مرور تلخ‌ترین جدا شده‌های سرخابی؛ رستگار نمی‌شوی!

مرور تلخ‌ترین جدا شده‌های سرخابی؛ رستگار نمی‌شوی!

32095
19:14
09 تیر 1398
پرسپولیسی‌ها امروز، حسرت برانکو را می‌خورند و شاید مدتی بعد، برانکو حسرت از دست دادن آن‌ها را برخورد.

به گزارش وبسایت نود، کریم باقری می‌گوید روزی که برانکو وسایلش را جمع کرد و رفت، معلوم بود که دیگر برنمی‌گردد. خود برانکو هم گفته از چند ماه قبل، تصمیمش را گرفته بود و با الاهلی، سر جزئیات هم به توافق رسید تا منتظر آخر فصل باشد. با این حال تا روزی که نامه فسخ او به باشگاه رسید، هیچ هواداری رفتن مربی تیم قهرمان را باور نمی‌کرد. هنوز کسی نمی‌داند دلیل اصلی رفتن برانکو چه بود. دیر پرداخت شدن حقوق و مشکلات خروج ارز از کشور، پایان دورانش در پرسپولیس به گفته خودش یا نرسیدن به نیمکت تیم ملی. هر چه بود، کمتر هوادار پرسپولیسی جدایی او را باور می‌کرد. همزمان استقلالی‌ها هم نگران رفتن بهترین بازیکن فصل پیش‌‌شان هستند. آیاندا پاتوسی که شاید سرنوشتی شبیه تیام پیدا کند. این اولین باری نیست که یک ستاره محبوب، پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها را قال می‌گذارد و به تیم دیگری می‌رود. بعضی‌ها منفور می‌شوند و بعضی، جای خالی‌شان همیشه یک حسرت باقی می‌ماند. با این حال کمتر کسی بین آن‌ها، رفته و از جدایی خوشبخت شده است. سرنوشتی که شاید منتظر برانکو هم باشد.

انتقال قرن

محبوب‌ترین بازیکن وقت پرسپولیس، فصل آخرش مشکلاتی با پروین و چند نفر دیگر در باشگاه داشت. زمزمه‌های جدایی او، از همان زمان به گوش می‌رسید ولی چه کسی باور می‌کرد پیراهن سرخ و هاشمی‌نسب از هم جدا شوند؟ آخر فصل، پیشنهاد سنگین و رکوردشکن فتح الله‌زاده از راه رسید. مدیرعامل استقلال برای گل نخوردن از هاشمی‌نسب، حاضر شد تمام سقف‌های فوتبال ایران را بشکند و بزرگترین بمب را در نقل و انتقالات منفجر کند. هاشمی‌نسب پیراهن آبی پوشید و مشهورترین انتقال بین دو باشگاه پایتخت شد. او در اولین دربی، با پیراهن استقلال گل زد اما هیچوقت نتوانست روزهای پرفروغش را تکرار کند و محبوبیت سکوهای قرمز را، در باشگاه جدیدش بدست بیاورد.

غم فرهاد

همه قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر، به نام قلعه‌نویی ثبت شده بود. استقلالی‌ها هم برای خروج از زیر سایه ژنرال، لیگ یازدهم یک باشگاه کهکشانی ساختند. شروع استقلال در لیگ یازدهم فوق العاده بود. تیم در صدرجدول قرار داشت، ستاره‌هایش خوب بازی می‌کردند، دو دربی در لیگ و حذفی را برد و شانس اول قهرمانی محسوب می‌شد. تا نیم فصل، که قصه باورنکردنی جدایی مجیدی رقم خورد. کاپیتان استقلال گفت بخاطر بچه‌هایش و چشم‌های منتظر دخترش تیام، باید از استقلال به امارات برود. استدلال او برای دلایل رفتنش به امارات در آن زمان، قانع کننده به نظر نمی‌رسید. به خصوص که به جای این کشور، سر از قطر درآورد. استقلال بدون مجیدی قهرمانی را از دست داد و او هم در الغرافه، زیاد موفق نبود و پس از یک سال، با وساطت و آشتی با قلعه‌نویی به استقلال برگشت.

