نکات یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا/ دفاع پولادین ایران و قطر

نکات یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا/ دفاع پولادین ایران و قطر

18508
22:06
02 بهمن 1397
دو مربی ایتالیایی و دو مربی پرتغالی هدایت چهار تیم از هشت تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را بر عهده دارند.

به گزارش وبسایت نود، با صعود قطر به عنوان هشتمین تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، چهره هشت تیم نهایی مسابقات مشخص شد.

از نکات بارز این مرحله می‌توان به دفاع قدرتمند ایران و قطر اشاره کرد که بعد از گذشت چهار بازی، همچنان بدون گل خورده هستند و می‌توانند با حفظ این روند، رکورد جدیدی را در آسیا به ثبت برسانند.

تیم‌های ملی ایران، ژاپن و کره‌جنوبی برای هفتمین بار متوالی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا حضور دارند.

قطری‌ها با تک گل یک بازیکن عراقی الاصل، توانستند تیم ملی عراق را شکست دهند و به مرحله بعد صعود کنند.

تیم‌های ایران و ویتنام از گروه D و تیم‌های کره‌جنوبی و چین از گروه C، تنها تیم‌هایی هستند که از یک گروه مشترک به یک چهارم نهایی صعود کردند.

معز علی با هفت گل زده آقای گل مسابقات محسوب می‌شود و تنها یک گل برای برابری با رکورد هشت گل زده علی دایی در جام ملت‌های ۹۶ فاصله دارد. جام ملت‌های ۹۶ نیز در امارات برگزار شده بود.

در جمع هشت تیم نهایی جام ملت‌های آسیا، دو مربی پرتغالی، دو مربی ایتالیایی، یک مربی اسپانیایی، یک مربی استرالیایی، یک مربی ژاپنی و یک مربی کره‌ای حضور دارند.

