ستایش المیادین از سرخ پوشان تهرانی/ پرسپولیس مروارید فوتبال ایران

ستایش المیادین از سرخ پوشان تهرانی/ پرسپولیس مروارید فوتبال ایران

18733
09:50
29 فروردین 1398
سایت المیادین لبنان در گزارشی به بررسی پرسپولیس پرداخت و این تیم را مروارید و تاج فوتبال ایران دانست.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از ایسنا، المیادین لبنان نوشت: مردم ایران عاشق فوتبال هستند. تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های فوتبال در این کشور با تاریخی درخشان در فوتبال آسیا هواداران زیادی دارند. تا جایی که تحقیق اخیر CIES هم نشان داد که پرسپولیس از نظر تعداد هوادار از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در فوتبال جهان در رده ۴۹ قرار دارد تا جایی که میانگین حضور هوادار برای این تیم 36.025 نفر برای هر دیدار است.

پرسپولیس این تیم پر هوادار چه تیمی است؟ پرسپولیس سرشناس‌ترین باشگاه فوتبال ایران است. کسی که فوتبال ایران را دنبال می‌کند می‌داند که اسم سابق پرسپولیس پیروزی بود. باشگاهی که سرشناس‌ترین ستاره‌های فوتبال ایران را مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی کریمی و احمدرضا عابدزاده را معرفی کرد. الان در پرسپولیس هم علیرضا بیرانوند بهترین سنگربان فوتبال آسیا بازی می‌کند همچنان که سیدجلال حسینی بازی می‌کند. مهدی طارمی (الان در الغرافه است) هم در این تیم بازی می‌کرده است.

پرسپولیس مروارید و تاج فوتبال ایران است تا جایی که با ۱۱ قهرمانی در لیگ رکوردار است و الان هم در صدر جدول رده بندی لیگ ایران جای دارد و نایب قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا هم است. بر اساس آمار و ارقامی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، پرسپولیس پرطرفدارترین تیم قاره آسیا است. وقتی از آسیا صحبت می‌کنیم منظور ما از منطقه‌ای است که پر جمعیت ترین کشورها را دارد. تا جایی که چین حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت دارد و طبیعی است که میزان محبوبیت هر تیمی نسبت به تیم دیگر و نسبت به جمعیت کشور دیگر متفاوت باشد.

پرسپولیس تنها تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است که در ۴ دیدار خود ۱۰۰ هزار هوادار داشته است و همچنین در ۲۰ بازی پر تماشگر تاریخ لیگ قهرمانان آسیا ۱۱ بازی به این تیم تعلق دارد. چه بسا این آمار به خاطر برگزار بازی‌های پرسپولیس در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی باشد. آمار نشان می‌دهد که پرسپولیس در ایران ۴۰ میلیون هوادار دارد. هر چند که این آمار غیر رسمی است اما با توجه به اینکه پرسپولیس تیم طبقه کارگری در ایران است به نظر می‌رسد که قابل باور باشد.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران اینگونه درباره تأثیر هواداران پرسپولیس سخن می‌گوید: انگار پرسپولیس در آزادی تن به شکست نمی‌دهد. حاضران در آزادی شرایط را برای هر حریفی سخت می‌کنند. به خوبی می دانم که آنها چگونه بازیکنان را تشویق می‌کنند و به آنها روحیه می‌دهند. وقتی تیم به مشکل می‌خورد هواداران به بازیکنان روحیه و انگیزه می‌دهند و این باعث می‌شود که پرسپولیس متفاوت‌تر از دیگر تیم‌ها باشد.

پرسپولیس فراتر از یک باشگاه است. آنها نخستین دانشگاه ورزشی را در ایران در سال ۲۰۱۳ تأسیس کردند و مهدی مهدوی کیا نخستین دانشجوی این دانشگاه است. همچنان که این باشگاه ایرانی کانال تلویزیونی به نام پرسپولیس تی وی دارد و چندین رستوران هم به نام پرسپولیس در ایران دارد. زیبا است که در منطقه ما باشگاه پرطرفدار و حرفه‌ای مانند پرسپولیس وجود دارد و این نشان از پیشرفت ایران می‌دهد.

