پایان مهلت فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها/ خطر جدی است

پایان مهلت فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها/ خطر جدی است

15772
11:39
25 تیر 1398
امروز تاریخ مهلت ایران برای اعلام برگزاری دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان رسید و حالا فدراسیون فوتبال ایران مجبور است دیدارهای خانگی تیم ملی را با حضور خانواده‌ها برگزار کند و به قول رییس جمهور به اینفانتینو جامعه عمل بپوشاند، در غیر این صورت ممکن است هر برخوردی با فوتبال ایران صورت بگیرد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از ایسنا،  ۱۲ روز پس از دیدار دوستانه ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی جیانی اینفانتینو رییس فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران ضمن تقدیر از حضور بانوان در آن دیدار، درخواست کرد این روند ادامه داشته باشد و ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران به طور کامل رفع شود.

در این نامه، ضرب الاجلی برای فوتبال ایران به تاریخ ۲۴ تیر (روز گذشته) مشخص شده بود و این در حالی بود که پس از این تاریخ، در همه بازی‌های باشگاهی و تیم ملی در ورزشگاه‌های ایران باید زنان به راحتی بتوانند به ورزشگاه بروند. اتفاقی که در دیدار شاگردان ویلموتس برابر تیم ملی امید رخ نداد و این ممنوعیت ادامه پیدا کرد.

حال در حالی این ضرب الاجل برای فدراسیون ایران تعیین شده بود که اینفانتینو تایید کرده بود قول‌هایی که رییس جمهور ایران داده تحقق پیدا نکرده و خانم‌های ایرانی هنوز از دیدن فوتبال در استادیوم‌ها محروم هستند.

رییس فیفا در این نامه ذکر کرده بود که فوتبال ایران می‌تواند از جام جهانی بانوان در فرانسه الگوگیری کند و حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌های ایرانی را آزاد کند. اینفانتینو خاطر نشان کرده بود، فیفا از چالش‌های فرهنگی با خبر است و خیلی ساده می‌خواهد به پیشرفتش در این زمینه ادامه دهد که این نه تنها به خاطر پیشرفت زنان در جهان است بلکه این اتفاق را مسئولیت خود می‌داند و جزو اصول اساسی اساسنامه فیفاست.

روز دوشنبه مهدی تاج اعلام کرد که پاسخ این نامه برای فیفا ارسال شده و فدراسیون پیگیر میزبانی از بانوان در بازی‌های خانگی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است.

 به نظر می‌رسد اکنون و با پایان مهلت فیفا، چالش بزرگی پیش روی مدیران فوتبال است چراکه علیرغم قول‌های مسوولان در گذشته عملاً پیشرفت قابل لمسی برای تدارک حضور زنان در ورزشگاه برداشته نشده است، موضوعی که هنوز هم ممنوعیت‌های قانونی و حساسیت‌های زیای دارد و اگر تدبیری برای آن اندیشه نشود می‌تواند پاشنه آشیلی برای فوتبال ایران در سال حساس مقدماتی‌های جام جهانی باشد.

