مقایسه عملکرد کالدرون و برانکو در شروع لیگ/ بهتر از فصل اول پروفسور، ضعیف‌تر از فصل‌های قهرمانی

مقایسه عملکرد کالدرون و برانکو در شروع لیگ/ بهتر از فصل اول پروفسور، ضعیف‌تر از فصل‌های قهرمانی

8498
12:06
15 مهر 1398
گابریل کالدرون شروع قابل قبولی در پرسپولیس نداشته و از شش بازی ابتدایی 9 امتیاز کسب کرده است.

برانکو ایوانکوویچ از هفته بیست و ششم لیگ چهاردهم روی نیمکت پرسپولیس نشست. لیگ پانزدهم اولین فصلی بود که برانکو پرسپولیس را خودش بست و از همان فصل بود که روزهای خوب پرسپولیس فرا رسید. بعد از عصر طلایی برانکو که 7 جام برای پرسپولیس به همراه داشت و این تیم برای اولین بار توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد، برای لیگ نوزدهم برانکو پرسپولیس را ترک کرد و گابریل کالدرون آرژانتینی بعد از 3 فصل پیاپی که پرسپولیس قهرمان لیگ شده بود، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. پرسپولیس در 6 بازی ابتدایی لیگ همراه با کالدرون 3 برد و 3 شکست بدست آورده و با کسب 9 امتیاز در رده‌ی هفتم جدول رده بندی قرار دارد. هواداران پرسپولیس با وجود برد کالدرون در دربی، از وضعیت این تیم راضی نیستند. در این گزارش عملکرد کالدرون در 6 هفته‌ی ابتدایی لیگ را با برانکو مقایسه کرده‌ایم. 

 

روزهای سخت

برانکو در لیگ پانزدهم برای اولین بار پرسپولیس را خودش بست. تیم او در 6 هفته‌ی ابتدایی نتایج ضعیفی گرفت. سرخپوشان پایتخت آن فصل از 6 بازی ابتدایی فقط 4 امتیاز کسب کردند که از نظر امتیازی عملکرد آن فصل پرسپولیس، ضعیف‌تر از پرسپولیس کالدرون بوده است. البته باید به این نکته توجه کرد که پرسپولیس برانکو در آن 6 بازی فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذاشت و هواداران از بازی این تیم راضی بودند و همچنین برانکو تیمی را در اختیار داشت که چند فصلی ناکام بود و باید بنای تازه‌ای را بعد از آن سال‌ها در پرسپولیس می‌ساخت. کالدرون اما 9 امتیازی که گرفته همراه با تیمی بوده که چند ملی‌پوش دارد و یکی از بهترین تیم‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران هم بوده است.

 

شروع بدون باخت

بعد از نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ پانزدهم، برای لیگ شانزدهم شاگردان برانکو که فوتبال زیبایی هم بازی می‌کردند، بدون باخت 6 هفته‌ی اول لیگ را پشت سر گذاشتند. پرسپولیس آن فصل از 6 بازی اول خود در لیگ با 3 برد و 3 تساوی 12 امتیاز بدست آورد. در پایان آن فصل پرسپولیس اولین قهرمانی خود همراه با برانکو را 3 هفته زودتر از پایان لیگ با برتری 2 بر صفر در تبریز مقابل ماشین سازی کسب کرد. پرسپولیس کالدرون در حالی این فصل در 6 بازی اول خود در لیگ 3 باخت داشته که در فصلی که اولین قهرمانی خود با برانکو در لیگ را بدست آورد، در لیگ فقط 4 باخت داشته است. 

 

بهترین شروع

پرسپولیس بهترین شروع خود همراه با برانکو را در لیگ هفدهم تجربه کرد. سرخپوشان پایتخت که قهرمان دوره‌ی گذشته لیگ برتر بودند در 6 بازی اول فصل 4 برد، یک تساوی و یک باخت بدست آوردند تا با کسب 13 امتیاز بهترین عملکرد برانکو در 6 هفته‌ی ابتدایی فصل همراه با پرسپولیس باشد. پرسپولیس برانکو در لیگ هفدهم هم مانند لیگ شانزدهم 3 هفته زودتر از پایان بازی‌ها قهرمانی خود را قطعی کرد تا برانکو تبدیل به اولین مربی‌ای شود که در لیگ برتر همراه با پرسپولیس دبل قهرمانی می‌کند. 