1004

نظرات کاربران
علی
برام‌ عجیبه. اون زمان که برانکو مربی تیم ملی بود بعد جام جهانی همه بهش فحش میدادن و میگفتن بره دیگه ایران نیاد حالا که شده مربی پرسپولیس همش ازش تعریف میکنن. این آدم که همون آدم قبلیه پس ظاهرا مردم عوض شدن تو این چندسال
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۶:۲۷
پاسخ
7
53
رضا سپاهانی
دوستان انقد نگین این پولو به غیر از کیروش به هرکی میدادیم تیم الان اینجا بود. اگه بحث پول بود که سعودی ها چند برابرش هزینه میکردن تا تیمشون بتونه مثل ایران بازیکنه. یا مثلا قطر اونقدر پول برای مقیم کردن خارجی ها خرج نمیکرد. همه رو میداد به یه مربی با دانش. همه چیز که پول نیست. آیا مربی غیر کیروش میتونست این انضباط و همدلی رو توی تیم ایجاد کنه؟ حتما خوندین که برای میلاد محمدی از نیوکاسل پیشنهاد اومده. کافیه میلادو با داداشش مقایسه کنید. اگه کیروش ذهنیت لژیونر شدنو در بازیکنا به وجود نمیاورد میلادم الان نهایتا مثل مهرداد بود و تو پرسپولیس بازی میکرد. یا جهانبخش، عزت اللهی و... یا مسئله لباس تیم ملی که کیروش با تمام وجود سعی کرد ما هم آدیداس بپوشیم تا تو جام جهانی از این نظر از بقیه تیما عقب نباشیم. جنگ برانکو و کیروشم که میبینین کاملا طبیعیه. هر مربی برای خودش یک یا چندتا رقیب میسازه که انگیزش برای موفقیت بیشتره بشه. حالا اینکه کیروش برانکورو رقیب خودش میدونه و برعکس یعنی این دوتا مربی همدیگرو مربیان بزرگی میدونن و در حد رقابت میبینن. منتها کیروش دیگه زیادی دنبال رقیب میگرده و این از نکات منفیشه. همونطور که چندروز پیش مورینیو گفت کیروش علاوه بر مربی بودن یه معلمه. همه چیز پول نیست.
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۵:۰۷
پاسخ
5
61
علی
دوستان فقط اینو بدونید کیروش مجانی برای ما مربی گری نکرده و این پولو به هر مربی بدن بدو بدو میاد ایران پس اینقدر کیروش کیروش نکنید اگر تیم ملی نه سال دست جلال طالبی هم بود با این قرعه خیالتون راحت تا فینال میرفت.پس سنگ کسی رو به سینه نزنید به خاطر اختلاف رنگی.زمانی این آقا با هدایتی خوب بود قرمزها دوسش داشتن الان هم شده محبوب تراکتور و استقلال.البته نکته جالبتر اینه ما تو نیمه نهایی احتمالا با تیمی بازی داریم ک طرفدارای زیادی تو کشور داره.موندم اونموقع از کیروش حمایت میشه یا ژاپن؟!!!
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵:۳۷
پاسخ
168
216
ممد نبودی
البته نکته جالبتر اینه ما تو نیمه نهایی احتمالا با تیمی بازی داریم ک طرفدارای زیادی تو کشور داره.موندم اونموقع از کیروش حمایت میشه یا ژاپن؟!!!/// متاسفانه با این تیکه نشون دادی خودتم رنگی نظر میدی! در ضمن خدمتت عرض کنم که ایران عملا هیچ گاه به فینال آسیا نرسیده(ول کن اون سه دوره ای که جام رمضان بوده)! دما اینکه بله ایران با تدبیر و دانش و ثبات آقای کیروش به قدرتی رسیده که همه باور دارن که با هر مربی ای میتونستیم به فینال برسیم! احسنت به کیروش مرد بزرگی است واقعا!
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱:۵۵
11
5
علیرضا م.
شما این پول رو بده لیپی، میاد فقط برات یه جلسه کنفرانس میذاره و میره! تازه یعنی یه مربی دم بازنشستگیه. شما دلتون خوشه، قیمت مربی‌های کم‌سواد کروات رو می‌بینید، فکر می‌کنید یه مربی درجه یک هم با این قیمت‌ها پا میشه میاد ایران! همون کروات‌ها هم جو خارج از زمین تیم ملی نابودشون می‌کنه
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵:۲۶
24
13
امیر
از نظر من با وضع اقتصادی ایران و سقوط ارزش ریال ما مبلغ قابل توجهی به این مربی نمیدیم آرزوی قهرمانی برای ایران دارم مساوی با پرتغال هم یادم نمیره نمک نشناس نیستم اما کیروش هم اخلاقای تندی داره جدا از کیفیت فنی که ارائه میده
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳:۴۵
3
23
کی روش.مورینیو.فرگوسن
جناب علی آقا ۲تا پاداش صعود به جام جهانی در مجموع ۲۰میلیون دلار با همین پول پول ۸سال کی روش سالی ۲میلیون دلار در میاد و فدراسیون خرجی نکرده در ضمن مربی درجه یک خارجی حاضر نمیشه تو قاره آسیا سرمربی گری کنه و پول زیاد باید بهش بدی راضی بشه مثل لیپی که سالی ۲۰میلیون دلار می گیره و بعد از اون زمان همون آقای طالبی و اینا تو فوتبال این همه هزینه نمی شده و اتفاقا یه تیمای خیلی ضعیف وجود اما الان بحرین نفس کره رو می گیره و استرالیا از اردنی که از ویتنام باخت می بازه و ژاپن با داوری عمان رو می بره بله همه قوی شدن
