نتایج یک تحقیق جامع؛ منچستریونایتد بزرگ‌ترین باشگاه جزیره

 نتایج یک تحقیق جامع؛ منچستریونایتد بزرگ‌ترین باشگاه جزیره

8834
10:11
31 مرداد 1398
مقام‌ها وعناوین؟ پول؟ تعداد هواداران؟ کدام‌ یک از این‌ها یک باشگاه فوتبال را برای علاقه مندان و عاشقان آن رشته به باشگاهی بزرگ تبدیل می کند؟

به گزارش وب سایت نود به نقل از مجله معتبر «ورلد ساکر» نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد هواداران فوتبال در بریتانیا  باشگاه منچستر یونایتد را به عنوان بزرگ‌ترین باشگاه این کشور می‌شناسند.
 یک موسسه اخیرا نظرسنجی بزرگی را در بین هواداران فوتبال در این کشور ترتیب داده و از آن‌ها خواسته  براساس 10 معیار و با امتیاز دادن به تیم‌ها از یک تا 10 براساس اهمیتشان، بزرگ‌ترین باشگاه‌های این کشور را انتخاب کنند.
بر این اساس 3 هزار و 500 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند تا با دادن امتیاز در 10 معیار تعداد کل جام‌ها، تعداد هواداران حاضر در هر مسابقه، سابقه حضور در بازی‌های اروپایی، حمایت جهانی، مجموع حضور در لیگ برتر جزیره، اندازه استادیوم، حضور در ادوار اخیر لیگ برتر ، کسب جام در دوره‌های اخیر، تعداد بازی‌های بین‌المللی و مخارج نقل و انتقالات، باشگاه‌هایی را که تا به حال در لیگ برتر انگلیس حضور داشته‌اند، رتبه بندی کنند.
در پایان این نظر سنجی، جدول ۲۰ باشگاه این کشور به انتخاب مردم و هواداران فوتبال منتشر شد. منچستر یونایتد با کسب بالاترین امتیازها در 6 معیار از 10 معیار معین شده به عنوان بزرگ‌ترین باشگاه انگلیس انتخاب شد. قهرمان ۱۳ دوره لیگ برتر با اینکه از سال ۲۰۱۳ تاکنون عنوان قهرمانی را از آن خود نکرده اما با ۵۷ امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول در صدر جدول تاریخ لیگ برتر قرار گرفته است. منچسترسیتی، دیگر باشگاه شهر منچستر در رده پنجم و پشت سر لیورپول ، آرسنال و چلسی قرار دارد. قهرمان 2 دوره متوالی لیگ در 3 معیار کسب عناوین و جام‌های اخیر ، حضور در لیگ در سال‌های اخیر و مخارج فصل نقل و انتقال در صدر قرار گرفت اما این معیارها از جمله معیارهای کم ارزش نظرسنجی بودند که نشان داد افتخارات گذشته بیش از موفقیت‌های اخیر، برای هواداران اهمیت دارد.
در این جدول استون ویلا در رده نهم بالاتر از لسترسیتی و نیوکاسل و ساوتهمپتون قرار دارد و ساندرلند که وارد دومین فصل پیاپی خود در لیگ یک می‌شود در رتبه سیزدهم جای گرفت.
نکته جالب توجه، وجود نام  بلکبرن ، لیدزیونایتد و ناتینگام فارست در این جدول است که نشان دهنده تاثیر نوستالژی و دلتنگی هواداران برای این باشگاه‌هاست.
فراموش نکنیم که بلکبرن از سال ۲۰۱۲، لیدزیونایتد از سال ۲۰۰۴ و فارست از سال ۱۹۹۹ در لیگ برتر حضور ندارند و موقعیت و عناوینی که در گذشته به دست آوردند کافی بود تا جایگاه خودشان را در بین بزرگ‌ترین باشگاه‌های کشور حفظ کنند.

در همین حال، وست بروم، فولام و شفیلدونزدی تیم‌هایی بودند که از ۳۰ امتیاز تنها یک امتیاز کسب کردند و در جمع 20 تیم قرار نگرفتند.
میدلزبورو با بدشانسی و با وجود گذراندن ۱۵ فصل در لیگ برتر در جمع 20 باشگاه قرار نگرفت و برایتون با خوش شانسی و کسب ۱۵۳ امتیاز از ۱۶۰ امتیاز در آیتم «حمایت هواداران در بازی‌ها» که دومین معیار مهم این نظرسنجی بود در رده بیستم جای گرفت.
 

