مشکل خط حمله پرسپولیس؛ علیپور بدون علیپور!

مشکل خط حمله پرسپولیس؛ علیپور بدون علیپور!

12312
21:22
16 اردیبهشت 1398
تنها بودن علیپور در خط حمله پرسپولیس، این تیم را در بازی‌های اخیر به شدت دچار مشکل کرده است.

به گزارش وب‌سایت نود، مشکل خط حمله پرسپولیس  بعد از محرومیت و جدایی طارمی برای سرخپوشان حل نشده است. این مشکل در مقاطعی کم‌رنگ شده و یا تحت تاثیر دفاع خوب قرار گرفته اما هیچ گاه به صورت کامل از بین نرفته است. طولانی‌شدن این مشکل در چند بازی اما پرسپولیسی‌ها را به یاد مهره تاثیرگذار هجومی‌شان و جای خالی او انداخته است. آیا این که بعد از گذشت این همه بازی هنوز جای خالی طارمی پرنشده چه کسی بیشتر مقصر است؟ علیپور در پرکردن جای حالی همتایش بد عمل کرده و همه مشکلات هجومی به او بازمی‌گردد؟

طارمی که بهترین مهاجم پرسپولیسی‌ها بود در کنار خود در خط حمله یک زوج مناسب به نام علیپور داشت. بازیکنی که آنقدر توانایی داشته که تا این‌جای کار هم گلیم پرسپولیسی‌ها را از آب بیرون کشیده و هم در هر دو فصل در بالای جدول آقای گل‌ها حضور داشته. علیپور، حالا جای طارمی را پر کرده اما در تیم فعلی برانکو اما نقش علیپور را چه کسی ایفا می‌کند؟ هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس تاکنون نتوانسته‌اند این نقش را برای مهاجم پرسپولیس بازی کرده و زوجی مناسب با او را تشکیل دهند.

سیامک نعمتی، منشا و بودیمیر سه بازیکنی هستند که این فصل در خط حمله در کنار علیپور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده‌اند. سیامک نعمتی 2 گل در لیگ، منشا یک گل در لیگ و یک گل در آسیا و بودیمیر یک گل در آسیا به ثمررسانده‌اند. البته سیامک نعمتی تعداد گل‌هایش بیشتر از عدد 2 است اما گل‌ها را در پست‌های دیگر به ثمررسانده است.

در این بازی هم عالیشاه نیمه اول در خط حمله قرار گرفت که نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و بودیمیر جانشین او هم همین‌طور. بودیمیر در نیمه‌دوم پاس بسیار خوب علیپور را با بی‌دقتی در چند قدمی دروازه بد زد تا آه از نهاد پرسپولیسی‌ها بربیاید.

این آمار نشان می‌دهد که علیپور بعد از جدایی طارمی در پرسپولیس تنها بوده و هیچ بازیکنی را نداشته تا نقش او در زمان طارمی را داشته باشد. طارمی که در این فصل فقط 8 گل به ثمررسانده در پاسخ به علت افتش گلزنی‌اش غیبت اسنایدر در اکثر بازی‌ها را عنوان کرده‌است. مساله ای که نشان می‌دهد حضور یک بازیکن آماده در کنار مهاجم تا چه حد می‌تواند در آمار و عملکرد او تاثیر داشته باشد.

30388

نظرات کاربران
علی
علیمور خسته شده و گرنه شیر همون شیره
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۴:۱۹
پاسخ
47
163
۲۴ابدی
فصل بعد یک مهاجم شیش دانگ و دو تا مدافع لازم داریم
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۴:۱۰
پاسخ
11
189
حمید
علیپور خسته ست
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۱:۲۷
پاسخ
25
151
پرسپولیس یونایتد
دقیقا. موافقم.. متاسفانه علیپور تنهاست. ن تنها مهاجم کاذب خوبی در تیم نداریم بلکه هافبک های هجومی هم این روزها طراوت گذشته را ندارن . در زمان طارمی.. علیپور.و احمدزاده و رفیعی. و مسلمان و رضاییان امیری و... همه و همه تلاش میکردن و موقعیت میساختن و همه موقعیت ها و پاس های اخر نصیب طارمی میشد که در بعضی مواقع با هوشیاری خودش پناتی میگرفت.. بنظرم اگر ترکیب طارمی علیپور دوباره شکل بگیره عالی میشه .
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۶:۰۷
پاسخ
13
158
مهدی
بخدا به پیر به پیغمبر علیپور مهاجمی در حد پرسپولیس نیست. طارمی در بدترین شرلیط از علیپور بهتر است
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴:۰۱
پاسخ
155
72
مرتضی پرسپولیسی
بی خیال سربازان ارتش سرخ ان شاءالله با قهرمانی تو لیگ و جام حذفی جبران کنید. ما همیشه پشت تیممون هستیم شنبه یکصد هزار نفر ورزشگاه آزادی قرارمون.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۲:۰۸
پاسخ
16
146
متوهم
کیروش خیلی ظلم کرد علیپور رو دعوت نکرد و بجاش از سردار بی کیفیت استفاده کرد!!!
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۴:۵۳
پاسخ
80
85
ARYOBARZAN
کاری ندارم امیدوارم مشکل پرسپولیس حل نشه ولی پرسپولیس یه زمانی امیری،مسلمان،احمدزاده، رو پشت علیپور داشت منشا هم در کنارش خیلی فضا سازی میکرد که البته برانکو و هواداران پرسپولیس فراموش کردن!
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۰:۴۷
پاسخ
75
34
طاها
مشکل اصلی خط حمله استفاده نکردن از جوانان با انگیزه و لجبازی آقای سرمربی در خصوص استفاده از مهاجم بی انگیزه و خسته افت کرده است
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۶:۱۰
پاسخ
51
66
عشقممم نیمار
واقعا باید ب علیپور افرین گفت ک از اولین بازی لیگ مقابل پدیده ..تا الان ..هربازی ..90 دیقه تو ترکیبه و حتی مسی ورونالدوهم اینقد بازی نمیتونن کنن و استراحت میکنن و باید ب علیپور افرین گفت ک حتی رو دسته مسی و رونالدو هم زد :-) در ضمن ..من گفتم ک ..علیپور فقط تخصصش ..گل زدن ب تیمای ته جدولی لیگ داخلیه و ن اسیا :-)
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۲:۲۳