رونالدو امشب سه رقمی می‌شود؟ / 100 برای 7

رونالدو امشب سه رقمی می‌شود؟ / 100 برای 7

8862
11:54
26 آبان 1398
کریستیانو رونالدو امروز می‌تواند به اولین اروپایی 100 گله تاریخ تبدیل شود.

به گزارش سایت نود، ستاره پرتغالی پنجشنبه با هت‌تریک مقابل لیتوانی در دیدارهای انتخابی یورو 2020 شمار گلهای ملی خود را به 98 رساند و حالا دو گل با 100 گل ملی فاصله دارد. اتفاقی که به احتمال فراوان امروز در بازی پرتغال-لوکزامبورگ رخ می‌ دهد. او اولین اروپایی خواهد بود که به مرز 100 گل می‌رسد و یک گام دیگر خود را به رکورد 109 گل علی دایی نزدیک خواهد کرد. 
رونالدو با روند فوق‌العاده گلزنی‌اش در سالهای اخیر زنگ خطر را برای دایی به صدا در آورد.  رونالدو 16 سال است که پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن دارد و 163  بازی ملی انجام داده است(14 بازی بیشتر از دایی). اوج‌گیری رونالدو در بازیهای ملی که از سال 2016 شروع شده به او کمک کرد تا در جدول گلزنان ملی تاریخ، پله به پله بالا بیاید. او حدود دو سال پیش وارد جدول 10 گلزن برتر ملی شد و در جام جهانی روسیه با گلی که به مراکش زد با عبور از پوشکاش به دومین گلزن ملی جهان و تنها تعقیب‌کننده دایی تبدیل شد.
فاصله شماره 10 و شماره هفت هم اکنون فقط 11 گل است، احتمالا امشب این فاصله یک رقمی خواهد شد. یورو 2020 شاید زمانی باشد که عنوان آقای گل جهان از دست دایی خارج شود و به رونالدو برسد. این بازیکن 34 ساله نشان داده علاقه ویژه‌ای به ثبت رکورد دارد و احتمالا به تلاش خود برای شکستن رکورد علی دایی ادامه خواهد داد. در جدول گلزنان ملی جهان پس از علی دایی(109 گل)، رونالدو(98 گل)، فرانس پوشکاش(84) در بین 10 گلزن برتر ملی جهان تنها یک بازیکن فعال دیده می‌شود.
رونالدو 34 ساله این فرصت را دارد تا به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شود که به 100 گل ملی می‌رسد. علی دایی در اواخر سال 2004 خود را از مرز 100 گل ملی عبور داد و سرانجام با ثبت 109 گل ملی، یک رکورد جاودانه خلق کرد. جالب اینکه دایی هم در 34 سالگی صدمین گل ملی‌اش را جشن گرفت. در زمان خداحافظی دایی از عرصه ملی در سال 2006 در بین بازیکنان فعال جهان هیچ بازیکنی در فاصله 50 گل با او هم قرار نداشتند و تصور می‌شد که این رکورد جاودانه باقی خواهد بود.
دایی در دوم دسامبر 2003 در بازی ایران و کویت یک گل زد و با رساندن گلهای ملی‌اش به عدد 85 از پوشکاش عبور کرد و به بهترین گلزن ملی جهان تبدیل شد. عنوان آقای گلی جهان حدود 17 سال است که در اختیار کاپیتان پیشین تیم ملی ایران قرارداد اما زنگ خطر برای پایان صدرنشینی شهریار به صدار در آمده است.