بدقولی سید

لیگ سیزدهم پرسپولیس با 15 گل خورده، رکورد بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را شکست. زوج سیدجلال و بنگر در آن فصل، نمایشی درخشان داشتند. آخر فصل سیدجلال پیشنهادات طلایی از کشورهای حوزه خلیج فارس دریافت کرد و پرسپولیس، اصرار زیادی به نگه داشتنش داشت. سیدجلال مذاکره با پرسپولیس را مشروط به پرداخت رقم قرارداد فصل قبلش کرده بود. مدیران پرسپولیس با وجود مشکلات مالی، برای حفظ بزرگترین ستاره خط دفاع توانستند مطالبات او را پرداخت کنند. حسینی هم بعد از گرفتن مطالباتش، به قطر رفت و با باشگاه جدیدش قرارداد بست. یک سال بعد که او می‌خواست به پرسپولیس برگردد، خیلی‌ها دلیل دست رد برانکو به او را همین موضوع می‌دانستند. هر چند سرمربی پرسپولیس، می‌گفت موضوع فقط مسائل فنی و کمبود جا در لیست تیمش بوده است. حضور سیدجلال در الاهلی قطر، ناکام‌ترین فصل دوران بازی او محسوب می‌شود.

فصل انتقام

قهرمانی لیگ پنجم، خیلی زود به کام استقلالی‌ها تلخ شد. نیکبخت واحدی، ستاره استقلال قراردادی با این تیم نداشت و مشکلاتش با قلعه‌نویی، شایعه جدایی او را به وجود آورده بود. استقلالی‌ها نگران از دست دادن محبوب‌ترین بازیکن تیم‌شان بودند که شایعه پیشنهاد پرسپولیس، نگرانی‌شان را چند برابر کرد. نام نیکبخت، چند هفته بین دو تیم بزرگ پایتخت جابجا شد تا انتشار خبر قرارداد او و پرسپولیس، آب سردی روی استقلالی‌ها ریخت. پرسپولیس انتقام هاشمی‌نسب را با نیکبخت گرفت و چهره محبوب آبی‌ها یک شبه به چهره منفور روی سکوها تبدیل شد. نیکبخت هم مثل هاشمی‌نسب گفت جدایی اجباری از تیم محبوبش داشته اما حرف‌هایش، کسی را قانع نکرد. او در پرسپولیس به قهرمانی لیگ هم رسید اما دورانش، خیلی طولانی نشد و بخاطر حاشیه‌هایش از این تیم رفت. پس از آن او دیگر نتوانست روزهای خوبش را تکرار کند سال‌ها بعد، بازگشتی کوتاه و ناکام به استقلال داشت.

خیریت تمام نشدنی

تا پیش از حضور طارمی در پرسپولیس، این تیم فقط دو بار آقای گل لیگ برتر را در ترکیبش داشت. در بیشتر فصل‌ها، مهاجمان پرسپولیس حتی در کورس آقای گلی هم قرار نمی‌گرفتند. طارمی اما اوضاع را عوض کرد. بعد از دورانی موفق و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ چهاردهم، لیگ پانزدهم موتور گلزنی را روشن کرد و بی رقیب، عنوان آقای گلی را بدست آورد. در پایان فصل، حرف رفتن او به اروپا شد. تلاش پرسپولیسی‌ها برای برگرداندنش هم شکست خورد. بعد از مقطعی، تلاش پرسپولیس برای استخدام مهاجم جدید ناکام ماند و طارمی هم تیمی در اروپا پیدا نکرد. دو طرف پای میز مذاکره نشستند و برای فصل بعد توافق کردند. بعد از این توافق، طارمی سوار هواپیما شد و در اقدامی عجیب به ترکیه رفت تا با ریزه اسپور قرارداد ببندد. حضور طارمی در ریزه اسپور، به یک بازی رسمی هم نرسید. آنقدر در این مدت به او بد گذشت، که بدون فسخ قرارداد به ایران برگردد. کاری که باعث محرومیت خودش و پرسپولیس شد.

دوباره تیام

استقلالی‌ها از نام تیام، خاطره خوبی ندارند. چند سال بعد از جدایی مجیدی بخاطر دخترش تیام، استقلالی‌ها صاحب یک مهاجم بزرگ با همین نام شدند. ورود تیام به استقلال، این تیم را متحول کرد. او در دربی پایه‌گذار گل پیروزی بود، گل قهرمانی جام حذفی را زد و با هت‌تریک در بازی آخر فصل، تیم را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رساند. آخر فصل، استقلالی‌ها خواهان تمدید قرارداد تیام بودند اما او با وجود داشتن قرارداد، با استفاده از یک بند در قراردادش از تیم جدا شد و به عجمان رفت. تیام هم در عجمان به اندازه استقلال ندرخشید و فصل آینده، در ترکیه دنبال سرنوشتش می‌رود.

