مسی VS رونالدو؛ رقابتی به سود لیگ قهرمانان!

مسی VS رونالدو؛ رقابتی به سود لیگ قهرمانان!

9488
20:13
23 اسفند 1397
هر دو فوق ستاره با درخشش خود تیم هایشان را به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رساندند.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از اسکای اسپورتس، وقتی کریس رونالدو سه شنبه شب با هت‌تریک خود، یک تنه موجب پیروزی 3-0 یوونتوس مقابل اتلتیکومادرید شد و تیمش را به جمع 8 تیم پایانی رقابت های لیگ قهرمانان رساند، همگان منتظر 24 ساعت بعد و واکنش مسی بودند.

مسی نیز کم نیاورد و با به ثمر رساندن 2 گل و ارسال 2 پاس گل دیگر، نقشی کلیدی در پیروزی 5-1 تیمش برابر لیون داشت. شاید کار درستی نباشد اما اگر گل هایی که با اثر مسی در این بازی به ثمر رسید را حذف کنیم، این لیون می‌بود که با تساوی 1-1 و با قانون گل زده در خانه حریف راهی یک چهارم نهایی می‌شد.

رونالدو و مسی تنها بازیکنان تاریخ این مسابقات هستند که تعداد گل های خود را سه رقمی کرده اند. نفر سوم این فهرست رائول گونزالس 71 گل به ثمر رسانده و بعد از این دو فوق ستاره، کریم بنزما بهترین گلزن مسابقات محسوب می‌شود که هنوز هم مشغول به بازی است. با 60 گل، بنزما حتی به نصف تعداد گل های رونالدو هم نرسیده است.

بعد از آن که کاکا در فصل منجر به قهرمانی میلان (07-2006) با 10 گل بهترین گلزن رقابت ها شد، هیچ بازیکنی به جز این دو فوق ستاره نتوانسته آقای گل رقابت ها شود. در حقیقت، تنها در فصل 15-2014 بود که نیمار با 10 گل، مشترکا در کنار رونالدو و مسی بهترین گلزن رقابت ها لقب گرفت و در سایر فصول، عنوان بهترین گلزن یا در اختیار رونالدو و یا در اختیار مسی بوده است.

گل های مسی در بازی چهارشنبه شب، موجب شد تا او برای یازدهمین فصل متوالی به آمار حداقل 35 گل در تمامی رقابت ها برسد، اما در جنبه ای دیگر، هت‌تریک رونالدو شاید تاکید دیگری بر این نکته بود که او پادشاه لیگ قهرمانان اروپاست.

با به ثمر رساندن 124 گل در 160 بازی، رونالدو آقای گل ادوار لیگ قهرمانان است و فاصله ای نسبتا مطمئن با لیونل مسی دارد؛ ستاره ای که 108 گل در 131 بازی وارد دروازه رقبا کرده است.

در قیاسی دیگر، رونالدو 5 بار جام قهرمانی را بالای سر برده و مسی 4 بار قهرمان مسابقات شده است. رونالدو در این فصل فرصت آن را دارد تا به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شود که 6 بار به قهرمانی در لیگ قهرمانان رسیده است. این اتفاق (در صورت وقوع) به این معنا خواهد بود که رونالدو در طول دوران حرفه ایش بیشتر از تاریخ بایرن مونیخ، لیورپول و بارسلونا قهرمان اروپا شده است!

در زمینه تعداد گل به ازای دقیقه مسی آمار بهتری نسبت به رونالدو دارد. مسی در هر 100 دقیقه یک گل به ثمر رسانده و رونالدو برای هر گل به طور میانگین به 112 دقیقه زمان نیاز داشته است. اما با رسیدن به مراحل حذفی، آمار رونالدو باز هم بهتر جلوه می‌کند.

