رفعتی در پاسخ به انتقاد خطیر: سابقه فوتبالی‌اش را نمی‌دانم/ نظر کمک‌داور، اوت بود

رفعتی در پاسخ به انتقاد خطیر: سابقه فوتبالی‌اش را نمی‌دانم/ نظر کمک‌داور، اوت بود

10552
11:19
22 اردیبهشت 1398
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقاد معاون ورزشی باشگاه استقلال از داور دیدار با صنعت نفت، حق را به داور بازی داد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از ایسنا،  داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری در واکنش به انتقادات علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره مردود اعلام شدن گل این تیم برابر صنعت نفت آبادان در هفته بیست و نهم لیگ برتر اظهار کرد: من سابقه فوتبالی او را نمی‌دانم. او اگر فوتبالی بود می‌دانست که وظیفه کمک داور، اعلام اوت است. آن‌جا دو نفر داور که کمک داور و داور پشت دروازه بودند، اعلام کردند که اوت است. پای قائدی پس از ضربه زدن روی خط بود پس قبل از آن توپ روی هوا بود و نظر آن دو داور، اوت بود. یک چیز مشخص است که اگر تیمی نتیجه نگیرد، مدیران آن باشگاه انتقاد کنند و ناراحت شوند.

او در گفت‌وگویی که با برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران داشت، افزود: اگر می‌شود پنج کارشناس از ۵۰ کارشناسی که اعلام کردند گل درست است را اعلام کنید؟ تصاویر دوربین تلویزیونی نمی‌تواند اثبات کند که توپ اوت شده است. آقای خطیر شما سابقه فوتبالی‌تان را بگویید. ما جلسه VAR گذاشتیم ولی از باشگاه استقلال کسی نیامد. سابقه من در فوتبال مشخص است. اگر مرد هستید و سابقه بدی از من می‌دانید بگویید. من بازرس بین‌المللی فیفا هم هستم. من متأسفم که کسی که هیچ سابقه‌ای ندارد در باشگاه بزرگ استقلال فعالیت می‌کند.

رئیس دپارتمان داوری درباری VAR گفت: ما شنبه جلسه گذاشتیم اما از باشگاه استقلال کسی نیامد. ما با آن‌ها تماس هم گرفتیم ولی نیامدند. هزینه این فناوری باید توسط باشگاهی که بازی در ورزشگاهش برگزار می‌شود، پرداخت شود. باشگاه‌ها باید بیایند و با ساز و کار این فناوری آشنا شوند. ما هیچ موقع نگفتیم که هفته بعد از این فناوری استفاده می‌شود. ما می‌خواستیم در چند ورزشگاه از فناوری VAR استفاده کنیم که فیفا اجازه نداد. آن‌ها گفتند که باید در تمام ورزشگاه‌ها انجام شود. متأسفانه تیم‌هایی که به این موضوع معترض هستند به جلسات نمی‌آیند.

رفعتی درباره صحنه‌های دیدار پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی و سپاهان مقابل پدیده، توضیح داد: پنالتی دیدار پرسپولیس و ماشین‌سازی درست بود که در این صحنه شدت کشیدن پیراهن توسط مدافع سفید بیشتر بود. درباره پنالتی بازی سپاهان و پدیده هم باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

او در واکنش به اعتراضاتی که پس از اشتباهات داوری توسط مدیران استقلال انجام شده، بیان کرد: سابقه آقای فتحی مشخص است ولی برخی افراد برای شناخته شدن به فوتبال می‌آیند. من همیشه در فوتبال بودم و آدم شناخته شده‌ای هستم. این فوتبال همیشه یک روز خوب و یک روز بد است ولی اگر بخواهیم شرط‌بندی را مطرح کنیم، قطعاً این مسائل در بین داوران وجود ندارند.