22330

نظرات کاربران
عشق قرمز
فقط فرهاد خوب برادر من می خوای بری برو خوب پول خوب میدن راستشو بگو دیگه هوادارا رو چی فرض کرده بودی واقعا
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۴:۲۲
پاسخ
22
220
The Nostalgia
هاشمی نسب در اون حدی نبود که انتقال قرن بهش تعلق بگیره. انتقال قرن رفتن عابدزاده به پرسپولیس بود. البته این جریان برای قبل لیگ برتر هست که البته ناگفته نماند که عابدزاده هم مثل مابقی بازیکنانی که به تیم رقیب رفتن و پشیمون شدند بعدها از این کارش ابراز پشیمونی کرد. در کل رفتن به تیم حریف کار جالبی نیستش.
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۱:۲۸
پاسخ
197
53
پرسپولیس ایران، نه استقلال تهران
هاشمی نصب رفت استلال نیکبخت رفت پرسپولیس خیلی ها هم خسرو حیدری و روزبه چشمی رو با پیراهن امید پرسپولیس دیدین ویا شایان مصلح که کاپیتان امید استقلال بود هوادار عزیز زیاد سر کار تعصب بازیکنا نرید هرجا پول بیشتر باشه غیرت هم همون جاست مثال اینکه که استقلال روزبه چشمی رو معروف کرد به تیم ملی فرستاد اما الان جواب استقلال رو نمیده طارمی هم واسه پرسپولیس همین جور
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۵:۳۳
پاسخ
3
251
مافیای سرخ
فقط جالبه هم نیکبخت و هم هاشمی نسب امروزه پس از سالها میگن استقلال رو بیشتر از ۴۴۴۴پولیس دوست دارن خخخخ واقعا چرا؟؟ #عشق_تقلال
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹:۴۰
پاسخ
186
58
استقلالی دوآتیشه
من تا اخر عمرم از دست نیکبخت ناراحتم وهیچوقت اونه استقلالی نمیدونم . استقلال متعلق به هوادراست دلیل قانع کننده ای نیست که به خاطر مشکل شخصی با مدیرعامل،سرمربی و...میرفت پرسپولیس لااقل میرفتی یه تیم دیگه امیدوارم خود نیکبخت هم این کامنت ببیند وبدونه روزی که رفت اشکمون بدجور درآورد و دیگه محبوب نیست و نمیشه
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۴:۳۷
پاسخ
56
72
ستارگان سرخ ایران
اگه طارمی پرسپولیس رو دوست داره برگرده به پرسپولیس و به هواداران ثابت کنه من اشتباه کردم که پرسپولیس رو محروم و موقع محرومیت تیم رو تنها گذاشتم !!!!!!!!! اگه پیشنهاد جذابی آقای طارمی نداری برگرد و اینقدر بدرخش که تیمهای بزرگ ببیننت اینبار با مربیگری کالدرون .من مطمئنم با برگشت تو ما قهرمان آسیا می شیم چون انصافا بهترین مهاجم ایرانی
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰:۰۷
پاسخ
36
85
کهنه سوار سرخپوش
بدون شک منفورترین فوتبالیست تاریخ و کسی که پیشکسوت هیچ باشگاهی محسوب نمیشه با اختلاف فاحش کسی نیست جز: مهدی هاشمی نسب
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۹:۰۵
پاسخ
34
148
Eminem
فرمانده امید ابراهیمی هم گفته بود که اول طلبم رو بدید بعد پای میز مذاکره میام.بعد که پولش رو تا ریال آخر گرفت، به سفر قطر کرد و با وجود اینکه افتخاری گفته بود هرچقدر بخوای بهت میدیم، به الاهلی قطر رفت.الان هم هزار تومن از این تیم طلب نداره.این تازه فرمانده وفاداری بود، وای به حال سربازها.البته فوتبالش که تموم بشه و وقتی قطری ها دیگه نخوانش، مثل زیدان آسیا یادش میفته که باید تو شیشدقلال خداحافظی کنه.همین اتفاق برای طارمی هم خواهد افتاد.نیکبخت هم در جشن قهرمانی پرسپولیس گفته بود کی میگه من استقلالیم؟بازیکنان وقتی میخوان فوتبالشون رو بگذارن کنار پشیمون میشن.چون میخوان پیشکسوت بشن و از یادها فراموش نشن.همه چیز پول نیست.
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸:۰۲
پاسخ
16
125
رضا
