علامت سوال در قراردادهای بازیکنان پرسپولیس؛ تمدیدهای مبهم!

علامت سوال در قراردادهای بازیکنان پرسپولیس؛ تمدیدهای مبهم!

32360
15:03
31 اردیبهشت 1398
مدت قرارداد بازیکنان پرسپولیس پر از علامت سوال است. بازیکنانی که در چالش وفاداری این باشگاه تا سال 1400 قراردادشان را تمدید کرده بودند، حالا حرف از جدایی می‌زنند.

به گزارش وبسایت نود، مهدی ترابی شب قبل هر چه در زمین مسابقه کام هواداران این تیم را شیرین کرده بود، با سوت پایان مسابقه نگرانی و اضطراب را به دل سکوها برد. مهدی ترابی در بازی با السد یک گل تماشایی زد و دیگر گل پرسپولیس هم با پاس او به ثمر رسید. نمایشی که هواداران این تیم را امیدوار کرد که فصل بعد، شماره 9 تیم‌شان ستاره لیگ باشد. ولی مهدی ترابی در میکسدزون پایان مسابقه اعلام کرد که وضعیت ماندنش در پرسپولیس مشخص نیست.

ترابی در حالی این ادعا را مطرح کرده که سال قبل هنگام عقد قرارداد، اعلام شده بود قرارداد این بازیکن با پرسپولیس تا سال 1400 است. زمانی که سایت باشگاه پرسپولیس خبر بمب نقل‌وانتقالات را با تیتر «ترابی برای دو فصل و نیم با پرسپولیس قرارداد بست» روی خروجی برد، در متن اشاره شده بود که ترابی تا سال 1400 با پرسپولیس قرارداد دارد. سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در تاریخ 11 تیر 97 در توضیح این خبر نوشته بود: «ترابی با امضای قرارداد از زمانی که محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات پایان می‌یابد برای دو فصل و نیم پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد داشت. مهدی ترابی به این ترتیب تا پایان فصل 1400-1399 بازیکن پرسپولیس است.»

البته قرارداد ترابی تنها علامت سوال پرسپولیس نیست. قرارداد بشار رسن با پرسپولیس هم شفاف نیست. درحالی این روزها خبر جدایی بشار رسن از پرسپولیس مطرح می‌شود که 9 اسفند 97 ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس با ثبت تصویری در کنار بشار رسن، اعلام کرده بود قرارداد این بازیکن عراقی برای دو فصل دیگر تمدید شد و به این ترتیب تا پایان فصل 1400-1399 در عضویت پرسپولیس خواهد بود. حتی رسن هم فردای آن روز در مصاحبه‌ای گفته بود: «خوشحالم قراردادم تمدید شد. در پرسپولیس ماندم تا قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنم. برای رقم زدن روزهای بهتر و چشیدن طعم قهرمانی در آسیا قراردادم را تمدید کردم. شور شوق هواداران و حسن نیت مدیران باشگاه من را بر این داشت که هر چه زودتر قراردادم را تمدید کنم. من هیچ تردیدی برای تمدید این قرارداد با پرسپولیس نداشتم. هرگز فراموش نمی کنم که هواداران پرسپولیس بعد از فوت مادرم و کمک زیادی به من کردند. آنها کمک کردند که در بدترین شرایط روحیه من بازگردد.» دو ماه بعد از این مصاحبه ولی، شایعه جدایی رسن از پرسپولیس شنیده می‌شود.

حتی ادامه حضور کمال کامیابی‌نیا در پرسپولیس هم منوط به توافق مالی برای فصل جدید است و اگر باشگاه پرسپولیس نتواند از لحاظ مالی این بازیکن را راضی کند، کمال می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند. دقیقا 345 روز قبل، کامیابی‌نیا با ثبت تصویری در کنار حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست این باشگاه خبر از قراداد سه ساله‌ داده بود و قرار شد که کامیابی‌نیا هم تا پایان فصل 1400-1399 همراه این تیم بماند. کامیابی‌نیا ولی دو هفته قبل در خصوص بحث تمدید قراردادش با باشگاه پرسپولیس گفت: «ناگفته نماند من دو سه پیشنهاد هم دارم اما برای اینکه خیال همه را راحت کنم تصمیم گرفتم تا قراردادم را تمدید کنم. چند باشگاه که خواهان من بودند با باشگاه پرسپولیس تماس گرفتند اما به خاطر همین حواشی خودم مراقب بودم که هرچه سریع‌تر بحث تمدید قرارداد انجام شود». حالا مشخص نیست که کمال سال قبل قرارداد سه ساله تمدید کرده بود، چه نیازی است که حالا دوباره قراردادش را تمدید کند.