نظرات کاربران
هوادار
زنده باد یونایتد
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۴:۴۱
پاسخ
2
11
عشق های ابدیم: منچستر یونایتد بارسلونا
واقعی ترین افتخار فتح دل هاست.. عشق است پرطرفدارترین تیم جهان و تیم بعدش
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷:۴۳
پاسخ
5
42
"کانتونا"
درست ش هم همینه یونایتد بزرگترین باشگاه انگلیس هست
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۳:۲۶
پاسخ
5
37
علی
فقط آرسنال
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۳:۳۷
پاسخ
34
3
زانیار
نیاز به نظرسنجی نبود میدونستیم که بزرگترین باشگاه جزیره یونایتده حتی لیورپولیا و ارسنالیا و ... هم میدونستن :)
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰:۴۶
پاسخ
5
37
ی یوونتوسی2اتیشه
آره منچستر زمان فرگوسن بزرگ بود نه الانی که سهمیه گرفتنش به زوره....نه هر چقدرم بگیم فرگوسن خوب بوده کم گفتیم من به نظرم لیورپولی هایی که از من یونایتد تعریف میکنن لیورپولی نیستن چون 2تا دشمن قدیمی هستن من به شخصه نمیام هیچ وقت از تورینو یا اینتر تعریف کنم....چون دشمن های قدیمین
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰:۵۲
پاسخ
69
28
حق طلب
بله خوب یوونتوس هم چه قبل از تبانی چه بعد از تبانی همه میشناختنش به بزرگی در زمینه کلاهبرداری :))
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳:۲۹
4
30
کیان
تیم فقط لیورپول بیقش الکیه
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵:۲۰
پاسخ
88
24
Zaza
خدا نیامرزه داور فینال فصل قبل رو که یک پنالتی الکی براتون گرفت بجای تاتنهام قهرمانتون کرد تا شما از غار بیاین بیرون کری بخونین :)
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۷:۳۶
3
28
Manchester United
تیم فقط لیورپول در آرزوی قهرمانی لیگ برتر خخخ
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰:۴۷
3
28
تا ابد قرمز
کاش یه فرگوسن دیگه ای ظهور میکرد .حیف این تیم که به این حال و روز افتاده
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰:۰۴
پاسخ
8
88
کوهمره.جروق
بزرگترین باشگاه تو انگلیس و اروپا لیورپول هست.
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸:۳۰
پاسخ
86
17
عشقممم نیمار
ای جووون :-) قابل توجه پپ :-P نمیدونم چرا طرفدار هرتیمی هستم‌..خیلی بزرگه :-)
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷:۲۲
پاسخ
31
73
منچستر
تو رو خدا طرفدار منچستر نباش ،همان نیمار خوبه برات
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱:۳۸
0
30
اناری لیورپولی
منچستر مدیون فرگوسن بزرگ است من لیورپولی هستم ولی فرگوسن رو دوست دارم
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳:۵۲
پاسخ
9
105
محمد جواد
کیه که سر الکس اسطوره ای رو دوست نداشته باشه . امیدوارم یک روزی پپ کبیر رکوردش رو بشکنه :))
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰:۵۰
46
15
مهدی هاتفی
این که منچستر یونایتد هر بازی بیشترین تماشاچی رو به تئاتر رویاها میکشونه مشخصه. اینکه طرفدارای منچستر یونایتد تو هم کشور خودمون بیشترین طرفدار رو داره کاملا مشخصه ولی کسی که عاشق لیورپول هست این چیزا سرش نمیشه. مثل طرفدارهای آرسنال که هیچ موقع هیچی نمیشن اما اصلا براشون مهم نیست عاشقانه و دیوانه وار دوسش دارند. (لیگ جزیره فراتر از یک لیگ)
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳:۳۹
پاسخ
13
102
بابک
آرسنال به خاطر تفکرات مالکش هست که نمیتونه با تیمهای بزرگ رقابت کنه وگرنه در شرایط برابر بدون باخت قهرمان لیگ برتر شدند
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹:۲۰
7
29
AghaReza
خودت هیچ موقع هیچی نمیشی ! ما اون قدری خاطره خوب و جام داریم که عاشق تیممون باشیم
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹:۰۱
27
34
Amir
فقط آرسنال...
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰:۵۳
پاسخ
69
22
Man United / A.C.Milan
منچستر برترین تیم تاریخ لیگ جزیره است دیگه قبل از نظرسنجی هم میشد حدس زد اینو :d بعدش هم همون ترتیبی که گذاشتن درسته و از حضور لیدزیونایتد و بلک برن و حتی ناتینگاهم فارست بسیار خوشحال شدم در این رتبه بندی! ناتینگهام فارست رو البته بخاطر اینکه کیسه بوکس منچستر بود یه زمانی دوست دارم خخخ ولی لیدز و بلک برن واقعا چشم نواز بازی میکردن و اگر یکمی توی دفاع خوب بودن قطعا قهرمانی های زیادی به دست می آوردن!
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵:۲۷
پاسخ
9
76
گل آقا
قول میدم،حتی یه بازی تا حالا از ناتینگهام فارست را ندیده باشی،توی متن نوشته،آخرین حضور ناتینگهام در لیگ برتر سال ۱۹۹۹ بوده،آنزمان یا هنوز بدنیا نیومده بودی یا اینکه یه طفل دو،سه ساله بودی،آنوقت چطور رقابتهای ناتینگهام با منچستر را دیدی؟حالا اگر میگفتی،از اینترنت،آرشیو بازیها را در آوردی،یه حرفی،اما جوری نوشتی که انگار تو استادیوم بودی.
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵:۲۶
32
14
هادی
منچستر یونایتد همیشه بزرگترین باشگاه انگلیس بوده و خواهد بود. هم قهرمانی. هم جام هم پرطرفدار ترین تو جهان هم که هست. بلیت فروشی و کیت های ورزشی هم بموند. عشق یونایتد ابدیست.زنده باد یونایتد کبیر