بازیکنایی که میان و میرن از استقلال زیاد شده ... بازیکنای متوسط میان ، ستاره ها میرن ! موفقیت پرسپولیس بیشتر بخاطر حفظ ترکیب و ستاره هاشه... هر سال 3 ، 4 تا میگیره از 20 تایی که استقلال میگیره خیلی نامدارتر و ستاره ترن... امثال که استقلال اصلا ستاره نداره... سال های 90 تا 92 که اوج استقلال بود بخاطر ستاره های بیشماری بود که استقلال داشت... از مجیدی تا نکونام و تیموریان و آرش و .....
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲:۵۲
پاسخ
7
57
فوتبال جوانمردانه
مشهور شدن راحته اما محبوب شدن و محبوب موندن بسیار سخته، بیشتر بازیکنای فعلی لیگمون تنها چیزی که ندارن تعصب و عرق به پیراهنه و براشون فقط پول مهمه، البته هنوزم بعضیا واقعن باشگاه و هوادارو دوست دارن و پیرهن تیمشونو با هیچ پیشنهاد اغوا کننده و هیچ دلار نفتی عوض نمیکنن.
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۵:۲۰
پاسخ
1
248
علیرضا م.
اینایی که این کامنت رو اینقدر لایک کردن همونایی هستن احتمالا که پای پستای مجیدی و حسینی همچنان لایک میزنن! کاپیتاناشون رو ببین!!!!
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۷:۰۸
30
28
محمد**
چند تا از اون بازیکن ها رو میشه نام ببری دوست عزیز
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۸:۰۳
11
14
عشقممم نیمار
ولی بیشتر جداشدهای عشق_تقلال ..خوشبخت بودن ..مث تیام... سیدمجیدحسینی..تیموریان ..جباری و‌حتی نیکبخت ک یه عشق_تقلالی ..شیش_پولیسه قهرمان کرد ..جداییش با خوشبختی بوده ولی جداشده های شیش_پولیس ..بیشترشون ب خوشبختی نرسیدن جز هاشمی نسب ک‌با گلش ..شادی تاریخی در دربی ها ب وجود اورد ک هر شیش_پولیسی یاد اون شادی میفته ..خود ب خود دس ب پماد میشه :-)
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰:۲۶
پاسخ
288
64
علی
البته جداشده های شما میرفتن امارات و قطر خوشبخت میشدن برای ما سر از بایرن مونیخ و هامبورگ در می آوردند
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۸:۴۴
12
88
ف
خیلی وقته میخوام اینو بنویسم. با اینکه یه استقلالی متعصبم اما به همه کامنتای تو نخونده منفی میدم :-/
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۹:۲۰
6
96
لوئیزنازاریو دلیما
داداش داری اشتباه میزنی ها خودزنی نکن که:-[
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵:۵۷
5
55
ستارگان سرخ ایران
جناب تیام کجاش خوشبخت شد؟!!!!!! آهان قاسم پاشا و عجمان امارات پیشرفته!!!!!!!!!!!!!!!
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۴:۲۸
3
61
Wien
همین سیدجلالی که پرسپولیسیها اینقدر لقب باتعصب بهش میدن،او هم به نوبه خودش سر پرسپولیس کلاه گذاشته،گفته طلب سال گذشته ام را بدید تا قرارداد امضا کنم،پولش را گرفته و بلافاصله با تیم قطری قرارداد امضا کرده و دلیل برگشتنش هم به ایران این بوده که دیگه تیمی را آنجا پیدا نکرده،وگرنه مطمئنا همان قطر میموند،البته این فقط سیدجلال نیست که این رفتار را داره،همین الان هم هر بازیکنی،فرقی هم نداره قرمز،آبی،زرد یا هر تیمی،اگه پیشنهاد از تیمی خارجی بگیرن،حتی اگه لهستان و اسلواکی و ....هم باشه،با سر میروند،این وسط بازیکنهایی که پیشنهاد ندارند،ادای بازیکنهای با تعصب را در می آورند،هیچوقت یک بازیکن ایرانی را بیش از حد بزرگ و اسطوره نکنید،مگر اینکه خلافش ثابت بشه.
۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۵:۳۶
پاسخ
51
177
علیرضا م.
چون زرد رو گفتی میگم، ما سپاهانیا همچنان به نویدکیا افتخار می کنیم! ذوبی ها هم به حدادی فر... این وصله ها رو به همه تیما نچسبون. مجیدی و حسینی وقتی دور زدن تیماشون رو که دلار 1000 تومان بود! اما الان بهشون میگن باتعصب! کاپیتان!!!
۱۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۹:۵۴
51
16
امین خان کلهر
حرفت حقه خداییش