2051

نظرات کاربران
بهار
تا آنجایی که ما شنفتیم ما هم نیایم ...کسایی که رفتن میگن 5.6ساعت زود تر باید بری جا بگیری اونم چه تو گرما چه سرما 2.نبود امکانات مناسب تو ورزشگاه صندلی که میشینی یک کمر دردی بعدش می گیری 3.ی چیزی که هست مواد غذایی 2برابر قیمتش حساب میکنن که چرا گرون میدن هیچکسم پاسخگو نیست4.دلمون میخواد بیایم ورزشگاه.. ولی باید ی امکانات خوب داشته باشه یا نه...پس همینجوری نمیشه که 5.خوب اگر ما بیایم امیدوارم اقایون کمتر فش بدن...
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳:۳۳
پاسخ
27
69
امیرحسین پرسپولیسی
جدای از بحث موافق یا مخالف من میخوام یه چیزی بگم. من تو کل فامیل و آشنا و دور و بریامون خیلی کم میشناسم دختر یا خانومی که فوتبال دوست داشته باشه. مطمئنم تو کل ایران همینجوریه و در بین خانوما فوتبال زیاد طرفدار نداره. جمله های معروفی هست که خانومای ایرانی می فرمایند: "چیه این فوتبال آخه"، "حالم از فوتبال به هم می خوره"، "یعنی چی مثلا 11 نفر افتادن دنبال یه توپ"، "هر شبکه ای می زنی داره فوتبال می ده"، "هر شب فوتبال هر شب فوتبال" و و و ... هزار تا جمله دیگه می تونم بگم که مطمئنم همه شما حداقل چند تا از اینا رو از خانومای دور و برتون شنیدین. لطفا جواب بدین تا نظر شما رو هم بدونم. این علاقه خیلی خیلی کم خانوما به فوتبال رو از تعداد خانومایی که تو سایت 90 کامنت میذارن هم میشه فهمید. حالا با توجه به این شرایط، اگه ورزشگاه ها برای خانوما باز بشه، به نظرتون چقد خانوم میاد ورزشگاه؟ یا اگه خانومای زیادی بیان، برای دیدن فوتبال و لذت بردن از فوتبال میان؟!!
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۰:۰۶
20
4
ی یوونتوسی2اتیشه
بعضی دوستان میگن تعلیق بشیم...دوست عزیز که میگی تعلیق بشیم توی ایران ی جوون19ساله ای مثل من که دلخوشیم و لذت کل زندگیم فوتباله و امثال من که اینجورین باید چیکار کنیم اگر تعلیق بشیم...پس لطفا حرفی بزن که یکم فکر کرده باشی نه بیفکر حرف بزن..ادمین لطفا بچاپ
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰:۱۱
پاسخ
67
37
نوری
خب بهتره شما هم انقدر خودخواه نباشی و به فکر این همه خانومی که تو حسرت ورزشگاه رفتن، موندن باشین.
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۹:۵۵
1
20
بهنام
وای وای!! چقدر وحشتناک!!!
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۳:۲۳
2
7
سرخ سرخ
الان واقعا مسئله فحش و توهین نیست آزادی رفتید حتما و دیدید امکاناتو !! آیا واقعا برای حضور بانوان آمادس از لحاظ سخت افزاری ؟؟؟؟
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۹:۵۷
پاسخ
12
57
هوچی قرمزه
امنیت مردها تامین نمی شود چطور قراره امنیت زنان تامین شود.
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸:۱۴
پاسخ
26
68
احمد قلی پور
فیفا بره به فساد خودش برسه.استادیوم ها شرایط حضور اونارو نداره.تازشم میتونن از تلویزیون ببینن هیچ الزامی به حضورشون نیست.استادیوم محیطش مردونست و واسه مرداست
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰:۳۷
پاسخ
197
41
اژدهای دو سر سرخ
دو کلمه حرف حساب.شده تعلیق هم بشیم ایرادی نداره.خداروشکر تلویزیون هست تو همه خونه ها.ازینجا ببینن امنیتش بیشتره.نمیدونم چرا آقایون حمایت میکنن
۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۴:۳۳
25
3
ولی۴+۶
خیلی سادس تا حالا بخاطر پول های عربستان فیفا چشم پوشی کرده حالا که عربستان خودش این ایراد رفع کرده ایران تنها شده و روشنه پولی هم در کار نیست یا حضور بانوان آزاد کنید یا تمام میزبانی های ایران گرفته میشه والسلام...
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲:۲۰
پاسخ
24
44
ققنوس سرخ
اینقدر این هشدارها رو پشت گوش بندازین تا تعلیقمون کنن!
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴:۴۹
پاسخ
2
81
افشین
باید ازاد بشه امروز نشه فردا .یکی از دلایل فحش های بدجور تو استادیوم نبود خانمهاس .باید باشن که بچه هاشون در محیطهای اجتماعی هم توسط همین مادران تربیت شن .مگه تو محیطهای شلوغ خانواده ها نیستن فحشی هم نیس بالاخره تک و توک هم فحش بدن بقیه پسرهای با خانواده به راه میارنشون هر چه زود تر بهتره .تو والیبال اومدن فرهنگ فحش رفت دسته جمعی لااقل فحش نمیدن و درست میشه
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹:۰۵
پاسخ
20
137
MRG
خیلی بده که به قانون کشور ما احترام نمیگذارن ما نباید بهشون اجازه دخالت در امور داخلی خودمونو بدیم
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳:۰۶
پاسخ
146
27
ارتش سرخ
آخه گلم اونا که مسلمان نیستند
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۸:۵۵
10
4
حامد
امور داخلی چیه ؟ ایران اگه عضو فیفاست باید قوانین رو اجرا کنه
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۹:۲۵
2
18
zahra
این هم مثل تخلفات تو خرید بازیکن میشه. اولش مقاومت میکنن محروم میشن، جریمه هم پرداخت میکنن و در نهایت اجازه میدن. نمیتونن بدون جریمه و محرومیت و در شرایط آرمانی کاری رو انجام بدهند.
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۰:۵۴
پاسخ
7
147
arash
ایشاالله که فوتبال ایران تعلیق بشه
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۹:۱۵
پاسخ
19
196
عشق شازده
خداکنه تعلیق کنن.
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴:۲۳
پاسخ
19
180
s124
50سال باید روی فرهنگمون کار کنیم تا همچنین چیز امکان پذیر بشه زنان در تاکسی ها امنیت ندارن چه برسه به ورزشگاه ها
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹:۰۸
پاسخ
50
82
Sj
به به. تا زور نباشه ما هیج کاری رو انجام نمیدیم. نمونش تکمیل کردن ورزشگاه آزادی برای بازی فینال لیگ قهرمانان؛اگه اجبار نبود تا صدسال دیگه هم درستش نمیکردیم. سراین قضیه هم سالها قبل فیفا باید اجبار می‌کرد. هرچقدر فضای استادیوم هامون خانوادگی تر باشه به همون اندازه ناهنجاری کمتر میشه. یه کم زمان میبره اما درنهایت به نفع همه‌س
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵:۳۸
پاسخ
22
140
بهنام
اونایی ک فکر میکنن عدم حضور خانم ها بخاطر فحش و درگیری و این چیزاست، سخت در اشتباهند!!! مگر بازی های ملی مقدماتی جام جهانی درگیری و فحش داره؟؟ بازی تیم ملی با تیم امید ک دیروز برگزار شد، مگه کسی فحش میخواست بده؟؟؟ اما مجوز حضور بانوان داده نشد!!! فقط خندم میگیره که در سال 2019 ما درگیر چه مسئله پیچیده و بغرنجی هستیم!! هییییی روزگار!!!!
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱:۴۷