موضع مشترک مربیان بزرگ جام ملت‌ها؛ ما مدعی اصلی نیستیم!

موضع مشترک مربیان بزرگ جام ملت‌ها؛ ما مدعی اصلی نیستیم!

12883
18:41
21 دی 1397
مدعیان این دوره جام ملت‌ها، دوست ندارند درباره شانس‌شان برای قهرمانی این مسابقات حرف بزنند.

به گزارش وبسایت نود، اظهارات کی‌روش درباره شانس قهرمانی جام ملت‌ها و دادن شانس اصلی به کره جنوبی، ژاپن و استرالیا، حاشیه‌های زیادی در ایران ایجاد کرد. مخالفان کی‌روش اعتقاد داشتند او از حالا برای شکست، توجیه فراهم کرده و حامیانش، این حرف‌ها را برداشتن فشار از روی تیم ملی می‌دانند. تاکتیکی که کی‌روش قبلا هم استفاده کرده و این دوره، به نظر می‌رسد مربیان بیشتر مدعیان هم از آن استفاده کرده‌اند.

کی‌روش در اردوی قطر گفته بود فشاری روی ایران نیست چون تیم‌های دیگر، مدعی اصلی قهرمانی هستند: «اصلا فشاری حس نمی‌کنیم زیرا مدعی اصلی قهرمانی کشورهایی نظیر ژاپن، استرالیا و کره جنوبی هستند. ما تمرکزمان روی اولین بازی با یمن است.» کی‌روش علاوه بر این هم گفت هدف اول ایران، رسیدن به نیمه نهایی است و سه کشور دیگر، جایگاه تضمین شده‌ای دارند: «سه تیم یعنی کره جنوبی، ژاپن و استرالیا کاندیدای حضور در جمع چهار تیم هستند. سایر تیم‌ها برای یک جایگاه باقی‌مانده در جمع چهار تیم نهایی خواهند جنگید.»

استراتژی کی‌روش، حتی با وجود انتقاد رسانه‌ها همچنان ادامه دارد. در این دوره اما مربیان دیگر هم از همین استراتژی، برای برداشتن فشار از تیم‌شان استفاده کرده‌اند و بجز سرمربی استرالیا هیچکس حاضر نشده تیمش را مدعی اصلی فتح رقابت‌ها بداند. حتی هاجیمه موری‌یاسو، سرمربی ژاپن که تیمش در 5 دوره اخیر سه بار فاتح جام ملت‌ها شده با وجود اینکه بارها از هدف قهرمانی دوباره حرف زده حاضر نشده تیمش را مدعی اول رقابت‌ها بداند: «ما مدعی اول قهرمانی نیستیم ولی سعی می‌کنیم، جام را به خانه برگردانیم.»

موضع پائولو بنتو سرمربی کره جنوبی، بیشترین شباهت را به کی‌روش داشت. بنتو هموطن کی‌روش است و مثل او، سرمربی تیم ملی پرتغال بود. با وجود حضور کره جنوبی در فینال جام ملت‌های 4 سال قبل، بنتو ادعا کرده تیمش جزو مدعیان اصلی قهرمانی نیست: «باور دارم که می‌توانیم در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشیم، ولی ما تنها تیمی نیستیم که به دنبال قهرمانی است. سایر تیم‌ها هم آماده‌اند و فکر نمی‌کنم که ما جزو مدعیان اصلی باشیم.»

پیتزی سرمربی عربستان هم هر بار، از صحبت درباره شانس قهرمانی تیمش طفره رفته است. او گفته بازی به بازی پیش می‌رود و درباره قهرمانی تیمش صحبت نمی‌کند: «هر بازی که ما بازی می کنیم یک فینال است. به تمام مسابقات به این چشم نگاه می کنیم، اکنون کره شمالی مهم ترین حریف ما لقب دارد و در بازی بعدی نیز این چنین تفکری خواهیم داشت. زود است به قهرمانی فکر کنیم.»

زاکرونی سرمربی امارات میزبان با کم دانستن شانس تیمش برای قهرمانی در روز قرعه کشی، حاشیه‌های زیادی به وجود آورد و بعدا مجبور شد این حرف‌ها را اصلاح کند. زاکرونی در اصلاح حرف‌هایش گفت امارات میزبان است و باید مدعی باشد. هکتور کوپر، سرمربی ازبکستان هم عربستان، کره جنوبی، امارات و ایران را تیم‌های حاضر در نیمه نهایی دانست و جایگاهی برای ازبکستان قائل نشد!

