همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش هفتم مرتضی پورعلی گنجی

همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش هفتم مرتضی پورعلی گنجی

6061
17:13
11 خرداد 1397
مدافع ملی پوش کشورمان و باشگاه السد قطر را می توان در ردیف بازیکنانی توصیف کرد که به اصطلاح در عین جوانی، بسیار باتجربه اند.

وبسایت رسمی برنامه نود - مدافع ملی پوش کشورمان و باشگاه السد قطر را می توان در ردیف بازیکنانی توصیف کرد که به اصطلاح در عین جوانی، بسیار باتجربه اند.

به گزارش وب سایت نود، پس از رقابت های جام جهانی 2014 برزیل، کارلوس کی روش چندین بازیکن جوان را به ترکیب تیم ملی اضافه کرد و آنها را به جام ملت های استرالیا برد. یکی از این بازیکنان مرتضی پورعلی گنجی بود که به عنوان یکی از نفرات اصلی تیم کشورمان در جام ملت های آسیا به میدان رفت.

از سرزمین اژدها تا لیگ ستارگان قطر

مرتضی پورعلی گنجی مدافع ملی پوش کشورمان با نفت تهران در لیگ برتر به میدان رفت و در ایران، فقط برای همین تیم بازی کرد. وی پنج فصل در نفت حضور داشت و 72 بازی در این تیم انجام داد؛ این مدافع فقط در همان فصل اول حضورش دو بار برای تیمش گلزنی کرد. در سال 2015، پورعلی گنجی به پیشنهاد باشگاه تیانجن تدا در سوپرلیگ چین پاسخ مثبت داد و به این تیم پیوست؛ او در 26 بازی در تیم چینی، دو بار در نقش گلزن ظاهر شد. این بازیکن 26 ساله پس از یک فصل بار دیگر به خاورمیانه بازگشت و السد قطر را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. پورعلی گنجی همراه با السد در سال 2017 به عنوان قهرمانی جام امیر قطر، جام ولیعهد قطر و جام شیخ جاسم قطر دست یافت. پورعلی گنجی تا کنون 50 بازی برای السد قطر انجام داده و 9 بار هم گلزنی کرده است.

 

وی در ایران زیر نظر مربیانی چون حسین فرکی، منصور ابراهیم زاده، یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان بازی کرد. بازیکن بابلی تیم ملی کشورمان در باشگاه السد هم زیر نظر یک مربی پرتغالی به نام اوسوالدو فریرا بازی می کند؛ پورعلی گنجی در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری همراه با السد موفق به حضور در جمع هشت تیم پایانی شده که در این مرحله باید به مصاف تیم استقلال تهران برود.

پرتلاش، جنگنده و با اعتماد به نفس در تیم ملی

مرتضی پورعلی گنجی در بازی های جام ملت های آسیا 2015 در استرالیا عملکرد بسیار خوب و فراتر از حد انتظاری داشت؛ درخشش فوق العاده این مدافع در ترکیب تیم ملی باعث شد تا جایگاه ثابتی در این بازیها داشته باشد. دیدار با عراق در مرحله یک چهارم نهایی، یک بازی خاطره انگیز، همراه با لحظات بسیار تلخ و بسیار شیرین برای او بود؛ این دیدار پس از تساوی در 90 دقیقه، به وقت های اضافه رسید و عراق از تیم ده نفره ایران پیش افتاد. ده دقیقه بعد از گل دوم عراق، پورعلی گنجی پیام آور شادی برای تیم ملی شد و اولین گلش با پیراهن تیم ملی را به ثمر رساند که یک گل بسیار حیاتی بود. اما ده دقیقه بعد از این گل پورعلی گنجی مرتکب یک خطای پنالتی شد تا عراق به گل سوم برسد. هرچند ایران در واپسین لحظات این گل را هم جبران کرد، اما در پایان از دور رقابتها حذف شد.

پس از این بازیها پورعلی گنجی همواره به عنوان یکی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بوده و به احتمال زیاد یکی از دو مدافع میانی تیم کی روش در روسیه خواهد بود. وی تا کنون 25 بار پیراهن تیم ملی کشورمان را بر تن کرده و 2 بار هم در نقش گلزن ظاهر شده است. در مرحله دوم رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، مرتضی پورعلی گنجی تنها در اولین دیدار برابر قطر غایب بود و در 9 دیدار بعدی به طور ثابت در ترکیب ایران حضور داشت.

 

 

