سبقت پرسپولیس از استقلال/ کنعانی‌زادگان صد و پانزدهمین گلزن لیگ‌برتری قرمزها

سبقت پرسپولیس از استقلال/ کنعانی‌زادگان صد و پانزدهمین گلزن لیگ‌برتری قرمزها

16791
12:36
27 شهریور 1398
محمدحسین کنعانی‌زادگان با گلزنی برابر صنعت نفت آبادان صد و پانزدهمین گلزن تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر لقب گرفت تا این تیم بیشترین گلزن را در تاریخ این مسابقات داشته باشد.

به گزارش وب سایت نود، استقلال دارای بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر و پرسپولیس صاحب سومین خط حمله موفق ادوار این رقابتهاست. این دو تیم تا پایان هفته دوم  لیگ نوزدهم بیشترین تعداد گلزن را در تاریخ مسابقات داشتند و 114 بازیکن برای دو تیم گل زده بودند. در بازی هفته سوم پرسپولیس مقابل صنعت نفت، گره بازی توسط حسین کنعانی‌زادگان باز شد این بازیکن برای نخستین بار در دوران بازی در لیگ برتر از پشت محوطه جریمه موفق به گلزنی شد تا صد و پانزدهمین گلزن تاریخ پرسپولیس لقب گیرد. به بهانه این رکوردشکنی تیمهایی که بیش از صد و کمتر از ده گلزن در تاریخ لیگ برتر داشتند مرور شده است.
پرسپولیس با 115 گلزن
همان طور که اشاره شد، پرسپولیس بیشترین گلزن را در تاریخ لیگ برتر دارد. اولین گل پرسپولیس در تاریخ این مسابقات را رضا جباری در دیدار هفته نخست لیگ اول برابر فولاد به ثمر رساند. مهدی طارمی با 45 گل بیشترین گل را برای این تیم وارد دروازه حریفان کرده است.


استقلال یک گلزن کمتر از پرسپولیس
استقلال صاحب بهترین خط حمله تاریخ لیگ است و 114 گلزن در تاریخ این مسابقات دارد. علی موسوی که تک گل این تیم برابر برق شیراز در هفته اول لیگ نخست به ثمر رساند اولین گلزن تاریخ این تیم است. آرش برهانی با 79 گل، بهترین گلزن تاریخ این تیم است. استقلال در این فصل بازیکنان جدید زیادی به خدمت گرفته است و این احتمال می‌رود که این رکورد را از پرسپولیس پس گیرد.


پیکان سومین تیم ایران
بعد از پرسپولیس و استقلال، پیکان قرار دارد. هرچند که پیکان در 4 دوره لیگ برتر غایب بوده و کارنامه چندان درخشانی ندارد ولی گلهای این تیم توسط بازیکنان مختلفی به ثمر رسیده و این تیم 110 گلزن دارد. در دیدار پیکان با استقلال رشت در لیگ اول، در دقیقه 20 علی اصغر مدیرروستا از روی نقطه پنالتی نخستین گل تاریخ مسابقات را به نام خود ثبت کرد که اولین گل پیکان در لیگ برتر محسوب می‌شود. محمدرضا طهماسبی با 32 گل، بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است.


فولاد خوزستان اولین تیم شهرستانی
در تاریخ لیگ برتر فولاد خوزستان 108 گلزن دارد. گل بهنام سراج برابر پرسپولیس در لیگ نخست، آغازگر گلزنی نماینده خوزستان در لیگ برتر بود. لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی این تیم با 37 گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است.


نارنجی پوشان و طلایی‌پوشان در کنار یکدیگر
سپاهان که یکی از تیم‌های پرافتخار تاریخ لیگ برتر است، 103 گلزن در تاریخ این مسابقات دارد. عماد رضا با 59 گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه است و محمود کریمی اولین گل تاریخ این باشگاه را به ثمر رسانده است.
پیروزی پرگل سایپا مقابل نساجی، دو گلزن جدید به فهرست گلزنان تاریخ این باشگاه اضافه کرد تا سایپا در کنار سپاهان 103 گلزن داشته باشد. کریم انصاری‌فرد بهترین گلزن و محمد مومنی نخستین گلزن تاریخ این باشگاه است.


فقر گلزن
در تاریخ لیگ برتر، 4 تیم هستند که تعداد گلزنشان تک رقمی است که هیچ کدام از این تیمها بیش از یک دوره در لیگ برتر حضور نداشتند. گل گهر سیرجان که در این فصل، اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند با 2 گلزن، کمترین گلزن را در تاریخ این مسابقات داشته است. استقلال رشت با 8 و شهید قندی یزد و پیام خراسان با 9 گلزن دیگر تیم‌هایی هستند که کمترین گلزن را در تاریخ مسابقات داشته‌اند.
 

