واعظ آشتیانی: برخورد با منصوریان جاهلانه و برنامه‌ریزى شده بود

واعظ آشتیانی: برخورد با منصوریان جاهلانه و برنامه‌ریزى شده بود

12427
16:18
17 اسفند 1396
مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: علیرضا منصوریان همان مربى‌ای بود که در فصل گذشته در نیم فصل اول نتایج خوبی نگرفت، اما در پایان لیگ نایب قهرمان شد.

وبسایت رسمی برنامه نود - مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: علیرضا منصوریان همان مربى‌ای بود که در فصل گذشته در نیم فصل اول نتایج خوبی نگرفت، اما در پایان لیگ نایب قهرمان شد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از تسنیم، امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال بعد از حضور شفر در این تیم به این موضوع اشاره کرد که آمدن شفر او را یاد حضورش در استقلال می‌اندازد که آن سال در آسیا نتیجه نگرفتند و یکی از ایرانی‌های دبی‌نشین بارها پیشنهاد می‌کرد که در میانه فصل شفر را جایگزین مربی ایرانی‌ کند. آشتیانی حتی تأکید کرد که با توجه فضای مدیریتی که در فوتبال ایران و خصوصاً استقلال شکل گرفته، هر مربی خارجی بیاید، جز هزینه گزاف روی دست باشگاه، حاصل دیگری ندارد.

واعظ آشتیانی  در مورد صحبت‌های چند ماه قبل خود گفت: در این زمینه باید به چند نکته اشاره کنم. من هیچ‌گاه بحث فنى و دانش شفر را زیر سؤال نبردم، بلکه یادى از آن دلال‌ها کردم. در ضمن باید بگویم که برخورد با منصوریان جاهلانه و برنامه‌ریزى شده بود. در زمان منصوریان اکثر ستاره‌هاى استقلال بنا به دلایلى مصدوم بودند، هر چند بنا به گفته برخى از کارشناسان به دلیل مصدومیت و محدودیت نفرات، شرایط تاکتیکى استقلال با چالش مواجه بود.

وی خاطرنشان کرد: منصوریان همان مربى‌ای بود که در فصل گذشته در نیم فصل اول نتایج خوبی نگرفت، اما در پایان لیگ نایب قهرمان شد. نکته قابل توجه اینکه اکنون تا پایان فصل پنج بازى باقى مانده و هنوز مشخص نیست کدام تیم نایب قهرمان می‌شود.

مدیرعامل سابق استقلال عنوان کرد: در ارتباط با دربى طبق آمار عملکرد منصوریان خوب بود، ضمن اینکه شفر دور رفت دربى را واگذار کرد. در لیگ قهرمانان آسیا هم رفتن به مرحله دوم کار سختى نیست و موفقیت در مرحله پایانى مهم است. اگر انصاف داشته باشیم، رویکرد مدیریتى و فنى باشگاه‌هاى بزرگ در آسیا قابل قیاس با تیم‌هاى ایرانى نیست. مدیریت تیمدارى با مدیریت باشگاه دارى کاملاً متفاوت است. البته توضیحات بیشترى وجود دارد که در موقع مقتضى به آنها اشاره خواهم کرد.

واعظ آشتیانی تأکید کرد: در اولین فصل حضورم در استقلال که در آسیا نتیجه نگرفته بودیم، رفقای سرمربی وقت به من پیشنهاد تغییر کادر فنی را دادند و در دوحه بحث حضور شفر را مطرح کردند. البته دلیل مخالفت بنده با این عمل، نزدیک شدن به اواخر لیگ و حمایت از سرمربى تیم بود و اگر در آن زمان بى تجربگى می‌کردم، قطعا نتیجه آن قهرمانى نبود، هر چند که آن قهرمانى با تفاضل گل بود.

