دوگانگی‌های شفر در عملکردهای آماری؛ ثبت بهترین و ضعیف‌ترین رکوردها در کنار هم

دوگانگی‌های شفر در عملکردهای آماری؛ ثبت بهترین و ضعیف‌ترین رکوردها در کنار هم

9486
17:24
15 فروردین 1398
آنچه در کارنامه وینفرد شفر آلمانی در لیگ برتر ایران و روی نیمکت استقلال بسیار جلب توجه می کند، تضاد و دوگانگی در عملکرد این مربی در زمینه های مختلف است؛ شفر در برخی زمینه ها چنان تأثیرگذار و موفق بوده که بهترین عملکرد باشگاهی یا تاریخ لیگ برتر را به دست آورده اما برخی از آمارهای این مربی هم از ضعیف ترین رکوردهای استقلال در تاریخ لیگ برتر به شمار می روند.

به گزارش وب سایت نود، استقلال تحت هدایت شفر در زمینه های مختلف آماری چنان عملکرد مطلوب و موفقی داشته که در برخی از آنها بهترین رکورد باشگاهی را برای این تیم به دست آورده یا حتی بهترین حدنصاب در تاریخ لیگ برتر را به ثبت رسانده؛ اما در کنار این عملکردهای مثبت و مطلوب، کارنامه آبی پوشان در بخش های دیگر اصلاً مناسب نبوده و ضعیف عمل کرده‌اند. ضعف عملکرد شاگردان شفر در این زمینه ها به اندازه ای بوده که ضعیف ترین رکوردهای این تیم در تمامی ادوار لیگ برتر را برای آنها به همراه داشت.

عملکرد استقلال شفر در خط دفاعی بسیار درخشان بوده و به ویژه در بازی های خانگی، تیم های حریف به سختی راه نفوذ به دروازه این تیم را پیدا می کنند. اما تیم شفر که در خانه تنها یک گل دریافت کرده، در بخش هجومی و در امر گلزنی نتوانسته موفق عمل کند. آبی پوشان در 12 بازی خانگی خود، تنها در 6 بازی دروازه حریف شان را باز کرده و در شش دیدار دیگر، بدون گل زده به کار خود پایان داده اند.

استقلال از 24 بازی که تا کنون انجام داده، در 16 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین شیت کرده تا به رکورد بیشترین کلین شیت در تمامی ادوار لیگ برتر رسیده و با آمار فصل دوازدهم برابری کند، اما در این 24 بازی، آبی های پایتخت در 11 مسابقه خود در گلزنی ناکام بودند که این آمار ضعیف در تیم شفر، بدترین عملکرد این تیم در تمامی ادوار لیگ برتر به حساب می آید. بهترین عملکرد استقلال در ادوار مختلف در فصل های یازدهم و شانزدهم با تنها یک بازی بدون گل زده به ثبت رسید. گفتنی است استقلال در فصل گذشته و فصل جاری به این آمار دست یافته است (شفر در لیگ هفدهم از هفته نهم هدایت استقلال را بر عهده گرفت و این تیم تا پیش از آمدن مربی آلمانی، 5 بازی بدون گل زده را پشت سر گذاشته بود).

استقلال شفر از نظر عملکرد دفاعی پیشرفت بسیار خوبی داشت و حتی فصل گذشته با درخشش حسین حسینی توانست رکورد بیشترین دقایق بدون گل خورده یک تیم باشگاهی در تاریخ رقابت های فوتبال باشگاهی ایران را تصاحب کند؛ اما تیم شفر به ویژه در نیم فصل نخست فصل جاری، به همان اندازه سخت گل می زد، به طوریکه تا میانگین گل زده این تیم تا هفته سیزدهم کمتر از 0.8 گل در هر بازی بود.

