نامه مهم اینفانتینو به ایران: ورود زنان به ورزشگاه را آزاد کنید

نامه مهم اینفانتینو به ایران: ورود زنان به ورزشگاه را آزاد کنید

12705
13:54
31 خرداد 1398
رییس کل فیفا با انتشار نامه‌ای اضطراری از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرد تا مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را با حضور زنان در ورزشگاه‌ها آغاز کند.

به گزارش وبسایت نود، 

جیانی اینفانتینو با انتشار نامه‌ای فوری به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد باید مراتب حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران هرچه زودتر فراهم شود. در متن این نامه که توسط رییس فیفا برای مهدی تاج نوشته شده، آمده است: «نوامبر سال گذشته سفر بسیار خوبی به تهران داشتم. در این اقامت کوتاه در ایران، فیفا روابط دوستانه خودش را تقویت کرد. می‌خواهم یک بار دیگر از شما بابت این پذیرایی دوستانه تشکر کنم. من واقعا احساس خوبی از حضور در مرحله برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران داشتم. در دیدار پرسپولیس و کاشیما، در یک دیدار تاریخی حاصر بودم. وقتی بعد از 40 سال زنان ایرانی توانستند دوباره به ورزشگاه بیایند و از یک مسابقه فوتبال رسمی لذت ببرند. این یعنی بیش از هزار زن ایرانی توانستند تیم محبوبشان را در فینال لیگ قهرمانان آسیا تشویق کنند، در مهم‌ترین بازی فصل. 

باید صادقانه بگویم که این تجربه، بدون شک، تاکنون یکی از مهمترین و شاخص ترین دستاوردهای من در سمت ریاست فیفا بوده است. به خصوص که به شخصه شاهد پیشرفت در وضعیت تضمین حضور بانوان برای حضور در ورزشگاه بودم. هیچ چیز برای من با اهمیت تر از این نیست من قصد دارم تشکر صمیمانه خودم را به شما و مسئولان مربوطه در این امر ابراز کنم که تلاش کردید این مهم اتفاق بیفتد و برای رسیدن به آن تلاش کردید.

این حقیقت که این گام های اولیه برداشته شدند و من شخصا شاهد آن بودم، من را بیشتر ناامید می‌کند که نتوانستم خاطرات مثبتش را در ذهنم حفظ کنم و بیش از این شاهد پیشرفت در این موضوع در بازی دوستانه میان ایران و سوریه باشم. جاییکه درهای ورود به ورزشگاه به روی هواداران خانم بسته بود و جاییکه تعدادی از بانوان خواهان حضور در ورزشگاه بودند و توسط نیرهای امنیتی ساعت ها بازداشت شدند! متاسفانه، مجبورم که بگویم این برخلاف قولی است که در مارس 2018 دکتر روحانی به ما داد. جاییکه به ما اطمینان داده شد که به زودی پیشرفت های مهمی در این زمینه حاصل خواهد شد.»

