زنگ خطر برای دیوار تیم ملی؛ 3 گل از 4 گل

زنگ خطر برای دیوار تیم ملی؛ 3 گل از 4 گل

23673
19:21
21 خرداد 1398
پورعلی‌گنجی هم مانند هر بازیکن دیگری روزهای بدی دارد و گویا چند بازی اخیر با روزهای بد شماره 8 تیم ملی مصادف شده است.

به گزارش وب‌سایت نود، این روزها که پورعلی‌گنجی به عنوان یک مدافع مستحکم و مطمئن در قلب خط دفاعی ایفای نقش می‌کند کمتر کسی به خاطر می‌آورد که او زمانی هافبک دفاعی بوده و با یک تغییر پست تبدیل به دفاع وسط شده است. او یکی از بهترین مدافعان ایران در سال‌های اخیر بوده که خیال مربیان تیم ملی را تا سال‌ها از یکی از کلیدی‌ترین پست‌های تیم ملی راحت می کند. با این حال او هم مانند هر بازیکن دیگری روزهای بدی دارد و گویا چند بازی اخیر با روزهای بد شماره 8 تیم ملی مصادف شده است. امروز هم روی گل کره، رد پایی از او دیده می‌شد. پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های آسیا با یکی‌، دو اشتباه کمی متزلزل‌تر از قبل نشان داده بود. اشتباهاتی که البته با پوشش دفاعی تیم ملی منجر به گل نشد و طبعا از آنها خاطره‌ای به جا نمانده است. این اشتباهات کوچک که کمتر خود را نشان داده بود در بازی با ژاپن که با دو اتفاق ویژه هم همراه بود یقه ایران را گرفت.

در صحنه گل اول ایران، پورعلی‌گنجی مانند بقیه بازیکنان توپ را رها کرده و به سمت داور می‌دود اما تفاوت او با بقیه این است که به عنوان دفاع وسط که وظیفه یارگیری با مهاجم ژاپنی‌ها را داشته دیرتر از بقیه به محوطه جریمه برمی‌گردد. به همین دلیل نقش او در این اتفاق برجسته‌تر از بقیه می‌شود. در همان بازی هم که گویا شانس با شماره 8 یار نیست توپ به دستش برخورد می‌کند و یک پنالتی را هم به نام او ثبت می‌کند. بعد از فراموش شدن آن بازی دور جدید بازی‌های تیم ملی باز هم با یک اشتباه که تقریبا آن را می‌توان به نام پورعلی‌گنجی نوشت گل حریف ایران به ثمر رسید. 

این اشتباهات نمی‌تواند توانایی‌های مدافع تیم ملی را زیرسوال ببرد اما توالی آنها در صورت ادامه کمی چهره همیشه مطمئن او را دچار خدشه خواهد کرد. اتفاقی که در روزهای پوست‌اندازی خط دفاعی و جدایی با تجربه‌ها و تغییر احتمالی سبک بازی تیم ملی نگرانی‌ها را بیشتر خواهد کرد. حضور در لیگ قطر برای بازیکنان ایرانی بیشتر اوقات با خاطرات خوبی همراه نبوده است و یکی از بهترین مدافعان حال حاضر فوتبال ایران برای دچار نشدن به سرنوشت دوستانش کار سختی پیش رو دارد.

