سه قربانی و یک متهم؛ معمای استقلال

سه قربانی و یک متهم؛ معمای استقلال

45135
18:59
30 شهریور 1396
قلعه‌نویی از باند مخوف گفت. مظلومی از آنهایی گفت که در شب دربی به منزل فرهاد مجیدی رفتند تا او را سرمربی کنند

وبسایت رسمی برنامه نود - سناریو یکی است. با شروع و پایان یکسان. بدون ذره‌ای تفاوت. مربیان استقلال با پرچم بالا می‌آیند و با سری پایین در یک کنفرانس مطبوعاتی خداحافظی می‌کنند و می‌روند. شباهت‌ها فقط در داستان نیست. متن ها هم شبیه هم است. آنقدر شبیه که هر جمله ای که می‌شنوی می‌گویی آن را قبلا شنید‌ه‌ای. به مربی قبلی می‌رسی و مربی قبلی.

به گزارش وب‌سایت نود، آنجایی که منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی گفت من تنها ترین سرمربی استقلال بودم، همان‌جایی بود که این جرقه زده شد که این جمله تکراری است. آن را قبلا شنیده‌ایم. عقب‌تر که بروی در جست و جوی آن جمله به دو سال پیش می‌رسی. یکی از همین کنفرانس‌مطبوعاتی‌ها. برخلاف داستان‌های مشابه، بازیگرها متفاوتند. این بار پرویز مظلومی پشت میکروفن نشسته است. این جمله از زبان او گفته می‌شود: «من تنهاترین سرمربی استقلال بودم.» قلعه‌نویی هم همچین جمله‌‌ای دارد. شاید کمی متفاوت‌تر. آنجا که در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در استقلال خیلی زجر کشیدم.»

این جملات با همین کلمات به پایان نمی‌رسد. ادامه دارد. از دلایل این تنهایی و زجرها بارها گفته شده. با اتفاقات و تعریف‌های متفاوت اما باز هم یک شباهت. همه از یک نفر گفتند. هر بار با یک اسمی. قلعه‌نویی از باند مخوف گفت. مظلومی از آن‌هایی گفت که در شب دربی به منزل فرهاد مجیدی رفتند تا او را سرمربی کنند. منصوریان شاید واضح‌تر از همه گفت. آنجا که از بازیکنی گفت که قداست مربی‌گری را زیرسوال برده است.

نام آن بازیکن مشخص است. حتی نیازی به مخفف ندارد. مسئله‌ای که هیچکس توضیح نداده این است که نقش‌شان چیست؟ مشکلی که در تیم ایجاد می‌کنند چیست؟ داستان جدایی مربیان استقلال هر بار شبیه یک فیلم تراژدی است، اما تا زمانی که کسی نمی‌گوید آن‌ها چه کسانی هستند، نقششان در تیم چیست، چه کار می‌کنند و چرا مورد اتهام قرار می‌گیرند این داستان بیشتر شبیه یک معمای حل نشده است. معمایی که قربانی می‌گیرد اما حل نمی‌شود. کسی هم نمی‌داند چرا. کاش یکی از این مربیان به جای داستان‌های سوزناک خداحافظی یک‌بار برای همیشه بدون استفاده از افعال مجهول و گوشه و کنایه این داستان را تعریف کند و برود. تا این معما، یک بار برای همیشه حل شود.

 