آبی پوشان پایتخت در بازی های خارج از خانه در این فصل بهترین عملکرد را نسبت به سایر تیمها داشته و صدرنشین بازی های خارج از خانه هستند و بهترین آمار گلزنی را هم در این بازیها در اختیار دارند. اما در مقابل، تیم شفر در بازی های خانگی عملکرد رضایت بخشی نداشته و پنجمین تیم در جدول بازی های خانگی هستند. همچنین، سنگین ترین شکست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را برابر الدحیل قطر متحمل شدند و یا سنگین ترین شکست خانگی در لیگ قهرمانان را هم در ابتدای فصل برابر السد قطر پذیرفتند.

2081

نظرات کاربران
پارسا ss
باید از شفر حمایت کنیم پارسال ک تیمو خودش نبستش امسال بست ک نمیشه اینقدر قاطع توقع قهرمانی داشت اگر ثبات تیم حفظ شود سالیان سال میتونه قهرمان ایران باشه و تو اسیا هم مقام بیاره
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۶:۰۰
پاسخ
41
10
SS آبی
شفر مربی خوبیه،ولی تو استقلال جواب نداد،فصل بعد سرمربی اگ مجیدی بشه تیم جواب میده بالا میکشه با قدرت،وگرنه همین آش و کاسه
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۲:۴۸
پاسخ
40
9
تاجِ فوتبال ایران
واینکه شفر بطور کامل از طرف باشگاه حمایت نمیشه و از طرف هوادار حتی که بتونه قاطع مقابله کنه با بازیکن سالاری...اگه شفر قبل بازی با پرسپولیس رحمتی و باقری و اسماعیلی رو اخراج میکرد همین ما هوادارا علیه شفر جبهه نمیگرفتیم???باشگاه حمایت میکرد ازش???بخدا نه..
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۲:۲۵
پاسخ
16
9
هادی
فرشید اسماعیلی پنالتی رو گل میکرد. یا تو بازی سایپا بدون بازیکنای اصلمون خوب بازی کردیم مهاجم گل نمیزنه دیگه تقصیر مربی چیه. باید درست به قضایا نگاه کنید. اونچه که به مربی مربوطه گلیه که از پرسپولیس خوردیم که ی گل تکراری بود و اینکه پاسهای اخر رو خوب نمیدن بچه ها
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۳:۲۳
پاسخ
15
11
SS آبی
شفر اصلا برش نداره تو استقلال،بنظرم از بازیکنای قدیمی تیم خیلی میترسه فقط زورش ب بچه ها میرسه مثل قاعدی،چرا رحمتی و اسماعیلی رو برخورد جدی نمی کنه،چون فقط میترسه،واین برا استقلال بزرگ اصلا خوب نیست مربیش ترسو باشه
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱:۰۳
پاسخ
10
22
هادی
اقا شفر کارشو بلده ما مشکل بدنسازی و زمین تمرین داریم که هی مصدوم ندیم تا تیم باثباتی بشیم. شما خودتون دیدید که اول بازی چطوری برانکو ترس از چهرهش معلوم بود. فک میکنید اگه وریا و صیادمنش یاطارق باششن با همین بازیکنا زیر 3تا به هیچ تیمی نمیزنیم. اینجوری نباشین که زحمات ی فردو کلا نادیده بگیرین شفر داره خوب کار میکنه از الانم میگم ا/ه فصل بعد بازیکنای ستونمون باز بخوان تغییر کنن نمیشه. بازیکنایی مثل روزبه وریا نورافکن پژمان فرشیدها پاتوسی اینا ستونن حتما باید تمدید کنن. تو دربی باید بازیکن استقلالی زیاد داشته باشی که به هیچوقت باختو قبول نکن مثل وریا و نورافکن. این اختلاف بین معاون و مربی هم نباید باشه چون سمه برا تیم. هوادارا هم حداقل باید تا پایان فصل حمایت کامل کنن
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۹:۰۳
پاسخ
19
7
آبی یعنی عشق