 

مانند فصل اول قهرمانی

بعد از دو قهرمانی همراه با برانکو در لیگ، این مربی کروات حسابی نزد هواداران این تیم محبوب شده بود. برای لیگ هجدهم پرسپولیس در 6 بازی اول فصل مانند لیگ شانزدهم نتیجه گرفت و با 3 برد و 3 تساوی 12 امتیاز از 6 بازی اول خود کسب کرد. در این فصل پرسپولیس همراه با برانکو برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در پایان فصل علاوه بر هت‌تریک قهرمانی در لیگ برتر، قهرمان جام حذفی ایران شد. 

نکته‌ی عجیب پرسپولیس کالدرون نسبت به پرسپولیس برانکو در شروع لیگ این است که پرسپولیس کالدرون آمار گلزنی ضعیفی داشته. پرسپولیس که این فصل در کنار دو تیم فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان بدترین خط حمله‌ی لیگ برتر را دارد، در 6 بازی خود فقط 3 گل زده است. پرسپولیس همراه با برانکو در هر 4 فصل بیش از 3 گل در 6 بازی ابتدایی زده بود.

1870 

نظرات کاربران
پرسپولیس خسته(یازده گلادیاتور)
اما یه مسئله مهم وجودداره بین برانکووکالدرون.واونم اینه که برانکووقتی که پرسپولیسودراختیارگرفت شناخت داشت ازفوتبال ایران.چندسال سرمربی تیم ملی بود.وهمین باعث شدکه تیم برانکوخیلی زودراه بیوفته.اماکالدرون نه شناختی ازفوتبال ایران داره نه بازیکنا!والبته ازشانس بدکالدرون ۴.۵هفته اول که هنوزموتورتیماروشن نشده ونیازبه هماهنگی دارن بامدعیان بازی داشت!!دربرابراین تیماجای ازمون خطانیست بخصوص برای مربی ک تازه تیمی دست گرفته ریسکه وکالدرونم تاجایی ک ممکن بودریسک کردکه دیدیدبعضی بازی هام تاوانشودادیم!!امابازبااین حال باوجودبازی های سنگین امتیازات خوبی جم شده وازالان بازی هامون اسون تره ومطمعنااااتیم کالدرون بازبه اوج میرسه به لطف خدا.پس حمایت حمایت.
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹:۴۳
پاسخ
1
31
وریا
فکر کنم حالا اگه منطق داشته باشید میفهمید وقتی ما سه ساله میگیم تو استقلال ثبات نیست برای همینه تیم نتیجه نمیگره رو درک میکنید همین حالا هم وضعیت پیروزی از استقلال بهتره چون پیروزی فقط مربیش عوض شده ولی استقلال کل شاکله تیمش به علاوه کادر فنی هم عوض شده و اینکه سه سال پشت سرهم این اتفاق برای استقلال افتاده قطعا" یک جای کار ایراد داره و اونم وزارته که یک مدیر درست وحسابی نمیزاره بالا سر استقلال
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۱:۵۵
پاسخ
14
7
عمران
البته اینم باید بگم در سال دوم و سوم که برانکو مربی تیم بود عملا مارقیبی نداشتیم و تیمهای دیگه کاملا ضعیف بودند ولی سال اول برانکو و اخر پنج تیم مدعی حضورداشتند که اولیرو باناداوری ازماگرفتند ولی سال اخر قهرمان شدیم به حق و البته امسال هم حتماقهرمان خواهیم شد و تاریخ ساز
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۶:۱۱
پاسخ
5
16
کوهمره.جروق
فقط اینو بگم برانکو با دست های خالی و فشردگی بازی ها و فرصت کم برای ریکاوری ها پرسپولیس را در آسیا دوم و قهرمان لیگ برتر و حذفی ایران کرد.
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۲:۱۷
پاسخ
5
16
پرسپولیس سرورته
فاکتور قرعه سخت این فصل پرسپولیس رو در نظر نگرفته ضمنا درسته که برانکو تیم ضعیف تحویل گرفته بود اما کلا وقتی سرمربی عوض میشه و یه فلسفه جدید وارد تیم میشه زمان میبره تا جا بیفته چون ما امکانات جهانی نداریم و فقط گذر زمان میتونه کمکمون کنه. برانکو اسطوره بود اما مطمئنم و هم قلبم و هم مغزم بشارت میدن که کالدرون از برانکو بهتره چون قراره قهرمانی آسیا رو برامون بیاره.مطمئنم.
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۳:۴۹
پاسخ
1
16
مهرداد
سلام اینم در نظر بگیرید که پرسپولیس کالدرون از شش بازی ابتداییش چهار تاش با تیمهای مدعی قهرمانی سپاهان، تراکتور، شهر خودرو و استقلال بوده