تنها استثنای این موارد، گراهام آرنولد سرمربی استرالیا مدافع عنوان قهرمانی است. آرنولد که پس از تجربه ناموفق جام ملت‌های 2007 انتقادهای زیادی از انتخابش به عنوان سرمربی استرالیا انجام شده، خودش را شایسته این عنوان می‌داند و برای اینکه نشان بدهد استرالیا با او افت نکرده، بارها گفته که هنوز می‌توانند قهرمان آسیا باشند: «تیم‌های قدرتمند زیادی در این دوره حضور دارند. اما من مطمئن هستم اگر هر چه در توان داریم رو کنیم می‌توانیم قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.»

بجز آرنولد، به نظر می‌رسد همه مربیان تلاش کرده‌اند یا مثل کی‌روش و بنتو، به طور کامل فشار را از روی تیم‌شان بردارند یا مثل موری‌یاسو، از هدف قهرمانی حرف بزنند اما عنوان مدعی اصلی را روی دوش تیم دیگری بگذارند. شاید تعداد بالای مدعیان در آسیا و فاصله نزدیک آن‌ها، و شاید هم ذهنیت بازیکنان آسیایی مربیان را در این دوره به استفاده از این روش برای حفظ تمرکز بازیکنان ترغیب کرده است.

22330

نظرات کاربران
Asghar
به نظر من هم تیم خوبه و باید پله پله جلو بره و تمرکزش رو بازی بعدش باشه. اگه اینطوری باشه میتونه تا فینال بالا بره
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۶:۴۴
پاسخ
9
183
برانکو در جایگاهی نیس که در مورد تیم ملی نظر بده !
زنده باد کیروش بزرگ، از وقتی سرمربی تیم ملی هس دیگه عربستان تو ورزشگاه آزادی نمیرقصه دیگه بحرین با پرچم عربستان برای صعود عربستان به جام جهانی جشن نمیگیره .
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۶:۴۷
پاسخ
88
222
کی روش
ما ایرانی ها عاشق ستایش از خود و خودشیفتگی هستیم و کی روش هم آدمی هست که حرف راست میزنه و اهل تملق و چاپلوسی نیست از نظر آکادمیک فوتبال پایه که اساس موفقیت هست ایران جز ده کشور برتر و باثبات آسیا نیست یعنی سخنان کی روش از این نظر درست هست چون کره ، ژاپن و استرالیا حتی قطر و عربستان از ایران جلوتر هستند و کی روش هم حقایق می گوید و حقیقت هم تلخ است
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۲:۳۶
پاسخ
33
210
رهگذر
اون مربی های دیگه هم مثل کیروش هیچی حالیشون نیست و فقط دارند تیم خودشون و تحقیر میکنند فقط ما هستیم که کلی کارشناس داریم که بهتر میفهمیم فقط سوال اینجاست با این همه کارشناس و مربی و سر مربی با دانش روز چرا حال و روز لیگمون و فوتبال پایمون و زیرساخت هامون اینقدر داغونه ؟؟؟؟پیدا کنید پرتقال فروش را
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۱:۲۶
پاسخ
35
177
hamid
ادم وقتی از پله ای میخواد بره بالا یکی یکی میره نه اینکه الکی بپره رو پله اخری.کیروشم داره پله پله جلو میره.حتی بقیه مربیان تیمای بزرگ دارن پله پله میرن الکی نمیگن ما قهرمان‌میشیم
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۰:۱۴
پاسخ
13
135
معجزه‌ی کی‌روش.
مرسی جناب کی‌روش که تواین هشت سال به احدی باج ندادی.نگذاشتی بهت بازیکن قالب کنن.و شان تیم ملی رو حفظ کردی و به لباس تیم ارزش دادی
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۳:۱۴
پاسخ
30
163
دبل.۶::::::۶+۶
اینا همه .جنگ روانی هست که در هر تورنمتی بیشتر مربیان تیمهای مدعی به راه میندازن ...چیزی که هست .برای قهرمانی باید جنگید و قهرمان شد ...که خوشبختانه این شور جنگیدن و خواستن قهرمانی در بچه های ما هست ....قهرمان باشین..
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶:۴۰
پاسخ
10
103
کیومرث
