۶
پاسخ
17
11
kj
انگلیس قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳:۱۴
پاسخ
31
8
هامون
قطعا امسال برزیل شانس اول قهرمانیه بدون شک
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹:۱۲
پاسخ
5
16
Abedi
برزیل امسال خیلی قویه تو هر پست یه فوق ستاره دارن
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۷:۰۰
پاسخ
3
20
مستاجر خدا
اگه نیمار مصدوم نشه شانس اصلی قهرمانی هستن من میگم با پرتغال فینالیست میشم
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰:۵۳
پاسخ
57
16
فاطمه
انشالله که قهرمانیم
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸:۴۲
پاسخ
5
28
عاشق برزیل
من هم متولد ایرانم و طرفدار قهرمانی برزیل. منم میگم ان شاء الله قهرمانیم. واقع بین باشیم. وقتی برای قهرمانی تیمی تو جام جهانی حرص بخوری اون تیم قطعاً برزیله. امیدوارم تیم کشورم هم بازیهای زیبا و خوبی به نمایش بذاره.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵:۱۴
3
13
عاشق ایران
سرکار فاطمه.... بالاخره یه تیم قهرمانه....منظور شما برزیله .یا کشور ما....‌ میدونم کشور ما هدف شماست.....ولی باید واقع بین باشیم.. ما الان قهرمان اسیا بشیم برای ما کافی.......