مهاجرانی: کلینزمن هم مربی برنامه است، هم مربی نتیجه/ تاج درباره او صحبتی با من نکرده است

مهاجرانی: کلینزمن هم مربی برنامه است، هم مربی نتیجه/ تاج درباره او صحبتی با من نکرده است

7299
17:08
26 فروردین 1398
حشمت مهاجرانی می‌گوید که در صورت انتخاب یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی تیم ملی، فدراسیون انتخابی با کلاس داشته است.

به گزارش وب سایت نود، حشمت مهاجرانی در خصوص اینکه تاج گفته بود او عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال است و آیا در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی و گزینه‌ای چون یورگن کلینزمن صحبتی با او شده است یا نه، گفت: مدت زمان زیادی است که با آقای تاج تماسی نداشته‌ام و در خصوص انتخاب کلینزمن هم مشورتی با من نکرده‌اند. من هم از رسانه‌ها شنیده‌ام که کلینزمن گزینه نهایی شده، اما از طرفی این خبر را هم خوانده‌ام که آقای محمود اسلامیان در فدراسیون فوتبال از این اتفاق اظهار بی‌خبری کرده است.

وی افزود: کلینزمن انتخاب با کلاسی برای تیم ملی است و او را یک مربی با شخصیت می‌دانم. ضمن اینکه همه فاکتورهای یک مربی بزرگ را دارد که چه در زمانی که بازی کرده و چه در زمان مربیگری، نتایج خوبی گرفته است و کارنامه دارد. با این حال هر مربی که انتخاب می‌شود، باید شرایط لازم برای کار کردن او فراهم شود. من کاری به دستمزد او ندارم، اما به طور کلی باید امکانات را برای کسب موفقیت فراهم کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 آرژانتین تصریح کرد: انتخاب کلینزمن می‌تواند انتخابی به جا و خوب باشد که در قیاس با کی‌روش هم فاکتورهای خوبی به عنوان بازیکن و مربی به لحاظ نتیجه‌گیری داشته است. برخی رسانه‌ها همیشه اینطور می‌گفتند که مربی بعدی باید بزرگ‌تر از کی‌روش باشد، اما باید بگویم در دنیای فوتبال مربیان خوب زیاد هستند. ما دو نوع مربی داریم که مربیان برنامه و مربیان نتیجه هستند، اما به اعتقاد من کلینزمن هم مربی برنامه و هم مربی نتیجه است.

مهاجرانی درباره انتخاب دستیاران ایرانی برای سرمربی بعدی تیم ملی نیز گفت: هر مربی قطعاً دستیاران خودش را می‌آورد، اما فدراسیون فوتبال باید مربی ایرانی هم در اختیار سرمربی بعدی تیم ملی بگذارد. مربیان جوان و با تجربه زیادی داریم که می‌توانیم از هر دو آنها بهره ببریم، اما اگر نیروی جوان را به کار بگیریم برای آینده فوتبال‌مان بهتر است.