 

2051

نظرات کاربران
سپهر
آقای آشتیانی شما که بیشترین ضربه ها را به استقلال زدید و هیچ جایگاهی در بین استقلالی ها نداری لطفا نظر نده
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۹:۵۳
پاسخ
0
12
ابیدل
بنظرم بعد از موفقیت با مربی خارجی باید مدیران خارجی بیاریم.
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۸:۴۰
پاسخ
0
9
محمد استقلالی
بخوایم یه بررسی کنیم چند سال اخیر استقلالو به این جمع بندی میرسیم که نتایج خوبی که امیر قلعه نویی طی اون سه سال طلایی گرفت (و البته دلیل اصلیش جسارت و شجاعت قاعه نویی در استفاده از نیروهای جوون و نه اسم ها بود) باعث شد استقلالیا نسبت به مربی جوان داخلی احساس خوبی پیدا کنن.بعد از اون مرفاوی و مظلومی اومدن که طرفدارها زیاد موافقشون نبودن و به ناچار دوباره خواستار حضور قلعه نویی شدن ولی قلعه نویی که جسارتش رو از دست داده بود دست به دامن ستاره ها شده بود و تیمش بازی های تهاجمی و زیبایی به نمایش نمیگذاشت.دوباره مظلومی به ناچار اومد و بعد اون نتایج ضعیف طرفدارا خواستار حضور مربی خارجی شدن که مدیریت وقت مربی خارجی نیاورد و به جاش چون گزینه دیگه ای نبود و طرفدارها که دوست نداشتن باز مرفاوی بیاد دست به دامن منصوریان شدن.عملکرد منصوریان تو این دوسال نشون داد که واقعا برای تیم بزرگی مث استقلال ساخته نشده و بزرگترین دلیلش نبودن دسیپلین و عدم توانایی در مدیریت حواشی استقلال و البته تقلید از سبک های دیگه و نداشتن فلسفه مربیگری بود.در ضمن خودشم کلی حواشی وارد تیم میکرد و جلوی تیم های بزرگ فوتبال تدافعی بازی میکرد که حکایت از عدم جسارتش داشت.همین مسایل و باعث شد که سال دوم به ترکیب تیم سال اول که خوب داشت نتیجه میگرفت کلی دست بزنه و استقلالو یک سال دیگه به عقب ببره.تا اینکه شفر اومد.برخلاف تمامی مربی های داخلی با دانش و دسیپلین خاصی که داشت حواشی تیمو جم و جور کرد و روحیه و جسارت و اینکه استقلال همواره باید تهاجمی بازی کنه رو به استقلال تزریق کرد.و الانه میبینیم که استقلال بر خلاف تمامی این سال ها با برنامه و تاکتیک بازی میکنه و دیگه خبری از اون بازی های بکش زیرش یا اوت دستی یا سانتر با خسرو و بی برنامگی ها نیست و مهم واسه طرفدار ها این مسیلست.بازی مالکانه و تهاجمی و با پرس از جلو از سوی استقلال چیزیه که خواست همه هوادار هاست و الان استقلال 50 درصد به این مهم نایل اومده.امیدواریم با وجود شفر تا سال دیگه به 100 درصد برسه.استقلال اگه فوتبال تهاجمی بازی کنه مطمینن توانایی قهرمانی آسیا رو دوباره داره.چون برند استقلال برند بین المللیه.بر خلاف پرسپولیس که در لیگ داخلی تبحر نسبتا بیشتری داره
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۶:۱۰
پاسخ
1
13
پنج شنبه
آقای واعظ اولااین تیم وسط فصل دادن شفر درحالیکه داشعلی درانتخاب بازیکن دستش آزادبود دوم اینکه گروهی که سال قبل استقلال درآن درآسیابعنوان تیم دوم صعودکردبسیارضعیف ترازگروه مرگی است که الان درآن صدرنشینیم سوم اینکه استقلال پارسال اینقدردرشکل بازی ضعیف ظاهرشدکه یادم هست درمقطعی استقلال حتی یک ملی پوش هم نداشت درحالیکه شکل بازی تیم درزمان شفرسبب شده کیروش هفت بازیکن ازین تیم دعوت کند. من خودم عاشق علیمنصورم اماواقعیت غیرقابل انکاراست
