پرتغال 1-2 اروگوئه؛ خداحافظی ابرستاره‌ها با جام 21 در یک شب!

پرتغال 1-2 اروگوئه؛ خداحافظی ابرستاره‌ها با جام 21 در یک شب!

12725
00:27
10 تیر 1397
بعد از مسی، رونالدو هم وداعی زودهنگام با جام جهانی داشت تا فرانسه و اروگوئه در یک چهارم نهایی رقیب یکدیگر شوند.

وبسایت رسمی برنامه نود - بعد از مسی، رونالدو هم وداعی زودهنگام با جام جهانی داشت تا فرانسه و اروگوئه در یک چهارم نهایی رقیب یکدیگر شوند.

به گزارش وبسایت نود، در بازی دوم از شب اول مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018، تیم های پرتغال و اروگوئه در ورزشگاه سوچی با قضاوت راموس سزار به مصاف هم رفتند.

برنده این مسابقه به مصاف فرانسه ای می رود که در اولین مسابقه دور حذفی موفق شد با نتیجه جالب 4-3 آرژانتین را شکست دهد. در صورت صعود پرتغال، این مسابقه می توانست تکرار فینال یورو 2016 باشد که فرانسه در خانه خود شکست خورد، اما پرتغال در همین مرحله با جام وداع کرد.

ترکیب دو تیم برای این مسابقه این گونه بود:

اروگوئه: موزلرا، لاکسالت، گودین، خیمنز، کاسرس، توریرا،ناندز، بناتنکور، وسینو، سوارز، کاوانی

پرتغال: پاتریسیو، پریرا، فونته، په په، گوئررو، ژائو ماریو، سیلوا، کاروالیو، آندره سیلوا و رونالدو، گوئدس

اروگوئه شروع بهتری داشت و خیلی زود در دقیقه هفتم مسابقه موفق شد به گل برسد. کاوانی در گوشه سمت راست زمین توپ را بلند به جهت مخالف فرستاد، سوارز صاحب توپ شد و با یک سانتر عالی توپ را به تیر دوم فرستاد، ضربه سر دیدنی کاوانی هم دروازه پرتغال را باز کرد و بازی 1-0 شد.

بعد از این گل، پرتغال بازی را در دست گرفت و رونالدو سعی داشت تا به بازیکنان تیمش روحیه دهد تا به سمت دروازه حریف حمله ور شوند. اروگوئه هم در ضدحملات خطرناک نشان می داد. دقیقه 20 بازی ضربه زمینی سوارز روی ضربه آزاد منجر به واکنش خوب پاتریسیو شد و پرتغال گل دوم را دریافت نکرد.

به این ترتیب نیمه نخست با وجود تلاش پرتغال، با برتری 1-0 اروگوئه پایان یافت. 

در نیمه دوم باز هم پرتغال بود که مالکیت بیشتری روی توپ داشت و در تلاش برای جبران گل خورده بود، یاران رونالدو مزد برتری خود را گرفتند و در دقیقه 55 به گل تساوی رسیدند. سانتر ارسالی از جناح چپ از روی نقطه کرنر، با ضربه سر قوی په په همراه شد و بازی به تساوی 1-1 کشیده شد.

اما باز هم اروگوئه به گل برتری رسید، دقیقه 62 بود که یک پاس بلند به یک سوم دفاعی پرتغال رسید بنتانکور پاس خوبی را برای کاوانی فراهم ساخت، ضربه بغل پای دیدنی این مهاجم در گوشه دروازه پرتغال آرام گرفت و بازی 2-1 به نفع آبی پوشان شد. دقایقی بعد کاوانی به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرد.

بعد از این گل، اروگوئه کاملاً عقب نشست و سعی در حفظ گل زده را داشت، بازیکنان پرتغال هم چندین و چند بار به سمت دروازه حریف یورش بردند ولی در زدن گل تساوی، ناکام ماندند. تا در نهایت پرتغال بعد از شروع خوبش در جام 21، وداعی تلخ با جام جهانی داشته باشد.

در آن سمت اروگوئه روز 6 جولای در یک چهارم نهایی به مصاف فرانسه خواهد رفت.

