نایکی بازیکنان ایران را تحریم کرد؛ به شما کفش نمی‌دهیم

نایکی بازیکنان ایران را تحریم کرد؛ به شما کفش نمی‌دهیم

19937
14:52
11 خرداد 1397
شرکت تولیدی نایکی اعلام کرد به بازیکنان ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش نخواهد داد.

وبسایت رسمی برنامه نود - شرکت تولیدی نایکی اعلام کرد به بازیکنان ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش نخواهد داد.

به گزارش وبسایت نود، به نقل از رویترز، در حالی که هنوز بیش از دو هفته به آغاز رسمی رقابت های جام جهانی روسیه باقی مانده است، شرکت آلمانی آدیداس برتری خود در این رقابت‌ها بر رقیب قدیمی آمریکایی خود یعنی شرکت نایکی را قطعی کرده است.

این برند آلمانی تولید کننده لوازم ورزشی که اسپانسر رسمی مسابقات جام جهانی امسال نیز هست، انتظار دارد سود مالی محدودی از این رقابت‌ها به دست بیاورد، زیرا جام جهانی امسال در روسیه برگزار می‌شود که اقتصادش در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

کاسپر رورستد، مدیر شرکت آدیداس در این باره گفت: «جام جهانی در روسیه فرصت های مالی کمتری را نسبت به جام جهانی 4 سال پیش در برزیل ایجاد می‌کند.»

از زمان جام جهانی قبلی در سال 2014 به این طرف، میزان فروش محصولات آدیداس در حوزه‌هایی غیر از ورزش فوتبال به سرعت رشد کرده است با این حال، فوتبال همچنان یک حوزه مهم برای وجهه این برند آلمانی است که از سال 1970 تاکنون تامین کننده توپ‌های رقابت‌های جام جهانی بوده و قراردادی برای حمایت مالی این رقابت‌ها تا سال 2030 میلادی به امضا رسانده است.

پس از آنکه شرکت نایک برای اولین بار در جام جهانی 2014 برزیل موفق شد لباس تعداد بیشتری از تیم های حاضر در جام را از آن خود کند، شرکت آدیداس در این دوره مجددا برتری را از آن خود کرده و امسال پیراهن 12 تیم از 32 تیم حاضر در روسیه توسط شرکت آدیداس تامین خواهد شد. نام تیم‌های بزرگی نظیر آلمان، اسپانیا و روسیه میزبان در اردوگاه آدیداس به چشم می خورد.

در این بین شرکت نایکی هم توانسته تامین پیراهن 10 تیم از جمله برزیل، فرانسه و انگلیس را از آن خود کند.

شرکت نایک همچنین انتظار دارد 60 درصد تمام بازیکنانی که به جام جهانی روسیه می‌روند کفش‌های تولیدی این شرکت را به پا کنند که شامل تقریبا نیمی از اعضای تیم آلمان و اسپانیا و سه چهارم تیم روسیه می‌شود. تنها استثنا تیم ایران است که بعد از خروج ترامپ از برجام با تحریم‌های جدید آمریکا مواجه شده است. شرکت نایکی گفته، هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی ایران کفش‌های این شرکت را نخواهند پوشید، در حالی که شرکت آدیداس همچنان قصد دارد پیراهن تیم ملی ایران را تامین کند.

 