 

اختصاصی
نظرات کاربران
عرفان
ولی از همه اینا بگذریم از همه بهتر استقلالیان. یعنی با گلای رونالدو واسه هوادارای پرسپولیس کری میخونن..... البته چاره ای هم ندارن
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۲:۳۳
پاسخ
5
6
علیرضا
چقددوست دارین رکورددایی شکسته بشه درسته یکی ازدوفوتبالیست برتردنیایه به تیم های مطرح جهان گل زده ولی نبایدلحظه شماری کنیم برای شکستن رکورددایی
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۹:۰۷
پاسخ
14
24
راضیه
موافقم باهات امیدوارم این رکورد همیشه برای شهریار عزیزمون بمونه
۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۶:۲۴
3
4
آرش آذرپور
رکورد برای شکستنه ، یه روز هم میاد که یکی پیدا میشه و رکورد رونالدو رو میزنه . ضمنا به قول قدیمی ها یه سیب رو که بالا بندازی هزار تا چرخ میخوره تا به زمین برسه یه دفعه می بینی یه اتفاقی میافته که رونالدو هرگز گل 99 خودش رو هم نمیبینه
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱:۰۸
پاسخ
12
26
امیرحسین پرسپولیسی
این رکورد جاودانه باقی خواهد بود.
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲:۰۱
پاسخ
11
20
علی
الان ایرانه فعلی همراهه استاد ویلموتس با همین لیتوانی و لوکزامبورگ بازی کنه قطعا میبازه
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۲:۰۵
پاسخ
2
26
بانوی پیر
دایی افتخار فوتبال ایران هست در این هیچ شکی نیست. ولی همین الانشم رونالدو در آمار گلهایی که در بازیهای رسمی به ثبت رسیده از دایی جلو افتاده...یعنی تعداد گلهای دایی در بازیهای دوستانه بیشتر از رونالدوست. رونالدو از مجموع این 98 گل، فقط 17 گل در بازیهای دوستانه به ثمر رسونده و مابقی همه در بازیهای رسمی بودن. البته هستن کسانی هم که نزدیک به 60 درصد گلهاشون در بازیهای دوستانه به ثمر رسیده، اما طرفداراش میان واسه رونالدو کری میخونن :)
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۷:۴۳
پاسخ
37
68
مسعود
یه چیز بگو (جرارد) که خودت جواب خودتو نداده باشی...آخه وقتی بازیکن مورد علاقه ت تو قاره ای زندگی میکنه که واسه کوپاشون که سالی دو باربرگزار میشه میان از آسیا تیم می برن دیگه چه جای تیکه انداختن به رونالدو باقی می مونه! آره خب این مسی بوده که سه تا زده به اسپانیا، مسی بوده که یه تنه تیم رو برده فینال یورو، مسی بوده که جلوی سوئد یه تنه تیم رو برد جام جهانی، مسی بوده که کلی گل به هلند و تیم های دیگه زده...شایدم این رونالدو بوده که تو چن تا فینال کوپا هیچ کاری نکرده و پنالتی زده بیرون ورزشگاه! این رونالدو بوده که چهار سال پیاپی بازیهای حذفی لیگ قهرمانان تو زمین راه رفته و تیمش به فجیع ترین شکل ممکن حذف شده! این رونالدو بوده که جلوی خیرونا و لگانس و لوانته هتریک میکنه بعد جلوی تیم های گنده دست به کمر وامیسه تو زمین! در کل از ناراحتی شما بسیار مسروریم :)
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱:۳۵
5
5
جرارد
آره کاملا درسته تو بازیهای رسمی با تیمهای جزایر فارو.لیتوانی.لیخن اشتاین .ارمنستان.آذربایجان لوکزامبورگ و....تیمهای بسیار قوی زده.یعنی تو گوگل مپ هم نمیتونستی اسم این کشورهایی رو که پنالدو گل زده رو پیدا کنی.
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷:۴۸
21
26
حسین
امیدوارم بزنه تنهادل خوشی من این رونالدوست...