نظرات کاربران
پرسپولیسی گرگان
اگه خانواده ها داخل ورزشگاه بیان خشونت و فحاشی کمتر میشه
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۴:۴۷
پاسخ
7
46
محمد رضا
به نظر من میشه طبقه دوم استادیوم هارو به خانوم ها اختصاص داد ، یا اگه با احترام به نظر خیلییا که میگن جو مناسب نیست میشه بعضی بازیها رو فقط به خانوم ها اختصاص داد که اونها هم از لذت تماشای بازی از نزدیک بهره مند بشن.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹:۱۲
پاسخ
9
27
امیر آبی دل
ورود زنان به ورزشگاه ها در صورت ایجاد فرهنگ هواداری امکان پذیره و همچنین امکانات امنیتی برای کنترل تماشاگران و همچنین محرومیت مادام العمر فحاشان از حضور در ورزشگاه.... ولی یه چیزی هم باید بگم اینه که آقای اینفانتینو... پول پاداش ملی پوشان ایران از جام جهانی رو به فدراسیون و باشگاه های ایرانی پرداخت کنین... یه نکته دیگه هم اینه که فیفا نمیتونه حق قانونی ایران برای میزبانی از تیمای عربستانی رو به ما بده.... جلوی عربستان هیچ حرفی برای گفتن نداره ولی میاد به ما میگه چکار بکنیم و چکار نکنیم...
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۳:۰۵
پاسخ
28
84
عشقممم نیمار
من مخالف اومدن خانوما ب ورزشگاه هستم ..چرغ ؟؟ چون فضای ورزشگاهامون خیلی ترسناکه...:-P هم‌سنگ‌میزنن ..هم فحش میدن و خیلی چیزای دیگ ک‌نمیتونم اینجا بگم :-P برای اومدن خانوما ب ورزشگاه ..اول باید محیط ورزشگاههارو‌ سالم کنید و بعد اجازه ورود خانوما ب ورزشگاه بدید :-P البته این نظر خودم بود ک محترمه :-)
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۳:۵۷
پاسخ
186
42
Nima
اگر یک بار با نظرت موافق باشم همین الان
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۸:۵۰
29
8
جمال خادم
این صد بار نظرت محترم نیست
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰:۳۱
5
21
حمید
به ایشون چه ربطی داره ؟ بحث به این غیر مهمی رو مهم کردند و بحث های مهمتری مثل زیر ساخت و شفافیت مالی باشگاهها و حیف و میل پول بیت المال و مسئولیت پذیری مسئولان باشگاهها و نوع قراردادا ها و پشت پرده ی فوتبال و هزار مورد اصلی رو فراموش میکنیم . اصلا مهم نیست این موضوع .
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۲:۱۴
پاسخ
179
28
ناشناس
به نظرم این مطالب مربوط به تصمیمات یک کشور است و به ایشون ربطی ندارد از طرفی فکر میکنم اول باید جا بیافتد بانوان عللاقه مند از ورزشکاران زن حمایت کنند و در مسابقات فوتسال بانوان و فوتبال بانوان حضور داشته باشند.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۹:۲۳
26
5
Mn24
فیفا مسئول حیف و میل کردن بیت المال تو ایران نیس فیفا مسئول برقراری فوتبال بدون تبعیضه که حضور بانوان یکیشه
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹:۱۵
4
22
پرسپولیس محبوب دلها
ورود خانواده ها به ورزشگاه قطعا جو ورزشگاها رو بهتر میکنه
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۲:۴۲
پاسخ
28
335
ماکسیمیلیانوس
اشتباه فکر میکنی... اون مال دهه شصت و هفتاد بود که جلوی بانوان فحاشی نمی کردن آقایون... الان اینطوری نیست... خوش خیالانه س که اینطوری فکر کنیم.... اول باید ببینیم جان تماشاگران حفظ میشه یا نه.... بعدش میتونیم از ورود بانوان به ورزشگاه ها صحبت کنیم
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۵:۰۶
101
36
آریا
پیش از اینکه تصمیم ورود خانمها ب ورزشگاهها اجرایی بشه باید جلوی ورود مواد مخدر و مصرف کننده ها و ترقه و مواد محترقه گرفته بشه وگرنه همون بهتر ک خانما همچنان از تلویزیون بازیا رو ببینن.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۵:۱۱
پاسخ
184
73
Wien
