قضاوت داور ایرانی در لیگ استرالیا/ فغانی: قضاوت در استرالیا بهترین فرصت است

قضاوت داور ایرانی در لیگ استرالیا/ فغانی: قضاوت در استرالیا بهترین فرصت است

7863
10:11
29 شهریور 1398
داور بین المللی ایران که به استرالیا مهاجرت کرده در سال ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ در لیگ این کشور قضاوت خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت نود و به نقل از myfootball، فدراسیون فوتبال استرالیا به طور رسمی اعلام کرد علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران در جهان به صورت تمام وقت در لیگ کشور استرالیا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ قرارداد امضا کرد.

فغانی جدیدا از ایران به دلایل خانوادگی مهاجرت کرد و در نتیجه با پیشنهاد فدراسیون فوتبال استرالیا به صورت رسمی قرار است قرارداد همکاری امضا کند.

علیرضا فغانی دو مسابقه ای اف سی کاپ، ۴ مسابقه جام جهانی از جمله دیدار رده بندی بین انگلیس و بلژیک، ۲ مسابقه جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۱۷ و فینال المپیک بین آلمان و برزیل را سوت زده است. وی دو بار داور سال آسیا در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ انتخاب شد.  فغانی همچنین داور فینال جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۵ بین کره و استرالیا در سیدنی بود.

فغانی به جرگه داورانی همچون الکس کینگ، کریس بیس و شان ایوانس پیوست. ریس کمیته داوران استرالیا کریس نیکو در این باره گفت: باعث افتخار ماست که فغانی به لیگ ما پیوسته است. او تجربه های زیاد بین المللی دارد و به مسابقات ما کمک زیادی می کند، علاوه بر این او می تواند به داوران جوان‌ کمک کند. 

وی افزود: برای ما باعث خوشحالی است که فغانی و خانواده اش به اینجا می آیند و این کار ما را آسان کرد تا بتوانیم به او پیشنهاد همکاری بدهیم.

علیرضا فغانی هم در این باره اظهار داشت: این بهترین فرصت است بتوانم در این لیگ قضاوت کنم، تصمیم بزرگی بود که کشورم را ترک کردم اما خدا را شکر که قادر هستم در یکی از بهترین های لیگ های آسیا قضاوت کنم و داوری ام را در مسابقات رسمی بین المللی ادامه دهم. بارها از استرالیا پیشنهاد داشتم برای همین احساس نزدیکی با باشگاه ها و ورزشکارانش دارم. من و خانواده ام مدت ها به دنبال مهاجرت به استرالیا بودیم و حالا فصل جدیدی از زندگی ما آغاز شده است.

4416

نظرات کاربران
حسین
موفق باشن اما نباید میگفت خوشحالم که این فرصت پیش اومد
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۶:۲۹
پاسخ
7
3
م.ج
آرزوی سلامتی و پیروزی برای آقای فغانی.رفت تا کسی در زندگی خصوصی اش دخالت نکنه و مورد بد دهانیِ تماشاچیانِ بی نزاکت قرار نگیره.رفت تا به مهارتش در قضاوت و داوری فوتبال برسه و از این همه انتقاد و داوریِ نابجا و تند راحت بشه. امیدوارم خودشون و خانواده شون در اونجا به آرامش برسن.
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵:۲۳
پاسخ
3
32
سعید
چرا وقتی بعضیا مشهور میشن میرن خارج و فکر میکنن دیگه ایران جای زندگی کردن نیست و ارامش ندارن و ...
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰:۲۱
پاسخ
47
8
امیر رحیمی
دیگه نباید حرف از میهن بزنه. چون مسلما شعاری بیش نیس. میهن رو گذاشت، رفاه رو گرفت. البته رفتن ش رو محکوم نمیکنم، شاید برای خیلی از ما هم اگه فرصتی پیش بیاد همین تصمیم رو بگیریم ولی دیگه نباید حداقل از اسم میهن، توجیهی برای رفتن ساخت. نه دعاش میکنم و نه آرزوی منفی. نه کار بدی کرده که رفته و نه خوب. یه روش زندگی شخصی رو برای خودش انتخاب کرده
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰:۲۹
پاسخ
35
9
Just Barça
فغانی داور خوبی بود ولی فقط در مسابقات بین المللی،در لیگ داخلی ایران عملکرد خوبی نداشت.اینم حق طبیعیشه که دوست داشته باشه هرجای دنیا بخواد زندگی کنه و چه جایی بهتر از کشورهای جهان اول و پیشرفته.بعضیا از روی حسادت فقط بلدن شعار بدن که وطن فروشه و فلان و بسان،همین الان اگه برای هر ایرانی داخل کشور این شرایط مهیا بشه که هر جا دوست داشته باشن زندگی کنن مسلما کسی دیگه اینجا نمیمونه به غیر از یک عده خاص که نهایتا ده پانزده میلیون نفرن. آرزوی موفقیت میکنم برای آقای فغانی و خانواده اش
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲:۵۶
پاسخ
3
25
علیرضا
هر جا هستی موفق باشی. تو کشور خودمون قدر آدمای موفق رو نمیدونن.
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰:۰۲
پاسخ
5
27
آیلین
به نظر من ادم باید با عقلش زندگی کنه اونجا راحته که رفته موفق باشه ولی قدرشو باید میدونستیم حیف حیف
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵:۰۷
پاسخ
2
19
ویتنامیان مقیم تهران!!!
بیروزیا میشه بگید چرا ناراحت و عصبی هستین از رفتن فغانی؟؟؟... چی!! بهتون کمک معنوی میکرد !!! ....اوکی غم آخرتون باشه
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱:۵۳
پاسخ
15
6
RedOnly
موفق باشی مرد خوب ..... این وطن دوست ها هم اگر میتونستند یا تا حالا رفته بودند و یا اگه بتونن میرن حتمن . هر کجا باشی ایرانی دلاور .
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸:۵۲
پاسخ
1
17
TT فراتر از باشگاه ✔
# وطنم پاره تنم ، آقای فغانی از شما چنین انتظاری میرفت
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸:۲۵
پاسخ
17
3
اس
عارفی را پرسیدند زندگی به جبر است یا به اختیار؟گفت،امروز به اختیار تا چه بکاریم؟! اما فردا به جبر،زیرا به اجبار باید درو کنیم هر آنچه دیروز کاشتیم!.
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶:۴۰
پاسخ
0
12
سرخ تر از قرمز
اس دق لالیها این داور ممتاز بین المللی را فراریش دادن. تیمشون نتیجه نمیگره به زمین و زمان گیر میدن!
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۸:۱۴
پاسخ
6
11
چهارتایی ها هیس
با رفتنت یکی از امیدهای ۴پولیسیارو نا امید کردی...خخخ
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳:۵۸
پاسخ
20
5
دنزل سپاهان واشنگتون
موفق هستی هرجا بری آقای فغانی امیدوارم این قسمت از زندگیت ب سوی خوسبختی باشه همیشه باعث افتخار ایرانی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰:۲۳
پاسخ
1
14
Wien
مطمئن باشین آخرین نفر نخواهد بود،هر کسی در هر کاری نخبه باشه و امکان مهاجرت پیدا کنه،اینکار را میکنه.
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳:۴۴