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۳:۲۶
پاسخ
1
16
پارسا مشهد
فقط اگر برانکو بیاد بهتر میشه ، اگر قرار هست کالدرون رو بردارن و سرمربی داخلی بزارن مناسب نخواد بود و وضعیت بدتر میشود ، و هواداران ناراضی تر
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۸:۴۵
پاسخ
12
1
عشقممم نیمار
این همه پول بیت المال ب کالدون ..پلوفسول دادن ..اما یکی دیگ قهرمانی شیش_پولیس رقم میزنه ..ب همین دلیله میگیم قهرمانی شیش_پولیس جعلیه:-)
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹:۱۱
پاسخ
96
7
قلب پرسپولیسی
نمیگم دوست عزیز... چون آدمایی که توی فرهنگ لغتشون چهارتا کلمه بیشتر بلد نیستن و اون چهارتا کلمه رو هم همه جا به کار میبرن تا داد بزنن و خودشونو مهم جلوه بدن، ارزش جر و بحث کردن ندارن... پرسپولیسیای عزیزم تیم ما ببره یا ببازه ماپشتشیم... رسم عاشقی نیست که همیشه برنده باشیم... اتفاقا باخت عشق ما به تیممونو قویتر میکنه،... تیم داره بهتر میشه... بازی با پدیده هم واقعا خوب بودیم... برانکو رفت... دمش گرم... اما اونی که رفت، رفته.... پرسپولیس الان پر از ایده های جدیدیه که هنوز درست نتونسته شکل بگیره... میشه از لحظه هایی تو هر بازی اینو دید... فرصت بدیم پرسپولیسم زخمی، جون بگیره. اونوقت از شدت غرش شیر بقیه جرعت بیرون اومدن به خودشون نمیدن...آره. هرچی کالدرون بگه.
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۹:۴۲
1
20
TT کرجی
شماها همش به ما میگفتید صبر نداریم حالا که به خودتون رسیده یادتون رفت اگه همین تراکتور خودمون صبر میکرد با تقوی بهتر از یه مربی سرشناس ولی تعویضی نتیجه میگرفت کاری به کالدرون ندارم ولی انصافا شانس نداره تو بازی با سپاهان اگه یکمی شانس بود قطعا برنده بودید خلاصه یا صبر کنید یا به طرفدارای تیم های دیگه خرده نگیرید که صبر ندارن بعدشم همیشه که نمیشه برانکو باشه یه بزرگتر از سرمربیه
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۰:۵۷
پاسخ
3
50
کالدرون
فقط خوبیاش رو میگید! اینم بگید بعد از خریدن کلی بازیکن توی آسیا از 4 تا تیم چهارم شد!! پرسپولیس با برانکو روند نزولی داشت و تیم های دیگم در حال پیشرفت بودن.اوایل تیم های ایران خیلی ضعیف و افت کرده بودن ولی الان خیلی هزینه کردن.برانکو خودشم اینو فهمید و رفت..در ضمن امسال خیلی قرعه برای پرسپولیس مشکوک بود با چهار تا تیم مدعی بازی داشت! حتی بارسلونا هم باشی کم میاری زیر فشار بازیهای سخت پشت سرهم! در کل کالدرون خیلی از برانکو بهتره و قابل قیاس نیست اینو بعدها متوجه میشید
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۰:۳۴
پاسخ
25
33
Amir
البته اون چهارم شدن بیشتر به خاطر ناداوری و عدم هماهنگی بازیکن های تازه اضافه شده از نیم فصل مانن ترابی رفیعی... با قدیمی ها بود.
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶:۰۸
2
8
علی
سال اول برانکو که همه یادشونه که چه اشتباهات فاحش داوری بود مضافا اینکه بدترین سال سوشا تو دروازه بود وگرنه تیم راحت قهرمان میشد چون تیم زیبا هم بازی میکرد و همین باعث اعتماد زیاد به برانکو شد
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹:۰۱
پاسخ
11
71
پسا برانکو
برانکو یه تیم که ۹سال قهرمان نشده رو تحویل گرفت که شخصیت قهرمانی نداشت و برانکو غرور و شخصیت برنده رو بهش داد ولی جناب کالدرون یه تیم قهرمان با روحیه برنده شدن رو آروم آروم داره به روزگارحمید درخشان برمیگردونه که باخت تو تهران واسش عادی و برد تو شهرستان حتی جلوی یه تیم متوسط براش رویا بود!!!!!
۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳:۰۲