2051

نظرات کاربران
طرفدار
مربی خوبیه و با توجه به روندمیانگین امتیازگیری سه تیمی که سرمربیش بوده (حداقل 1.8 امتیاز در هر بازی ) که روند بسیار خوبیم هست میتونیم بگیم بسیار مربی نتیجه گرایی هست بنابراین انتخاب خوبیه!!! منتهی چند موضوع هست که باعث میشه نتیجه بگیریم شایعه ای بیش نیست: دلیل اول: بسیار به امکانات اهمیت میده بطوریکه در سال 2012 از امکانات تیم ملی فوتبال امریکا بشدت انتقاد کرد(اوتوقت راجع به ما چه خواهدگفت؟؟) دلیل دوم: مربی گرانقیمتی محسوب میشه بطوریکه همه جا حداقل 2 میلیون دلار گرفته و مسلما از ما بیشتر هم میگیره و با توجه به وضعیت مالی فدراسیون انتخاب بعیدیه!!! دلیل سوم: بعد از اینکه کلا به امریکا مهاجرت کرد بعنوان سرمربی تیم ملی امریکا انتخاب شد و بعد از اینکه در 2016 از این سمت کناررفت 8 پیشنهاد کاری از باشگاه های آلمانی و انگلیسی رو رد کرد به این خاطر که نمیخواست از قاره امریکا خارج بشه بنابراین اومدن به خاورمیانه و کشور ایران بسیار بسیار بعیده!!! در نهایتم اگه میخواین یه مربی آلمانی انتخاب بکنین بنظرمن بهترین انتخاب فلیکس ماگات هست که هم خودش علاقه ویژه ای به ایرانیا داره و چندباریم ابراز تمایل کرده و هم مربی-معلم بسیار سختگیر و عالی ای هست و هم گزینه دم دست و ارزان قیمتیه!!!!
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸:۴۴
پاسخ
0
20
داود
امیدوارم خبر دورغ باشه مربی خوبی نیست
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۷:۰۲
پاسخ
13
9
رضا
من فاز دوستانی که میگن کیروش بهتر از کلینزمن هست رو درک نمیکنم. اگه یه مقایسه ساده داشته باشیم نشون میده که کلینزمن اگه بالاتر از کیروش نباشه پایین تر از کیروش هم نیست کلینزمن در رده ملی با آلمان در جام جهانی 2006 سوم شد و با آمریکا در گروه مرگ جام جهانی 2014 (گروه آلمان، پرتغال، غنا و آمریکا) دوم شد و از گروهش صعود کرد. بر خلاف نظر خیلیا سرمربی تیم ملی آمریکا در مقدماتی جام جهانی 2018 که آمریکا صعود نکرد، بروس آرنا بود نه یورگن کلینزمن. کلینزمن سال 2015 بعد از چهارم شدن تیمش در جام ملت های آمریکای جنوبی برکنار شده بود. کیروش در رده ملی بهترین نتیجش در جام جهانی 2010 با پرتغال گرفت که حذف در مرحله یک هشتم بود. در رده باشگاهی هم مهمترین سابقه کیروش، چهارم کردن رئال مادریده و مهمترین سابقه کلینزمن هم با بایرنه که در زمان اخراجش از بایرن تیمش سوم جدول بود.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۹:۳۰
پاسخ
10
14
مهتاب پور
مربی درجه دو در کلاس جهانی هست کلینزمن به نظرم . کیروش رو درجه یک میدونم . ولی با این حال چیزی که توو تیم ملی ایران باید رعایت شه روانشناسی و سخت گیری برای بازیکنان . هر مربی خارجی با این دوتا اصل مارو میرسونه به جام جهانی
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۰:۴۶
پاسخ
30
46
روبرتو باجو
نظرت؟! مشخصه از فوتبال چیزی نمیدونی .مربی آلمانو با کیروش مقایسه میکنی!
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۳:۲۷
6
11
پرسپولیس محبوب دلها
بعید میدونم کلیزمن بیاد ایران ولی همچین انتخاب خوبی هم نیس دوره مربیگریش موفق نبوده اگه کلیزمن اومد وحید هاشمیان دستیارش بزاریم
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵:۳۰
پاسخ
9
50
کی روش
یورگن کلینزمن خودم خبرش زیر پست رکورد شفر کار گفتم ولی حتی شنیدم یکی از گزینه های السد برای جانشینی فریرا است من بعید بدانم به خاطر تحریم های آمریکا و قوانین سخت آمریکا که اتباعش نمی توانند به ایران بیاید کلینزمن ایران بیاد به نظرم بازی رسانه ای بیش نیست در ضمن از چین هم پیشنهاد دارد
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰:۱۷
پاسخ
11
74
Wien
عزیز من دستیار کی روش(اسمش یادم نیست)پرتغالی الاصل،ولی پاسپورت آمریکایی و ساکن آمریکا هم بود،چند سال هم اینجا بود،درضمن آمریکایهای زیادی هم به ایران سفر میکنند،بدون مشکل.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۳:۰۸
2
4
کی روش
آقا علی جهت اطلاع آقای ترامپ قانونش تصویب کرده و در ضمن به خاطر همین قانون شش بازیکن ونزوئلا حاضر نشدند بیایند تهران و بازی قطر برگزار شد
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۸:۰۹
1
5
ایمان
در جواب علی.....اقا شما ک اطلاعاتت ماشالله خیلی کامله...کینزمن المانی هست ن امریکایی.بعدشم چون کلینزمن علاقه خاصی ب زندگی در امریکا داره و با یکم تحقیق میفهمید ک کلی سرمایه تو اون کشور داره و با توجه ب قانون های مهاجرتی ترامپ اگه ب ایران بیاد رفت و امدش ب امریکا ی مقداری سخت میشه بخاطر این شاید پیشنهاد رو قبول نکنه ولی بعید میدونم چون ایران چند سال با مربیگری کیروش صدر اسیا هست و رسوندنش ب جام جهانی کار چندان سختی نیست بنظرم ارزش امتحان کردن رو برا مربی در سطح ایشون داره.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۷:۳۱
4
2
علی
اطلاعات نداری الکی حرف نزن...از کی تا حالا بخاطر تحریم یه امریکایی نمیتونه بیاد ایران؟؟؟
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷:۲۲
31
16
Wien
هر چی باشه،بهتر از این "ویچ"هاست،بقول مهاجرانی،حداقل کلاس داره،در دنیا هم شناخته شده اس.
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۱:۰۸
پاسخ
149
84
یه فوتبالی
اگە از رو غرض و رنگی بودن نظر ندی میتونی ببینی که چقدر این " ویچ" هایی که اینطوری اسمشون رو میبری به این فوتبال خدمت کردن استااااد
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۸:۲۷
11
12
اکبر تاجی
اگر کلینزمن بیاد ایران وضعیت اقامتش در آمریکا چی میشه؟
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵:۰۸
پاسخ
9
77
محمدیونایتد
اگرکلینزمن اومد وحید هاشمیان و بگذاریدکنارش،وحید لیاقت. و سوادش وداره درضمن خیلی هم بی حاشیه است میتونه سرمایه گذاری پرسودی باشه برای آینده
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶:۳۶
پاسخ
10
115
سرور آبی ❤
آقای مهاجرانی شما چرا ؟؟؟؟ اینا فقط دارن با اسم ها بازی میکنن کدوم تیم ملی داریم ک انتخاب سرمربیش ۴ یا ۵ ماه طول بکشه اینا آخرش ی مربی درجه ۳ میارن چون میدونن ج.ج بعدی ۴۸ تیمیه راحت صعود میکنن بعد میگن بهترین مربی تاریخ صعود بی دردسر ب ج.ج .
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰:۰۷
پاسخ
10
70
کی روش
جام جهانی بعدی قطعا 32تیمی است کویت با خواسته های فیفا موافقت نکرده کلا کشور های عربی قصد همکاری با قطر ندارند
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۵:۵۹
3
50
عشقممم نیمار
من فریبه این بازیارو نمیخورم و مربی تیم ملی از نظر من فقط یکیه :-)
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۰:۵۲