1004

نظرات کاربران
سید
فدراسیون ۵ ستاره باید به فیفا شکلیت کنه به خاطر دخالت سیاست در فوتبال
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۴:۰۴
پاسخ
2
4
مصطفي
واقعا بعضيا سنشون به بازي با برزيلم قد نميده؟؟؟!!!!تيم اصليش بود عزيزانم.
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲:۱۰
پاسخ
0
10
رضا
وقتشه کفش های بی صدا مثل فیلم های کره ای بپوشید همه رو غافلگیر کنید.خخخ
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۸:۳۰
پاسخ
0
9
محمدرضا
چند وقت پیش که شرکت سامسونگ اعلام کرد به بهانه‌ی تحریم‌ها علیه ایران از گوشی‌های هوشمند اهدایی خودش به ورزشکاران ایرانی نخواهد داد، اعتراض یکپارچه‌ی کاربران ایرانی در فضای مجازی این شرکت رو وادار کرد تا موضوع اشتباه خودش رو اصلاح کنه. حالا هم در قبال تصمیم اخیر شرکت نایک، بجای مسخره کردن و بر زبان راندن حرف‌های نادرست کاری رو که می‌تونیم انجام بدیم. باید از شرکت نایک توضیح بخواهیم. همه با هم.
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵:۱۷
پاسخ
2
22
مهران
حیف ما ایرانی ها که یه زمان با چه ذوقی میرفتیم بازار و برند نایک رو برای لباس هامون انتخاب میکردیم. به درک سیاه که آمریکایی ها بهمون کفش نمیدن.از این به بعد سعی میکنم هروقت رفتم بازار فقط لباس ایرونی بخرم.حداقل اینجوری خیال آدم راحت تره و دلش هم خنک تر.
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷:۵۵
پاسخ
6
19
Alireza33
حالا وقتشه حمایت از کالای ایرانی
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۷:۵۳
پاسخ
13
10
سارا اس اسی
از این دمپایی جلو بسته ها هست. از اونا که میتونیم داشته باشیم؟
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷:۲۲
پاسخ
6
37
arya pad
واقعا جای تاسف داره
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۳:۳۱
پاسخ
5
32
سهند
مگه میشه لباس آدیداس بپوشی ؛با کفش نایکی ! آدیداس جریمه میکنه... نایکی بهتر بود اول نگاهی به برند لباس تیم ملی ایران مینداخت بعد حرف میزد... خودشو خراب کرد همین! نایکی به یک دهم آدیداس نمیرسه.
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۲:۳۳
پاسخ
49
20
محمد
کی گفته نمیشه کفش برندهایی غیر از اسپانسر رو پوشید الان رونالدو تو رئال لباس ادیداس میپوشه اما کفشش نایکه.اسپانسر البسه کاری با برند کفش بازیکنا نداره.
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۲:۵۷
0
20
Wien
جام جهانی با طعم تلخ! این جام جهانی،بعنوان تلخترین جام جهانی در یادمون میمونه،جام جهانی که خودمون دست در دست دیگران در یک هماهنگی بینظیر هر کاری میکنیم،تا تیم را زمین بزنیم،وقتی هم نیمه جون زمین خورد،فاتحانه پای مان را روی نعش نحیفش میذاریم و لبخند میزنیم و میگیم: دیدی حق با ما بود.تمام تیمهای دنیا با دل خوش و امیدواری،خودشونو آماده رفتن به جشن میکنند و ما با عصبانیت و کینه،آماده جنگ و دشنام ،بعد از ناکامی احتمالی،در این مدت قبل از شروع بازیها،ما دائم داریم گل بخودی میزنیم و کمر تیم را میشکنیم،واقعا ، واقعا باعث تاسفه،وقتی بعضی کامنتها را میبینی و علنا و واضح آرزوی باخت پر گل تیم ملی را دارند،فقط چون بازیکن محبوب تیمشون،از نظر سرمربی،(دقت کنید،سرمربی) شرایط بازی در جام جهانی را نداشته.وقتی خودمون بهم رحم نمیکنیم،مسلمه،یونان،کوزوو،نایکی و ....بما احترام نمیگذارند،چون خودمون احترام خودمونو نگه نداشتیم.
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۰:۴۹
پاسخ
7
66
سپاهان
متاسفانه دقیقا همینطوره که گفتی ، امیدوارم این تلخ کامی ها با نتایج خوب ایران در جام جهانی و جام ملت ها جبران بشه
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۱:۵۸
1
21
مستاجر خدا
من موندم چه اصراریه کیروش مونده اینجا تا هر موضوعی رو بهونه شکست هاش کنه؟؟ واقعا چرا نمیره؟؟طرفدارهاش جواب چرا 7 سال توی این کشور بدون امکانات که مردمش نمیدونن جام جهانی چیه ( به قول خود کیروش) مونده؟؟
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۰:۰۰
پاسخ
74
18
مجتبی۰۰
به مستاجر ربطی نداره کیروش چرا مونده شما درباره مربی تیم کشور خودت صحبت کن کیروش میدونست با همین امکانات ناچیز هم میتونه دوبار پیاپی جام جهانی صعود کنه که مربی های مدنظر شما نتونستن اگه کیروش به صعود شک داشت یکروز هم اینجا نمیموند.
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳:۴۳
6
30
سرخ
انقدر حرص کیروش رو نخور بابا ایشالا اونم 4 سال دیگه میره :)
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵:۵۷
4
26
سعیدسلامی
فقط همین فدراسیون پنج ستاره