بانوان افراد صغیر و ناتوان نیستند و خودشون به بهترین شکل میتونن از خودشون مراقبت کنند،در ضمن این موارد در همه جای جامعه وجود داره،اگه آدم بخواد نگران این چیزها باشه و به بهانه آنها از ورود بانوان جلوگیری کنه،خب آنها حتی در خیابانها و پارکها هم اجازه ورود نخواهند داشت،هر کاری اولش کمی مشکله ولی بمرور عادی میشه،بانوان هم براحتی میتونن وارد استادیومها بشن و تیم مورد علاقه شونو تشویق کنند،مطمئنم بعد از چند ماه این موضوع کاملا عادی میشه و حتی باعث میشه استادیومها از این حالت خشن و پر از الفاظ رکیک ، خارج بشه و فضای بهتری برای لذت بردن ار بازی فراهم بشه.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵:۵۵
15
111
عمرعبدالرحمن جوووووینکوووو
چرا زنان نرن استادیوم تا زمانی که هوادارایی مثل سپاهان و تراکتور داریم!کافیه فیلم پرتاب صندلیا از سپاهانیا و تراکتوریا وسیلی که به شجاعی زدن و مشتی که دژاگه زد رو براش بفرستن مطمئنم بعد نامه میده ببخشید من اشتباه کردم فوتبال ایران رو به تعلیق در میاره
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۴:۰۰
پاسخ
62
215
علیرضا منطق
اتفاقات بازی سپاهان پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هم باید بفرستیم
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸:۳۹
41
41
نیما
ایران قانون داخلی داره تو این ورزشگاهها مرد جرات نمیکنه بره بس که بی حرمتی میشه ما زن و خواهرمون از سر راه نیاوردیم که تو این فضا قرارشون بدیم
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷:۱۵
پاسخ
235
74
بچه تهرون
اگه اینجوریه پس مردها هم نباید برن.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸:۵۰
12
82
طوفان زرد
شما نذار برن. بقیه ربطی به شما نداره شاید یکی دلش بخواد آخر هفته با بچه و همسرش بره اینطوری جو خانوادگی میشه و دیگه فحاشی در کار نخواهد بود.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹:۴۷
32
206
فرناز
خدایا شکرت..کاش خیلی زود شرایط فراهم بشه و ما هم بتونیم از نزدیک تیم موردعلاقمون تشویق کنیم..چ بازی ها ک حسرت یک لحظه حضور در ورزشگاه هارو داشتیم ،افسوس...
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰:۳۰
پاسخ
22
217
حمید
اینکه خانم ها بیان ورزشگاه حقشونه،ولی رییس فیفا بیخود میکنه واسه کشور ما تعیین تکلیف میکنه.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۸:۱۵
پاسخ
331
41
Mahdi
پس بیا شما تعیین و تکلیف کن ..
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰:۵۴
15
73
حمید
شما سواد ناکافی دارید نظر ندهید بهتر است این مسئله داخلی نیست و فیفا میتواند مداخله کند
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸:۴۶
14
76
آبی استقلالی
حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاه یه مسأله داخلیه و به فیفا هیچ ربطی نداره. دارن خیلی بیشتر از گلیمشون پاشونو دراز می کنن
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱:۰۷
پاسخ
327
38
پدرام
ولی تعلیق فوتبال ایران به هیچ وجه یه مسئله داخلی نیست و خیلی هم به فیفا ربط داره.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۹:۴۸
9
78
فرهاد
به همین خیال باش .....!
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹:۳۴
پاسخ
32
98
ساوالان
با اجباری شدن وی ای ار و این چنین قضایا چون فوتبال ما زیر ساخت هایش را ندارد مجبور به تعطیلی می شود .از حالا می گویم سال اتی بیش از 30 درصد بازیها بدون تماشاگر می شود وقتی یگ مشت تماشگر نما فضای ورزشگاها را متشنج می کنند فدارسیون هم هیچ اقدامی نمی کند ایا می توانیم ورزشگاهارا اداره کنیم اقای تاج قرار بود توی بازی پرسپولیس و سپاهان چه اتفاقی به افتد تا حکم انظباطی صادر شود نکنه تا انسانی کشته نشود حکمی در کار نیست رای سپاهان را چرا صادر نمی کنید؟؟؟
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۹:۱۳
پاسخ
12
102
محمدرضا
فدراسیون یک نمایش فرمایشی راه انداخت تا شما را گول بزند.
۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱:۱۵