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۵:۵۶
پاسخ
80
98
راضیه
خدا شفات بده
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶:۰۷
52
63
حامد
نه اشتباه نکنید رونالدو در۴ جام جهانی گل زده اونجا دیگه لیتوانی لوکزانبورگ نبوده به تیمهایه بزرگی گل زده معمولا بیشترین بازیهایه ملی و گل ملی مال بازیکنانی از کشورهایه پایین فوتبال چون نوع بازیها و تعداد بازیها بیشتر.اما بعد مدتی فوق ستاره مثل رونالدو داره این رکورد میشکنه و گرنه خیلی ستاره ها بودن اما نتونستن تا ۱۰۰ گل برسن
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳:۱۱
پاسخ
37
105
راضیه
امیدوارم رکورد برای شهریار عزیزمون بمونه
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱:۵۷
پاسخ
110
71
قرمزززز
ربات پاره کنه D:
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷:۴۳
پاسخ
152
40
مجتبی
علی دایی و رونالدو با اون انگیزه و اراده ای که دارند اصلا قهرمانی و رکورددار بورن تو کل وجودشون هست و با تعداد گل جابجا نمیشه. همیشه دوسشون دارم هر دو نفرشون رو البته دایی مرد فراموش نشدنی بی نظیره
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴:۲۱
پاسخ
17
99
یک قدم جلو
اگه قرار بود و است. کسی رکورد دایی رو بزنه و میزنه. اون شخص رونالدو باشه. به هر حال، بیست سال دیگه دایی رو با رونالدو مقایسه میکنن، یا برعکس.
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷:۰۲
پاسخ
19
80
King Ronaldo
خود این صد گله شدن هم یک رکورده در اروپا محسوب میشه که رکوده جهانی هم بعدش میزنه
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱:۳۱
پاسخ
18
83
Ebi
کریست قطعا به رکورد 120 گل ملی خواهد رسید مسابقات یورو مقدماتی جام جهانی و جام جهانی2022
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۵:۱۷
23
79
ایمان
ملاحظه فرمودید؟ ایشان با کمک از لیتوانی و لوگزامبورگ رکوردشکنی می کنند. حالا باز هم علی دایی را به مالدیو ربط بدهید و مسخره بازی در بیاورید!
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸:۳۵
پاسخ
62
120
محمد
در جواب من می نویسم بارسلونا، شما بخونید مافیا!! پاسورهای تیم ایران درجه یک و پاسورهای تیم پرتقال درست حسابی نیستند؟؟؟ عزیزم پرتقال بدون رونالدو توو فینال فرانسه رو برد و قهرمان شد!! بدون رونالدو توو لیگ ملت های اروپا به فینال رسید!! قطعا موقعیت سازی در تیم پرتقال بهتر از ایران انجام میشه.
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۵:۱۵
32
28
من می نویسم بارسلونا، شما بخونید مافیا
همین لیتوانی و لوکزامبورگ که میگی، اگه با ایران بازی کنن یه تساوی 0-0 می گیرن، پس تیم های درجه 3 آسیایی رو با تیم های درجه 3 اروپایی مقایسه نکن. تازه شم، کریس الان 10 ساله که تو تیم ملی تنها ستاره تیمشه و حتی یه پاسور درست حسابی تو تیمش نیست و تمام کارهای مربوط به گلزنی رو خودش تنهایی انجام میده. علی دایی واقعاً یه اسطوره برای تمام ما ایرانی هاست، ولی کلی پاسور درجه یک مثل مهدوی کیا و عزیزی و... کنارش بودن.
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۵:۲۵
48
58
Ebi
عزیزم،، ما کلا تو سه تا جام جهانی اخیر 2006 آلمان 2014 برزیل و 2018 روسیه 5 تا گل زدیم که یکیش (اشتباه var) و یکیش گل بخودی (گل به مراکش) بود ولی رونالدو تو یک بازی تو جام جهانی فقط 3 تا به اسپانیا زد!!!!!! بازم میخای مقایسه کنی؟؟؟؟ بعید میدونم چاپ شه ولی امییییییییید دارم ادمیییین
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳:۵۳
26
72
عبآس
شما چرا حرص میخوری؟؟
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹:۰۲
10
38
arash
با سلام علی دایی و مسی و رونالدو و علی آقا پروین پا طلایی همگی از افتخارات فوتبال جهان هستند
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷:۰۹
پاسخ
99
42
احسان
علی آقا پروین رو خوب اومدی خخخخخ
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰:۳۸
11
46
مهدی
علی اقا پروین ؟!!!!!!!!!!!!!!!
۲۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹:۳۸
17
76