هر آنچه باید از سرمربی جدید تراکتورسازی بدانید/  جدایی از همسر پس از 43 سال، دخالت کارساز در کار مربیان!

هر آنچه باید از سرمربی جدید تراکتورسازی بدانید/ جدایی از همسر پس از 43 سال، دخالت کارساز در کار مربیان!

33926
11:34
19 خرداد 1397
سکاندار ولزی تیم تبریزی علاوه بر زمین، بیرون میدان هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و دارد!

وبسایت رسمی برنامه نود - با شنیدن نام جان توشاک به عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی، خاطرات نه‌چندان خوب رقم خورده توسط او روی نیمکت مربیگری رئال مادرید و دوران جادویی‌اش در لیورپول به یاد آورده می‌شود اما«توش» چه در داخل و چه خارج از زمین بیش از این‌ها حرف برای گفتن داشته است.

به گزارش سایت نود، ستاره لیورپول در دهه 70 میلادی به فوتبال ایران آمده تا تحولی در ساختار باشگاه محبوب ترک‌زبان‌ها به وجود بیاورد. برای خیلی از فوتبالدوستان قدیم، او یادآور لیورپول درخشان دهه 70 اروپاست و نسل بعدی هم، مرد ولزی را با حضورش روی نیمکت مربیگری رئال مادرید به یاد می‌آوردند. دانستن برخی نکات درباره این چهره دوست‌داشتنی فوتبال دنیا خالی از لطف نیست.

ازدواج و طلاق جنجالی 

توشاک در خارج از زمین با حواشی متعدد زندگی شخصی‌اش سوژه پاپاراتزی می‌شد. او مدتی پس از اینکه 7 ژوئن 1969 در سن 20 سالگی در کلیسای «گرنگ‌تاون» در زادگاهش کاردیف با«سوزان بان» ازدواج کرد، روی جلد روزنامه‌های زرد بریتانیا رفت و هنگامی که 43 سال بعد در سال 2012 به خاطر آنچه «رفتار بی‌دلیل» نامید از همسرش جدا شد، باز هم توجه رسانه‌ها را به خودش جلب کرد. از این ازدواج، پسری به یادگار ماند که 5 بار برای کاردیف و فصل 1990-1989 برای سوانزی، دیگر تیم ولزی فوتبال انگلیس به میدان رفت. مردی که سال 1976 کتاب شعرهایش را منتشر کرد، نیم دهه بعد شخصیت ورزشی سال از نگاه «بی‌بی‌سی» شناخته شد.

بداخلاقی در زمین 

 توشاک در دوران بازی برای لیورپول بارها برای مربیان وقت و بزرگانی مانند بیلی شنکلی و باب پیسلی، تعیین تکلیف کرد که البته یکی از دخالت‌ها منجر به روشن شدن رموز تاکتیکی مونشن‌گلادباخ رقیب قرمزها در بازی نهایی جام یوفا شد و اولین تجربه لیورپول در به دست آوردن قهرمانی توامان در انگلیس و اروپا را رقم زد. توشاک در دوران مربیگری در رئال مادرید هم اختلااف سلیقه زیادی با لورنزو سانز، رئیس وقت باشگاه و کادر مدیریتی داشت و  به همین دلیل مدت زیادی در جمع سفیدپوشان نماند. توشاک وقتی در تیم‌های پایه ولز فعالیت داشت به عنوان اولین نفر استعداد نوجوانی به نام گرت بیل را کشف کرد و شاید اگر او نبود، هرگز ستاره سرخ‌روی رئال مادرید فرصت تبدیل شدن به گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ را به دست نمی‌آورد! شاید این جملات خودش بهترین توصیف از زندگی شخصی‌اش باشد: « در زندگی‌ام هرگز به سیگار و مشروبات الکلی علاقه‌ای نداشته‌‎ام. تنها ثروت اندوزی من، 8 مدال طلای کسب شده در لیورپول بود. بهترین و موثرترین رابطه عاطفی در فوتبال نه بین مربی و رئیس باشگاه بلکه بین بازیکن و مدیر باشگاه در جریان است.»

1977

 