رونالدو 77 بازی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان انجام داده و در این مسابقات 63 گل به ثمر رسانده است. این آمار برای مسی 42 گل در 64 بازی است. در زمینه گل به ازای دقیقه در مراحل حذفی، رونالدو در هر 108 دقیقه یک گل به ثمر رسانده و مسی در هر 131 دقیقه بازی در مراحل حذفی یک گل به ثمر رسانده است.

تعداد هت‌تریک های هر دو بازیکن در لیگ قهرمانان در عدد 8 برابر است. اما نیمی از هت‌تریک های رونالدو (4) در مراحل حذفی رقم خورده و مسی تنها 2 بار توانسته در مراحل حذفی هت‌تریک کند. 

رقابت تمام نشدنی این دو فوق ستاره در رقابت های لیگ قهرمانان به این زودی ها به پایان نخواهد رسید و شاید قرعه کشی روز جمعه آن ها را خیلی زود در مقابل یکدیگر قرار دهد.

بعد از قهرمانی در فصل 15-2014، بارسلونا در هر سه فصل بعدی در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه رقابت ها کنار رفته و نتوانسته خود را به جمع 4 تیم پایانی برساند. اتفاقی که در ناکامی های سال های اخیر مسی در کسب توپ طلا نیز بی تاثیر نبوده و لئو به خوبی می‌داند برای لمس دوباره این جایزه، کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اهمیت بسیاری دارد.

در سمت مقابل نیز یوونتوس بعد از قهرمانی دراماتیک فصل 96-1995 مقابل آژاکس، 5 بار به فینال راه یافته و در هر 5 مسابقه با سری پایین زمین را ترک کرده است. انگیزه های یوونتوس از جذب سلطان این رقابت ها کاملا مشخص است و رونالدو خود بعد از بازی مقابل اتلتیکومادرید در مصاحبه ای، به این نکته اذعان کرد که "یوونتوس من را برای چنین شب هایی استخدام کرد" 

این انگیزه ها، رقابت بین این دو را در ادامه این فصل به حداکثر خواهد رساند و می‌توان از یک نکته اطمینان داشت: رقابت بین این دو غول تنها به سود لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود؛ مسابقاتی که جذابیت خود در سال های اخیر را تا حد زیادی مدیون این دو سوپراستار است.