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۰:۳۷
1
20
امیر رحیمی
قرعه چیه؟ اگه تیم ملی اول نمیشد که جای عراق توی اون یکی گروه بود. یه جوری میگید قرعه که فکر میکنید که انگار شانسی خورده به عمان. و به قطر نخورده. ضمن این که ایران توی فینال به قطر هم می خوره
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۹:۴۶
1
19
تیم ملی ایران
بله دیدیم چطور رفتیم فینال با مربیان کروات با تیم طلایی ۲۰۰۴
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۷:۰۲
5
36
امین
این مربی ها که میگین همون 1-2 سال انقدر قشنگ باختن که زود کنارشون گذاشتن . 30 سال هم بدی بهشون نمیتون کاری کنن .
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۴:۵۳
3
9
ایرانی
نه پسرجون اتفاقاکمترمربی مطرحی پیدامیشه حتی باپول کلان سرمربی ایران بشه...الااین ایچ وویچ ها که اونا هم ..بماند
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۱:۱۶
2
16
کینگ ایمون زائد تنها 10 دقیقه
حاضرم قطر قهرمان بشه ولی تیم کیروش قهرمان نشه
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۳:۲۹
پاسخ
319
31
فرزاد
قسم میخورم تو فقط با یه اسم به ظاهر پرسپولیسی واسه تخریب پرسپولیس کبیر و هوادارهای میلیونی این کامنت رو گذاشتی ... ما پرسپولیسیها حتی اگه صد در صد مخالف کیروش باشیم ولی عاشق تیم ملیمون هستیم و میخایم ایران قهرمان بشه ... ادمین لطفا همچین کامنتهای تفرقه انگیزی رو که فقط واسه تخریب پرسپولیس و هواداراهای میلیونیش هست رو چاپ نکن ممنون
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴:۲۱
6
28
پرسپولیس
همین کار را می‌کنین ۸۰در صد ایران بدش میاد از شماها
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۳:۵۴
2
21
مدیوماه پرسپولیسی
خطاب به کیروش پرستها : ما پرسپولیسیها برای ماندن کیروش چند شرط داریم : 1- قهرمانی ایران در جام ملت ها حتی در صورت نایب قهرمانی هم باید برود 2- توافق با فدراسیون برای کنترل رفتار و دیسیپلین و عدم دخالت در موارد خارج از وظایف فنی 3- عدم تاکید بر ترانسفر بازیکن های ایرانی تیم ملی و اساسا ایشان حق ندارد در مورد اینده بازیکنان تیم ملی در باشگاهشان به صورت غیر مستقیم و مستقیم کوچکترین دخالت را داشته باشد . 4- رفع مشکل دشمنی با پر طرفدارترین باشگاه ایران و سرمربی اش به صورت قطعی و عذرخواهی از سخنانی که علیه پرسپولیس انجام داده است و تعهد به عدم کارشکنی برای تیم پرسپولیس 5- اخراج مربی برزیلی دروازه بان های تیم ملی و عدم تمدید قرارداد او اگر کیروش بدون رعایت یکی از شرایط فوق قراردادش مجددا تمدید شود جواب او و حامیان او را در ورزشگاه آزادی خواهیم داد .
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۴:۵۳
پاسخ
194
260
سیروس
آقایون طرفدارهایی که وقیحانه تیم باشگاهی رو بر تیم ملی ترجیح میدین این تیم ،تیم ملی کشورمان ایران عزیزه با ۷هزار سال تاریخ پر افتخار موضوع کیروش وبرانکو ...نیست آبروی کشورماست هرکسی سرمربی باشه باید ازش حمایت کنید دست از این حرفهای تفرقه افکنانه بردارید
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱:۳۱
5
23
امین از خراسان بزرگ
تیم شما اول عراق بود بعد ویتنام.درباره اونا صحبت کن نه ایران. در ضمن شما پرسپولیسی ها به چه حقی شرط و شروط میذارین؟بچسبین به پرسپولیس خودتون و به تیم ملی ایران کاری نداشته باشین. اگر قهرمانی تو آسیا کا راحتیه پس چرا ۴۳ ساله قهرمان نشدیم حتی با برانکوی شما با اون نسل طلایی فوتبال ایران. الآن اگه ما قوی هستیم بقیه یعنی ضعیفن؟؟؟ تحلیلهای سطحی و بدون فکر این روزها زیاد میبینیم از پرسپولیسیها!!!! آدمین اگه بی طرفی نظر منو هم بذار لطفا.
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲:۰۸
18
20
توهم سرخ
نه بابا... میخای هر روز بیان یه دور جلوی باشگاهتون تعظیم کنن برن؟ اگه وزیر اینقدر بهتون رو نداده بود که اینجوری با پررویی حرف نمیزدید
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳:۲۳