تو همین سایت نود به مخالفان کی روش گفتم یه بار بیاید فکر کنید کی روش درست می گه . به جای انتقاد سعی کنیم طرز فکر حرفه ای رو یاد بگیریم . همین طرز فکر از پیش برنده بودن رو داشتیم که ۴۳ ساله حتی فینال آسیا تو جام ملتها نرفتیم . ۴۰ ساله المپیک نرفتیم . آخرین تیم باشگاهیمون ۲۵ سال پیش قهرمان آسیا شده . تو ۲۱ دوره جام جهانی کلا ۵ بار رفتیم ج.ج. و حاصلش ۲ تا برد سه مساوی و ده تا باخت بوده . " چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید " . وقتی کی روش رو از دست دادیم اونوقت می فهمیم چه گوهری رو از دست دادیم . زنده باد ایران ، درود بر کی روش کبیر ، همه برای ایران
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷:۱۴
پاسخ
70
319
ایداسادات25بهمن1380
من که مطمعنم تیم کیروش مدعی نیست در ظمن وطن فروش کسایی بودن ریخت بودن پیج الهلال پرچم زاپن بردن ورزشگاه ادمین چاپ کن
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۶:۳۵
140
50
ایداسادات25بهمن1380
هشت سال این آقا با بالاترین رقم ها سرمربی ایران بود.هیچ افتخاری برای فوتبال ما کسب نکردن
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹:۴۹
149
47
سعید ایرانی
وقتی کارهای آماده سازی طبق برنامه پیش نمیره, وقتی اهالی فوتبال, پیشکسوتا و رسانه بر علیه تو هستن, وقتی دست تنهایی و یک ارتش تکنفره داری, مجبوری از حداقل امکانات حداکثر استفاده رو ببری و تیمت رو قدم به قدم جلو ببری, از دوستانت کمک بخوای(از وینگادا که با هم دو قهرمانی جهان آوردن و دکتر کاردرست بدنساز استرالیایی), باید اعتراف کرد که کی روش هر چی در توانش بود گذاشت, که تیم ایران بتونه قهرمان بشه, درود بر کی روش, به امید قهرمانی آسیا !
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۸:۲۹
19
114
کینگ لئوی اول
نقشه های بزرگی در پس ذهنت داشته باش, بازی به بازی پیش برو, سنگها رو یکی یکی از پیش پات بردار, فشاری روی تو نیست و با هر برد اعتماد به نفست بیشتر میشه, به این میگن تفکر سالم و حرفه ای! مرسی کی روش گرامی! به امید قهرمانی ایران!
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۶:۰۱
18
98
جف شیش
عزیز من به دید من و شما ربطی نداره اگر داوری ها سازماندهی شده نبودن هم مایلی کهن هم برانکو و هم کیروش تیم رو به فینال برده بودن هرچند اگه فینال میرفتن هم داور اجازه قهرمانی بهمون نمیداد.سیاست و لابی داره تو فوتبال بیداد میکنه
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۵:۰۱
55
39
تیـــــــــــم مــلـــــــــی هجومی 99
جام رو بیارید بدهی را صاف کنید
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴:۱۴
54
18
من بی پرسپولیس زیستن نتوانم
بهونه برای طرفداران کیروش جور شد تا پشت بی غرور زیستن ، بایستند ! هر جور راحتید ما بی غرور زیستن نتوانیم ، برای همینه که روبروی کیروش ایستادیم
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۰:۰۷
پاسخ
319
57
ارتش 65میلیونی
آخه هوچیه وطن فروش، شماها بخاطر مربی دروغگو و حسودتون، حاضرید تیم ملیتون ببازه، پس شماها لطف کنید حرف از غرور نزنید
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۱:۳۰
25
102
jd.dri
آقای غرور ! وقتی برانکو از تیم 10 نفره عربستانی 4 تا خورد غرورت کجا رفته بود که گفتی هر چی برانکو بگه ؟!!!!! ... وقتی برانکو قبل جام جهانی تو برنامه نود بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی مثل بیرانوند ، وحید امیری و بقیه رو مسخره می کرد و می گفت اونا نمی تونن با رونالدو و مسی مقابله کنند کجا بود اون غرور پرسپولیسی جنابعالی ؟!!!! ... خالی بند ...