30388

نظرات کاربران
بیا تو رمشک
وقتشه سید سخره و شجاع وارد شن
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۵:۲۷
پاسخ
87
77
یوسف فرهنگ
الان بنظرم شجاع و مجید حسینی دو زوج خوبی برای تیم ملی میتونن باشن
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۰:۳۹
پاسخ
39
93
علیرضا م.
به نظر من تنها مشکل اینه که هنوز پورعلی گنجی نه با حسینی و نه به خصوص با کنعانی زادگان هماهنگ نشده... و مهم تر از اون شاید هنوز بهشون یه اعتماد کامل نداره، چیزی که قبلا نسبت به زوج هاش در خط دفاع داشته. چاره اش هم فقط بازی های تدارکاتی بیشتره تا شناختشون از هم بیشتر بشه و احساس نکنه باید جور همه رو بکشه و بتونه باهاشون هماهنگ بشه و اعتماد کنه.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۰:۳۰
پاسخ
5
55
ابراهیم
مرادمند دفاع تیم پدیده باید دعوت بشه
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰:۴۵
پاسخ
30
16
مهدی
شجاع و منتظری به نظرم الان بهترین مدافع های ایران هستند .
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۰:۰۴
پاسخ
41
86
کیروش کبیر
دوستان و طرفداران تیم ملی لطفا از مقایسه کیروش و ویلموتس دست بردارین. نام کاربریم مشخص میکنه چقدر عاشق کیروشم چون از خیلی هامون بیشتر به فکر تیم ملی بود و شخصیت و اعتماد به نفس رو برامون به ارمغان آورد ولی الان مربیمون ویلموتس هست و باید از ویلموتس حمایت کنیم و بزاریم با آرامش کارش رو بکنه و در ضمن قدردان زحمات کیروش هم باشیم.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۶:۰۲
پاسخ
39
119
ebi perspolis
این رامین رضاییان واقعا بدرد تیم ملی نمیخوره..از لحاظ فنی خیلی خوبه ها ولی از لحاظ اخلاقی واقعا مشکل داره.با کوچکترین خطا فورا عصبی میشه به داور یا بازیکن حریف حمله لفظی یا فیزیکی میکنه مطمئنم اگه همینجور ادامه بده برای تیم ملی گرون تموم میشه باید مربیان بهش تذکر جدی بدن که اخلاقشو عوض کنه و گرنه ووریا غفوری بهتره جایگزینش بشه لیاقتشم داره هم از نظر فنی هم از نظر اخلاق و رفتار.شجاع هم با تمام خوبیهای دفاعیش اخلاقش بده پرخاشگره تیم ملی جای اینجور بازیکنا نیست حالا هرکسی باشه اول اخلاق شرط باشه
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵:۲۹
پاسخ
58
94
Ali۳۳۳۳
یکی از دلایلی که عملکرد فنیش افت کرده اینه که در انتخاب تیم الویتش پول بوده یعنی بجای اینکه خودشو در لیگ های اروپایی محک بزنه بازی در لیگ های درجه ۳ قطر رو انتخب کرده
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۶:۳۸
پاسخ
13
91
Yasin
السد میشه لیگ درجه ۳ قطر؟؟؟؟ قطر قهرمان آسیا شده
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۹:۴۲
27
17
Perspolis
فقط سید جلال و شجاع
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۶:۰۵
پاسخ
99
207
ممد نبودی
سید جلال رو موافقم ولی شجاع اصلا. اصلا در حد تیم ملی نیست و نخواهد بود.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵:۱۸
95
37
Overmars
بی جهت نبود السد گذاشت بره
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۲:۵۳
25
35
6*4
کسی به سرمربی خط میده یا واقعا بازیای آخر فصل رو ندید?نمیتونست شجاع رو دعوت کنه?
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۰:۳۷
پاسخ
91
176
مصطفی
بزار ویلموتس خوب بازیکنان رو بشناسه شک ندارم خط دفاع مستحکم خواهد شد چون واقعا اشتباهات فردی امروز ربطی به مربی نداشت زمان کیروش هم دیدیم چقدر بد بود حتی اون بازی با کره 2014 کلی اشتباه کردیم و شانس اوردیم گل نخوردیم! دفاع ما مقابل تیمای ضعیف نتیجه داده ولی نگاه کنید توی ازادی از ازبک گل خوردیم! بازی هجومی خودش یک نوع دفاع هست
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۸:۴۶
پاسخ
19
123
احمد
بعد از عمری تیم ملی فوتبال بازی کرد راحت شدیم از اون فوتبال کسل کننده.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۶:۲۱
پاسخ
38
179
قاسم نوروزی
نه اینکه پرسپولیسیم بگم ولی جای شجاع تو تیم ملی خالیه واقعا.الان تو پرسپولیسم شجاع سید جلالو جمع کرده.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۳:۴۶