2051

نظرات کاربران
احسان
رفعتی کیه که میگه همه میشناسنم والا اولین باره اسمشو میشنوم. تو کیییی؟
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۸:۰۴
پاسخ
28
18
زانیار
استقلال با وار مخالفه چون ببشترین سود از داوری برده ولی باشگاه پرسپولیس همیشه گفته که کمک میکنه وار وارد لیگ بشه چون بیشترین ضرر رو دیده . اینه تفاوت. حالا استقلالیا 28 تا بازی دیگه رو ول کردن چسبیدن به یک اوت . هه
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹:۱۹
پاسخ
17
30
طوفان زرد
استقلالی های عزیز و امیدوارم تراکتوری ها هم این متن را بخونن مدیران تیم هاتون را قانع کنید از لیگ کنار بکشن. لیگ فقط یه تیم می خواد تا ده سال دیگه جام را بدن بهشون ما 15 تا تیم هم بریم یه لیگ برا خودمون بزنیم.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۵:۴۷
پاسخ
24
17
مصطفی ریحانی
دقت کنید گفت واسه وی ای ار کسی از تیم دولتی نیومد چرا؟چون دیگه نمیتونن بهونه بیارن
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹:۳۴
پاسخ
13
20
عشقم فقط استقلال
آقای رفعتی خودت میگی تصاویر صحنه رو نشان نمیده پس چطور شما میگی کاملا کار داورها درست بوده،ویا گفتی پای بازیکن بعد از ضربه روی خط بود اگه به چهت حرکت بازیکن و نوع ضربه زدنش رو ببینی متوجه میشی تو این حالت وقتی پای بازیکن بعداز ضربه روی خط باشه امکان نداره توپ از خط رد شده باشه،فقط ادعا داری....ادمین لطفا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸:۴۲
پاسخ
20
20
hadi
توازروتصویراهسته ام نمیتونی تشخیص بدی نمیدونم چطورریس شدی ریس که توباشی داوراتم اینامیشن خب افرین
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶:۵۱
پاسخ
69
56
یاشار
اقای رفعتی وقتی تو بازی تراکتور و پرسپولیس با وجود اثبات ریاضی و از طریق کامپیوتر می گفتند نه گل افساید بوده در حالیکه قانون میگه اگه شک کنی که افسایده یا نه باید گل اعلام بشه. از اون وقت به بعد من اهمیتی به نظر این اقا نمیدم چون وظیفشو پوشوندن اشتباهات داورانه. در مورد پنالتی سپاهان پدیده نظر نداد چرا چون مشخص بود پنالتی نبود. وقتی اشتباهات قبول نکنی چیزی درست نمیشه حتی var بیاد باز همین داورها میرن var کسی از فضا نمیاد اموزش صحیح داوری نیست و سطح داورها پایینه. سیستم var فایده نداره من بازی های ترکیه پیگیری می کنم اونجا قبلا مشکل فقط داور بود الان شده دو تا داور و کمک داور var هر روزدعواست. سر صحنه ها میگن این داور گرفت اون var گرفت داور به داور var چی گفت؟ من طرفدار تراکتورم تیمهای دیگه نتونستند از موقعیت استفاده کنند به همین خاطر بنظرم این اظهار نظرات به درد نمی خوره چرا استقلال نمی توه سایپا ببره یا تراکتور پیکان یا سایپا یا پارس و سپاهان جلوی تیمهای دیگه امتیاز داد فقط این وسط پدیده بهترین بازی ها کرد فقط چون طرفدار نداشت و سرمربیش فکرش پیش تیم دیگست نه پدیده قهرمان نشد.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸:۴۹
پاسخ
63
38
سعید لنگرود
آقایون استقلالی میگن نمیذارن تیم ما قهرمان بشه سوال اینجاست که بازی با پرسپولیس و تراکتور و پدیده که باختید مشکل داوری داشت یا زورتون نرسید؟وقتی شما خودتون نمیتونید بازی رو در رو با تیمهای مدعی رو ببرید دیگه چه انتظاری دارید.بازی با ماشین دقایق اول چشمی باید اخراج میشد و معلوم نبود چه بلایی سرتون بیاد اینو یادتون رفته.در آخر مطمئن باشین که داور های ما پاک هستن و اگه اشتباهی هم هست به خاطر سطح ضعیف داوری تو آسیاست و به هیچ وجه عمدی نیست و برای همه تیمها وجود داره و امیدوارم کمتر بشه ولی شک نکنید که با لیاقت ترین تیم برای قهرمانی پرسپولیسه که نوع بازی و شخصیت قهرمانیش این رو نشون داده.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰:۵۱
پاسخ
39
82
مستر
بله بازی با پیروزی باید پنالتی تکرار میشد.بازی با پدیده هم گل سالم تیممون رو افساید گرفتن.شما بهتره بری اول مطالعه کنی بد نظر بدی.در مورد جمله اخرت هم تیمی که تمام برنامش بکش زیرش و اوت دستیه شایسته گرفتن سهمیه هم نیست چه برسه قهرمانی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۶:۳۸
21
7
اس اس
معلومه توپ در هوا میاد روی خط اوت نشده. چرا وقتی هوادار یا باشگاه اشتباه میکنه کمیته ها جریمه میکنن پس از این به بعد کمیته انضباطی و اخلاقی فقط رای به عذرخواهی باشگاه بزارن به جای جریمه نقدی برای جیب خودشون.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۶:۵۱
پاسخ
37
25
عشقممم نیمار
اصا کلا هر صحنه داوری ک اشتباه داوری بوده .. برای شیش_پولیس صحیحه و برای عشق_تقلال ک ب ضررش بوده صحیح بوده و‌تصمیم درست داوری بوده ک اینطوری توجیه کنین ک شیش_پولیس با داوری قهرمان نشده :-P چقد از شیش_پولیس حمایت اخه ؟؟:-P
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۹:۵۵
پاسخ
68
27
سیانور
شما که یه قرن تو فوتبالی اون داور که پنجاه سال تو فوتبال اون توپ اوت شد،داور پشت دروازه اونجا چیکاره ست که کمک داور اوت میگیره؟فقط وظیفش کارت دادن به تبریزی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷:۴۳
پاسخ
34
22
حسام
اگر هزار دلیل و توجیه برای ارتکاب یک اشتباه بیاوری انگار هزارویک اشتباه مرتکب شده ای...این ادبیات و این لحن و این دعواهای این شکلی هم اصلا صورت خوشی نداره و نتیجه اش میشه همون اتفاقات تلخ در چند شهرستان که برای همدیگه رقم زدن! هر چیزی حد و حدودی داره.از جانب هر کی هم رعایت نشه باید باهاش برخورد بشه.واقعا باید مراعات کنند.به اشکالات و ایرادات کارشون هم در فضای آرام رزسیدگی کنند.چرا که مسایلی مثل اشکالات داوری بالاخره به همه ضرر می زنه.یا فساد و شرط بندی و ...به کل فوتبال لطمه خواهد زد.به هیچ وجه این اقایان درایت ندارد و بدون شکیبایی و با پرخاشگری موجبات صدمه زدن به روح فوتبال و ورزش میشوند.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۴:۰۴