1870

نظرات کاربران
بهنام نوری
احسنت تمام کرد همه چی رو پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا عشق پرسپولیس وبس
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۵:۴۸
پاسخ
3
57
ebi perspolis
پرسپولیس متعلق به طبقه کارگری جامعه هست یعنی یک تیم کاملا مردمی.از بیست بازی پرتماشاگر اسیا یازده بازی متعلق به پرسپولیس است.اولین دانشگاه ورزشی در اسیا متعلق به پرسپولیسه.ولی حیف در اروپا همه از استقلال حرف میزنن...دو ستاره در اسیا با انجام ده بازی حسرت پرسپولیس است...استقلال شیر ایرانه (((العین))).استقلال پرافتخارترین تیم ایرانه (((دسته سه))) رکورددار جام حذفی (((فینال پارسال و ...))) رکورددار دربی (((فرار به ترکیه و سه دربی ناتمام به نفع استقلال))) ارزش یک ستاره در اسیا با سه بازی از یک ستاره بخاطر ده قهرمانی لیگ و سیصد بازی بیشتره (((چهارجانبه امجدیه))) بعد میگن چرا پرسپولیسی شدی اخه چی بگم از علی کریمی مارادونای اسیا بگم؟از علی دایی اقای گل جهان بگم؟از مهدوی کیا موشک اسیا بگم؟از عابدزاده عقاب اسیا بگم؟از علی پروین اسطوره فوتبال ایران بگم؟از شش تا گل و چهارتا گل دربی بگم؟شما به چی مینازی بگو ماهم بدونیم ادمین بچاپ ممنونم
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۴:۳۶
پاسخ
14
178
Manam
داداش یواش له کن درسته رقیبیم ولی هممون هموطنیم ( رامین رضاییان )
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹:۴۱
4
41
Red⭐Boy
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است :))) «پرسپولیس» غول فوتبال ایران و آسیا
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۲:۱۷
پاسخ
7
156
استقلال
ای اف سی هم استقلال رو تیم دو ستاره ایران اعلام کرده .
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۴:۵۰
پاسخ
138
14
تراکتوریم
از اینکه از یک تیم کشورم تعریف و تمجید کرده، واقعا لذت بردم. درود بر تمامی تیمهای ایرانی.
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳:۵۰
پاسخ
5
155
FBI
این منبع کاملا نادرسته از نظر تعداد تماشاگر هم متعلق به باشگاههای چینی و عربستانی است یه سری به منابع معتبر بزنید! باز خوبه خودشون میگن ۳۰ میلیون این میگه ۴۰ میلیون!!!! اخه ما حداقل ۲۰ میلیون زن و بچه و نوزاد و پیرمرد و سایر ورزشها داریم که فوتبالی نیستن حالا طرفداران سایر تیمها هم بماند ....این چه آمار کذبیه
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۴:۲۶
پاسخ
318
30
پرسپولیسی گرگان
خخخخخ عربستان کل جمعیتش سی میلیونه
۳۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۶:۴۱
0
31
پرسپولیس نساجی میلان
تو عربستان که کلا ۳۰ میلیون جمعیت هست...و الاتحاد الاهلی الهلال و النصر...طرفداراشون متفاوتن...و در چین هم دو قطبی نیست و مردم شانگهای طرفدار گوانگژو یا پکن(بیجینگ) گوان نمی شن...تو ایران فقط دو قطبی وجود داره
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴:۰۹
3
103
صمد
تو درست میگی!!!!!!
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۷:۲۹
4
65
رضاا
اصلا چین ورزشگاه صد هزار نفره داره؟؟؟ یا اصلا عربستان ورزشگاه صد هزار تایی داره؟؟؟
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۲:۱۶
4
86
علی
کافیه یه نگاه به آمار منفی و مثبت کامنتت بندازی .تاماااام
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۶:۲۴
2
76
Ali
الان همین متنو درباره استقلال زده بود میومدی کامنت میذاشتی: به به و چه چه
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱:۵۲
3
85
عباس
بالاتر از تاج مگه داریم قابل توجه طرفدارای مروارید اخه مرواریدا خخخخ
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۹:۱۸
پاسخ
259
30
سرخ ترین
فقط یک پرسپولیسی میدونه که اینها همه تنها20% از ظرفیت و پتانسیل های پرسپولیس هست و جا برای پیشرفت و استفاده از این سرمایه زیاده
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵:۵۱
پاسخ
13
253
پرسپولیس خسته(یازده گلادیاتور)