نظرات کاربران
تپه نشین بی افتخار
پس تراکتور چی؟؟؟ما تپه نشینهای یادگار اصلا این آمار را قبول نداریم.همش پرسپولیس پرسپولیس.درسته که ما 10سال لیگ برتر نبودیم ولی رکورد دست ماست.چون پیج433یه عکس از یادگار امام و تپه های اطراف گذاشته.تا آخر فصل رو تپه ها میشینیم تا افتخار کسب کنیم.ادمین بچاپ لطفا
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۳:۴۶
پاسخ
13
19
طوگاد
حالا پرسپولیسیا ستاره دومو میتونن بزنن!
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۰:۳۰
پاسخ
81
75
ستارگان سرخ ایران
درود بر کمپانی ایران حسین کنعانی زادگان
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱:۴۹
پاسخ
103
46
قشقایی کبیر
تا دو روز پیش که بهش فحش میدادین ...
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۲:۱۹
50
67
شازده آبی
قرمزا این همه تلاش می کنن.... جعل می کنن .... حمایت میشن ..... شعار هرچی‎برانکوبگه سر میدن ..... اما هنوز دارن بعضی رکوردای مارو پشت سر میزارن ...... فک کن اگه حمایت نمی شدین باید با "گل‎ریحان" کری می‎خوندین ...... قابل توجه قرمزا>>>>>>>>>>> استقلال ســــروره
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳:۴۹
پاسخ
46
191
سامان نراقی
کدوم سروری، وقتی چهارساله که رنگ صدر رو ندیدی دیگه کری خوندنت چیه ، ضمنا وقتی الان داری به پرسپولیس تهمت میزنی که با حمایت وزارت و فدراسیون موفقیت کسب کرده پس صد در صد تیم پنچر خودتون هم با دستهای پشت پرده و حمایت فدراسیون وقت و نظر ویژه داوران وقت موفقیت های خودش را بدست آورده ، به قول پیشکسوت خودتون ما با تیم یازدهم کری نداریم ، شما برید با تیم علی منصور که همسایه شماست در رتبه دوازدهم کری بخونید :)
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵:۴۱
151
4
بعد از منچستر ...خخخ
پس تیراختور چی؟
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹:۱۸
پاسخ
22
118
M4ster
شما برید به تیشرت های دست دوم ادیداس افتخار کنید
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹:۱۱
7
95
ایمان۰۴
البته کنعانی وقتی تو استقلال بود و روزی چندتا پست ضد پرسپولیسی کری خونی شدید باهاشون داشت یه گل به خودی به استقلال زد اون تکلیفش چی میشه!؟
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۸:۱۴
پاسخ
6
149
عابدینی: پرسپولیس را با لابی قهرمان کردم
دوغتو بنوش جعل پولیسی بی افتخار حسرت به دل ... چهار دربی پشت سر باختید و با چشم گریون برمی‌گشتید خونه ... تو تاریخ دیگه تکرار نمیشه خودتو گول نزن
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳:۳۷
3
130
قلع نوی:استقلال را من از دسته۳ بالا آوردم
این دسته ۳ ای های ۶ تایی ( داخلی و بین المللی ) که ۲ بار خودمون ۴ تاییش کردیم و ایمون زاید در ۱۰ دقیقه نابودشون کرد جز در مقوله ادعا تو هیچ چیزی بالاتر نیستن! بابا اینا به دروازه بانی که تو ۴۸ دقیقه ۶ تا بهش زدن میگن عقاب!!! دیگه تا تهش برو .. اینا سنگین ترین و ننگین ترین شکست تاریخ معاصر ایران و ایرانی رو در اسیا رقم زدن ( العین ۶-۱ استقلال ) ولی به خودشون میگن متخصص اسیا .... پرسپولیس بهترین و غرورامیزترین نتیجه یک‌تیم ایرانی رو در اسیا گرفته ( پرسپولیس۶-۱ الشباب ) تا حالا دیدین ادعا کنیم؟ با اینکه فینال ACL رفتیم نه کوپا امجدیه!!!! استقلال برای ما چیزی نیست جز یک همسایه پر سر صدا که اول هرفصل با خرید بازیکنای میلیاردی کری میخونه و اخر فصل شاهد جشن قهرمانی و افزایش جامهای ماست .....
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۳:۱۸
172
14
4 یا 6؟ مساله این است
خالق 4 در کمتر از 4 فصل با 45 گل. یه بازیکناییم هستن که افتخارشون بازی در لیگ الامارات و القطر
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴:۲۰
پاسخ
166
18
پسر آبی
واقعا نمیدونم منظورت از خالق 4 کیه. تا جایی که یادمه 4 بعد از 4 تا برد مسابقه رسمی بود. اگر منظورت مظلومیه که کمتر از 4 فصل با 45 گل رو دیگه کلا نامفهومه. اگه منظورت طارمی که نه 4 تا گل تونسته بزنه و نه چیزی خلق کرده. البته از اسمت معلومه کلا ذهنت فقط درگیر همین 4 یا 6.
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۴:۴۹
6
104
فقط یوونتوس
مث یه بتن میمونه کمپانی
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰:۵۰
پاسخ
135
16
آبی ترین آبی دنیا
آرش برهانی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر هستش به کوری چشم حسودان تنگ نظر
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶:۳۳
پاسخ
6
240
hb
پدر بزرگ منم این همه توی لیگ و مخصوصا توی اس دق لال می بود از آرش بیشتر گل میزد فک کنم آمار دروازه خالی که گل نزده بیشتر از گل هاش باشه
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸:۳۲
84
28
استقلال
سجاد آقایی و شیخ دوتا گل میزنن رکورد رو پس می گیریم .
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶:۳۰
پاسخ
2
207
Red fighter
سجاد آقایی همونه ک گل مساویو خوردید داشت میخندید شیخم همونه ک پیشکسوتاتون گفتن باید بره بسکتبال بازی کنه؟
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱:۲۶
12
1
ستارگان سرخ ایران
شیخ یه شوت نمی تونه بزنه می خواد به پرسپولیس گل بزنه!!!!!!!؟!!!!؟!!
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰:۵۳
91
1
میثم مقدم مشهد
شیخان که مصدوم نمیرسه سجاد آقایی هم در حدی نیست که بخواد گل بزنه اونم توی دربی .... ولی اون طرف قراره ۴تا گل دریافت کنی و بازم داخل غار بازیها و دنبال کنی...‌