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۴:۳۵
پاسخ
1
22
مانا
ساکت باش اقای واعظ اشتیانی . تو به استقلال خیانت کردی درحالی که 10سال قبل می توانستی همین شفر را به استقلال بیاوری ولی این کار را نکردید
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷:۵۲
پاسخ
1
21
حسام
اصلا حرفت فوتبالی نیست اقای واعظ که چون فصل قبل اونجوری بود این فصل هم اینجور باشه.یا اگر یه تیم و زدیم اون تیم یه تیم دیگه را زد یعنی ما هم صد در صد می تونیم اون تیم سوم را بزنیم!!اینا حرفای غیر فوتبالیه!مثلا پرسپولیس نسف رو زد نسف هم السد را زده پس پرسپولیس هم لابد السد را می زد!! اگر علی منصور مونده بود الان ته جدول بودیم.سر درگم یه ارنج نمی تونست بکنه.هیچ برنامه ای نداشت.از همه بدتر اون بدنسازی پیش فصل که انجام داد.اتفاقا جاهلانه اون بود که نگهش می داشتیم.رو اعصاب هوادار نروید.تیم در مسیر درست قرار گرفته.خرابش نکنید
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۶:۴۷
پاسخ
1
18
به برنده دربي برگشت جام قهرماني ميدن حتما بگيريد ...!
مكتب استقلال همينه ديگه واعظ جان كاري نميشه كرد ... جلوي وزارت جمع شدن منصوريانو روي سرشون كردن توي ورزشگاه ها شعار دادن منصوريان بياد تا آخر پشتشيم . پلاكارد زدن و الي ماشالا . بعدشم به قول شما با برنامه ريزي و از روي جهل خرابش كردن ...چقد خوب بود بغل خط ادا اينا در مياورد سوت ميزد باعث خندمون ميشد حيفش ...
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۹:۴۱
پاسخ
23
7
6
به جای این حرفا بهتره پرسپولیس به داد پیشکسوت های خودش برسه.... مثل طلب 3 میلیاردی علی دایی....
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۲:۴۳
1
10
قشقایی کبیر
خطاب به بالایی شما سکوت کن و بسوززززززززز...... خخخخ
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۱:۲۰
1
10
اشرف احمدي
اقاي مديرك جناب واعظ اشتياني شما مثل اينكه توهم داريد كه در جنين شرايطي كه تيم استقلال احتياج به ارامش و همدلي دارد حالا براي مطرح شدن خودت خيالبافي ميكنيد ؟ واقعا شرم اور است بهتر است بروي دنبال كار خودت جون تاريخ مصرف شما تمام شده و تيم به نصايح امثال تو احتياج ندارد
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۶:۲۶
پاسخ
2
20
reza
با احترام به منصوریان که برای استقلال زحمت کشید چه دوران بازیکنی و... ولی باید بعد باخت 6-1 اخراج میشد. من اکثر بازی ها رو یادم هست که هیچ برنامه ای نداشت. من علاقه ای به دنبال کردن نتیجه ها هم نبودم. به نظرم بعد اون باخت باید خودش میرفت . اون نتایج رو هم استقلال دوم شد باید گذاشت پای غیرت بعضی بازیکنان.
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۴:۵۶
پاسخ
1
26
amir
اولا شکل و نوع بازی اون موقع با الان زمین تا آسمون فرق داره و ما الان از بازی تیممون لذت میبریم حتی در باخت مقابل ذوب آهن ثانیا اون موقع با تفاضل گل دوم شدیم ثالثا شفر در بازی رفت مقابل پرسپولیس 10 روز بود که اومده بود اونم با یک پنالتی باختیم و فصل پیش و این 8 بازی امسال هیچ وقت فوتبال در خور نام و سابقه استقلال ندیدیم
