قهرمانی که جام نگرفت؛ همه با هم هستیم!

قهرمانی که جام نگرفت؛ همه با هم هستیم!

23506
18:58
13 خرداد 1398
فینال نه غول دارد نه غول کش. فینال‌ها فقط قهرمان دارند. قهرمانی که نامش در این بازی از همان ابتدا مشخص بود.

ما برای شما فریاد می‌زنیم و شما  برای ما بجنگید. این بنر هواداران داماشی است که در بازی‌ها برای حمایت از تیم محبوب‌شان به ورزشگاه می‌برند. بنری که حالا دیگر فقط یک شعار روی آن نوشته نشده. کلمه‌های آن از روی بنر بیرون می‌آیند و شعارهایش وارد مرحله عمل شده‌اند. در کل یک فصل هواداران داماش برای تیمشان فریاد زده بودند و داماشی‌ها در این بازی برای آنها جنگیدند. البته داماش یک فصل است که می‌جنگد با انواع و اقسام حریفان. با تیم‌هایی که نام و آوازه بعضی از کارهای‌شان گوش‌ها را پرکرده در جدول لیگ دو می‌جنگند با تصمیمات عجیب و اشتباهات داور در پلی‌آف می‌جنگند و حالا در فینال جام‌حذفی جایی که حضورشان در آنجا بزرگترین شگفتی این فصل بوده باید برای ابتدایی‌ترین حقوقشان بجنگند.

تعارف را کنار بگذاریم. پرسپولیسی‌ها برای گرفتن جشن قهرمانی نیازی به آمدن به فولاد آره‌نا و 90 دقیقه بازی مقابل داماش نداشتند. آنها جام را بعد از بازی با سپاهان بالای سر برده بودند. حتی ردیف‌کردن نام‌هایی مانند قشقایی و خیبر و برق هم شکی به قهرمانی آنها وارد نمی‌کرد. این اسم‌هایی که گفته شد هیچ‌کدام در فینال یقه گردن کلفت‌ها را نگرفته بودند. این غول‌کشی‌ها شاید در مراحل ابتدایی اتفاق بیفتد اما فینال با کسی شوخی ندارد. یک تیم لیگ دویی و لیگ یکی نه توان مبارزه در فینال را دارد و نه هیچ کدام از مسئولان آمادگی حضور تیم لیگ دویی در آسیا دارند. پس همه چیز مشخص است. فینال نه غول دارد نه غول کش فینال‌ها فقط قهرمان دارند. قهرمانی که نامش در این بازی از همان ابتدا مشخص بود.

در این بازی اما یک تیم برد و یک تیم جام گرفت. برنده بازی داماش بود. تیمی که یک بار برای همیشه پای حرفش ایستاد و اجازه نداد هوادارانی که یک فصل برایشان فریاد زده بودند پشت در بمانند. آنها پیش از این تهدید کرده بودند به خاطر اتفاقات پلی‌آف در فینال شرکت نمی‌کنند. همه شنیدند و خندیدند و گذشتند. قبل از بازی هم اعلام کردند بدون تماشاگرانشان بازی نمی‌کنند. همه شنیدند و خندیدند و گذشتند. درها را باز کردند و تا جایی که می‌توانستند بلیط فروختند و ورزشگاه را پر از هواداران پرسپولیسی کردند. ساعت 9 اما دیگر خبری از شنیدن و خندیدن و گذشتن نبود. آنها حالا مجبور بودند ببینند، بشنوند و نگذرند. انگار دیگر زمان اهمیت ندادن و چشم و گوش بستن تمام شده بود. نیازی به تیم گردن کلفتی نبود. نیاز به مدیران مشهور هم نداشت. داماش شهر گیلان همین کار را انجام داد. به تنهایی. شاید نمایش بود، شاید کارهایی برای جلب توجه بود شاید حرکاتی بود برای جمع کردن رای. شاید زیاده روی بود شاید هر چیزی بود که ما می‌دانیم و نمی‌دانیم. در نهایت اما داماش برنده بازی بود. هوادارانی برنده بودند که دیگر شعار نمی‌دادند. حقیقت را فریاد می‌زدند برای تیمشان، تیمی که برای‌شان جنگید. 