علامت سوال قراردادهای پرسپولیس تمامی ندارد. در این مدت بارها خبر لژیونر شدن بیرانوند هم شنیده شد. در حالی که بیرانوند خبر تمدید 5 ساله‌اش با پرسپولیس را مطرح کرده بود، ولی انگار آن قرارداد هم خیلی رسمیت ندارد و با پیشنهاد باشگاه خارجی، شماره یک تیم ملی می‌تواند از پرسپولیس جدا شود. به نظر می‌رسد آپشن‌هایی که در قرارداد بازیکنان پرسپولیس وجود دارد، دست آن‌ها را برای تمدید هر ساله و افزایش قیمت قرارداد باز گذاشته است. 

14001

نظرات کاربران
حیدر رضایی
کسایی که میگن پرسپولیس مهمه وبازیکنا میخوان برن برن،بله پرسپولیس بزرگه اما چون پرسپولیس بزرگه پول بازیکنی رو که در دوره محرومیت مونده وبا مصدومیت وبه زور امپول و اسپری بازی کروه نباید داده بشه.یکم انصاف داشته باشیم.چرا نبایدپول بشار.رادو.وسایر بازیکنا داده بشه ودرعوض تیم استقلال اینهمه ریختو پاش داره در ارای هیچ.چرا نباید انصاری رو که بخاطر وصول پوبش رفته باشگاه به داخل راه ندن.بخدا گریه داره
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۶:۰۳
پاسخ
21
164
پرسپولیس
چه انتظاری از بازیکنان داریم وقتی پولشون نمیدن همینطوری دیگه اگه بازیکن فشار نیاره به باشگاه پولشو نمیتونه بگیره
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۶:۰۱
پاسخ
43
146
مهران
دیگه از قهرمانی ایران و فینالیستی قاره با بسته بودن دو پنجره نقل و انتقال بدتره ؟! پرسپولیسه ... "پرسپولیس"
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۲:۱۴
پاسخ
35
103
گلی خانم
هر کی میخواد بره به سلامت! اون دوره ای که رفت و آمد بازیکنا ناراحتمون میکرد خیلی وقته که با حضور برانکو به عنوان سرمربی، گذشته!
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۶:۵۶
پاسخ
41
139
پرسپولیسی گرگان
هر کی خواست بره مشکلی نیس زت زیاد ازتون هم مچکریم اجازه ندین رقابت درامد بیشتر تو پرسپولیس شکل بگیره
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱:۱۰
پاسخ
21
158
ابراهیم
برانکو ستاره میسازه هر کس خواست میتونه بره
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۱:۴۹
پاسخ
32
206
به امید انقلاب در صنعت داخلی فوتبال
تا خصوصی نشیم و طرف مسئولیت در قبال هوادار یا باشگاه نداشته باشه نمیتونیم چیزی بگیم..... یه سال استقلالو نابود کردن یه سالم پرسپولیسو و این داستان ادامه داره ..... چه طارمی مسلمان احمدزاده امیری محرمی رضاییان باشن چه ..... ولی بازیکنامون با غیرت ترینا بودن.....بدون شک
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۳:۱۸
پاسخ
6
173
استقلال کهن
کاملا صحیح بایستی خصوصی بشن متاسفانه استقلال وپرسپولیس شدن جولانگاه سیاستمداران و صرفا نگاه آنان انتخاباتی و بهره برداری سیاسی است تاکنون این همه مدیر عامل و هیئت برای این دو باشگاه تعیین ولی درمقابل عملکردها و بدهی های به بار آورده هیچ کسی مسئول نیست و هیچ کسی هم بازخواست نمیشه و یقین دارم این دو باشگاه هیچگاه خصوصی نمیشن وهر موقع کار زار انتخابات درکشور نزدیک میشه بحث خصوصی نیز مطرح میشه.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴:۰۹
1
64
علیا