فرصت دادن به شفر مثل سم میمونه برا تیم.بعد اخراج شفر اولین کار منحل کردن باند سفتا و مخصوصا رحمتیه.در مرحله آخر برکناری فتحی و با اضافه کردن فتح الله زاده و نکونام به عنوان مربی تیم یه تحول اساسی رو باعث میشه.این تحول باعث قهرمانی های پی در پی بدون شک خواهد شد.باید بازیکنایی مثل صیادمنش و آذری و روح الله باقری تو لیت بیان و تبریزی و منشا هم از تیم بیرون بندازن.زنده باد استقلال.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۱:۱۶
پاسخ
99
53
....
برنامه تو ویران کننده ترین برنامه واسه استقلاله.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۶:۱۴
8
12
The Nostalgia
تمامی هوادارن با بازگشت حاج فتح الله زاده موافقند اما شفر اونقدرا هم که میگی بد نیست. خداییش وقتی تیم کامل بودش و روی زمین بازی میکرد چقدر زیبا و خطرناک بازی میکرد. فقط مشکل اعظم تیم گل نکردن موقعیتهاست.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱:۰۳
18
5
Mohsen
اصلا برا شفر مهم نیست پیروزی استقلال اگه مهره هاش جور بود که نتیجه میگیره همه هم میگن عجب مربیه اگه هم نتیجه نگرفت یه سری ها میگن مربی خارجیه نیاز به فرصت داره!این وسط هم ما هواداران حیف میشیم و مخالفین قلعه نوعی شاد میشن
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۱:۳۳
9
5
۶...زیباترین عدد...
متکی به چن بازیکن .....اگر باشن نتیجه میگره ..اگر نباشه .که هیچ......مثل .فصل قبل..گفت .ابراهیمی و ورویا .حتما باید باشن .....پارسال هم بدون ابراهیمی .نتیجه نمی گرفت..امسال هم بدون ورویا...
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹:۴۰
پاسخ
9
119
mehdi
سابقه شفر نشون داده هر جا مربی گری کرده بعد از دو فصل به بن بست خورده پلنB نداره تیم های شفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰:۳۴
پاسخ
14
118
کیروش کبیر
یادم میاد سایت ۹۰ بعد از بازی با سپیدرود نوشته بود طرفداران استقلال باید به جای اینکه به فکر قهرمانی باشن از بردهای پرگلی که هر از گاهی بدست میارن لذت ببرن. تا قبل از دربی دنبال این بودم که استقلال در پایان لیگ قهرمان بشه و بیام بنویسم فوتبال قابل پیش بینی نیست. ولی الان دیگه مطمئن شدم سایت خوب ۹۰ با کارشناسی دقیق اون مطلب رو کار کرده بود. تیمی که نیمی از بازیهاش گل نزنه نه تنها لیاقت قهرمانی نداره بلکه سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان هم براش زیاده.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۳:۲۸
پاسخ
17
140
عشقممم نیمار
ب نظرم ک محترمه ..کینگ شفر ..کارشه بلده ..ولی بعضیا نمیزارن کارشه انجام بده و ب همین علته ک میگم شفر دیگ نمیتونه کمکی ب عشق_تقلال ک نه و منظورم از رفتن کینگ شفر این نیست ک تاکتیک نداره یا دانشش کمه :-P اگ کینگ شفر..در ارامش کار کنه ..مطمئنن تیمی قدرتمند میسازه ..اما وقتی نذارن ..کینگ شفر باید ..چیکا کنه دیگ؟؟؟ :-P
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۱:۴۶
پاسخ
184
14
@Rez
چکار کنه دیگ؟ کینگ؟ کی جلوش رو گرفته؟ دروازبان سایپا؟)))))) تو چقد خوبی
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۰:۵۰
3
25
ایران پرسپولیس
همون که خودت گفتی نظرت فقط واسه خودت محترمه.خخخخ
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۵:۴۱
3
28
پرسپولیس ایران