نیلوفر کنگرانی

30388

نظرات کاربران
پرستو
قهرمان واقعی این جام تیم داماش بود.. تیمی که به هوادارانش توهین شد.. تبعیض رو با تمام وجودشون دیدن و از ساده ترین حقشون محروم شدن.. قهرمان واقعی داماش بود نه سوگلی بعضی ها...
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۷:۲۲
پاسخ
292
107
گلی خانم
پرسپولیسی هستم ولی مالکان داماش رو برای این کار تحسین میکنم....هواداران پرسپولیس و استقلال رو بارها توی استادیوم های تبریز راه ندادن ولی اینجوری پای هواداران نایستادن! زنده باد داماش تیم مردمی دوست داشتنی
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۴:۲۴
پاسخ
18
271
هوادارسرخ
هوچیگری بازی فینال رو روی ایستادن پای هواداران نگذارید. اونا چون بابت صعودبه دسته یک شفاهی قول گرفته بودن میخاستن صعودشونو براشون کتبی بکنن،اون بازیهارو دراوردن. درست مثل میزبانی مشهدکه گفتن اونجابازی نمیکنیم،خب اهواز مگه سرورتون هوادارنداره؟؟ شانس اوردین باهوچیگری بازی رو تعویق انداختین وگرنه ۶تایی شده بودین.
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸:۱۸
پاسخ
115
156
حضور
باید سرشکستن و دنبال کردن بازیکنان و فرار کردن به جای دور قهرمانی زدن هم رو دید و شنید و نگذشت... این بازی دو برنده داشت... یکی پرسپولیس و دیگری داماش
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۵:۵۰
پاسخ
24
139
پرهام
تو اینکه حق با داماش بود واسه تماشاچیاش ذره ای شک وجود نداره. ولی نویسنده این متن و امثال اون هستن که از این حرکتها با روش غلط پشتیبانی میکنن و در آِینده بقیه هم صرفنظر از محق بودن یا نبودن این رفتار رو پیش میگیرن. نویسنده نوشته قهرمان از قبل معلوم بود ، هر چند منظور نویسنده حمایت و لابی واسه پرسپولیس نبوده ولی نوع نوشتنش باعث شده یه عده متوهم بیان زیر این مطلب باز ارزشهای پرسپولیس رو زیر سوال ببرن. تا فرهنگمون اینه که تعصب مانع دیدن حقیقتها بشه وضعمون بدتر میشه هر روز
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۶:۱۵
پاسخ
40
161
تراختوری زنجان❤️❤️❤️
احسنت به این تحلیل درست ومنطقی شما، واقعا هم همینطوربود بدون هیچ تعصب رنگی اینومیگم داماشی ها دیروز قهرمان واقعی بودن نه پرسپولیسی ها، حتی اگه تراکتورم حریف داماش بودواینطورشده بود بازهم میگفتم داماش قهرمان واقعیه، کاری که تعدادزیادی ازتیمهای گردن کلفت لیگ مثل سپاهان تراکتور استقلال ذوب آهن ومدیران و مسئولانشون انجام ندادن ویابهتربگم نتونستن انجام بدن داماش دسته دویی که البته حقش دسته دویی بودن نیست ولیگ برتری بودنه، به خوبی انجام داد وماباید سرتعظیم فرودبیاریم مقابل داماشی ها که به ما لیگ برتری ها یاددادن که خیلی راحت میشه جلوی ظلم وتبعیض وزورگویی ایستاد وحق روگرفت، چیزی که داماشی ها داشتن وماتراکتوریا وسپاهانیا واستقلالیا.... نداشتیم فقط وفقط شجاعت بود، البته منظورم مسئولان تیمهای نامبرده(تراکتورسپاهان استقلال ذوب آهن) هست نه هوادارانشون
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۸:۵۰
پاسخ
184
77
amir zand
حماسیش نکنین داماشیا فقط میخواستن تمرکزو از پرسپولیس بگیرند
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹:۱۱
پاسخ
68
136
عشقم پرسپولیس
بزرگترین بی احترامی و تبعیض علیه پرسپولیس و هواداراش شد که با شایعه لغو بازی ورزشگاه رو ترک کردند و دوباره گفتن برگذار میشه امسال هربازی بود سر پرسپولیس و هواداراش آوردن از خوزستان تا اصفهان و شهرهای دیگه اما هیچ اتفاقی نیفتاد این تیم فقط تیم مردم بوده و هست و خواهد بود زنده باد پرسپولیس و پرسپولیسی
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۱:۵۳
پاسخ
67
229
سوبله چوبله
واقعا اینکه گفتین قهرمان از قبل معلوم بود کاملا درسته دقیقا مثل لیگ برتر درود بر شما
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۰:۰۶
پاسخ
206
59
پرسپولیس
پرسپولیسی هستم ولی حقیقت رو باید گفت دم مدیر عاملش گرم که بالاخره هوادار رو اورد تو ورزشگاه ،ولی به گفته نویسنده این مطلب واقعا زور داماش نمی رسید پرسپولیس بعد یک گل دیگه رفت سراغ پاسکاری و دیگه حمله نکرد زیاد ،داماش هم باور نکردنی بود بعد گل بازم دفاع میکرد و حتی اخرای بازی باز هم دفاع!!!!
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱:۳۴
پاسخ
31
130
پرسپولیس یونایتد
حالا ببینید از سال اینده چه اتفاق های بدی راه میفته اگه سال اینده مدیرا و مربیا و بازیکنای تیما از این کارا کردن باز هم میاید از داماش تشکر میکنید؟ پرسپولیس هم میتونست با تراکتور و سپاهان بازی نکنه چون در حق هواداراش ظلم شد. اما بخاطر مصلحت اندیشی بازی کرد.
