مثلث بر باد رفته/ کارلوس، وینفرد و حالا برانکو

مثلث بر باد رفته/ کارلوس، وینفرد و حالا برانکو

15524
10:56
29 خرداد 1398
در کمتر از یکسال سرمربی‌های خارجی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس ایران را ترک کردند.

به گزارش وبسایت نود، حدود یکسال پیش بود که پرسپولیس همراه با برانکو ایوانکوویچ کروات، دومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر را بدست آورد. 

استقلالی‌ها هم که وینفرد شفر آلمانی را روی نیمکت خود می‌دیدند، قهرمان جام حذفی ایران شده بودند. هر دو تیم پرطرفدار پایتخت همچنین موفق شده بودند همراه با سرمربیان خارجی خود به مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که مسابقات آن در فصل بعد برگزار می‌شد، صعود کنند. 

تیم ملی هم در جام جهانی 2018 روسیه شرکت کرده بود و در این رقابت‌ها با وجود حذف از مرحله‌ی گروهی بیشترین امتیاز خود در تاریخ جام‌های جهانی را همراه با کارلوس کی‌روش بدست آورده بود و اکثر فوتبال‌دوستان ایرانی از عملکرد تیم ملی رضایت داشتند. برانکو ایوانکوویچ، وینفرد شفر و کارلوس کی‌روش، مثلث خارجی‌های محبوب فوتبال ایران را تشکیل می‌دادند.

با توجه به اینکه برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر هر دو بیش از یک فصل با تیم خود قرارداد داشتند و کارلوس کی‌روش عملکرد قابل قبولی در جام جهانی 2018 روسیه داشت، کمتر کسی فکر می‌کرد این سه سرمربی بعد از گذشت یکسال ایران را ترک کرده باشند. 

کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی تا پایان جام ملت‌های آسیا قرارداد خود را تمدید کرد و بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا با شکست سنگین 3 بر صفر از ژاپن، ایران را ترک کرد و سرمربی تیم ملی کلمبیا شد.  بعد از رفتن کی‌روش، مارک ویلموتس بلژیکی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفته است. 

وینفرد شفر آلمانی هم در فصل جدید با استقلال، بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی با شکست در بازی خارج از خانه مقابل پدیده و کمرنگ شدن شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر، سه هفته مانده به پایان لیگ از این تیم کنار گذاشته شد. بعد از برکناری شفر، در سه هفته‌ی پایانی لیگ فرهاد مجیدی دستیار ایرانی او آبی‌پوشان پایتخت را هدایت کرد و برای فصل جدید آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی با سابقه هدایت اینترمیلان ایتالیا روی نیمکت استقلال می‌نشیند. 

برانکو ایوانکوویچ هم که عصری فراموش نشدنی در باشگاه پرسپولیس رقم زد و علاوه بر اینکه توانست با این تیم در قهرمانی لیگ برتر هت‌تریک کند، تبدیل به تنها مربی‌ای شد که در یک فصل هم قهرمان لیگ برتر شده و هم جام حذفی را قهرمان می‌شود، در پایان فصل پرسپولیس را ترک کرد و راهی باشگاه الاهلی عربستان شد.

اتفاقات فوتبالی و غیر فوتبالی طوری رقم خورد که این مثلث خارجی در کمتر از 6 ماه از فوتبال ایران بروند. یک سال پیش هیچ‌کس تصور این اتقاق را نداشت. اینکه هر سه باهم بروند قابل تصور نبود. برانکو ایوانکوویچ که آخرین ضلع از این مثلث خارجی بود که ایران را ترک کرد، در حالی از فوتبال ایران رفت که نزد هواداران پرسپولیس محبوبیتی در حد علی پروین اسطوره‌ی این باشگاه بدست آورده و هواداران از رفتن او در شوک هستند و باور نمی‌کنند که در لیگ نوزدهم او را روی نیمکت تیم خود نمی‌بینند. 