2081

نظرات کاربران
شينا
كاش مثل مرتضي دوتا داشتيم . . پورعلي گنجي يكي از بهترين مدافعان تاريخ ايرانه مطمئنن دو تا جام جهاني ديگه رو هم ميبينه عشقي داش مُري . .
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۳:۴۷
پاسخ
6
46
مراديان
دليل ديس لايك ها رو متوجه نميشم !!! مگه غير اينه كه مرتضي پورعلي گنجي از بهترين هاست ؟!! تو هر پستي اگه يكي مثل مرتضي داشتيم خيالمون راحت بود
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۶:۳۳
1
29
خواجوئی راوری
در این روزهای عزیز برای موفقیت ملی پوشات التماس دعا
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۷:۱۶
پاسخ
4
56
Abedi
زوج پور علی گنجی و سید مجید قطعا پاسخ خواهد داد این دو بازیکن از همه نظر برای دفاع کامل هستن
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۷:۱۲
پاسخ
8
75
حمید از مشهد
اینو بارها گفتم ..حتی مربی استقلال شفر هم اشاره کرد..برای بردن به گل زدن نیاز داریم!!! در هیچ جامی با دفاع کردن نمیشه جام به دست اورد مگر در موارد نادر... خصوصا اینکه در مراحل حذفی تیم به گل زدن نیاز داره ..شما نمیتونی با صفر صفر یا برد یک گله خیالت از پیروزی راحت بشه..نظیر همین بازی عراق جام ملتها که با وجود پتانسیل بالای گلزنی ایران .ما با تدابیر غلط دفاعی کی روش بازیمون به ضربات پنالتی کشیده شد و اونجا هم که همه چیز به شانس بستگی داره.. البته در جام جهانی دفاع کردن معقولانه ست..ولی ازبس روحیه دفاع کردن به تیم تزریق شده ما مقابل ضعیفترین رقبای اسیایی هم دفاعی بازی میکنیم نظیر بازی امید ازبکستان که روح فوتبال گرفته شده و اصلا بازی زیبایی نمیبینیم در سال های حضور کی روش .. به جز معدود تیم های غیر حرفه ای که از ضدحملات کلافه میشن و وا میدن نظیر گوام نتیجه پرگلی که هوادار لذت ببره رو کم دیدیم... نا گفته نمونه که تیم 98 حتی در جام جهانی هم زیبا بازی میکرد و علی رقم دو شکست و یک برد سالهاست که در یادها باقی مونده بخاطر حس زیبایی که به هوادار میده اما من خودم به شخصه هیچ هیجان و زیبایی از تساوی ایران مقابل نیجریه در یادم نمونده!!!
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۳:۵۴
پاسخ
37
31
زاهد
حرف دلمو گفتی آقا من به شخصه نه نتیجه میخوام نه آبرو تو جام جهانی بازی زیبا میخوام همیشه از دفاع حالم به هم خورده جالبه ما خودمونو برزیل آسیا میدونیم ولی داریم بدتر از یونان دفاع میکنیم یادتونه به یونان چی میگفتن من فوتبال میبینم که لذت ببرم نه اینکه با چند گل مقابل اسپانیا آبرو نره تو جام کنفدراسیون های 2009 بدتر از عراق مقابل اون تیم آماده اسپانیا بازی نمیکنیم دیگه همه چیز فوتبال ما شده دفاع نمونه ها کره ای ها سرعتین برآی همین دفاع میکنیم استرالیا بازیکنای لیگ جزیره داره دفاع میکنیم ژاپن با اختلاف بهترین تیم آسیاست دفاع میکنیم - جالبه ما خودمون رو بهترین تیم آسیا میدونیم با توجه به رنک فیفا در حالی که واقعیت چیز دیگه ایست رنک فقط یک عدده- امارات عمر عبدالرحمان داره دفاع میکنیم عربستانی ها باهاشون کری داریم دفاع میکنیم - هیچ کس طرز فکر باید بریم خودشون کنیم رو نداره واقعا چرا- خوب آماده سازی نکردیم مقابل بحرین قطر امارات عراق که یک سر و گردن از همشون بالاتریم دفاع میکنیم چمن ورزشگاه کشور لبنان به درد نمیخوره دفاع میکنیم تو سنگاپور مهمانیم دفاع میکنیم با گوام راحت ضد حمله میخورن دفاع میکنیم - مقابل گوام جالبه- بازیکن های ما حرفه ای نیستن دفاع میکنیم دیگه در این حد هستن که بتونن چهار متر بدون- خسته شدم از این همه توجیه برای دفاع بابا یک بار مثل اسپانیایی ها فکر کنید فوتبال دنیا نه ولی فوتبال آسیا رو متحول میکنید همه ازتون کپی برداری میکنن کلی تعریف و تمجید انگار فوتبال رو در آسیا فقط ایرانیا میفهمن کاری نداشته باش کی قوی تره که ضعیف تر فقط به یک چیز فکر کن اونی تیمی که باید حمله کنه باید ما باشیم مثل اسپانیایی ها برای این فلسفه یعنی حمله کردن در عرض مدت کمی کلی راه کار رو پیدا میکنیم باز مثل اسپانیایی ها فقط هدفت حمله باشه نه بهانه مهمه اینه بخوای چطوری بازی کنی نه اینکه تیم حریفتون کیه متاسفانه دفاع شده دی ان ای فوتبال ما یک مربی با طرز فکر هجومی تو ایران نداریم - حسین فرکی بد نیست ولی ایشون تنها مریی ایرانی با فوتبال به روز هستن- دوستان پرسپولیسی میدونن چی میگم وقتی تیمت حمله کنه حتی اگه ببازه باز لذت داره کلی کیف کردی از نوع بازی تیمت احساس غرور داری فقط کافیه به حمله فکر کنی خودبه خود راه کار میاد پیش روت متنفرم از دفاع کردن حاضرم 10 تا بخوریم ولی دفاع نکنیم ادمین شاید بعضیا مثل من فکر کنن لطفا چاپ کن خیلی کم لطفی نسبت به ما
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۰:۰۰
20
5
آراز
بهترین مدافع حال حاضر ایران.
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲:۵۸