والا اینقدر خرید اینقدر هزینه اینقدر فسخ.الان باید با بارسلونا اعلام جنگ میکرد.ولی تدبیر و مدیریت نیست.راهنما و مربی فقط و فقط برانکو با هیچ همه چیز ساخت.ممنونم ادمین
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷:۴۴
پاسخ
41
140
استقلال
درسته ما از شفر خیلی ناراحتیم ولی پرسپولیسیام این وسط خوب نرخ تعیین میکنن این بازیکنای ملی پوشیه که شما این چند سال داشتین :امیری، طارمی، کنعانی، بیرانوند، رامین رضائیان،پورعلی گنجی، نوراللهی ،علیپور ، ترابی، جلال حسینی، ماهینی ، رسن ، خانزاده، انصاریفرد، حقیقی و ..... تازه به گفته ی خودتون کامیابی نیا و خلیل زاده در حد تیم ملی هستن بو دیمیرم که قیمتش ..... شما خرجتون به مراتب بیشتر از استقلال بود.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵:۰۷
140
52
Majid تاجی
به شفر باید فرصت داد و استرس و حاشیه رو از تیم دور کرد و هوادارا هم باید برای تشویق به استادیوم برند. شرایط تیممون خوبه و شفر هم مربی با دانش و جنتلمنیه و دستیار لایقی مثل فرهاد وردستشه. همه چی خوبه و فقط حمایت طرفداران و کمی همت بیشتر از طرف بازیکنان و بقیه کادر فنی‌ میخاد.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸:۳۶
پاسخ
199
31
ایران پرسپولیس
خدا وکیلی از وقتی فرها مجیدی نشست رو نیمکت استقلال رفت تو بحران ضمنا یه فصل و نیم فرصت کافی نیست ؟ یه دهه خوبه؟ مشکل تیمتون با رفتن مجیدی حل میشه.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۹:۴۲
3
24
رضا
ایشالله تا کی بهش فرصت بدیم
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۰:۰۵
4
71
داریوش
بنظر شما دو فصل کافی نیست واسه یه مربی!!؟؟ این آقا هوادارو چی فرض کرده که میگه 8 تا باید میزدیم به سایپا؟!! با اگر و شاید و اما . . . . هیچ تیمی قهرمان نمیشه!!
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۳:۴۳
5
118
سعید
شفر بالای 2 فصل مربی استقلال بوده.چقد فرصت میخواد دیگه؟
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۹:۰۲
5
94
هوادار واقعی
شما رو چه منطقی داری اینا را میگی؟؟ اگر این حرفها درست بود الان تیم باید لااقل دوم جدول بود . چقدر زمان بدند ؟؟ هر چیزی یک منطق داره نمیشه که برای نتیجه گرفتن یک مربی 5 سال صبر کرد ... در ضمن مگر هوادار تو این شرایط اقتصادی حمایت نکرد ... بخدا من تعجب کردم بازی با سایپا انقدر رفتن نتیجه چی شد ؟؟؟ فکر نکنم خود استقلالیها با نظرت موافق باشن الان آمار منفی هات داره میره بالا . شفر نمی تونه مربی که استقلال دنبالش میگشت باشه . میگی نه ؟؟؟بازم صبر کن .
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۷:۵۳
6
93
mani
من هیچ قضاوتی نمیکنم فقط میگم تصور کنید همین بازیکنای که استقلال داره الان مربیش قلعه نویی یا مثلا یحیی حتی مهاجری بود .... به خدا با اختلاف صدر بودن! شفر اصلا مربی خوبی نیست اینو تو اسیا هم ثابت کرده نه فقط لیگ و حذفی.
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵:۰۸
6
84
یادم تو را فراموش
چرا چهارسال پیش از تیم بی ستاره قلعه نوعی حمایت نشد؟ چون خارجیه ازش حمایت کنیم هرچیم شد مهم نیست!
۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۹:۰۶
5
79
سیمرغ
ایشون مدیریت نداره و علاوه بر این در تمام بازی های بزرگ امتیاز از دست داده