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۳:۱۴
پاسخ
1
19
شاه فرهاد
فکرشو بکن اگه اون زمان شفر اومده بود تا الان ستاره چهارمم گرفته بودیم و انقدر در جا نمیزدیم
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۳:۵۰
پاسخ
6
27
crown
مربی ایرانی به تاریخ پیوست برای این دو تیم.زور که نیست ایرانی ها دانش و کاریزمای لازم برای موفقیت تو مربیگری رو ندارن.هروقت مربی ایرانی تونست پاشو از لیگ برتر بذاره بیرون و تو یه کشور اروپایی مربیگری بکنه میشه گفت تازه میتونه با امثال شفر و برانکو و کیروش رقابت بکنه. عربستان بازیکن بزرگ کم داشته؟ چرا هیچ کدومشون مربیگری نمیکنن و از الهلال تا تیم اخر لیگ عربستان مربی خارجی دارن؟ چون اونا قبول کردن تو مربیگری استعداد ندارن ولی ما نمیخوایم قبول بکنیم.
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۷:۲۰
پاسخ
3
72
داود
بابا این کیه دیگه باورش شده کارشناسه
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳:۰۶
پاسخ
4
57
آرسن لوپن
از شما بعید شما از نظر من بهترین مدیر عامل با دانش اقتصادی بالا و آقای فتح الله زاده با تجربه ترینه. از این نظر که شفر معجزه کرده و خارج از توان یک مربی تونسته تیم رو جمع کنه حرفی توش نیست قضاوت در مورد نتیجه دربی رفت واقعا بی رحمانه است هر کسی از فوتبال هم سرش نشه میدونه که اون بازی شفر هنوز اسم بازیکن ها رو هم بلد نبود و تنها یک هفته تیم رو در دست گرفته بود و موقعیت های زیادی رو خلق کرد مخصوصا نیمه دوم در مورد آقای منصوریان نتایج فوق العاده ضعیف بود این دیگه هنر یک مربی که از داشته هاش بخوبی استفاده کنه پافشاری بروی یک مهاجم ضعیف همیشه نابود کننده اس ولی به یاد داشته باشیم عالیجنابعلیمنصور یک قهرمانی با تیم نفت از سرخ پوش ها گرفت و واقعا بازیکن های خوبی رو اول فصل جذب کرد مطمئنا شفر بدون داشتن جباروف و شجاعیان الان دستش بسته بود ولی در کل شفر در آسیا هم فوق تصور ظاهر شده و واقعا بهترین نتیجه ها رو کسب کرده پس مخالف نظر شما وجود شفر رو موهبت بزرگی میدونم اون هم بدون در نظر گرفتن مبلغ قرارداد پایین او با توجه به سختی گروه استقلال در آسیا. شفر کافی تیم استقلال رو حتی بعنوان تیم دوم به مرحله حذفی ببره مطمئنا امسال قهرمان آسیا خواهد شد.
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳:۲۹
پاسخ
21
108
....
مصدومیت و محرومیت ستاره ها؟ پارسال تو بازی با الاهلی مونده بودیم.تو بازی با العین هم نه رفت و نه برگشت هیچ برنامه ای نداشتیم.تو بازی با اون تیم عربی که فلج آسیا نام داشت تو بازی برگشت پیچیده بودیم به خودمون. بازیکنا سه تا پاس متوالی نمی تونستن بدن. پارسال استقلال کمترین موقعیت ها رو می ساخت و اگه کاوه نبود معلوم نبود چندم جدول می شدیم. بزن زیرش تنها سیستم ما بود. واقعا خوبه آدم با انصاف باشه.زنگ تفریح تو این گروه آسیایی بهترین توصیف از استقلال می تونست باشه اگه هنوز مربی سابق مونده بود! چهار هیچ،سه هیچ،دو هیچ اونم نه فقط تو یکی دو بازی و رکورد کلین شیت و رفتن به فینال جام حذفی و زندگی تو گروه مرگ چیز کمی نیست. خوبه آدم انصاف داشته باشه.
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۲:۱۶