به این ترتیب روز اول مرحله حذفی جام جهانی، با خداحافظی مسی و رونالدو از جام 21 همراه شد تا جام خالی از این دو ابر ستاره شود.

 

1878

نظرات کاربران
babak
اینم از پرتغال که حدف شد و نشون داد ما در گروه مرگ نبودیم.اگر اسپاینا هم حذف بشه این توهم تکمیل میشه که ایران در گروهی که تیمهای مدعیش یعنی اسپانیا و پرتغال در بدترین شرایطش بودن ما با بازی دفاعی و اتوبوسی حتی نتونستیم یه گل در جریان بازی بزنیم و ادعا میکنیم که ایران خوب بود و باید از گروهش صعود میکرد.وقتی بایهای جام جهانی ادامه پیدا کنه مردم بیشتر به بازیهای ضعیف تیم ملی پی خواهند برد
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۶:۴۸
پاسخ
3
3
✔✰✰سجاد✰✰✔ ✰S47✰
فقط تیم خوب نباشن اینه... رونالدو و مسی هم نصف درخششون رو مدیون تیم خوب رئال و بارسان
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱:۳۸
پاسخ
0
11
رویا
جام جهانی بدون رونالدو و مسی حال نمیده
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶:۱۶
پاسخ
3
10
Rasoul
من که خیلی حال کردم پرتغال با رونالدوش حذف شد و جالب اینکه رونالدو تو این دو بازی اخر بغیر از پنالتی که گرفت دیگه هیچ کاری نتونس بکنه.
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۱:۳۷
پاسخ
0
7
بارسا دوگانه 2018
خوشم اومد پرتغال حذف شد اصلا نباید ازگروه میومد بالا مسی حداقل یه نایب قهرمانی داره اما رونالدو چی رونالدو اگه جای مسی بود تو 23 سالگی بازیای ملی رو کنار گذاشت اصلا ادم بازیای بولیوی رو میبینه میترسه مسی میدونست که بااین تیمی که خط هافبک بی نهایت بازه و میانگینش بالای 33 ساله و خط دفاع بی نهایت کند نمیتونه جلوی فرانسه کاری کنه دو گل ارژانتین روی خلاقیت مسی بود اون یکی خلاقیت دی ماریا ارژانتین معلوم بود بااین مربی حذف میشه اما پنالدو فن ها بازم تو این جام خجالت زده شدن یه تیمی که الکی مثلا باشانس قهرمان ارو پا و بازی کنای جوون با تجربه ای داره جلوی اروگوئه میبازه که مسی با گل عالی به این تیم به تیم ملی برگشت وبازی رو بردرونالدو اگه تو امریکای جنوبی بود اصلا نمیتونست تو زمین کشور هایی مثه ونزوئلا و اکوادور و بولیوی راه بره که انقدر بازی تو زمین اینا سخته با اون حال مسی اقای گل ارژانتینه پرتغال با یه مربی خوب فقظ نشون داد که جام جهانی جای شانس و قرعه های اسون براش نیست مرسی از سایتتون که نظرامو چاپ میکنید
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۷:۱۶
پاسخ
3
18
ص ش
دقت کردین وقتی مسی جلو ایسلند پنالتی رو از دس داد روز بعد رونالدو جلو ایران؟!! و وقتی مسی نتونست تو یک هشتم تیمشو برنده دیدار بکنه رونالدو هم کاری از پیش نبرد و اونم حذف شد؟ حس عجیبی دارم از تفاهم این دوتا تو جام جهانی. انگار رونالدو می خواست طرفداراش واسه طرفدارای مسی کری نخونن!!(هرچند حتما چنین فکری نکرده:/)
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۹:۳۹
پاسخ
6
8
محسن
واقعا دیگه ثابت شد گروه ما گروه مرگ بوده! پرتغال که به تیم گروه ضعیف باخت!مطمئن باشید اسپانیا هم یا فردا یا نهایت تو یک چهارم می بازه و بالاتر نمی یاد ولی باز هم ما تا سالیان سال خواهیم گفت ما در گروه مرگ قرار گرفته بودیم!!!
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰:۳۲
پاسخ
5
22
احمد