7712

نظرات کاربران
افشین
مسی تعداد بازی هایش از رونالدو کمتر است اگر تعداد بازی هایشان باهم برابر بود اون موقع باید مقایسه کنیم ولی با این حال آمار مسی خیلی از نظر تعداد بازی های که داره عالی مطمئنم بهتر از این هم می شود ممنون
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳:۴۸
پاسخ
7
8
محمد جواد
هردوتاشون واقعا خیلی خوبن ولی رونالدو نبوغ مسی رو نداره همونطور که مسی کاریزمای رونالدو رو نداره . در کل ظرافت و تکنیک مسی خیلی بیشتر از رونالدوعه ولی خوب کریس هم یه تمام کننده عالیه و بینظیره و کلا شخصیت برنده ای داره . تفاوت مهمترشون اینه که کریس با تلاش بیشتر به اینجا رسیده و مسی با نبوغ و استعداد بیشتر . حس میکنم رونالدو هم بهتره با یه تمام کننده مقایسه بشه مثل سوارز اما سوارز افت و خیز خیلی داره ولی رونالدو نه و اینه که رونالدو رو از بقیه مهاجم هدف ها جدا میکنه و باعث میشه با مسی مقایسه بشه .
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵:۱۳
پاسخ
2
23
Pouya2220
داداش تا اونجا که من میدونم و تو مراجع قدیمی یوفا اومده مسی رو رونالدو مقایسه میکنن نه رونالدو رو با مسی... درکل همه رو با رونالدو مقایسه میکنن... مخصوصا تا سال 2016 تمام رکوردها یا در اختیار رونالدو بود یا در آستانه شکستنشون بود و همش میگفتن فلانی داره رونالدو رو تهدید میکنه تو فلان چیز... در کل هردو بی نظیرن و فعلا که همینا فوتبالو جذاب کردن :|
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲:۴۷
8
4
hadi
فرق مسی ورونالدوتوتیم ملیشونم معلومه خدایش سیستم رونالدومیرزه به کل تیم بارسلونا مسی ۱۲۰قدشه یادتونه علی دای رضایوبرده بودمهاجم تیم ملی کارشناس گف ماالان ازسرزنی محرومیم خخخ جریان مسیم اونجوریه بایدهمه زحمت بکشن بیارن مسی شوت کنه فقط خخخخخ
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۳:۵۱
پاسخ
19
7
....
رونالدو دیشب نشون داد آینده ی زیدان و رئال خیلی زود بدون رونالدو تیره و تار خواهد شد.
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۴:۳۷
پاسخ
12
52
کی روش.مورینیو.فرگوسن
اگه به هم نخورن هم مرحله بالاتر دوباره به هم میخورن بالاخره باید باهم بازی کنن اجتناب ناپذیره تقریبا
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۴:۱۰
پاسخ
5
53
hadi
بارسلونامیخوره به منچسترسیتی وحذف میشه
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۴:۳۷
16
3
بارسلونای دابل سه گانه سلطان الکلاسیکو
قابل قیاس نیست زیبایی کار یک نابغه هنرمند بنام مسی با یکی مثل رونالدو
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۶:۴۶
پاسخ
150
154
تاج .. بارسا
یه نکته ریز فقط جا موند، رئال هر وقت که لایق حذف بود داوری کمکشون میکرد که به این آمار رسید(نمونش دو گل افساید رونالدو به بایرن) که ختم به قهرمانی و توپ طلا شد، از اونطرف مسی یه تنه باید چیکار میکرد وقتی جلو رم تمام تیم بارسا دست و پا بسته بود و اصلن به مسی توپ نرسید و سه گل رو مسی نخورد که... میخوام بگم تو قهرمانیهای این دو بازیکن تیم ها نقش زیادی داشتن
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۹:۲۸
پاسخ
96
111
فراتر از یک باشگاه
آفرین دقیق گفتی، ضمن اینکه سال گذشته با رم و سه سال پیش با اتلتیکو سر بارسا رو با ناداوری بریدند
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۷:۵۴
36
50
و این است تراختور...
خوش شانس بودم ک تو دوره ای ب فوتبال نگا کردم ک این دو نفر بودن ..وقتی ب این فک میکنم ک دیگه داره سنشون بالا میره و فوتبال رو بعد مدتی میزارن کنار دلم میگیره :(
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۸:۰۷
پاسخ
4
129
عبآس
بخدا چند تن از هوادارای مسی هستن که واقعا شور و شوق فوتبالو نابود میکنن...همش به دنبال اینن که بگن رونالدو بازیکن نیست تحت هر شرایطی یا از شانس برخورداره یا از ضعف تیم حریف! البته حق دارن منم همسن اینا که بودم نظراتم سلیقه‌ای بود ولی بزرگتر که شدم فهمیدم: هیچی ملاک برتری نیست حتی هنر
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۳:۵۲
پاسخ
52
85