10
14
حمید
دیگه چی برانکو پرست؟
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱:۱۷
8
12
پوریا
من خودم پرسپولیسی ام ولی چرت نگو. تیم ملی مال پرسپولیس نیست که شرط میزاری. بازیکن اگه به باشگاه تعصب داشته باشه با حرف کیروش نمیره. بعدشم برانکو هم کم مصاحبه نکرده و جوابشو داده. تو یا یه خردسال طرفدار پرسپولیسی یا یه تفرقه انداز تیمای حریف هستی که با این حرفا میخوای جو رو واسه تیم ملی و پرسپولیس بدتر کنی
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵:۴۰
5
14
رادی
چشم
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰:۴۲
3
6
hamid
تیم ملی شما پرسپولسیسه پس برا تیم ملی ما پیش شرط نذارید. در ضمن شما در حد و اندازه اید نیستید که برای موندن یا رفتن کیروش نظر بدید پس لطفا سکوت.
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷:۰۱
7
14
شاهین
یبارم خودت بخون ببین چیزی از قلم نیوفتاده خخخ.بابا بس کنید تیم ملی هیچ ربطی به یه تیم باشگاهی نداره تا بیاین برحسب اینکه اون تیم باشگاهی چی میخاد با مربی تیم ملی قرارداد ببندن.اصلا تیم ملی قابل قیاس نیست
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲:۳۲
5
7
زلاتان طور
چشم...خواستیم تمدید کنیم اول از شما مشورت می گیریم...عذر میخام که بدون اجازه شما این مربی 8 سال مربی تیم کشورمون بوده...بازم اگر نکته ای چیزی بود حتما بگید تا عملیش کنیم...
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰:۲۸
5
7
امیرمسعود
بابا حالا خوبه یه بار نایب قهرمان آسیا شدید این همه خودتون رو گم کردید! شرط میذارید؟! یه کم ظرفیت هم خوب چیزیه. من نمیدونم مدیران این باشگاه «فرهنگی»-ورزشی دارن چیکار میکنن!
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۱:۵۵
7
8
زرد سپاهانی
شما پرسپولیسی‌ها در جایگاهی نیستید که برای ملت بزرگ ایران شرط بذارید! قهرمان لیگ شدید نوش جونتون، ولی اگه اینطور باشه هرسال یه تیم قهرمان میشه و هی میخواد شرط بذاره! اینقدر جو نگیرتتون. فولاد خوزستان هم دو بار قهرمان لیگ شد ولی ظرفیتش از شما بیشتر بود و این همه جوگیر نشد که برای ملت ایران شرط بذاره!
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۴:۱۲
7
11
علی سجودی
حالا هر وقت از شما نظر خواستن نظرت رو بگو ، اونم از طرف خودت نه همه پرسپولیسیها
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۸:۵۰
3
8
فقط ایران
شرط ملت ایران برای شما پرسپولیسیها:فقط برای تیم ملی و مربی تیم ملیتان میتوانید شرط بگذارید نه برای تیم ملی ایران.پاینده باد ایران
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۹:۱۹
6
7
کیوانینو
از کی تا حالا یه طرفدارای یه باشگاه شرط میذارن واسه تمدید قرارداد سرمربی یه تیم ملی؟ مشکل ما متاسفانه فرهنگ هواداری و اولویت بندیه!
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۴:۳۴
5
8
* احسان *
دمت گرم کلی خندیدم!! چشم دوست عزیز... فرمایش دیگه ای نداری؟ واقعا شما حامیان برانکو چرا انقد خودتون رد مهم فرض میکنین؟!
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۷:۴۲
6
9
کیومرث
خطاب به مدیوماه : اولا . شما تیم ملیتون پرسپولیسه و به شما هم هیچ ربطی نداره که سرمربی تیم ملی کشور ما کی می خواد باشه . دوما . یه تیم باشگاهی در چه جایگاهی هست که بخواد برای تیم ملی یه کشور تعیین تکلیف کنه ؟؟؟؟ تیم ملی مال همه کشوره و هیچ ربطی به شما نداره . سوما . کسی که باید از مملکت ما بره بیرون برانکوی سم پاشه که کلا مهمترین شرح وظیفه اش سم پاشی برای تیم ملیه . به قول علی دایی : " من چون به نیمکت تیم ملی چشم ندارم از کی روش حمایت می کنم " . زنده باد ایران ، درود بر کی روش کبیر ، همه برای ایران
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۶:۲۱
8
8
Havadar
سریع اسم برانکو میارن به خدا شما چون جایی نداری دستتونو بذارید میذارید رو شونه کیروش خوب چرا نمیاید بگید تمیدد قرار داد شفر تا ۲۰۳۰ بسه دیگه برانکو سکوت کرده اینقدر نشانه های سوزشو نشون ندید امیدوارم ایران قهرمان بشه و مطمین باشید تو کارنامه کیروش ثبت میشه نه اینکه از کارنامه برانکو چیزی کم بشه ادمین اصلا ما را یادت رفته