30388

نظرات کاربران
پدرام
اين معما هرگز حل شدني نيست !! وقتي مربي دست در گردن بازيكن مياندازد و ميخواهد به تماشاگر طرفدار تيمش القاء كند كه در تيم او دوستي و مودت موج ميزند ، وقتي در كنار زمين توپ را برميدارد و ببازيكنش ميدهد ، وقتي بطري آب را از كنار زمين برميدارد و ببازيكن ميسپارد در واقع بدست خود و ناخودآگاه حريم حرمت مربي را ميشكند و شأن و جايگاه خود را تنزل ميدهد تا بازيكنان نامدارش فضا را براي قدرت نمائي و بازيكن سالاري مناسب ببينند ، يك مقايسه ساده رفتاريست كه در دو فصل قبلي و فعلي از برانكو كاركشته و با تجربه ديده ايم ، ديديم كه با رامين رضائيان مهره ارزشمند اما ياغي تيمش چه كرد يا با طارمي زماني كه ساز جدائي كوك كرد ، منصوريان و مربياني نظير او نبايد فقط بيادگيري نكات فني بسنده كنند ، بايد ياد بگيرند كه رفتار درست يك سرمربي در مقابل شاگردانش چگونه باشد تا تيم دچار حاشيه نشود .
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۲:۳۹
پاسخ
0
11
سيد مجتبي
از سال قبل كه استقلال ٦تا خورد واميرحسين صادقي مصاحبه كرد كه يكي داره استقلالو بهم ميريزه و رحمتي هم رفيقشه معلوم شد زير سر رحمتيه وبايد مينداختنش بيرون ... دقيقا مثل صنعت نفت آبادان كه حسن حوري همه كاره بود وانداختنش بيرون .. هوادارا خواهشا اينقدر ساده نباشيد وگول نخوريد منصوريان مقصر بود و ضعف زاشت كه در اون شكي نيست ولي بدون شك حسيني فعلا بهتر رحمتي داره كار ميكنه ونيازي به رحمتي نيست كه باند بازي راه انداخته و قهر ميكنه... مورينيو سال اول كه رئال اومد گفت تمام مشكلات رئال زير سر يه نفره وكاسياس مجبور كرد كه بره و بعدش رئال مادريد شد رئال مادريد واقعي
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۸:۵۵
پاسخ
2
7
Mahdi
مشکل استقلال هیئت مدیره و رحمتی و شبهات منصوریان که فکر میکرد لیگ تموم شدنی نیست و همه برنامه های تمرینی شو گذاشته بود که تو بازی های اصلی آزمایش کنه که همشم من درآوردی بودند.
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۵:۱۲
پاسخ
0
11
ادریس
با هیچ مربی ای نمیسازه این مهدی رحمتی با همه مشکل داره
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱:۴۲
پاسخ
4
14
نادر
چه مدیرش چه مربیش در استقلال خیلی زجر کشیدم .خیلی تنهایم . خیلی خیلی خیلی بعد از رفتن ..چند ماه بعد...اس نتیجه نمیگیره خودم میرم با کله درستش میکنم من منم سناریوی تکراری این اقایان یکی چند بار اومدند و رفتن و باز هم قند تو دلشون اب میشه که برگردند و شعار حیا کن رها کن را گوش کنند
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۹:۰۶
پاسخ
0
11
علی
فقط یک بازیکن یعنی؟ به نظر من باید هیئت مدیره رو هم بررسی کرد
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۰:۲۵
پاسخ
2
9
حجازی
فکر کنم فیلم میگیره ازشون
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۸:۱۱
پاسخ
1
11
شایان
یادش بخیر زمانی که کی روش اون بازیکن رو انداخت بیرون 75 میلیون ایرانی به تصمیمش انتقاد کردند ولی اون کار خودش رو کرد. کی روش حداقل 5 سال از همه ما جلوتره!
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۴:۳۲
پاسخ
4
43
شاهین عاشقه استقلال
یکی از پر حاشیه ترین اعضای تیم استقلال در این چند سال اخیر کسی نیس جز آقای رحمتی!!!
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸:۰۱
پاسخ
3
31
saeed mun
تا وقتی رحمتی توی استقلال باشه همین اش و همین کاسه است . یعنی کسی نمیتونه جلوی رحمتی وایسه ؟ شومن اصلی رحمتی رحمتی . با مظلوم نمایی و دعا خوندم موقع پنالتی مخصوصا میخواد بگه خیلی ادم خوبیه :(( هر کیم بیاد باز همین داستانا ادامه داره کافیه فقط یه بازی رحمتی رو نیمکت باشه :((
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۴:۱۸
پاسخ
3
26
ابی جان
بدون شک یک نفر نیست که استقلال را به این روز می اندازد گروههایی از استقلاليها هستند که اگر از دوستان یا باندشان روی نیمکت استقلال نباشد جو را سنگین و مشکل می کنند.اما یک بازیکن مغرور و مرموز و است که نقاب انسان درست را می زند اما بسیار پشت پرده ضربه زده و همه مربی ها به نوعی از او آسیب شدید دیده اند رحمتی فکر می کند اگر برای استقلال خوب کار می کند پس بايد بسیار بیشتر از یک بازیکن و کاپیتان دخالت کند واینکه است که همیشه دردسرهای زیاد به پا کرده یکبار برای همیشه باید اورا بیرون کرد کاری که کيروش به خوبی انجام و هرگز ضرر نکرد اما استقلال نکرد و ضرر کرد رحمتی دروازه بانهاي خوبی را هم از استقلال راند الان حسینی بسیار خوب است و مطمئن باشید اگر میدان ببیند از همین الان بایست به عنوان یکی از مسافران روسیه یاد شود به هرحال رحمتی بسیار ضربه زده اما الان بسیار هم افت کرده و گل بد زیاد می خورد چرا حسینی که آماده تر است و می تواند ده سال دروازه استقلال را تضمین کند فدای یک دروازه بان خودخواه مرموز و درحاشیه شود.ادمين ممنون
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۸:۱۵
پاسخ
3
23
علی
علاوه بر بازیکن سالاری، کاش به انتخاب و سوابق اعضای هیئت مدیره هم نگاهی میکردیم. از برنامه ی خوب نود میخواهیم که سوابق هیئت مدیره رو بررسی کنند. واقعا باید ببینیم کیا از کجا یهویی میشن هیئت مدیره. خواهشا این کار رو برای کل تیم های لیگ برتر بکنید.
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵:۱۱
پاسخ
4
16
نوستراداموس
منصوریان کسی بود که برای بازی بیست دقیقه هم برنامه نداشت اما برای کنفرانس مطبوعاتی نود دقیقه برنامه ریزی کرده بود آقایان قلعه نوعی و مظلومی هم مثل غرق شده هایی بودند که به آب دریا هم چنگ می‌زدند هرچند سطح آقای قلعه نوعی خیلی بالاتر از این هاست به هر حال تاریخ مصرف همه ی بازیکنان حاشیه ساز و مربی های پر ادعا و کم کارآمد تموم شد از الان به فکر جوان کردن استقلال و استفاده از یک مربی عالی باشید ببینید برانکو با پرسپولیس چه کار کرد چه تیم با احترامی ساخت نتیجش رو هم همه دیدیم تو تیم ملی تو لیگ تو آسیا
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۶:۱۴
پاسخ
5
35
باکارا
خدا لعنت کنه این بازیکن رو که یکی از مجرمان واقعه استقلال است........
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸:۳۰
پاسخ
6
26
راشا
دقت کردین از کنفرانس بازی اول کاربرد لعنت به این و اون توسط هوادارای استقلال چقدر زیاد شده؟ این لفظ ها اصلا پسندیده نیست.
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۸:۳۳
1
20
ابوعطا
فارغ از اینکه رحمتی گلری کاملا معمولی هستش (در ۲ فصل اخیر حتی معمولی هم نبوده!) اما خودش رو یاشین میدونه. مهدی رحمتی با تمام مربی هایش مشکل داشته و تنها کسی که تونست حالش رو بگیره کیروش بود. امیدوارم که او رو از استقلال بیرون بندازن.
۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷:۲۱