البته که تو گروه مرگ بودیم. پرتغال اون پرتغال بازی با اسپانیا نبود چون جلوی اسپانیا تو دقایق آخر و جلوی مراکش و ایران پوستش کنده شد. فقط آمار بازی پرتغال و مراکش راببین. تعداد شوت های در چارچوب مراکش بیشتر از اروگوئه است. البته یه اشتباه هم داشت اونم اینکه واقعا دیشب ثابت شد چقدر کوارشما و گوئدس با هم اختلاف تکنیکی دارند. از وقتی کوارشما اومد با اینکه بقیه ی بازیکنا خسته بودند ولی روندشون خیلی بهتر شد اگه از اول بازی بود نتیجه چیز دیگه ای میتونست باشه. تو بازی با ایران هم همین کوارشما گره ی پرتغال را باز کرد.
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶:۵۴
0
4
ص.ش
قهرمان جهان رفت. المان نایب قهرمان جهان رفت. ارژانتین سوم جهان اصلا توی جام نبود! هلند قهرمان اروپا رفت. پرتغال قهرمان اسیا رفت. استرالیا قهرمان افریقا رفت. مراکش قهرمان امریکای جنوبی تو جام نبود! شیلی جالبه فقط قهرمان امریکای شمالی مونده که ضعیف ترین قاره فوتبالی(مکزیک) امیدوارم تیمایی بیان فینال که تا حالا جاپ رو نبردن مث فینال 2010. شاید کرواسی اومد شاید بلژیک کی چه میدونه همه اونایی که اون عناوین بالا رو دارن هنوز یک هشتم دو بازیش رفته، از جام کنار کشیدن فوتبتل غیر منتظره است
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۵:۴۴
پاسخ
3
18
فریال
فینال: برزیل & اروگوئه انشالله...
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۷:۵۵
0
1
میثم
دقیقا, خیلی حکایت عجیبی شده, من دوست دارم کرواسی یا اوروگوئه یه پای فینال باشن. بلژیک هم خوبه
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۳:۴۱
0
1
یگانه
اوووخ چقدچسبید این برد اروگوئه خدایا شکرت دیدن اون قیافه پر از بغض رونالدو دراخر بازی دلم رو خنک کرد حالا وقت اشک ریختن شماست از روسیه برید و گریه کنید الان باید همه بدونن حق ما بود که صعود کنیم نه اونا اگه تو این بازی هم داور همون داور ایران پرتغال بود ده دقیقه وقت اضافه میگرفت و دوتاهم پنالتی برا پرتغال حیف که هرچی میخوریم از این داورا میخوریم حیـــــــــف
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۹:۰۱
پاسخ
14
48
vahid
اگه یادتون باشه پرتغال توجام ملت های اوپا همش مساوی یا یک برصفرمیومد بالا کاملاشانسی اینم عاقبتش
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۸:۰۵
پاسخ
3
48
روانپزشک
درس امروز: تا صعود تیمت حتمی نشده از حذف تیمهای دیگه خوشحال نباش!!
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۷:۳۸
پاسخ
1
52
ایران
پرتقال اصلا نباید صعود میکرد ، اینهمه زور زدن که آخر بیان اینجا اینجوری حذف شن؟؟ نیمه اول توی محوطه جریمه توپ به پاش نخورده بود کریستیانو!!!
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۵:۲۳
پاسخ
6
35
محمد خ
پنالتی که بیراوند گرفت و البته گلی که بهشون زدیم مسیر پرتغال رو سخت کرد اگه پرتغال اول گروه میشد مسیر ش برای فینال اسونتر بود پس به افتخار ایران
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۹:۲۸
پاسخ
8
61
ايرج
باور کنید میتونستیم پرتغالو ببریم. نگاهی ب آمار بازی بندازید. اروگوئه هم مث ما توپ رو به پرتغال میداد و تیمی دفاع میکرد و با همین تاکتیک برنده شد. پرتغالی که اواخر بازی به اروگوئه فشار می اوورد در مقابل تیم ما ذلیل شده بود. خواهشا دیگه اتوبوس اتوبوس نکنید. اگه ما اتوبوسی دفاع میکردیم اروگوئه قطار پارک کرده بود.
۱۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۶:۴۲