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴:۴۸
26
103
تراختورچی
دو ساله نتیجه گرفتین با حمایت وزارت و فدراسیون و کمیته داوران خدارو بنده نیستین ، یادمه یکیتون اومد همینجا کامنت گذاشت که بخاطر برانکو هوادار تیم ملی نیستم ، میخام بدونم برانکو بخاطر پرسپولیس به تیم ملی کشور خودش پشت میکنه ؟ آخرین قهرمانی تیم ملی یادته ؟ از کدوم غرور حرف میزنی برادر ؟
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۰:۳۹
26
91
afshin
آقای باغرور لطفا بفرمایید خودتون وتیمتون چه کارکرده اید که بابتش مغرورید؟
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۷:۲۷
20
74
Aliiii
ما ایرانیها همیشه همینیم و تاریخ برامون تکرار میشه، و جالبه که همیشه میگیم که چرا پیشرفت نمیکنیم، یادمه ۹۰درصد ایران از برانکو بعد جام جهانی متنفر بودن، وقتی رفت خوشحال شدن، وقتی که تیمو دادن به قلعه نویی، دایی و بعدشم قطبی تازه همه متوجه شدن که چه بلایی سرشون اومده، الانم همه داغن وقتی کیروش رفت ، میفهمیم کیو از دست دادیم. تاریخ برای ما ایرانیها همیشه در حال تکرار و ما هیچ وقت ازش درس نمیگیریم،
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵:۵۰
پاسخ
20
218
علی از ایران بزرگ
ولی هیچکس نگفته سقف ارزوی ما رفتن به نیمه نهایی است این حرف کاملن درسته که نباید با حرفهات فشار روی تیمه خودت بیاری ولی هیج وقت هم نباید با حرفهات تیم خودتو کوچک کنی کیروش میتونست بگه ما در کنار 5 یا 6 کشور دیگه واسه قهرمانی میجنگیم مدعی اول نیستیم ولی با انگیزه زیاد به جنگ حریفامون میریم
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۱:۴۲
پاسخ
153
49
پویا
دوست عزیز شما هم مربی بدی نمیشدی ها ؟ میشه بدونم حرفه تخصصی شما اگر دارید چی هست که اینطوری به خودتون اجازه میدید تا تو کار یه مربی حرفه ای و روانشناس دخالت کنید؟
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۹:۰۵
15
61
سیاوش
همه مربیان این حرف را میزنند تا فشار را از روی تیم خودشون بردارند. اونوقت برانکو روز بازی ایران میگه من با یک ملی پوش رفتم فینال(که البته همین حرفش دروغه و نشونه خودشیفتگی!) و با این کارها سعی میکنه به تیم ملی ضربه بزنه! آدم ها شاید ظاهرشون جنتلمن باشه ولی باطنشون نه مثل برانکو و یا ظاهرشون بد باشه ولی باطنشون خوب و سالم مثل کیروش
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰:۰۱
پاسخ
60
203
ارتش 80 میلیونی
با گذشتن از سد چند تیم شرقی جناب برانکو رفت فینال هیچ تیمی این دیگه چه نایب قهرمانی در اسیا است که با هیچ تیمی از هند تا ژاپن و استرالیا تا فینال بازی نکرده
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۹:۱۶
21
52
دبل.۶::::::۶+۶
هرچه باشه ..حق را گفته ...نه مثل بعضی ها .صبح ژاپن و شب ایران را قهرمان میدونن ...هیچ چیز را بلد نباشین ..ولی تو هوچی گری حرفه ای هستین .شما ۶ تایی ها....ادمین عدالت...
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۳:۳۹
51
20
آرش
ایول واقعا حق گفتی داداش
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۱:۱۲
12
25
Wien
هر روز که میگذره،حرفه ای بودن و حقانیت کی روش بیشتر ثابت میشه، و به همان میزان هم ثابت میشه که ما چقدر هوچی و غیرحرفه ای هستیم،با اینکه هشت ساله کی روش را میشناسیم،ولی هنوز مثل یک غریبه باهاش رفتار میکنیم.
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۰:۲۶
پاسخ
31
160
پرسپولیس قهرمان
آره آخرشم لبنان میاد قهرمان میشه.
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴:۰۹
پاسخ