در تمام دنیا قرارداد ها شروط فسخ دارند. شروطی از قبیل میزان دریافتی یا مبلغ فسخ قرارداد. دیدیم کسی مثل نیمار بخاطر پرداخت مبلغ فسخ قراردادش بدون دخالت بارسا به پی اس جی رفت. حالا اونجا دریافتی ها بالاتره و تیم ها قویتر هستند بند فسخ ها مبالغی بسیار بالا و گاهی چند برابر ارزش بازیکن رو دارند اما فوتبال ما ساختار درستی نداره و توان مالی باشگاه ها کمه و گزینه ها محدودتر پس بند فسخ ها معمولا آبکی تر هست.ولی چیز عجیبی نیست. الان مثلا اگر بند فسخ قرارداد بیرانوند پانصد هزار دلار باشه میشه چیزی در حدود هفت میلیارد که تقریبا سه برابر ارزش قرارداد یک سالش هست و منطقیه.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۴:۰۲
پاسخ
6
113
محمد پرسپولیسی
متاسفانه آقای عرب همونیه که تیم منسجمی که 3 ساله قهرمان میشه رو به فنا میبره.تا زمانی که این مدیرعامل باشه وضع همینه.ادمین مخلصیم
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳:۳۸
پاسخ
19
122
گلی خانم
الان پرسپولیس به فنا رفته؟!
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۷:۴۷
41
21
قرمزته
همه بازیکنای پرسپولیس رو فراری میدن از همین الان بشمارین از پس پرسپولیس رو زمین گیر میکنن که نیمه دوم جدول بره بعد میگن مربی مقصره اون جوری برانکو هم پر حیف که پرسپولیس دست دولته با این همه هوادار به خدا اگه بدن همین هوادارا تیم رو میخرن بهتر هم اداره میشه
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱:۰۲
پاسخ
9
104
مجید
دوستان وقتی خارج از ایران حداقل سه چهار برابر لیگ ایران برای یک فصل پول میدهند اونم سر موقع چه توقعی دارید وفا دار باشند مگه مدیران باشگاه به وعده هاشون عمل میکنند
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳:۰۳
پاسخ
5
100
حمزه
با تشکر از اقای عرب و وزیر پرسپولیسی!!!!!!!!!! با همین فرمون برین جلو تیم قهرمان رو کمتر از یک هفته نابود کردین ما فکر میکردیم که پروسه نابودی که در نظر گرفتین دو سه ماهه باشه ولی با توجه به شواهد یه هفته ای هم میتونین این مهم رو انجام بدین اقای عرب.اول که برانکو بعد ترابی حالا بشار چیکار میکنین با تیممون؟؟؟؟؟؟
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۳:۵۷
پاسخ
12
97
طاها
همه بازیکنای پرسپولیس محترم و باغیرت و دوست داشتنی هستن. اما اگه هم خواستن برن، برن به سلامت. تیم برانکو ثابت کرده که متکی به هیچ بازیکنی نیست.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰:۳۲
پاسخ
12
73
عشقممم نیمار
پارسال هم گفتن ک بازیکنای شیش_پولیس ..میخان از باشگاه برن ..ولی بعدش با پول های میلیاردی ..همشون موندن تقریبا :-) البته اینم در نظر بگیریم ک پارسال ..عابر بانکشون هنوز زندان نرفته بود و با پولایی ک مشخص نیس از کجا اوده ..شیش_پولیس از فرار ستاره ..نجات داد ..ولی امسال دیگ نیس و ب همین علته ک بازیکنا و حتی برانکو ..ساز جدایی زدن :-) ولی کسی ک میگ ..صندلیمو میدم ولی علیپور ب ریز اسپور ترکیه نمیدم ..فک نکم بزارن ..ستاره های تیم و برانکو برن :-P
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۳:۴۴
پاسخ
150
24
دخی استقلالی
ما هوادارا چه انتظاری باید داشته باشیم چه استقلال و‌چه پرسولیس هر جا که پول هست بازیکنای بی معرفتم هستن اون زمان دیگه گذشت که بازیکنا به دنباله پول نبودن:))))
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳:۳۵