نظرات کاربران
تراختوووور
تو ایران فقط تراختور در حد اروپاست بقیه ......
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۱:۱۰
پاسخ
2
11
یاسر ملوانی
جان توشاک هنوز نیومده تراکتور اونوقت چشم طرفدارای سرخابی از حسودی داره میترکه.تیمهای شهرستانی خاری در چشم سرخابیهای پاییتخت
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۹:۰۱
پاسخ
1
18
perspolis11
فصل بعد تراکتور یکی از مدعی های قهرمانیه
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۲:۴۴
پاسخ
6
18
محمد
تراکتوری ها چه رویی دارن که کری می خونن تنها افتخارتون همینه؟ والا بخدا بره استقلال پرسپولیسی ها اووف داره با شما کل کل کنن با این همه افتخارات
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰:۴۲
پاسخ
56
22
علی بارسا
یه جوری افتخار افتخار میکنی که هر کی ندونه فکر میکنه اینا یک سال درمیان فینال آسیا تشریف دارن . بابا دو سه تا قهرمانی جعلی که این همه پز دادن نداره . شماها اگر واقعا قوی و با افتخار بودین باید تا الان چندین جام آسیایی داشتین . این همه از اول کل امکانات مملکت ریختن زیر پاتون نه تو را خدا این هفت هشت قهرمانی را هم نمیاوردین همین تیم عقاب تبریزم از اول مثل شما بیت المال را می بلعید هر سال جام باشگاه های جهان میرفت و تا الانم بیست بار قهرمان لیگ شده بود .
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۶:۳۳
2
13
تراختوری
اقا مجمد دعوت نامه نفرستادیم بیای اینجا باهامون کل کل کنی البته اگه بتونی حرف نزنی سنگین تری
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۷:۱۷
2
14
تراکتوری
من هم همینومیگم اگه واسه شماسرخابی هاکه 6تاازالعین و4تاازالهلال 10 نفره وهرکدوم 4تاازخودهمین تراکتورخوردین، کری باتراکتوریا افت داره! پس اینجاچیکارمیکنید 4تایی هاغیرازینه که بزرگی تراکتورشمارواذیت میکنه وهی میایدنظرمیدید؟!
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰:۰۷
4
18
tiraXtur
برادر من اگه به افتخارات تراختور نگا کنی 3 بار نایب قهرمان شده 2 بارشو ناحق ازمون گرفتن؟
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۸:۵۷
4
17
Mavi
اووف داره چرا میای اخبار سرورتو میخونی بعد دونه دونه کامنتارم میخونی!؟؟ اووف داره خب اخبار سرورت رو پیگیر نباش که بسوزی انگار پس پس و اس اس رئال مادرید و بارسلونان مرد مومن تو این چند سال اخیر تو لیگ اسیا چیکار کردین هردو تیم شش تایی شدین ابروی فوتبال کشورم بردین غیر اینه!؟؟
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹:۴۴
3
18
علی
ایشون جز کسایی که ویکی پدیارو باز میکنه ببینهجام کی بیشتره طرفداره اون شه اره عمو تو برو طرفداریتو کن افرین
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱:۱۳
5
14
محمد
خیلی کارنامه خوبی داره
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۶:۰۶
پاسخ
1
35
جرارد
اینم به افتخارات تیراختور اضافه کنید :دی
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴:۵۷
پاسخ
16
25
محمدرضا خان
طرفدار استقلال هستم اما به عنوان یه تبریزی همزمان طرفدار تراختور هم هستم. امیدوارم تیم های شهرستانی در سراسر کشور قدرت بگیرن چون معمولا به صورت سنتی بازیکنها و پدیده های جدید فوتبال کشورمون از تیم های شهرستانی لیگ معرفی شدند.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶:۱۱
پاسخ
15
38
تراختوری
محمدرضا خان امکان نداره شما تبریزی باشی البته شاید دانش جو هستی فکر کردی دیگه تبریزی شدی(:
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰:۵۰
7
28
محمد
‏ذوب آهن : امید نمازی + محسن مسلمان سپاهان : قلعه نویی + بازیکنای میلیاردی استقلال : شفر + تیام + نصف تیم ملی ایران تراکتور : توشاک‌ ( مربی سابق رئال ) + بازیکنای میلیاردی عجب لیگی بشه امسال!!
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲:۵۸
پاسخ
3
46
مرتضی خاوری
مربی خیلی خوبی گرفتن .. با امدن شفر و توشاک هم فرصت برای تاکتیک های مدرن دنیا رو داخل لیگ داریم و هم فرصت خوبی برای جونان عزیزمون هست تا بتوانند استعدادهای خودشون را شکوفا کنند ... ما تماشاگر ها و طرفدارها هم فقط می مونیم چجوری با این همه حجم تبلیغات دور زمین و استادیوم چی رو بببینیم
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۹:۰۰
پاسخ
4
67
یه تراکتوری
به عنوان یه هوادار تراکتور آرزوی موفقیت برا ایشون و تراکتور دارم.به امید اینکه حضورشون باعث پیشرفت فوتبال آذربایجان و میهن عزیز باشه
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷:۴۴
پاسخ
5
81
سمیرا
پیش به سوی موفقیت با توشاک.یاشاسین تیراختور
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۴:۵۶
پاسخ
6
80
مهدی
یکی از بزرگترین های فوتبال جهان به ایران اومده
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲:۲۵
پاسخ
15
126
سولدوز تراختور
وجدانن یه سوال دارم بعضی از مربی هارو جلو در رئال هم راه میدن؟؟؟؟؟
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷:۵۸
پاسخ
52
163
خطاب به مسعود
گیریم که شما راست میگی چه ربطی به افتخار داره؟مگه هر کی زودتر وترد فوتبال بشه افتخاراتش زیاده؟ فیگو هم زودتر از رونالدو فوتبال بازی میکرد ولی این کجا و اون کجا؟
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۸:۰۴
14
13
علی به مسعود گل باشی
شفر مربی خوبی هست دوست عزیز اما در سطح توشاک نیست. در ضمن توشاک از شفر به لحاظ سنی بزرگتره. از طرفی افتخارات شفر چه در زمان بازیکنی چه مربیگری یک چهارم توشاک هم نیست. یه جستجوی ساده بکنید متوجه خواهید شد. مسعود جان سرمربی رئال مادرید اومده تراکتور انگار هنوز در شوک هستید.
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۳:۳۹
11
35
علی_
مسعود عموییییی وقتی شفر تو کارلسروهه یه تیم بی افتخار بود توشاک تو رئال بود عموییی ادمین جان!
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹:۲۵
17
43
امین سپاهانی
من نمیدونم شما چی میگی آقای گل باشی ولی شفر در اشتوتگارت آمار بردش 37 درصد بوده دیگه هم تو تیم شناخته شده ی آلمانی مربی نبوده شما ایشون را با سرمربی رئال مقایسه می کنی ؟؟!
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۹:۰۹
20
43
مسعود گل باشی
زمانی کهشفر مربی گری تو المان میکرده و به سویا ابرقدرت اون موقع 5تا میزده توشاک داشته تازه توپ بازی یاد میگرفته عمویی