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۶:۵۳
پاسخ
112
310
Nima
تمام بدبختی ما سر مصلحت.....
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۴:۳۸
5
115
ارتش سرخ
خودتو بزار جای هوادارای داماش.اگه کل ورزشگاه رو تیم رقیبتون بر میکرد شما رو به ورزشگاه راه نمیدادن چی میگفتی؟؟؟دم مدیر عامل داماش گرم که واسه هوادارش ارزش قائل شد....طرز فکر امثال شماها باعث شد که حال روز فوتبالمون این باشه
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۱:۲۵
30
108
عشقممم نیمار
واقعا قهرمان واقعی داماش بود ک با تبعیض ها مبارزه کرد و نزاشت حقش ضایع شه :-P داماش تنها تیم‌در این ۴سال بود‌ک‌مقابل تبعیض ها و‌حامیای شیش_پولیس ایستاد و‌نماد عدالخت خواهی در تاریخ شد :-) داماش نشون‌داد ک تا حقته نگیری ..بازی نکن :-P البته اگ‌ در زمین‌..بازیکنای داماش مقابل ستارهای گرون قیمت شیش_پولیس از فرصت هاشون استفاده میکردن ..۱۰۰٪ برنده مسابقه میشد ..البته اگ داماش گل میزد ..خدا میدونست چ درگیری در ورزشگاه ب وجود میومد :-P در کل افرین ب داماش و‌مدیر عاملش ک‌نزاشتن حق هواداراش ک‌این همه راه اومدن اهواز ..ضایع شه :-P
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۶:۰۴
پاسخ
412
65
پرسپولیس یونایتد
قهرمان اصلی استقلال بود.. با میلیاردها تومان شما بخون ۴۰۰ ... نه قهرمان لیگ شد، نه حذفی و نه اسیا که تخصص دارن. استقلال وقتی قهرمان شد که شفر و انداختین بالا بعد یک برد و بعد یک باخت جوابشم ندادین و سر تمرین دربون گفت بره بیرون... وقتی قهرمان شدین که یک فصل کامل گفتین تیام و جباروف و ابراهیمی رفتند، وقتی قهرمان شد که استقلال فرار کرد ترکیه وقتی قهرمان شد که فرهاد شد سر مربی وقتی قهرمان شد که رحمتی و پژمان و حیدری تو اینستا به جون هم افتادن وقتی قهرمان شد که فصل بدن سازی مربی تیمتون مفسر تلویزیون های خارجی بود...
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۳:۵۹
32
159
مزدک
افرین بر شما که مطالعاتت رو بیشتر کردی و نماد عدالتخواهی هم بلدی.
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۶:۳۷
6
81
کابوس آبیا/غول سرخ آسیا
نمیدونم چرا هر وقت خوابت میگیره میای کامنت میذاری!؟ از بس ساعت خوابت دیر شده به هزیون گفتن افتادی. کلا آدمی هستی که از کم خوابی رنج میبری این موضوع تو کامنتات به صورت واضحی معلومه
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۶:۲۲
9
60
شیش در چارتقلال
دوگانه...فینال اسیا....4 سال قهرمانی متوالی....پرافتخارترین تیم وپرهوادارترین تیم ایران با اینا یه جمله بساز بینم بلدی عمو... خخخخخ تیمت شیشتقلال چندساله جام نیورده؟صیادمنش به دنیا نیومده بوده اون موقع ها خخخخ ادمین
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۴:۳۶
21
96
ali.zanjan.6666
واقعا چیزی که میزنی ؟؟؟.انصافا خودت قبول داری حرفات رو،آخه اگه فوتبالی بودی منطقت کمی به کار میومد،البته منطق هم آرزوست،ادمین جان حالت خوبه؟یا روزه ای؟
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۸:۴۷
11
48
reza
قطعا هوادار داماش حق داشتند بیان ورزشگاه ولی کسی چرا از حق هوادار پرسپولیس نمیگه، مگه مقصر اونا بودن که باید ساعت‌ها تو ورزشگاه معطل بشن و سرآخر یه بازیه بی‌کیفیت رو ببینن و یه جشن قهرمانی که به هیچکی نچسبید. هر وقت پرسپولیس به اهواز رفت واسش مشکل درست کردن، اون از بازی با فولاد که میگفتن تو ورزشگاه بمب گذاشتن و برق رختکنا رفته بود و باری با نیم ساعت تاخیر برگزار شد اینم از اتفاقات بازی داماش. مقصر اصلی این ماجرا فتاحیه که نمیتونه واسه یه بازی برنامه‌ریزی کنه، کلا هر بازی فتاحی توش باشه این اتفاقات عادیه البته این وسط داماشیا کم مقصر نیستند بازی میتونست تو ورزشگاه امام رضا برگزار بشه ولی اونا با آوردن بهونه‌ی اینکه مشهدیا برای تشویق پرسپولیس به ورزشگاه میان الکی مخالفت کردن انگار پرسپولیس جای دیگ تماشاگر ندارن!
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۲:۰۴
پاسخ
48
257
هوادار
تیمی از دیار میرزاکوچگ جنگلی.
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۳:۲۶
پاسخ
61
137
گل آقا
و امان از خبرنگارانی که برای تیمهای شهرشون،بیخودی حماسه سرایی میکنند و از هر کار غلط و درستی یه حماسه درست میکنند.
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۲:۵۰