بارسلونا❤
قبول دارم . نظر زیبایی بود
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۱:۱۰
16
28
مسی090
ولی رونالدو 2 سال از مسی بزرگ تره اینو در نطر داشته باسید
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴:۱۲
پاسخ
36
112
مجتبی cr7
اره ولی سلطان گفته تا 41 سالگی بازی میکنم و بعید میدونم مسی تا 35 سالگی هم بازی کنه
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۶:۲۱
78
73
محمد
واقعا خوشحالم که تو دهه ی مسی و رونالدو زندگی میکنم. اعجوبه های فوتبال که نمی تونستن به تنهایی فوتبال رو تا این حد جذاب کنند و مکمل همدیگه هستن.
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳:۵۱
پاسخ
2
121
ایمان
مهم نیست طرفدار کدومشون باشی. مهم اینه که فوتبال بدون این دو نفر دیگه واقعا معنی ندارد. الان دیگه بعد از چندین سال به رقابت بین این دوتا عادت کرده ایم. امیدوارم خاطرات زیبای ما از رقابت بین مسی و رونالدو تا چند سال دیگه همچنان ادامه داشته باشد.
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳:۲۱
پاسخ
2
111
Ehsannnn
وقتی رونالدو تو رئال بود رقابت خیلی جذاب تر بود! الان ۶۰% جذابیت این رقابت از بین رفته.
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱:۰۲
پاسخ
16
90
سلطان
به قول گفتنی لیگ قهرمانان بدون سلطان غیرممکنه. همیشه گفتم و بازم میگم باید کاپ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رو بنام ( سی آر سون) نامگذاری کنن؛ که پیشتر بهترین گل سال رو پوشکاش نامگذاری کردن. چون همه آمار لیگ قهرمانان بنام سلطان است. مطمعنم همه با نظرم موافقم. بزن لایکو. ادمین جان چاپ کن.
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۶:۲۱
پاسخ
111
98
JJ
کاشکی از راه سالم نه با کمک داوران اروپایی رکورددار میشد دلمون میومد تاییدت کنیم و بهت لایک بدیم :) راستی توی مصاحبه مارادونا یکبار هم نگفت رونالدو از مسی بهتره ولی بارها گفته مسی رو به رونالدو ترجیح میدم، خواستم بگم وقتی یکی ازش تعریف میکنه جوگیر نشین و دروغ نگین :)
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۴:۴۵
64
66
مسعود
بارسایی که من در این ماه های اخیر دیدم از جمله دیشب، به نظرم مشکلات زیادی داره که بزرگترین این مشکلها وابستگی بیش از حد به درخشش مسی هست. تمام توپها به اون ختم میشه و این اتفاق اگر جلوی تیمهای بزرگ بازم تکرار بشه مشکل آفرینه...دقیقا مثل پارسال که رُم اجازه رسیدن توپ به مسی رو نداد و اون فاجعه رخ داد. من فک میکنم در صورتی که بارسا به قرعه سختی در یک چهارم بخوره احتمال حذفش بالاست...از اون طرف یووه رو در مقابل اتلتیکو بر خلاف بازی رفت تیمی یکپارچه و یکدست دیدم. تیمی که به معنای واقعی تیمی بازی کردن. همه توپها به رونالدو ختم نمیشه. رونالدو در سیستم تیمی ذوب شده و در لحظات تعیین کننده جلوه میکنه و زحمات تیم رو به گل تبدیل میکنه. این سیستم به نظرم برای کسب موفقیت موثرتره. چون حتی در یک بازی اگه رونالدو مهار بشه سایر بازیکنان می تونن از فضایی که مهار رونالدو ایجاد کرده استفاده کنن. با این وجود امیدوارم که این دو تیم رو در فینال ببینم
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۳:۴۵
پاسخ
30
79
سلطان
زمانی که رونالدو تو رئال بود آلگری حرف جالبی در مورد رونالدو گفت: میگه رونالدو بعضی اوقات تو بازی محو میشه و انگار تو زمین نیست اما یهو میاد ناقافل تیم مقابل رو نابود میکنه. بارسا به قول دوستمون از اول بازی تا اخر همه توپ ها به مسی ختم میشه. بنظرم زمان اوج بارسا با مسی تموم میشه و تبدیل به تیم معمولی میشه.
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۵:۰۸
18
31
بارسایی
در این که بارسا نباید به مسی وابسته باشه شکی نیست.ولی نظرت صرفا از روی تصب به کریس جونته.اون بازی که تمام توپا به کریس ختم می شد اصلا مگه یووه غیر سانتر از جناحین کار دیگه ایی هم کرد اصلا مگه اتلتیکو بازی کرد.من کل اون بازیو دیدم اتلتیک کلا افتضاح بود اونم تو فاز دفاعیش.یووه فقط سانت می کرد.
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۹:۵۳
49
47