1870
 

نظرات کاربران
هتریک قهرمانی کابوس آبیایی
بدکن شک بهترین ققط برانکو عه از جام ها میگم
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۱:۵۸
پاسخ
29
36
بیا تو رمشک
بهترین شون پروفسور بود ... بردباد رفته شفر بود
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲:۰۳
پاسخ
34
32
علیرضا م.
اگر برانکو این لطف رو یکسال زودتر به خودش و ما می کرد که به هوادارای پرسپولیس بگه زرشک و بره دنبال یه مشت دلار، الان احتمالا کیروش اینجا بود... حیف!
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۸:۱۶
پاسخ
57
48
سیا
اینا به کنار؛ اما اونایی که تیم ملیشونو به یه خارجی فروختن کجان؟ همونی که کل فصل داشت مدرک جمع میکرد واسه شکایت و واسه قرارداد بهتر جدا شد
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹:۵۵
پاسخ
25
59
Mehdi px
کیروش که داشت می موند تیم ملی با این که از تیم پر ستاره کلمبیا پیشنهاد داشت باز داشت میگفت دوست داره تمدید کنه شفر هم داشت می موند این برانکو بود که از ترسش در رفت هم از تیم ملی هم از تیم پرسپولیس
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۴:۰۱
پاسخ
37
47
ایران
دوستان پرسپولیسی هیچوقت، هیچوقت فراموش نکنین که به خاطر برانکو و فقط از رو تعصب تو حساس ترین شرایط به تیم ملی پشت کردین و گفتین تیم ملی ما پرسپولیسه و علنا آرزوی باخت تیم ملی رو می کردین!!! فکر کنم دیگه کاملا مشخص شده که هدف برانکو چی بوده و وقتی به هدفش نرسید از ایران رفت، ایشون حدود 1 ماهه که با الاهلی تموم کرده بود،در حالی که تو این مدت همش از تمدید قرارداد و انتخاب بازیکن و غیره برای فصل جدید صحبت میکرد!!! عجیب تر اینه که یه عده هیئت مدیره و محسن خلیلی و ... رو مقصر رفتن برانکو میدونن و جلو در باشگاه برانکو رو تشویق میکنن!!! اصلا کاری به مربیای استقلال و غیره و اینا ندارم حرفمم برای کل کل نیست، برانکو کل رزومشو مدیون حضورش به عنوان سرمربی تو تیم ملی ایرانه و گرنه هنوزم که هنوزه باس یه کمک مربی معمولی باقی میموند.الانم نمیشه منکر موفقیت چند سالش با پرسپولیس شد، ولی این دلیل نمیشه با کیروش و امثال اون مقایسش کنیم و بزرگتر بدونیمش و باعث حاشیه واسه تیم ملی بشیم چون قیاسش از پایه مشکل داره. لطفا چاپ کنید چون حرف بدی زده نشد، ممنون.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸:۰۹
پاسخ
38
65
طوفان سرخ آسیا
خوب از نظر جام برانکو بهترینه ولی از نظر پول همشون پول پرستن پول پرست ولی برانکو و کیروش خیلی بهتر از شفر بودن شفر بازی های آخرش رو همه رو دفاعی میچید
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳:۳۸
پاسخ
40
112
یک قدم جلو
جذاب.کی روش، ا‌حساسی و عاطفی.شفر، فریبکار.برانکو
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹:۱۶
پاسخ
163
177
TAHAW
هم تیم ملی و هم استقلال فعلا که بهتر شدن اما مسلما ادامه روند برانکو توسط هرشخص دیگری معجزه میخواد
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴:۴۸
پاسخ
36
116
کوهمره.جروق
زمانی که شفر رفت استقلال هنوز از آسیا حذف نشده بود و شانس قهرمانی در لیگ برتر هم داشت.بازم معرفت شفر از همشون بیشتر بود.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۴:۳۰
پاسخ
80
87
عشقممم نیمار
هوچیگرای شیش_پولیسی ..بخاطر برانکو ..علیه کیروش شدن و شیش_پولیس و‌برانکو ب تیم ملی و کیروش جون ترجیح دادن ولی برانکو شیش_پولیس رو ب پول ترجیح داد :-) اینست چوب خدا:-P
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳:۳۹
پاسخ
175
137
سرخ رنگ عشق است
یادتان رفته همین یک ماه پیش چند بار قهرمانی های پرسپولیس را دیدید و بر خودتان حسرت خوردید؟ معلوم است که چوب خدا بر سر شما فرود می آید.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳:۵۴
26
28
روبرتو باجو
از رو هم نمیری سلطان دیسلایک
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴:۰۵
44
86
تاج
دلم گرفته .نمیخوام اینجا بمونم.خخخ... خودمون نخواستیم که بمونن. بابا تیمهامون زمین تمرین ندارن بنظرم خیلی هم زیاد موندن!!!
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱:۵۴
پاسخ
15
91
ملوان
خلایق هر چه لایق.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰:۵۷
پاسخ
14
103
محب
مربیان را با جام ها کسب شده میشناسند ، کیروش فقط با ماکت جام جهانی عکس داره و با پیراهن سید جلال که پشتش 4 نوشته بود ، بازم شفر لااقل یه جام حذفی البته با چند بازی با تیم های دسته پایینتر البته قابل احترام بدست اورد ولی کیروش چند کشور جدید را به ما شناساند مثلا گینه بی صاحب و ... 7 جام با برانکو به کلکسیون افتخارات پرسپولیس اضافه شد
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۹:۵۸
پاسخ
138
163
Wien
آنوقت برانکو کدوم جام را داره؟آهان جام حلبی لیگ برتر ایران و کرواسی و چین،که اگه همشونو رو هم جمع کنی،به اندازه یکروز دستیاری فرگوسن در منچستر یونایتد هم نمیشه،حالا سرمربیگری در رئال و تیم ملی پرتغال و ...پیشکش.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸:۱۷
22
38
ایران
البته دو جام با اسنپ ارسال شده براتون ;)
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳:۲۴
64
89
عادل
آره شما راست می گی ! کی روش رو کسی نمی شناسه ! واسه همین هم الان مربی کلمبیاست ! چون برانکو را خیلی می شناسند توی کشور خودش و آسیا گیر کرده !! اینکه شما کشور گینه را نشناسید هم خیلی هم عجیب نیست !! بهر حال آنقدر احتمالا سرتون به فوتبال گرمه که فرصت تحصیل پیدا نکردید ... !
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰:۱۴
56
134
Mosi Perspolisi
یکی از بزرگترین حسرتای زندگیم اینه که تا وقتی برانکو بود نتونستم یه بازی برم ورزشگاه، همه‌برنامه هامو ریخته بودم واسه دربی امسال که هر جور شده برم.
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶:۳۷
پاسخ
55
107
علیرضا م.
با اون بازی دفاعی و تاکتیک اوت دستی و کاشته، چیزی از دست ندادی، خوشحال باش عمرت هدر نرفت!
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹:۵۳
13
19