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰:۵۰
پاسخ
28
108
عشقممم نیمار
دفاع های پولادین ایران و قطر ..فقط ب لطف مدافعانشونن ک اهنینن و کسی ازشون رد نمیشه :-P :-)
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹:۴۸
پاسخ
97
15
سردار سرخ پوش
باشه اصلا پنالتی عمان هم مهدی رحمتی گرفت . خیالت راحت شد ؟
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴:۵۴
3
3
sasan
آره اون پنالتی رو هم درواربان معمولی مون داد و دفاع شیشتقلالی پولادیمون توپ به اون سختی رو گرفت شیشتقلالم بهترین تیم دنیاست و پرطرفدار ترین و پر افتخار ترین تیم جهانه (منطق یک شیشتقلالی سوخته و حسرت دیده)
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸:۴۳
2
4
zhandarm
پس خودتم قبول داری حسینی و منتظریتون دفاعشون خوب نیست دیگه ؟؟؟؟
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶:۲۸
3
4
RED
آره، آره! ظاهرا بیرانوند پنالتی داده حسینی تون (چون دفاع پولادینه) وایساده تو دروازه پنالتی رو گرفته... درسته؟!
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۱:۳۸
2
4
کینگ لئوی اول
قراداد کی روش کبیر رو تمدید کنید, بعد از اینکه شهروند افتخاری ایران شد.
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۱:۴۱
پاسخ
142
83
اکبرمولایی-پرسپولیس
انشالله ایران بدون‌گل‌خورده قهرمان میشه موافقی بزن لایکو
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۵:۵۲
پاسخ
26
200
LOGAN
ایران و ژاپن ...استرالیا و کره میرن نیمه نهایی فینال هم ایران و کره و به امید قهرمانی ایران
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۵:۴۴
پاسخ
15
132
داش مجتبی
من کل بازی ها رو دیدم بدون شک فینال رقابت ها بین ایران و قطر است و ایران با یک گل زده در فینال و گلین شیت در کل مسابقات قهرمان مردان آسیا میشود
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۰:۴۳
پاسخ
18
138
کیوان
به امید قهرمانیه تیم ملی فوتبال کشورمون چون خدا خودش می دونه تنها دلخوشیه ملت هستند ملی پوشانمون .
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۱:۳۵
پاسخ
14
89
Ali
درود بر کی روش کبیر سه سال دیگه جام جهانی هست ملت ایران خواهان تمدید قرار داد این مرد هستند البته به جز حامیان برانکو.
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸:۰۰
پاسخ
448
245
محمد جواد
کیروش و از نظر فنی کاملا قبول دارم ولی اخلاقش افتضاحه،به خاطر همین توهین آخرش اصن دوست ندارم دیگه بمونه. در ضمن؛علی جان شما هم ظاهرا با برانکو مشکل داری،مشکل کیروش با برانکو محبوبیتشه وگرنه برانکو هیچوقت حرفی علیه کیروش نزده. پاینده ایران
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۴:۳۵
67
91
Ali
ما حامیان برانکو بیشتر از هر کس دیگه ای میخواهیم قرار داد کیروش تمدید بشه
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۳:۲۰
59
53
فرانکو مظلوموویچ هوچی اوف
من که موافقم
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۹:۵۷
53
31
saman
هیچ کس خواهان تمدید مرد کینه ای نیست حتی مخالفان برانکو یاد بگیریم خواست خودمون رو با عنوان خواست ملت ایران نگیم
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۷:۲۹
46
71
Irani
همش سعی دارین هوادارای پرسپولیس رو در مقابل ملت ایران قرار بدین . حرف دیگه ای برای گفتن ندارین خوب. همه ما خواهان موفقیت تیم ملی ایران هستیم. این چرندیات شما جایی خریدار نداره .
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۳:۱۲
14
70
امیر ۶
دوست عزیز؛از طرف مردم ایران نظر نده.شما فقط میتونی نظر شخصی خودتو بگی.
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۷:۲۵
131
328
Aref 70
ماشالا قطر تو میتونی قهرمان بشی. ادمین لطفا بچاپ حرف بدی نزدم
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷:۳۷
پاسخ
393
53
ایداسادات25بهمن1380
قطر مثل ایران اتوبوس پارک می کنه
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۳:۵۵
پاسخ
375
52
آبی تر از آبی
سواد که کلا نداری. مثل بقیه هواداراتونی تو هم.
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵:۱۹
3
2
milad
1380 ! شما هنوز فرق اوت دستی و کرنر رو میدونی ؟