المیادین لبنان پرسپولیسی نمیخوایم نمیخوایم.جالبه که هرسایتای ورزشی ومعروفت ترین نظرسنجیا ،هرشبکه ورزشی هرکشوری و سایتاش از بزرگی پرسپولیس وپرهواداربودنش میگن این استقلالیا ی بهونه میارن بلاخره.حتی المیادینم میدونه ک پرسپولیس یک تیم مردمیه.من قبلا چن مقاله دیگه ازهمین سایتالمیادین خوندم که قبلا به تیم ملی ایران واسطوره های ایران مقاله نوشته بود لازم ب ذکره ک المیادین یکی ازمعتبرترین وبین المللی ترین روزنامه وسایته.یه نکته جالب ک تو اسطوره های ایران نوشته بود۹۰درصدبازیکناپرسپولیسی بودن.تنها کسی ک توش نبود فرهاد مجیدی بودخخخخ.من موندم اینا چجوری اسطوره میدن بیرون.نکنه بعدا پاتوسی بشه اسطورتون.
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴:۲۷
پاسخ
18
196
ایران زمین
چه متن زیبا و درستی. درود بر نویسنده المیادین و درود بر سایت 90
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۲:۱۷
پاسخ
16
219
عشقممم نیمار
اگ این سایت لبنانی می اومد و‌میفهمید ک شیش_پولیس ..جامایی ک‌کسب کرده ..چجوری کسب کرده ..(مث جام پیک موتوری )فک کنم ..نظرش عوض میشد :-) در ضمن این سایت لبنانی ..فک‌کنم امار ای اف سی ک پر تماشاگرترین تیم اسیا در فصل قبل لیگ اسیا زده بود ک‌عشق_تقلال بود ..توجه نکرده وگرنه در پر هوادار ترین تیم ..نظرش عوض میشد :-P در ضمن ایکاش این سایت لبنانی ایکاش میفهمید ک‌ این بازیکنایی ک گفته از شیش_پولیس رفتن اروپا .. یکیشونم از اکادمی شیش_پولیس رشد نکردن و‌ب اروپا مستقیم ..نرفتن ..:-) راستی .. فک‌کنم ایندسایت لبنانی.. عشق_تقلال ک پر افتخارترین تیم اسیاو‌ ایرانه رو‌ کلا یا نمیخاسته ببینه یا نمیدونه چنین تیمی وجود دره ..وگرنه نظرش درباره تاج و‌ مروارید واقعی ایران‌و‌اسیا ..عوض میشد :-)
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۵:۲۹
پاسخ
256
18
reza
داداش ما راضی نیستیم موفقیت های تیممون انقدر بسوزونتت
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲:۰۰
0
33
مهدی ج پرسپولیسی
خودت فهمیدی چی نوشتی؟! عشق ... شیش ... خخخ... این سایت تازه اشاره نکرده پرسپولیس چندین تا نتیجه شیش بر صفر داشته که یکیش شیشتقلاله! نمیدونم چرا باورشون نمیشه که تو تمام نظرسنجیا سایتا پرسپولیس بالاترین رایو میاره... جامایی که قبل لیگ برتر پرسپولیس اورده یه چندتا هم شیشتقلال اورده که اگه اونارو حساب نکنن کلا شیشتقلال سه بار قهرمان شده! جام آسیایی که نگم براتون که فوتبال چهارجانبه با لیگ قهرمانان آسیا خیلی فرق داره! تونستید اینجا بیاید فینال .... یه خرده اگه واقع بین باشین خودتونم به بزرگی پرسپولیس پی بردین خودتونو نزنید کوچه علی چپ ... بسه دیگه
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷:۳۰
0
30
ali
چقدر بیچاره --عزیزمن وقتی که از دو قهرمانی استقلال در آسیا مینویسند که به به وچهچه می کنی ومیگی حقیقته اما از پرسپولیس همه اش به نظر جنابعالی دروغه --کنفدراسیون پرسپولیسی وفیفا پرسپولیسی نمیخوام
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴:۴۷
1
76
سید118
همه عالم و دنیا عشقپولیس رو بهترین تیم ایرانی و پرهوادارترین تیم آسیا و ایران میدانند اما استقلالی های متوهم این امار و برتری رو متعلق به خودشون میدونند :)
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۲:۵۶
پاسخ
15
319
عشقممم نیمار
منم راحت میتونم برم ب مدیر یه سایت خارجی ..مقداری دستمزد بدم و بهش بگم درمورد تیم محل زندگیم ..مطلب رویا پردازانه بنویسه :-) واقعیت با اسید هم نمیشه پاک کرد :-)
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷:۰۷
100
2
A.D
مرجع داغون‌تر از این نبود. داخل خود این خبر اومده که این آمار غیررسمی هست. اسم پرافتخارترین و پر تماشاگرترین تیم ایرانی را از سایت AFC بخونید.
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱:۴۱
پاسخ
308
25
علی
چطور اونجا که Afc ستاره ها و قهرمانی های تقلبی شما رو به رسمیت نمیشناسه امارش رو قبول ندارین؟!!!! اما اینجا منبع شما میشه Afc??
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۰:۱۹
1
69
میلاد6666666666
چرا همه دنیا پرسپولیسین و ضد استقلال حتما کار وزیر بوده که اینو نوشتن.
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶:۵۱